Prisipažinsiu, niekad nebuvau didelis formulės fanas, o paskutinis ambicingas F1 stebėjimas baigėsi kartu su Schumacher’io karjera. F1 žaidimais taipogi perdaug nesidomėjau, tačiau, kad tokie egzistavo žinojau. Jei teisingai pamenu, tai buvo EA serija, nepalikusi didelių sentimentų žaidėjų gretose.
Reikia paminėti, kad tai nėra visiškai naujas kūrinys, „F1 2009” pasirodė praėjusiais metais Wii, PSP bei iPhone platformose, todėl šį galima vadinti tęsiniu, pasirodžiusiu platesnei auditorijai. Kadangi PC sferoje F1 temos žaidimų yra mažai, „Codemasters” čia turėjo vienareikšmišką pranašumą. Taip pat, akcentuosiu ir pačią studiją, kuri yra ne šiaip chaltūros sinonimas, bet gali pasigirti ne vienu puikiai sukurtu ir įvertintu vairavimo simuliatoriumi.
„Codemasters” tai prekinis ženklas kuriuo galima pasitikėti, įsigydamas F1 būtent tuom ir vadovavausi. Taip, tai gali būti rizikingas sprendimas, tačiau neapsigavau. Net ir visiškam pradedančiajam formulės bolidas gali tapti antrais namais.
Trumpa įžanga. Kas yra F1 lizencija ir kokia mums iš to nauda. Nauda nemaža, turint licenzija kiekvienas automobilis ar trasa panaudota žaidime atitinka originalą, nėra išgalvotų vairuotojų ar komandų, vadinasi įsijungę Formulę vienas rasime 12 oficialių komandų ir 24 pažįstamus lenktyninkus. Trasos? Kaip gi be jų! 19 žinomų trasų, įskaitant Silverstone’ą, Monte Carlo ir kitus.
Kaip priimami naujokai
Vos įsijungus pasitinka draugiška nuotaika, interviu pavidalu pasirenkate savo vardą, pavardę, kilmę bei komandą, kuria atstovausite, iš kart žinoma prie Ferrari ar Mclaren niekas sėsti neleis. Aš pasirinkau vienus iš silpnesnių – Virgin racing. Toliau reikėjo rinktis sezonų skaičių, vieną, tris ar septynis. Kaip pradedantysis pradėjau nuo vieno, manęs netgi paklausė ko aš tikiuosi iš šio sezono, matyt taip DI parinko sudėtingumo lygį. Neskubėkite girtis! Reikalų su žurnalistais turėsite gan dažnai, praktiškai po kiekvienų lenktynių jūsų klaus įvairių klausimų, kurie vienaip ar kitaip gali įtakoti jūsų karjeros ateitį.
Taip pat laukia ir asmeninė agentė su keistu akcentu, ji kaip komandos atstovė rodo jums ką apie jus mano darbdaviai. Jei kritikuosite savus ir nevykdysite nurodytu tikslų, nuomonė apie jus kris. Rodant pastangas susilauksite varžovų dėmesio. Užduotys pagal komandą, nesitikėkite, kad iš jūsų tikėsis pirmų vietų ar panašiai, pradžia gan kukli, užimti dvidešimtą vietą kvalifikacinėse ar finišuoti penkioliktam. Visiškai realūs tikslai.
Pačios lenktynės vyksta pagal tas pačias taisykles, jokios čia istorijos nerasite, paprasta ir aiškų. Prieš kiekvienas varžybas gausite laiko pasitreniruoti, o to, patikėkite manim, praleisti nederėtų. Vienas iš pagrindinių faktorių lemiančių jūsų sėkmę būtent ir yra geras trasos išmanymas. Net ir žaidžiant lengviausiu sudėtingumo lygiu, kuris rodo jums pagalbinę juostą, už jus stabdo, padeda įveikti posūkius ir automatiškai perjungia bėgius, nieko nepešite nežinodami trasos. Kiekvienas posūkio įveikimas kainuoja laiką, o laikas čia didžiausia vertybė. Pagal jį netik papildomas užduotis gausite, naujas dalis atrakinsite, bet ir išsiaiškinsite kokioje pozicijoje startuosite.
