Turbūt sutiksite, jog šiais laikais gerų lenktyninių žaidimų pertekliaus tikrai nėra. Taip, pasivažinėti virtualiame pasaulyje siūlo nemažai kompanijų, su savo įvairiausiais žaidimais, bet vertų dėmesio tikrai nėra daug. Vienas iš naujausių „Codemaster“ darbų labai rimtai pretenduoja į šį sąrašą. Pati kompanijos „Race Driver“ serija ilgą laiką buvo žinoma dėl savo dėmesio ne tiek į lenktynines mašinas (kaip dažniausiai įprasta), bet į patį lenktynininką. Naujasis „GRID“ – tai tiesioginis šios serijos pasekėjas.
Tiesa, šįkart didesnis dėmesys jau sutelktas ne į lenktyninką, nors galimybė su juo keliauti po pasaulio trasas ir išliko, ir ne į mašinas, o būtent į pačias lenktynes. Galima drąsiai teigti, jog šis pasikeitimas „GRID“ išėjo į naudą, visgi lenktyninis žaidimas ir turėtų skirti savo dėmesį lenktynėms. Taigi, jame mums įsijausti į vieno topinio lenktyninko karjerą, su visais tikro gyvenimo elementais. Galėsite sudaryti kontraktus su kitomis komandomis ir važiuoti už jas, vėliau galbūt suformuoti savo komandą ir pradėti ieškoti rėmėjų, už kurių pinigus jūsų garaže atsiras nauji automobiliai. Dar daugiau, žaidime yra labai puikus 12 žaidėjų tinklo režimas, nauja praeities intarpo galimybė, leidžianti išvengti susidūrimų ir brangiai kainuojančių klaidų trasoje, teisingiau jų nepakartoti. Visa tai – naujieji elementai, kurių dėka „GRID“ rimtai pretenduoja praturtinti lenktynių žanrą.
Na, bet užteks tų gražiųjų liaupsinančių žodžių, geriau pereikime prie paties žaidimo. „GRID“ lenktynės vyks trijose skirtinguose regionuose, kurių kiekvienas turės savo unikalias sąlygas. Tai Europa, JAV ir Japonija. Europoje žaidėjams teks daugiausia lenktyniauti specialiose lenktynių trasose, tokiose kaip Niurburgas ar Le Manas. Bus ir kelios trasos miestuose, pavyzdžiui, Milane, tačiau didžioji dalis lenktynių miestų gatvėmis bus JAV. Vašingtonas, San Franciskas, Detroitas ir kiti šios šalies miestai suteiks prieglobsti lenktyninkams. Galiausiai Japonijoje didžioji dalis lenktynių vyks pogrindinėse trasose, kurių didžiausias skiriamasis bruožas bus trumpos ir kampuotos trąsos, su daugybę galimybių „driftinimui“.
Pagrindinis „Grid World“ režimo tikslas jums – pakelti savo, kaip vairuotojo reputaciją, užsidirbti pinigų ir įsigyti naujas mašinas. Savo uždarbį gausite laimėję lenktynes, žaidžiant sunkesnių sudėtingumo lygiu, užsidirbę bonusų iš savo rėmėjų ir būdami nugalėtojų komandos narys. Kadangi nuolat teks dalyvauti įvairiausių tipų lenktynėse, kurių kiekvienas bus išskirtinis dėl skirtingų sąlygų, tai kiekvienam tokiam tipui patartina turėtų ir specialų automobilį. Naujų arba naudotų automobilių galėsite įsigyti „eBay Motors“ aukcione. Trumpai nuklystant galime pasidžiaugti, jog tai vienas iš tų retų atvejų žaidime, kuomet reklama puikiai atitinka bendrame kontekste. Ir netgi prisipažinsiu, pirkti per „eBay Motors“ buvo daug kartų smagiau, negu lyginant su paprastais pirkimais kituose žaidimuose.
Kaip ir tikrame gyvenime, pirkdami panaudotą automobilį rizikuojate. Iš vienos pusės – jis pigesnis, bet lygiai taip pat galite nusipirkti jau gerokai pagadinta automobilį, arba galite puikiai pataikyti, ir rasti mašiną kurį ne tik pigesnė, bet ir praeityje jau buvo įrodžiusi galinti laimėti lenktynes. Verta pažymėti, jog nors pačių automobilių įsigijimas ir padarytas rimtai, bet „GRID“ visiškai nėra galimybės tobulinti savo mašinos. Tai reiškia, jog vietoj to, kad įsigytumėte naują variklį, jums reikia parduoti visą senąjį automobilį ir ieškotis naujo, tik žinoma su tokiu varikliu, kokio ieškojote.
