Ar norėjote kada pabūti dievu ir sukurti savo organizmą? Ne didelį, o mažytį organizmą. Bet ir ne mikroskopinį, šiek tiek didesnį. Tuomet „Incredipede“ gali išpildyti jūsų svajones… Dalinai. Bus galimybė sukurti tokio plauko išgamą, kokios pasaulis dar nėra matęs.

„Incredipede“ – tai 2D galvosūkių žaidimas su fizikos elementais, kuriame žaidėjui teks valdyti Quazzle, kuri iš dalies panaši į augalą, iš dalies į žinduolį. Idėja labiausiai panaši į „World of Goo“, kuriame naudojantis skystais gyviais reikia pastatyti įvairių paskirčių konstrukcijas ir „Spore“, kur reikia sukurti savo organizmą ir jį toliau vystyti. Čia reiks iš dalies daryti tą patį, tik su gyvu salotų ir mėsos hibridu. Šią galimybę suteikė studija „Northway Games“, kurią sudaro tik du žmonės – Sarah ir Colin‘as Northway (susituokę). Pora žmonių jiems suteikė pagalbos su garso efektais bei piešimu. Žaidimas yra gan naujas – išleistas 2013-ųjų pirmoje pusėje. Taigi, kai aplink jau tiek daug indie tipo žaidimų ar įmanoma sukurti kažką originalaus ir ar tai veikia?

Pirmas dalykas krentantis į akį- išskirtinis stilius. Vos įjungus „Incredipede“ žaidėją pasitinka pagrindinis meniu – labai gražus, tarytum tušu ir vandens dažais nutapytas atvirukas. Tik ir norisi sėdėti ir žiūrėti į jį. Bet po keliolikos sekundžių laikas pasinerti į patį žaidimą. Istorija tokia, kad pagrindinės veikėjos Quazzle gyvenvietė buvo nusiaubta ir gyvenotjai įkalinti, o ji pati pabėgo. Jos tikslas – surasti savo seseris, mat visi „Incredipede“ genties atstovai yra moteriškos giminės. Ši gentis ypatinga tuo, kad jos narės gali bet kuriuo metu užsiauginti galūnes su raumenimis ir tapti kokios tik nori formos. Jų išvaizda tikrai neįprasta – žalios tarytum augalas, bet turi žmogišką akį ir kaulus su raumenimis. Pats pavadinimas „Incredipede“ atrodo lyg sudurti žodžiai „neįtikėtinas šimtakojis“ (incredible centipede). Ir tikrai, jei akys neapgavo, tai didžiausias leidžiamas galūnių kiekis yra šimtas.

Pagrindiniame žaidimo režime Quazzle teks įveikti įvairaus plauko kliūtis ir tam ji turės pasitelkti savo išvaizdos keitimo savybes. Yra du sunkumo lygiai- paprastas, kuriame žaidėjui duodama gyvė jau paruoštoje formoje, o štai sudėtingame reikia pačiam statyti organizmą, kuriuo būtų įmanoma įveikti lygį. Jai reiks pereiti per tris pasaulius, kurių kiekviename yra dvidešimt užduočių. Jų nereikia vykdyti iš eilės, galima pasirinkti bet kurią. Kiekvienos užduoties tikslas – nusigauti iš taško A į tašką B. Taškas B, šiuo atveju, yra šviesos spindulys. Tokie reikalavimai, kad galvosūkis būtų įvykdytas. Bet vien to nepakanka. Mat, kad žaidėją įleistų į kitą pasaulį, reikia surinkti tam tikrą kiekį objektų, kurie yra išmetyti po užduotis. Kiekvienoje jų yra mažiausiai po vieną daiktą, kurio reikia norint tęsti kelionę. Nebūtina įveikti visų, kad būtų leista keliauti į kitą pasaulį. Užtenka surinkti prašomą kiekį daiktų, nunešti juos prie vartų, kur parodomas intarpas, kaip tuos daiktus panaudoja, ir štai Quazzle jau kitame pasaulyje. Jei turimas nepakankamas skaičius niekučių, reikia grįžti atgal ir sugraibyti likusius. Kiekvienas pasaulis pasiūlo vis kažką naujo – pirmas yra paprastas, antras turi ugnies ežerus, o trečias – vėjo gūsius. Patys kūrėjai užsiminė, kad didžią dalį įtakos žaidimui suteikė jų kelionės po pasaulį, o ypač po džiungles, ir tai tikrai jaučiama.

