Prisipažinsiu, niekad nebuvau didelis formulės fanas, o paskutinis ambicingas F1 stebėjimas baigėsi kartu su Schumacher’io karjera. F1 žaidimais taipogi perdaug nesidomėjau, tačiau, kad tokie egzistavo žinojau. Jei teisingai pamenu, tai buvo EA serija, nepalikusi didelių sentimentų žaidėjų gretose.

Reikia paminėti, kad tai nėra visiškai naujas kūrinys, „F1 2009” pasirodė praėjusiais metais Wii, PSP bei iPhone platformose, todėl šį galima vadinti tęsiniu, pasirodžiusiu platesnei auditorijai. Kadangi PC sferoje F1 temos žaidimų yra mažai, „Codemasters” čia turėjo vienareikšmišką pranašumą. Taip pat, akcentuosiu ir pačią studiją, kuri yra ne šiaip chaltūros sinonimas, bet gali pasigirti ne vienu puikiai sukurtu ir įvertintu vairavimo simuliatoriumi.

„Codemasters” tai prekinis ženklas kuriuo galima pasitikėti, įsigydamas F1 būtent tuom ir vadovavausi. Taip, tai gali būti rizikingas sprendimas, tačiau neapsigavau. Net ir visiškam pradedančiajam formulės bolidas gali tapti antrais namais.

Trumpa įžanga. Kas yra F1 lizencija ir kokia mums iš to nauda. Nauda nemaža, turint licenzija kiekvienas automobilis ar trasa panaudota žaidime atitinka originalą, nėra išgalvotų vairuotojų ar komandų, vadinasi įsijungę Formulę vienas rasime 12 oficialių komandų ir 24 pažįstamus lenktyninkus. Trasos? Kaip gi be jų! 19 žinomų trasų, įskaitant Silverstone’ą, Monte Carlo ir kitus.

Kaip priimami naujokai

Vos įsijungus pasitinka draugiška nuotaika, interviu pavidalu pasirenkate savo vardą, pavardę, kilmę bei komandą, kuria atstovausite, iš kart žinoma prie Ferrari ar Mclaren niekas sėsti neleis. Aš pasirinkau vienus iš silpnesnių – Virgin racing. Toliau reikėjo rinktis sezonų skaičių, vieną, tris ar septynis. Kaip pradedantysis pradėjau nuo vieno, manęs netgi paklausė ko aš tikiuosi iš šio sezono, matyt taip DI parinko sudėtingumo lygį. Neskubėkite girtis! Reikalų su žurnalistais turėsite gan dažnai, praktiškai po kiekvienų lenktynių jūsų klaus įvairių klausimų, kurie vienaip ar kitaip gali įtakoti jūsų karjeros ateitį.

Taip pat laukia ir asmeninė agentė su keistu akcentu, ji kaip komandos atstovė rodo jums ką apie jus mano darbdaviai. Jei kritikuosite savus ir nevykdysite nurodytu tikslų, nuomonė apie jus kris. Rodant pastangas susilauksite varžovų dėmesio. Užduotys pagal komandą, nesitikėkite, kad iš jūsų tikėsis pirmų vietų ar panašiai, pradžia gan kukli, užimti dvidešimtą vietą kvalifikacinėse ar finišuoti penkioliktam. Visiškai realūs tikslai.

Pačios lenktynės vyksta pagal tas pačias taisykles, jokios čia istorijos nerasite, paprasta ir aiškų. Prieš kiekvienas varžybas gausite laiko pasitreniruoti, o to, patikėkite manim, praleisti nederėtų. Vienas iš pagrindinių faktorių lemiančių jūsų sėkmę būtent ir yra geras trasos išmanymas. Net ir žaidžiant lengviausiu sudėtingumo lygiu, kuris rodo jums pagalbinę juostą, už jus stabdo, padeda įveikti posūkius ir automatiškai perjungia bėgius, nieko nepešite nežinodami trasos. Kiekvienas posūkio įveikimas kainuoja laiką, o laikas čia didžiausia vertybė. Pagal jį netik papildomas užduotis gausite, naujas dalis atrakinsite, bet ir išsiaiškinsite kokioje pozicijoje startuosite.