Jei praktikuotis galite apie šešiasdešimt minučių, tai kvalifikacinėse lenktynėse turėsite tik dvidešimt. Valanda laiko pasiruošti lenktynėms – optimalus laikas. Kaip sakoma, practice makes it perfect. Toliau lenktynės, kaip koks galutinis egzaminas, tik jau kitų vairuotojų apsuptyje, o jų ignoruoti negalima, jei agresyviai taranuosite kolegas ir nukirtinėsite kampus ar dar kaip kenksite renginiui, teks atsakyti. Paprastai laiko nuobaudomis, o reikalui esant ir visiška diskvalifikacija. Yra ir kitų taisyklių, pvz lenktynių metu būtina nors vieną kartą apsilankyti boksuose, taip pat būtina nors kartą pasinaudoti tam tikros rūšies padangomis.
Padangas ir kitas dalis komplektuojame garaže, sėdint patogiame bolido korpuse. Čia galima susipažinti su trasos informacija, automobilio patobulinimais, įvairia statistika ir kitomis detalėmis. Rimčiau nusiteikę žaidėjai galės keisti kai kuriuos bolido nustatymus, o tokie kaip aš rinksis iš jau pateikiamų komplektacijų. Pasirinkimas vyksta pagal oro sąlygas, jei diena saulėta ir trasa sausa renkamės didesnį maksimalų greitį ir mažesnį sukibimą, jei lyja – atvirkščiai. Žinoma niekas netrukdo pasirinkti ir vidurinį variantą arba pačiam susikomplektuoti norimą sąranką. Lipdukų klijuoti neleis, bet su aerodinamika, varikliu ar pavaromis padirbėti galima. Geriau įsigilinus pradėsite kurti naujas strategijas, kiek kuro prisipilti, kiek dažnai jį pildyti, kokias padangas naudoti pirmas, kokias paskutines.
Tinka ir profesionalams
Prieš įsigydamas F1 labiausiai bijojau minties, kad žaidimas bus arba per sunkus arba per lengvas. Iš vienos pusės neapsigavau, iš kitos dalinai. „Codemasters” tikrai pasistengė pridėdami įvairiausių opcijų leidžiančių nevažiuoti pilnų 70 ar daugiau ratų, įdėjo laiko atsukimo funkcija, suteikė galimybes palengvinti patį bolido vairavimą ir taip toliau. Tačiau tai visiškai nereiškia, kad ieškantys iššūkių negalės mėgautis, galės dar ir kaip, nors ir iki pažaliavimo. Išjungus vairavimo asistentą ir pasirinkus sudėtingiausia lygį, kuriame jau laiko atsukti niekas neleis, galėsite smagiai sukti tas dešimtis ratų.
Dabar apie tą kitą dalį, kuri mane trikdė. Nesitikėkite, kad du tūkstančiai dešimtųjų formulė yra arkadinis žaidimas, tai netiesa, vairavimas klaviatūra gali būti.. Sakykim, papildoma našta. Nesakau, kad vairuoti klaviatūra neįmanoma, bet pavyzdžiui lyginant vairavimą klaviatūra ir vairavimą su Xbox’o pulteliu, na pranašumas tiesiog nenuginčijamas. Atrodo važiuojant tereikia laikytis žalios juostos, bet tai nėra taip paprasta kaip gali pasirodyti, kiekvienas nuklydimas posūkyje kainuoja laiką, o laikas kaip jau minėjau, čia brangus. Jei turite vieną iš palaikomų pultelių (bet kokie žinoma netinka) išnaudokite tai, nežinau kaip su vairu, bet turėtų būti smagu.
Adrenalinas
Paskutiniu metu bandytuose žaidimuose pasigedau greičio pojūčio, atrodo lėki su Murcielago 350km/h ir kuo puikiausiai manevruoji, matai kiekvieną kliūtį, kiekvieną posūki. F1 taip nėra, visi ištroškę greičio galės save realizuoti. Ypač vairuojant salono vaizdu, ar per transliuojamąją kamerą, o jei dar ir trasa siaura, tokia kaip Monte Carlo, efektas garantuotas. Tolimo vaizdo kamerą atrodo kiek nepatogiai, labai svarbu matyti bolido priekį, todėl pirmieji variantai yra šioks toks pranašumas.