Veikėja pradžioje valdoma dviem mygtukais, o truputį vėliau – keturiais. Valdymas iš tiesų panašus į žaidimą „QWOP“, tik šiuo atveju jis būtų vadinamas „ASKL“. Šie mygtukai valdo raumenis, kurie verčia galūnes suktis prieš arba pagal laikrodžio rodyklę. Tai priverčia Quazzle judėti. Jaučiasi, kad valdomą gyvį veikia fizikos dėsniai. Tai dar viena mechanika, kuri puikiai integruota į žaidimą. Bet nors fizika jaučiama, pats valdymas yra šiek tiek klaidinantis. Kartais reikia kelias minutes stovėti vietoje, kad išsiaiškinti ir priprasti, kuris mygtukas kaip veikia galūnes. Puiku tai, kad yra daug įvairovės – kiekviena užduotis pasiūlo vis kitaip pastatytą gyvį ir žaidėjui tenka pačiam išsiaiškinti kaip jis veikia. Sudėtingumas ypač jaučiamas kai reikia veikėją valdyti keturiais mygtukais ir tuo pačiu metu du iš jų reikia laikyti vienu metu arba pakaitomis spaudinėti. Retkarčiais tai gali erzinti, bet kai galiausiai užduotis įveikiama jausmas puikus.

Quazzle įvairias būdais sąveikauja su žaidimo pasauliu – nuo paprasto riedėjimo ar ėjimo žeme, iki bridimo per ugnį, plaukimo per vandenį ar sklandymą ore. Ir visur juntama dalis fizikos. Jei ji per ilgai bus ugnyje, tuomet sudegs galūnės ir galiausiai bus neįmanoma įveikti užduoties arba sudegs jos galva ir teks viską pradėti iš naujo. Bet ištraukus ir truputį palaikius kojas atokiau nuo ugnies jos atvės. Quazzle taip pat gali naudoti savo galūnes, tarytum sparnus, sklandymui vėjo pagalba. Sąveikavimas su renkamais daiktais taip pat turi įvairovės. Yra du tipai –kurie paimami iškart ir kuriuos reikia nugabenti iki šviesos spindulio.

Žaidime yra lygių kūrimo režimas bei dalinimosi paslauga. Žmonės iš viso pasaulio gali platinti tiek lygius, tiek sukurtus gyvius. Galima rasti labai kokybiškų kūrinių panašių į vorus, arklius, gal net aštuonkojus. Bet yra ir tikrai menkų, nevertų egzistuoti net ir virtualiame pasaulyje, pavyzdžiui sliekas su koja. Taigi, jei yra noro – valandų šiuose režimuose galima praleisti tikrai daug, kol bus sukurta pati geriausia galutinė forma – tobula gentis.

Vaizdas, kaip jau minėjau, yra nuostabus. Akių neskauda, spalvos nėra ryškios, o ir pati pagrindinė veikėja savo žaliu atspalviu išskiskia ir aplinkos ir yra lengvai pastebima. Galbūt kartais kyla problemų kai daiktai užstoja Quazzle, bet tokių momentų reta. Lygių užkulsiai nutapyti pasakiškai, lyg iš senos knygos.

Garsas nėra kažkuo išsiskiriantis, o muzika turi aborigenų genčių įtakos. Bet ir ji nėra kažkuo ypatinga.

Žaidimas labiau primena fizikos variklio prototipą, nes užduotys greit pamirštomos, išsyrus vieną, kurioje Quazzle veikia kaip erelis ir skrisdama turi kojomis pačiupti brangakmenį. Žaidimo pagrindinį režimą galima įveikti per maždaug 1-2 valandas, o laikas gali padvigubėti sudėtingiausiame režime. Pati idėja yra viliojanti, bet įgyveninimas šiek tiek nuobodus, nes didžiausia dalis dėmesio buvo skirta veikėjo tobulinimui ir žaidimo fizikai, todėl nukentėjo užduočių įvairovė ir sudėtingumas. Žaidimas tikrai patiks žmonėms, kuriems patinka spręsti galvosūkius proto ir rankų koordinacija. Kitiems – galbūt nelabai.