Jei praktikuotis galite apie šešiasdešimt minučių, tai kvalifikacinėse lenktynėse turėsite tik dvidešimt. Valanda laiko pasiruošti lenktynėms – optimalus laikas. Kaip sakoma, practice makes it perfect. Toliau lenktynės, kaip koks galutinis egzaminas, tik jau kitų vairuotojų apsuptyje, o jų ignoruoti negalima, jei agresyviai taranuosite kolegas ir nukirtinėsite kampus ar dar kaip kenksite renginiui, teks atsakyti. Paprastai laiko nuobaudomis, o reikalui esant ir visiška diskvalifikacija. Yra ir kitų taisyklių, pvz lenktynių metu būtina nors vieną kartą apsilankyti boksuose, taip pat būtina nors kartą pasinaudoti tam tikros rūšies padangomis.

Padangas ir kitas dalis komplektuojame garaže, sėdint patogiame bolido korpuse. Čia galima susipažinti su trasos informacija, automobilio patobulinimais, įvairia statistika ir kitomis detalėmis. Rimčiau nusiteikę žaidėjai galės keisti kai kuriuos bolido nustatymus, o tokie kaip aš rinksis iš jau pateikiamų komplektacijų. Pasirinkimas vyksta pagal oro sąlygas, jei diena saulėta ir trasa sausa renkamės didesnį maksimalų greitį ir mažesnį sukibimą, jei lyja – atvirkščiai. Žinoma niekas netrukdo pasirinkti ir vidurinį variantą arba pačiam susikomplektuoti norimą sąranką. Lipdukų klijuoti neleis, bet su aerodinamika, varikliu ar pavaromis padirbėti galima. Geriau įsigilinus pradėsite kurti naujas strategijas, kiek kuro prisipilti, kiek dažnai jį pildyti, kokias padangas naudoti pirmas, kokias paskutines.

Tinka ir profesionalams

Prieš įsigydamas F1 labiausiai bijojau minties, kad žaidimas bus arba per sunkus arba per lengvas. Iš vienos pusės neapsigavau, iš kitos dalinai. „Codemasters” tikrai pasistengė pridėdami įvairiausių opcijų leidžiančių nevažiuoti pilnų 70 ar daugiau ratų, įdėjo laiko atsukimo funkcija, suteikė galimybes palengvinti patį bolido vairavimą ir taip toliau. Tačiau tai visiškai nereiškia, kad ieškantys iššūkių negalės mėgautis, galės dar ir kaip, nors ir iki pažaliavimo. Išjungus vairavimo asistentą ir pasirinkus sudėtingiausia lygį, kuriame jau laiko atsukti niekas neleis, galėsite smagiai sukti tas dešimtis ratų.

Dabar apie tą kitą dalį, kuri mane trikdė. Nesitikėkite, kad du tūkstančiai dešimtųjų formulė yra arkadinis žaidimas, tai netiesa, vairavimas klaviatūra gali būti.. Sakykim, papildoma našta. Nesakau, kad vairuoti klaviatūra neįmanoma, bet pavyzdžiui lyginant vairavimą klaviatūra ir vairavimą su Xbox’o pulteliu, na pranašumas tiesiog nenuginčijamas. Atrodo važiuojant tereikia laikytis žalios juostos, bet tai nėra taip paprasta kaip gali pasirodyti, kiekvienas nuklydimas posūkyje kainuoja laiką, o laikas kaip jau minėjau, čia brangus. Jei turite vieną iš palaikomų pultelių (bet kokie žinoma netinka) išnaudokite tai, nežinau kaip su vairu, bet turėtų būti smagu.

Adrenalinas

Paskutiniu metu bandytuose žaidimuose pasigedau greičio pojūčio, atrodo lėki su Murcielago 350km/h ir kuo puikiausiai manevruoji, matai kiekvieną kliūtį, kiekvieną posūki. F1 taip nėra, visi ištroškę greičio galės save realizuoti. Ypač vairuojant salono vaizdu, ar per transliuojamąją kamerą, o jei dar ir trasa siaura, tokia kaip Monte Carlo, efektas garantuotas. Tolimo vaizdo kamerą atrodo kiek nepatogiai, labai svarbu matyti bolido priekį, todėl pirmieji variantai yra šioks toks pranašumas.

Tą jausmą pagerina ir oro sąlygos, šiaip daug kalbų buvo apie išgirtą dinaminę orų sistemą, bet kažko labai jau stebinančio aš nemačiau. Pasirinkus lengvą sudėtingumo lygį šis efektas tampa neveiksmingas, per dešimt ar penkiolika ratų oras paprastai nespėja pasikeisti, kokiu pradedate tokiu ir baigėte, bet važiuojant ilgiau gali visko pasitaikyti, o pradėjus lyti žinoma trasa taps slidesnė ir teks keisti padangas. Kai kurios trasos vietos bus slidesnės, įdaubose paprastai susidarys balutės. Gali prireikti papildomų nervų ir apgalvotų strategijų. Nelaiku pakeistos padangos gali kainuoti ne vieną brangią pozicija.

