Ne, ne, aš neapsirikau, šiam žaidimui iš tiesų reikalaujamas procesorius — 8086, tolimas dabartinių galingųjų „Pentium‘ų“ protėvis, ir kiti reikalavimai sistemai teisingi. Tiesiog tokie kompiuteriai egzistavo tais tolimais 1989 metais. Žavu, kad maniškis „AMD Athlon 2500+“ visai nesipriešina „Prince Of Persia“ vykdymui, net neprireikė specialios programos, lėtinančios kompiuterio darbą.
Daug kas pasikeitė nuo to laiko… Net namų puslapis nurodytas sąlyginis. Apsilankę jame, aptiksite, kad kompanija „Broderbund“ visiškai neužsiima kompiuteriniais žaidimais, o leidžia ir platina tokias programas kaip: „The Print Shop“, „PrintMaster“, „3D Home Architect“ bei „Family Tree Maker“. Naudingos informacijos galite susirasti neoficialiuose „Prince Of Persia“ puslapiuose, tokiuose, kaip http://www.geocities.com/princeofpersia123/index1.html.
Ir vis dėlto daugiau nei prieš dešimtmetį išleistas žaidimas, tebemaigomas entuziastų, susilaukė ne vieno sėkmingo tęsinio, kurių paskutinis „Prince of Persia: Warrior Within“ visa savo didybe puikuojasi šio numerio „Mėnesio žaidimo“ skiltyje.
Kaip įprasta senaisiais laikais, pirmojo „Prince Of Persia“ siužetas itin paprastas: piktasis Džafaras verčia sultono dukrą ištekėti už jo, priešingu atveju jos laukia mirtis. Smėlio laikrodis skaičiuoja apsisprendimui likusias 60 minučių… Sultonaitę gali išgelbėti tik šaunusis Persijos princas, tačiau jis jau įkalintas Džafaro kalėjime, todėl reiks dar pabėgti iš ten. Ir visam reikalui skirta 60 minučių… 60 realių minučių :). Taip, taip, bus skaičiuojamas realus laikas. Kuo greičiau pereisite pirmus lygius, tuo daugiau laiko liks paskutiniesiems. Žaidime nebus jokių išsisaugojimų, tačiau juk visas žaidimas tetruks valandą! Įmanoma, tiesa ;)?
Svarbiausia neužsimušti, krentant iš didelio aukščio. Žaidimo pradžioje princas turi 3 gyvybes, kiekvienas praleistas varžovo ginklo dūris atima vieną iš jų, kiekvienas neatsargus nukritimas iš kelių aukštų taip pat atima vieną gyvybę, tačiau nukritimas iš dar aukščiau bei pasismeigimas ant dyglių atims iškart visas gyvybes ir lygį teks pradėti iš pat pradžių. Laikas tokiu atveju nepradės skaičiuoti nuo pradinių šešiasdešimties minučių, o tęs skaičiavimą. Kartais verta geriau jau išeiti iš žaidimo ir viską pradėti nuo pradžios… jei nedaug tenueita :).
„Prince Of Persia“ iš viso siūlo praeiti 12 lygių, kuriuose rasite pakankamai karingai nusiteikusių Džafaro tarnų, pražūtingų dyglių bei netikėtų siurprizų. Neužteks vien pabėgioti ir palaipioti, kai kur turėsite rimtai pasukti galvą, kaip praeiti kažkurią sunkią vietą, keliais mėginimais rasti tikrąjį kelią. Kelias nėra akivaizdus. Kai kurie spąstai gali būti atpažinti kaip šiek tiek atkilusios kelio plytos, tačiau bus ir tokių vietų, kur sustoję ant iš pažiūros normalaus tvirto kelio gabaliuko, kartu su juo nugarmėsite žemyn.
Jei aptikote ant durų nuleistas grotas, teks ieškoti grindų plytos, kurią nuspaudus (užlipus ant jos arba bent trumpam pakibus rankomis, jei ji virš galvos), grotos pakils. Reikia perspėti, kad kelias bus laisvas tik neilgą laiko tarpą, todėl geriau nežiopsoti ir nerti pro duris. Jei matote, kad nespėsite, tokiu atveju geriau palaukti ir pakartoti viską iš naujo, nes grotos jaunąjį princą gali sutraiškyti negyvai. Kiekvienas lygis nuo kito atskirtas durimis, kurių atidarymo būdą taip pat reiks susirasti.
Bet kurioje vietoje paspaudus tarpo mygtuką, ekrano apačioje bus parodytas žaidimui likęs laikas. Paimti kažkokį daiktą ar špaguotis padės mygtukas „SHIFT“, bėgiojimui, pritūpimui bei pašokimui skirti rodyklių mygtukai. Paprastai princas bėgioja, bet, jei prireiks paeiti mažą žingsnelį (prie prarajos krašto ar pro dyglius), spauskite „SHIFT“ ir krypties mygtuką.
Iš didesnio aukščio saugiai nusileisti padės rodyklinis „žemyn“ mygtukas, tada princas pakibs ant rankų ir nušoks iš mažesnio aukščio. Kartu paspausti „į priekį“ ir „aukštyn“ mygtukai privers princą atlikti šuolį iš vietos. Apatiniame kairiame kampe trikampiais rodomos princo gyvybės, o dešiniame — jo tuometinio priešininko. Normaliai princas turi tris gyvybes, kurių dalį praradęs, gali atstatyti, išgerdamas buteliuką su kylančiais raudonais burbuliukais. Paprastas buteliukas atstato vieną gyvybės porciją, tačiau rasite ir tokių, kurie padidins bendrą princo gyvybės porcijų kiekį.