Taigi, turime dilemą: iš vienos pusės labai supaprastinta patobulinimo sistema ir paprastas lenktynių stilius galėtų reikšti, jog „GRID“ yra daugiau arkadinio stiliaus žaidimas, negu simuliatorius. Ir tai iš dalies yra teisybė, bet iš kitos pusės žaidimas tikrai nėra lengvas, o iššūkių galėsite rasti kiekvienoje srityje, nekalbant jau apie DI, kuris trasoje su didžiausius džiaugsmu pasiųs jus iki artimiausios sienos, jeigu tik nukreipsite dėmesį šalin. Dar vienas pliusas žaidimui – aukštas realitiškumo lygis. Tiesus smūgis į sieną dažniausiai bus jūsų paskutinis tose lenktynėse, nes automobilis jau bus sugadintas pakankamai, jog lenktynių tęsti nebegalėtumėte. Tiesa, pradėti visko iš naujo irgi nereikės. Nauja praeities intarpo sistema, kurią bus galima pasirinkti iš meniu lango, leidžia jums atsukti savo žaidimą atgal ir pradėti žaisti nuo kurio nors ankstesnio taško tose lenktynėse, pavyzdžiui, prieš lemtingą klaidą. Nuo jūsų pasirinkto sudėtingumo lygio taipogi priklausys kiek kartų galėsite pasinaudoti šia galimybe, o trasos pabaigoje gausite papildomų pinigų, jeigu nebūsite išnaudoję šios galimybės. Ir nors kai kam galėtų pasirodyti, kad ši galimybė visiškai iškreipia patį žaidimą, bet tik nuo jūsų priklauso – naudositės ja ar ne.
Pats „GRID“ valdymas bus gan lengvas, bet dėl galimybės sudaužyti savo automobilį ir gan agresyvaus DI, patys pirmieji važiavimai gali pasirodyti gan sudėtingi. Tačiau vėliau turėtume įprasti prie žalos, išmokti atpažinti pavojus ir svarbiausia – nepervertinti savo galimybių. Jeigu jums pavyks išsiugdyti šias savybes pradžioje, vėliau problemų kilti neturėtų ir „GRID“ gali tapti netgi labai maloniu žaidimu.
Kalbant apie daugelio žaidėjų režimą verta pažymėti, jog žaidimo konsolinės versijos palaiko iki 12 žaidėjų. Su draugais kitame pasaulio gale galite peržaisti beveik visas vieno žaidėjo režime buvusias trasas ir įvairius renginius. Tiesa, jūsų galimybės padaryti tai bus gan limituotos, bet visada galima susikurti savo nuosavus mačus, kuriuose kontroliuoti galėsite beveik viską: lenktynių tipą, trasos ilgį ir net žalos padarymo galimybę.
Iš vizualinės pusės „GRID“ atrodo puikiai. Nauja „Codemaster“ grafinio varikliuko „Neon“ versija, pavadinta „Ego“ vardu, palieka savo įspūdį. Ir nors foninis vaizdas ne visada atrodo taip, kaip galbūt norėtųsi, bet užtat pačios lenktynės ir veiksmas jose padaryti be jokių priekaištų. Tiesa, vienas nemažas minusas žaidimo techninei pusei yra skirtingų oro sąlygų nebuvimas. Mums beveik visada teks lenktyniauti šiltu, saulėtu oru, be jokių rimtesnių pasikeitimų, kaip lietus ar kokia nors audra. Sniegą Detroite irgi būtume priėmę. Na ir pabaigai galime pasakyti, jog „GRID“ neabejotinai yra vertas dėmesio, vien dėl savo gan unikalios pozicijos. Jis neturi to gilumo, kokį pasiūlė „Forza 2“ ar „Gran Turismo“ serija, tačiau jis visa galva lenkia visus kitus arkadinius lenktynių žaidimus, tokius kaip „Need for Speed“ ar „Juiced“. „GRID“ yra išskirtinis savo pozicijoje ir galime tik tikėtis, jog „Codemaster“ ateityje nepamirš šios savo serijos.
48 Komentarai
jicku
Manau be vairo sunku žaisti. 🙂 Su klaviatūra sunkiai įmanoma
X3NON
Turėtų būt smagus žaidimas… 🙂 Už ToCa geresnis… 🙂
X3NON
Bet su klaviatūra lengviau, nei su vairu 😛
Amber01
Na aš tai labiau pavadinčiau žaidimo pristatymu, negu apžvalga. Nelabai įvertinai teigiamų ir neigiamų pusių, bet tikrai gerai išdėstei svarbiausias žaidimo dalis 😉 Beje vienas netikslumas, tai, kad tu „Underground“, išvertei kaip požemines trasas. Juk niekas po žeme ten nelenktyniauja, labiau gal tiktų pogrindinės, nelegalios lenktynės.
Kiek man teko bandyti žaidimą, tai man jis visapusiškai patiko. Gan žymiai galima keisti valdymą įjungiant ir išjungiant pagalbas, bet tikras galvos skausmas žaisti su klaviatūra. Su pulteliu žaisti kur kas patogiau, o su vairu, viskas tobula.