Dar ir apie vizualinę pusę. Lietus atrodo puikiai, kamerą padengia riebūs lietaus lašai kurie tvinksėdami slankioja po ekraną, matomumas tampa miglotas, o trasa virsta čiuožimo aikštele. Lyjant stipriam lietui nepatariu laikytis priešininko gale, išmaudys kaip reikalas. Daugiau kažką apie vizualinę žaidimo pusę pasakoti nereikia, bolidai atrodo gražiai, trasos taip pat, tribūnose stovinčius žmones galėjo padaryti gyvesnius, kažko stebinančio čia neprigalvosi, visgi žaidimas sukasi apie F1.Verta pagirti techninės pusės lankstumą, lenktynėmis mėgautis gali ir silpnesnių kompiuterių savininkai.

Karjera užkniso

Nebėda! Niekas nemaišo sėsti už raudono buliaus vairo „Grand Prix” rėžime, o toliau jau pagal norą ir laiką, pasirinksite kiek ratų, kur ir kaip. Įskaitant ir kritulių kiekį bei vėjo pasipriešinimą. Nori nugalėti laiką? Rinkis „Time Trail” rėžimą ir nors iki paryčių. Galiausiai yra ir tinklo smagumai. Greiti mačai, ilgesnės lenktynės, kova dėl geriausio laiko, rinktis jums.

Klaidos

Neapsieita ir be jų. Daug nepastebėjau, bet keletą tokių nemalonių buvo. Pavyzdžiui važiavau penkiasdešimties ratų lenktynes ir antroje jų pusėje komandos draugas įvažiavo į boksus. Viskas būtų gerai, bet iš ten jis jau nebeišvažiavo. Ausyje kalbantis technikas, kuris paprastai praneša apie stabdžių ir variklio temperatūra ir kitas smulkmenas vis kartojo, kad tavo komandos draugas dabar boksuose. Spėkit, kas nutiko atėjus mano eilei važiuoti pasikeisti padangas? Ogi nieko, privažiavau prie pat aikštelės ir ką, pamačiau ten stovintį kolegą. Taip ir prastovėjom iki lenktynių pabaigos, o tada draugiškai pasidalinom paskutines vietas.

Dar yra ir DI anomalijos, šiaip skųstis per daug nereikia, nėra jie tokie buki, bet kartais būna nepaaiškinamų reiškinių. Dažnokai pasitaiko tokių situacijų kada aplenkus kokį rimtesnį oponentą jis lieka jums ant uodegos. Važiavome taip kokius penketą ratų, o tada staiga prieš pat posūkį, Alonso Ferrari nepaaiškinamu greičiu šoktelėjo į priekį, išlėkė ant vejos, ir grįžo į trasą. Gerai, kad laiką atsukti dar galėjau.

Boksai. Paprastai padangoms pakeisti ir bakui pripildyti užtenka trijų keturių sekundžių, taip normalu, bet būna kartais ir tokių sustojimų kur tenka stovėti po dešimt ar daugiau sekundžių, o mechanikai tuo tarpu visiškai nieko nedaro. Matyt papirko kokia svetima komanda. Juokas juokais, bet įvažiavus pirmam, išvažiuoti paskutiniam nesinori.

Apibendrinant

„F1 2010” yra rimta priežastis pradėti domėtis formule, nekalbu apie fanus, kuriems šis produktas yra privalomas. Būtina suprasti, kad perkant tokio pobūdžio žaidimą tikėtis kažko daugiau nei gero žaidimo apie F1 neverta. Na, dar linksmybės tinkle, jei tokios domina.Tokios kaip meninės vertės čia taip pat nėra, viskas sustatyta į aiškius ir žinomus rėmus.

Konkurentų šame žanre mažai arba išvis nėra, todėl lyginti kaip ir nėra ką, o abejoti „Codemasters” kokybe nereikia, klaidos pasitaiko per retai, kad tai būtų esminis inkaras, nemaža tikimybė sulaukti ir pataisų, taisančių tas pačias klaidas. Dar yra lankstumas, kuris pakelia balą, labai šaunu, kad kūrėjai žvelgia plačiai, susidomėti gali tiek pradedantysis, tiek patyręs žaidėjas.

Dėkojame „Baitukui“ už apžvalgai skirtą žaidimo kopiją