Tik atsargiai, neparagaukite gėrimo iš buteliuko su mėlynais burbuliukais, nes tai nuodai, atimantys princui gyvybę. O kai panorėsite baigti žaisti „Princą“, vienu metu paspauskite „CONTROL“ bei „Q“ mygtukus.
Grafika šiuo metu pasirodys beviltiškai pasenusi, išskyrus princo judėjimo animaciją. Ji mane sužavėjo tais senais laikais, kai pirmąkart išvydau „Prince Of Persia“, tebestebina ir dabar. Kaip tuo metu buvo įmanoma pasiekti tokią judesių plastiką? Princas labai natūraliai juda, bėga, pašoka, nušoka, pritūpia, net susmunka nukautas. Numatyta net judesio inercija.
Tai yra, jei princas bėga į vieną pusę, o jūs nurodote jam judėti į priešingą, tai pamatysite, kaip princas stengiasi sustoti, slysta ankstesne kryptimi, o tik tada ims vykdyti jūsų nurodymą. O šiaip žaidimo 720×400 rezoliucijos pilname ekrane mažoka…
Sultonaitės veidą sudaro 4 – 5 pikseliai :). Kas negali pakęsti tokios grafikos, tegul geriau žaidžia sumažintame lange. Garso kokybė taip pat atitinka tuos tolimus laikus. Žaidimo eigoje šiek tiek erzina negalėjimas bet kur įsirašyti ir tas nuolatinis išmintų takų kartojimas, kol viskas bus atlikta teisingai. Bet vis dėlto žaidimas vertas bent išbandymo, žvilgsnio į istorijos pradžią, į tai, kaip viskas prasidėjo.
1993 metais ta pati „Broderbund“ kompanija išleido „Prince Of Persia 2: The Shadow And The Flame“, pasakojantį apie naujus Persijos princo nuotykius. Metai įnešė savo, ir grafika tapo daug spalvingesnė, tačiau kažko revoliucingo neatsirado, tiesiog tai buvo dar vienas puikus DOS‘inis nuotykių žaidimas. Antroji dalis jau buvo skirta VGA vaizdo plokštėms, 386 procesoriui ir užėmė beveik 5 MB vietos diske. Garsas dabar galėjo būti skleidžiamas garso plokštės pagalba, o ne per vidinį garsiakalbį. Beje, jei žaidimas mėgs „pakibti“, o jūs nesate itin didelis kompiuterių specialistas, tiesiog atjunkite garsą ir mėgaukitės tylaus, bet įdomaus žaidimo malonumais.
Abi žaidimo dalys tiek seniai išleistos, kad jau dalinamos nemokamai. Jei turite Internetą, nesunkiai galite jas parsisiųsti iš senų žaidimų kaupyklų, pavyzdžiui iš www.freeoldies.com.
Galbūt „Prince Of Persia“ žaidimo ir negalima lyginti su tokiais klasikos monstrais kaip „Starcraft“, „Doom“, Warcraft“, tačiau jis tvirtai užima savąją vietą klasikos tarpe, ir jį pažaidžia ne tik nostalgijos iškankinti senienų mylėtojai, tačiau ir pastarųjų atsiliepimų sugundyti naujokai.
Pirmas įspūdis: 8,0 (senas, bet žinau, kad įdomus)
Grafika: 8,7 (judesio plastika pranoksta žaidimo išleidimo metus)
Garsas: 7,1 (senas pyplys 😉 )
Įdomumas: 8,6 (nuotykiai ir galvosūkiai)
Valdymas 8,8 (gana patogus)
Bendras: 8,6 (nepaisant žaidimo amžiaus, malonu pažaisti).
RAW
14 Komentarai
Domiz
Įdomus faktas – Prince Of Persia kūrėjas ilgai stebėdavo savo mažąjį broliuką nufilmuotą vaizdajuostėje, kad jo judesius pritaikytų žaidime. Todėl jis ir išėjo toks judrus 1989 metams palyginus 🙂
mazve
tikrai idomiai(!):V
_rool_
ira prince of peria sands of time man tai patinka
Just me
Gal kas žino kur galima nusipirkt ar gauti šį žaidimą? (u) Turėjau, bet pamečiau flopiką… 🙁
Vince_Carter
norechiau kad persijos princiukas turetu broli ir dalis nauja wadintusi PRINCE OF PERSIA FOR A FIGHT WITH BROTHER na bet chia tik mano swajones:)
valdoxx
joooo `89 metai
_madness_
Prince of Persia Warrior within kieciausias!!!!
Lexus
O taip… seni geri laikai. Tuo metu kai ji zaisdavau ant savo kompo su disketem tai buvo nerealus zaidimas. Ypac veikejo judesiai. Ne taip senai buvau ji parsisiuntes.
bigzazaz
na jo linksmas tas princiukas ir per tiek laiko taip uzaugo:V:D
PCPlayer
Is interneto pirkti nerasi
(s)
ignasd
tai va tcia tai geras zaidas
winampas
t2t daug geresnis;)
Ambience
tikrai:D
BASTETE
Iš intiko siųskis.