WatchTheMaster
losiau demo ant ps3, tai zaidimas pasirode super, uz poros dienu pirksiu pilna versija 🙂
I_N_F_I_N_I_T_Y
AS turiu pilna tai zaidziu visai nieko. Gali savo komanda samdytis tai geresni vairuotoja ar i blogesni. Is pradziu neturi remeju bet paskui vis laimi gauni remeju ir tada tavo masina pobiski buna apklijuota remejais:)
buzzzus
na nezinau jokio galvos skausmo nera losiant klaviatura, viskas puikiai valdosi klaviatura ir nereikia jokio vairo. N man asmeniskai labai puikiai valdosi klaviatura.
zygisthecool
nenusikalbek gerai perejau visa su klavetura ir jokiu sunkumu nepatyriau
kyskys
reikia moket zaisti su viskuom… klaviatura, vairu, pulteliu ar joystick’u… man tik pultelis dar keistai jauciasi zaidziant o problemos delto velgi nematau… cia skonio reikalas… kas su klaviatura o kas su vairu 🙂 su vairu yra reikalaujama truputeli daugiau tikslumo ir patirties negu su klaviatura taigi klaviatura dazniausias pasirinkimas neperdaugiausia patyrusiu zaideju tarpe (zinoma ir patyre jos nevengia 😀 )
Originalas
šiaip su vairu sunkiau, nei su gamepad.. gaila, bet toks geras žaidimas, o nelabai gerai suderintas su G25 kaip ir kiti Codemasters žaidimai tarkim DiRT. 🙁
Logitech G25 ir GRiD
Pradžioj buvo labai smagu, nes pirmas žaidimas, kuris palaiko „FeedBack gedimus“, tai yra, jei sugadinsi ratus ar vairą, pasidaro žymiai sunkiau pasukti vairą.. arba išklibini ratą, ir jis tau trukdo vairuoti, vairas belenkaip nuo juo tabaluoja 😀 kas buvo žiauriai smagu. 😀 bet įpusėjus žaidimą labai sunku žaisti su vairu, todėl grįžau prie gamepad.. :/
Foxiz
(u) Teisingai. Su klaviatūra lengva, su pulteliu sunkiau, o su vairu yra sunkiausia. Aišku, dar daug kas priklauso nuo to, koks tas pultelis ir vairas.
Kaip PC žaidimas, tai jis yra geras, nes nelabai yra iš ko rinktis lenktynėse. Jei vertinam tik konsolėse – vidutinybė, ten karaliauja tokios serijos kaip PGR, Forza, GT, ir prie jų šitas žaidiamas atrodo juokingai.
Mistic
Labai trumpas review. Pasigedau minciu apie valdyma, apie multiplayer (tai ka TU patyrei, o ne reklamini jo preview), garsa (pvz komentatoriai japonijoje? 😀 ). Galetu viskas buti zymiai konkreciau, o dabar (kaip jau minejo) tai labiau primena preview’a 🙂
LtUniT
jo,prajuokot.,,su klavke sunkiau negu su vairu,, su vairu kai pabandziau neimanoma lost,gal tai priklauso nuo mano vairo nes jau senas,bet klavke visada buvo lengviausia ir praktiskiausia :-]
SoTOP
Nepasirodė man jis daug tikroviškesnis už pvz. prostreet, piešiant saules nustoji sukti ir spaudi tik gaza, bet mašina gražiausiai toliau sukasi.
The_big_M
Liux geimas man kaškodėl daug geresnis žaidimas nei koks gta 4 .Duodu 10 balu už viska.O kaip idomu per xbox live per neta palost tai netas žodis .Pylna bijau per neta lošt tai tik su demo bet vistiek lbai idomu
The_big_M
Su xbox 360 ar ps3 joystu pats didžiauses kaifas lošt .
Bastion
laukiu kada galesiu isbandyti vaira ant sito game 🙂
Instinct
Tikrai geras zaidimas 🙂 vertas demesio. Valdymas is pradziu gali buti keistas, betgreit iprantamas.
briedziukas
SoTOP, jei mašina galiniais varomaisiais ir turi daug galios tai ir suksis vietoj pasukus vairą ir spaudžiant gazą (nes ratai suksis vietoj). Tarkim, kad ir tikrame pasaulyje pabandyk žiemą kai daug prisnigta ant kelio su bmw ant greičio pravaryt tai iškart apsisuksi. O ant žaidimo kai mašinos turi daug AG ir galinius varomuosius tai ir sukasi vietoj.
bronka9600
zaidimas tai tikrai nerealus,geriausias mano zaistas lenktynins zaidimas 🙂
katik meginau daryti savo rekorda 😀 pasijungiau per grid LE MANO lenktynes 24 valandoms,po 1.5h mano masina suduzo 🙁 variau tiesiojoje ir padangu siena atsirado 😀