Tą jausmą pagerina ir oro sąlygos, šiaip daug kalbų buvo apie išgirtą dinaminę orų sistemą, bet kažko labai jau stebinančio aš nemačiau. Pasirinkus lengvą sudėtingumo lygį šis efektas tampa neveiksmingas, per dešimt ar penkiolika ratų oras paprastai nespėja pasikeisti, kokiu pradedate tokiu ir baigėte, bet važiuojant ilgiau gali visko pasitaikyti, o pradėjus lyti žinoma trasa taps slidesnė ir teks keisti padangas. Kai kurios trasos vietos bus slidesnės, įdaubose paprastai susidarys balutės. Gali prireikti papildomų nervų ir apgalvotų strategijų. Nelaiku pakeistos padangos gali kainuoti ne vieną brangią pozicija.
Dar ir apie vizualinę pusę. Lietus atrodo puikiai, kamerą padengia riebūs lietaus lašai kurie tvinksėdami slankioja po ekraną, matomumas tampa miglotas, o trasa virsta čiuožimo aikštele. Lyjant stipriam lietui nepatariu laikytis priešininko gale, išmaudys kaip reikalas. Daugiau kažką apie vizualinę žaidimo pusę pasakoti nereikia, bolidai atrodo gražiai, trasos taip pat, tribūnose stovinčius žmones galėjo padaryti gyvesnius, kažko stebinančio čia neprigalvosi, visgi žaidimas sukasi apie F1.Verta pagirti techninės pusės lankstumą, lenktynėmis mėgautis gali ir silpnesnių kompiuterių savininkai.
Karjera užkniso
Nebėda! Niekas nemaišo sėsti už raudono buliaus vairo „Grand Prix” rėžime, o toliau jau pagal norą ir laiką, pasirinksite kiek ratų, kur ir kaip. Įskaitant ir kritulių kiekį bei vėjo pasipriešinimą. Nori nugalėti laiką? Rinkis „Time Trail” rėžimą ir nors iki paryčių. Galiausiai yra ir tinklo smagumai. Greiti mačai, ilgesnės lenktynės, kova dėl geriausio laiko, rinktis jums.
Klaidos
Neapsieita ir be jų. Daug nepastebėjau, bet keletą tokių nemalonių buvo. Pavyzdžiui važiavau penkiasdešimties ratų lenktynes ir antroje jų pusėje komandos draugas įvažiavo į boksus. Viskas būtų gerai, bet iš ten jis jau nebeišvažiavo. Ausyje kalbantis technikas, kuris paprastai praneša apie stabdžių ir variklio temperatūra ir kitas smulkmenas vis kartojo, kad tavo komandos draugas dabar boksuose. Spėkit, kas nutiko atėjus mano eilei važiuoti pasikeisti padangas? Ogi nieko, privažiavau prie pat aikštelės ir ką, pamačiau ten stovintį kolegą. Taip ir prastovėjom iki lenktynių pabaigos, o tada draugiškai pasidalinom paskutines vietas.
Dar yra ir DI anomalijos, šiaip skųstis per daug nereikia, nėra jie tokie buki, bet kartais būna nepaaiškinamų reiškinių. Dažnokai pasitaiko tokių situacijų kada aplenkus kokį rimtesnį oponentą jis lieka jums ant uodegos. Važiavome taip kokius penketą ratų, o tada staiga prieš pat posūkį, Alonso Ferrari nepaaiškinamu greičiu šoktelėjo į priekį, išlėkė ant vejos, ir grįžo į trasą. Gerai, kad laiką atsukti dar galėjau.
Boksai. Paprastai padangoms pakeisti ir bakui pripildyti užtenka trijų keturių sekundžių, taip normalu, bet būna kartais ir tokių sustojimų kur tenka stovėti po dešimt ar daugiau sekundžių, o mechanikai tuo tarpu visiškai nieko nedaro. Matyt papirko kokia svetima komanda. Juokas juokais, bet įvažiavus pirmam, išvažiuoti paskutiniam nesinori.
