Nors istorikai teigia, kad Antrasis pasaulinis karas prasidėjo 1939–ųjų rudenį, neramumai prasidėjo jau keleriais metais anksčiau. Europoje vyko kruvinas Ispanų civilinis karas, kitoje rutulio pusėje, Tolimuosiuose Rytuose, plieskėsi įvairūs mūšiai. Imperatoriškos Japonijos trokšimas plėstis ir įsigyti naujas žemes bei resursus, kurių negalėjo suteikti uolėtos salos, tūkstančius žmonių vedė į pražūtį.

1937–aisiais japonų būriai užpuolė ir užgrobė pakrikusį Šanchajaus miestą Kinijoje. Čia, šiomis istorinėmis aplinkybėmis ir vyksta žaidimas Shanghai Dragon, kurį šiuo metu kuria E–Pie Entertainment. Šiame slenkančiame FPS žaidime vaidiname Kinijos Elitinių specialiųjų karinių pajėgų narį, o mūsų tikslas — prasiveržti pro piešų virtines ir pasiekti japonų karo vadą.

Tokių žaidimų, kaip Shanghai Dragon, PC pasaulyje išties nėra daug. „Slenkantys šuteriai“ gyvena arkadose ir konsolių pasaulyje, todėl pažaisti šią demonstracinę versiją buvo išties smagu. Jei kam teko prisėsti prie žaidimo Virtual Cop — įsivaizduojate, kaip visa tai atrodo. Viskas baisiai paprasta: vienu pelės klavišu šaudai, kitu užtaisai. Tiesa, nuo Virtual Cop ir kitų šio stiliaus žaidimų Shanghai Dragon skiriasi tuo, kad čia reikia kaitalioti ginklus (galime rinktis iš septynių), tačiau daugiau nieko daryti nereikia, kompiuteris net vaikšto už tave :). Žinoma, tai gali pasirodyti labai kvaila ir žaidėjams sukelti reakciją panašią į: „ką, aš tiek kvailas, kad tokį mąstymo nereikalaujantį žaidimą žaisčiau?“. Taip, žaidime visiškai nereikia nieko galvoti, tačiau juk tam ir skirtas Shanghai — atsipalaidavimui ir lengvam papyškinimui. „Arkadkė“ ir tiek.

Taigi atsipalaiduojam ir pažiūrim, ką mums siūlo šis rytų drakonas. Slankiodami po Šanchajaus gatves sutiksime galybę taikinių: japonų kariai, skraidančios Inga nindzės, Onizai (fantomai su kardais), savižudžių bombarduotojų būriai ir panašiai. Taip turėsime keliauti per 16 misijų (demonstracinėje versijoje prieinamos dvi).

Vertos dėmesio yra žaidimo aplinkos. Pasak kūrėjų, jie nemažai laiko praleido prie popierių bei miesto tyrinėjimų ir stengėsi kaip įmanydami užtikrinti istorinį miesto tikslumą. Dauguma vietovių (Garden tiltas, Hamilton viešbutis ir kitos) sumodeliuotos pagal nuotraukas ir filmuotą medžiagą. Visas veiksmas vyksta miesto centre palei Jangdzės upę. Šaudydami galėsime pasigrožėti dangoraižiais, viešbučiais, gražiais takeliais bei uostu. Pasak kūrėjų, Šanchajų jie pasirinko todėl, kad tuo metu Tolimuosiuose Rytuose tai buvo žymiausias ir didžiausias metropolis, o ir dabar jis yra vienas žymiausių Azijos miestų.

Nors Shanghai Dragon yra labai paprastas, jis toli gražu nėra lengvas. Žaisdami Shanghai Dragon negalėsime pasislėpti už kampo ir pasikeisti, ar užtaisyti šautuvą, visada būsime priešų taikinyje. Priešai savo ruožtu slapstosi, vartosi ir kitaip bando išvengti kulkos. Ko verti vien skraidantys nuo stogų samurajai ir jų kruvini kirčiai! Kūrėjai ilgai testavo ir derino žaidimą, kad jį būtų įmanoma pereiti, bet ne per lengvai. Mieste sutiksime netgi civilių piliečių, kuriuos dažniausiai reikia išgelbėti nuo priešų. Netyčia (ar tyčia 🙂 juos nužudžius gauname baudą.

Shanghai Dragon atrodo visai patraukliai. Žaidimas veikia ant varikliuko gražiu pavadinimu Angelica. Na, vietomis karių judėjimas atrodo gan juokingai, jiems trūksta svorio ir traukos jėgos, tačiau aplinkos labai gražios. Tiesiog turas po Šanchajų, paįvairintas pasišaudymais :).

Deja, dar nėra aišku, kada žaidimas pasirodys savo gimtojoje Azijoje, tad ką jau kalbėti apie Europą. Tikėkimės, kad sulauksime jo šiais metais.

Atskirai:

Shanghai Dragon vertas išbandyti vien jau dėl įvadinio filmuko. Senus filmuotus kadrus po truputį pakeičia kompiuterinė animacija, o herojaus pristatymas — vienas įspūdingiausių, kokį teko matyti. Panaudotas labai šaunus triukas, primenantis geriausių Hong Kongo ir kitų rytiečių kovinių filmų scenas. Nenorėdamas užbėgti už akių nesiplėsiu, tačiau galiu užtikrinti, kad pamatysite labai įdomią sceną su pistoletu.