Apibendrinant
„F1 2010” yra rimta priežastis pradėti domėtis formule, nekalbu apie fanus, kuriems šis produktas yra privalomas. Būtina suprasti, kad perkant tokio pobūdžio žaidimą tikėtis kažko daugiau nei gero žaidimo apie F1 neverta. Na, dar linksmybės tinkle, jei tokios domina.Tokios kaip meninės vertės čia taip pat nėra, viskas sustatyta į aiškius ir žinomus rėmus.
Konkurentų šame žanre mažai arba išvis nėra, todėl lyginti kaip ir nėra ką, o abejoti „Codemasters” kokybe nereikia, klaidos pasitaiko per retai, kad tai būtų esminis inkaras, nemaža tikimybė sulaukti ir pataisų, taisančių tas pačias klaidas. Dar yra lankstumas, kuris pakelia balą, labai šaunu, kad kūrėjai žvelgia plačiai, susidomėti gali tiek pradedantysis, tiek patyręs žaidėjas.
Dėkojame „Baitukui“ už apžvalgai skirtą žaidimo kopiją
17 Komentarai
Ab_
mazokai klaidu ivardinai, zaidimo esminis minusas, kad vaizdas lenktynese neatitinka laiko, kuri fiksuoja. Pvz gali lekti paskui kompa, atsilikes keliomis sekundemis, matyti, kad kiekviena rata esi uz ji greitesnis, bet niekaip jo nepavyti. Uztat zaidime net nera jokiu statistiku, jokiu pranesimu kiek kas pries ka pirmauja, nes codemasteriai padare tokia nesamone, kad seniai beteko matyti.
Gediminas
Lenktynių žaidimų praktiškai nežaidžiu ir nemėgstu, bet visi ankstesni F1 žaidimai skirti PC labai patiko. Ir formule šiek tiek domiuosi. Manau kadanors reikės paimti šį žaidimą.
DreadMaster
Matosi, kad apžvalgą rašė naujokas F1 pasaulyje, nes yra keletas netikslumų.Pavyzdžiui kuro pildytis negalima, nes šių metų taisyklės tai daryti draudžia, o formulės žaidimų ant PC yra kaip tik daugiau nei ant konsolių tik reikia jų paieškoti.Buvo ir daugiau netikslumu, bet šiaip bendro vaizdo, man bent jau, tai negadino.Good job 🙂
Anck
@Ab_: Kad DI važiuoja greičiau čia nenaujiena, taip sukurtas kažkoks balansas, pradėjus karjera negali pastoviai finišuoti pirmas. Bent mano atveju visados pirmas važiuojantis labai įsiverždavo į priekį ir nors tu ką. 🙂 Dar ir nuo sudėtingumo lygio tai priklauso, o šiaip nematau aš čia didelės tragedijos, kvalifikacinėse vietą išsikovoji pagal laiką, taigi gali jie važinėtis kiek nori greičiau, o lenktynėse jau kita situacija.
@DreadMaster: Pratice ar Qualification gali keisti kuro nustatymus, o apie lenktynes aš nieko tekste neužsiminiau. 🙂 Dėl daugiau žaidimų PC platformai, hmm.. 🙂 Galbūt, bet aš ir neteigiu, kad EA buvo vietinteliai kurie kūrė F1 žaidimus. Kas liečia dabar, tai nemanau, kad šiuo metu yra kokių nors konkurentų F1 2010, PC platformoje. 🙂
Kwailutis
Zodziu zaidimas butu tiesiog nuostabus, jai ne tos viska gadinancios klaidos.. Taciau girdejau jog zada sukurti kazkoki update tom visom klaidom pasalinti.
DreadMaster
Anck>>>Tikrai yra konkurentų ir dauguma rimtų formulės žaidėjų vis dar žaidžia, kad ir grafiškai „atsilikusius“, bet techniškai tikroviškiau žaidžiamus formulės žaidimus.Ko gero mėgstamiausias šioje srityje yra „rFactor“.Ir tie žaidėjai pažaidę „rFactor“ po to žaisdami „F1 2010“ gali su „HRT“ ant sunkiausio lygio be problemų finišuoti pirmoje vietoje. 🙂
Beje, “ Geriau įsigilinus pradėsite kurti naujas strategijas, kiek kuro prisipilti, kiek dažnai jį pildyti“ Tai kaip suprantu čia būtent apie lenktynes kalbama, nes kurti strategijas treniruočiu metu kaip ir nėra prasmės, nes lenktynėse vistiek neis kuro pilti, o per kvalifikacija savaime suprantama, kad tuščiais bakais reikia vaižiuoti.
Anck
Minėdamas konkurentus, turiu mintyje produktus kurie gali varžytis bendruose pardavimų topuose.
O apie strategijas, na kodėl gi ne? Stock setup kvalifikacinėse kas 5 ratus atrodo pila, pakeisti gali iki 3. Stoti kas 3 ratus dvidešimties minučių laike ir važiuoti su salyginai lengvesniu bolidu ar stoti kas 5 ir važiuoti kiek lėčiau? Va tau ir strategija. 🙂 Nekalbu aš apie jos efektyvumą, kuris kaip pats vienas daug ko nekeičia, bet akcentuoju, kad yra tokia galimybė.
gedunex
anck,pats parasai neprisimeni ir po to zmones klaidini,sako neuzsimine : Paprastai padangoms pakeisti ir bakui pripildyti užtenka trijų keturių sekundžių 😀
Qwerty2k
Tiem visiem kurie mano kad greičiau važiuoji tai ir važiuoji pirmas, kad būtum -7 sek priekį nebūtina būt pirmam, jūs nepagalvojot kad tarpas gali būt didesnis nei tos 7 sek ?
SB
Apžvalgas neturėtų rašyti bukagalviai, ypač sporto žaidimų, kurie, kaip Formulės 1 atveju, apart reklaminio berniuko nieko ir nežino. Nėra jokio lengvesnio bolido, nėra jokio kuro pildymo, nėra jokios strategijos. Viską lemia vienas dalykas – padangos ir jų dėvėjimasis. O jei nevažuoji 40-50< distancijos, tai išvis, droži pirmas padangas iki galo ir užsidedi kitos rūšies, kas yra privaloma. Visa strategija. Tas pats ir su kvalifikacija - važiuoji visą laiką, bet kokiomis sąlygomis lengvas ir tiek.
TeraX
Nevisai. Kuro ir padangų simuliacijas reikia įsijungti. Apskritai žaidime net normalų sudėtingumą pasirinkus daug elementų išjungta. Net tokių, kurie realiai vairavimo kaip ir nepasunkina. Su kuro simuliacija bolidas vis lengvėja. Su padangų – tenka skaičiuoti padangas, nes yra jų limitas, padanga gali prakiurti. Pilna dužimo simuliacija, kuri šiaip žaidimo labai nepasunkina, taip pat pagal nutylėjimą išjungta. Tereikia pasiknaisiot nustatymuose.
O tie argumentai, kad „seni simuliatorių profai čia neturi ką veikti“ man skamba kaip „ligoniai žaidime ieškantys realybės pakaitalo čia jos neranda“. Žaidimas yra būtent toks, kad būtų tinkamas PRAMOGAI, kam žaidimai ir yra skirti.
E50
Nesu formulės fanas, tačiau kiek žaidžiau žaidimas patiko. Tik tiek, kad nuobodokas, bet tikriems F1 fanams jis puikiai tinka.
DreadMaster
TeraX>>>Matai yra žmonių kuriem patinka realybę atitinkantys žaidimai.Kiekvienas turi savitą skonį, juk dėl to ir kuria arkadas bei simuliacijas ir čia turėtų būti aišku, kad patyres simuliatoriaus žaidėjas lengvai apžais, betkurį arkados žaidėją.Man pačiam irgi labiau patinka arkadiniai, nes žaidimai man irgi tėra pramoga, bet yra ir kitaip mastančiu žmonių.Siūlyčiau priimti ir kitų požiūrį, o ne vadinti juos ligoniais.
vygulka
o kaip atsisiūsti žaidimą. 🙂
Wendellis
sweiki, gal kas zino is kur crack’a gaut..? :-/
Wendellis
*cra ck
klaidux
NICE,ir as noreciau pralekti su Ferrari aba Mercedes bolidu 🙂