„Diablo III“ aš asmeniškai traktuoju kaip eilinį signalą apie gresiančią impotenciją. Ar gali būti taip, kad su vystančiais „Blizzard“ gabumais, galutinai nuvys ir žmonių pasitikėjimas apžvalgininkais? O galbūt mes turime reikalą su kitokio pobūdžio negalia, kai plačiųjų masių poreikis baksnoti pelės migelį užgožia, bet kokias galimybes norėti daugiau? Ne aš nekalbu apie kosminius siekius ar senos mokyklos lūkesčius, tik apie teisėtą, subalansuotą ir patirtimi pagrįstą norą gauti tiek, kiek tau priklauso. „Blizzard“ manęs nepatenkino ir man labai sunku patikėti, kad patenkino kažką kitą. Yra šioks toks skirtumas tarp galvojimo, kad gavai geriausią produktą ir realių faktų, kurie šneka produkto nenaudai. Šiuo pristatau jums savąją kritiką.
Apžvalga
Pradėkim nuo to ką rašo visi. Taip, „Diablo III“ yra sumautas laiko rijikas, kurį palietęs norom nenorom iškeliauji į kitą matmenį. Taip, jis nevisprotiškai smagus žaisti ir momentais įtraukia taip, kad nė nepajauti kad ant klaviatūros leidi seiles. Kažkuria prasme tai tebėra Diablo serijos žaidimas. Fone skambant svajingai melancholiškiems gitaros akcentams, kelią pastojantys monstrai ištykšta taip pat džiugiai gargaliuodami, krintantys daiktai skleidžia tą patį malonų garsą, o inventoriun kraunami buteliukai kliuksi kaip ir prieš dešimtmetį.
Specialieji ir fizikos efektai suteikia beprotiškos dinamikos net ir pačiam nykiausiam požemiui, kelios skirtingos monstrų mirties animacijos, verčia ieškoti agresyvesnių būdų juos ištaškyti į šlapius mėsgalius, kol galiausiai išmoksti juos skaidyt į atomus.
Taaaaip… Prisėdęs prie Diablo net nepajauti kaip pralekia trejetas valandų, beatodairiškai šoki į vis naują ir naują monstrų tirštimą kaip organiškas viso kas juda blenderis, o sumalęs viską kas juda, išdidžiai nuo žemės susirenki viską kas liko. Žaidimas tebeturi tą magišką atpalaiduojantį efektą, o po dienos darbų nervų sistemą jis paglosto švelniau nei valerijono lašai. Su Diablo viskas gerai kol jį žaidi. Tikrai. Ir galbūt aš nė nerašyčiau šios apžvalgos, jei Diablo monstrai niekada nesibaigtų, bet kartais jie baigiasi, kartais atsiduri mieste, ar šiaip per klaidą monstrų negyvenamame požemio ruože ir tada susimąstai… Kokį biesą aš čia veikiu?
Apžvalgos pabaiga.
Čipsai
Čipsai, spragėsiai, tešlainiai, vafliai, traškučiai, kiti kramtukai ir pakramtukai yra dalykai kuriuos visi be išimties kartais pakramtome. Nes taip reikia. Kartais nėra laiko užkąsti ką nors rimčiau, kartais nėra jėgų atsispirti pasiūlymui, kartais tai darome tiesiog pasąmoningai. Tam visi tie dalykai ir kepami.
Tas pats ir su „Diablo III“. Aš žaidžiu, man patinka, kartais net mėgaujuosi tuo ką veikiu ir man dėl to visiškai ne gėda. Kaip man ne gėda, kad net ir būdamas visiškai sotus, aš nepajėgus atsispirti saujalei „Pringles“ ar dvigubam mėsainiui su sūriu. Nemanau, kad tuo labai skiriuosi nuo kitų žmonių, bet tuo pat metu aš niekada ir niekam nemėginu įrodyti, kad šie dalykai yra jėga. Jų nerekomenduoju ir nekeliu panikos neradęs jų apžvalgos mėgstamame kulinarijos žurnale, ar išgirdęs sveikos mitybos eksperto nuomonę, kad tai šlamštas. Na taip — tai šlamštas kurį perkame tam, kad šlamšti, kas po Diablu tame blogo?
Ogi nieko. „Diablo III“ (deja) yra lygiai toks šlamštelis, kurį kažkodėl bando prakišti kaip 10 metų brandintą šedevrą. Jis toks nėra. Tiesa tas bandymas nepadaro paties žaidimo blogesniu, savo funkciją, kaip jau minėjau, jis atlieka puikiai. Tiesiog tai nėra ta funkcija kurios tikėjausi.
Šviežiai virtų bulvių vakar dienos cepelinas
Metas pradėti argumentuoti ir pradėsiu aš nuo grafikos. Aišku vizualiai ir judesyje žaidimas nuostabus. Na, gerai, ne nuostabus — labai gražus. Tyška pyška monstrai, demonų medžiotojas varo neblogiau nei vyrukai iš super kontra, į šipulius byra statinės, durys ir rašomieji stalai. Vienuoliai spardo kosminius varpus, raganius iš kišenės traukia trilitrinius su vorais ir varlėmis greičiau, nei tai darytų Kėdainių fabriko konvejeris, bet… Padarykim pauze. Ką matom?
Atvirose vietovėse aišku gali pasisekt, įmantrūs, bet negilūs galiniai fonai, švelnūs, tarsi akvareliniai potėpiai puošia senai išnykusių gyvių griaučius ar žaidinėja su rudens lapais. Na gražu. Tiesiog, ne daugiau ir ne mažiau. Po žeme jau kita kalba ir vaizdelis vyrauja tarp patenkinamo ir nykaus. Veikėjai nors ir išvaizdūs pradiniame ekrane, nelabai įžiūrimi žaidime ir ta prasme „Diablo III“ nelabai kuo pranoksta, kad ir tą patį Starcraft‘ą. Žaidimo kamera fiksuota, tad realiai ekrane matome nedaugiau nei prieš 10 metų. Kažkada, po betos, buvau sužavėtas šalutinių veikėjų miniatiūrizmo, kaip jie Tristrame degino lavonus, tikėjaus, kad žaidimas bent tuo atžvilgiu virs mielų animacijų paroda, bet…
Areato sniegynuose kariai išrikiavę savaime šaudančias katapultas lipa ant bokštų, kad juos nuneštų sparnuoti demonai. Visus ir kiekvieną. Jei kažkas ant bokšto, jį nuneš demonas, visada taip pat, visada ten pat. Veu. Kodėl „Blizzard“ nesukūrė animacijų kaip prie katapultos įdarbintas rabarbaras ant savo bronzinių pečių kelia 300 kilogramų sviedinį? Todėl, kad jiems buvo nusispjaut. Nes vienintelis pasiteisinimas „užtat Diablo III puikiai veikia ant senų kompiuterių ir Mac“ šioje vietoje nebegalioja.
O gal tai dėl atsitiktinai generuojamų žemėlapių? Na tai juokinga. Atsitiktinai jų generuojama gal pusė, bet net ir esantys atsitiktinumai tiktų nebent žaidimui „rask 20 skirtumų“. Nes daugiau jų nėra. Kadangi bendras žemėlapių plotas dar ir sumažėjo, o antrą kartą žaidžiantys žaidėjai visada maus tiesiai nuo įėjimo prie išėjimo, tai ir jų galimybės suklysti ar paklysti tampa minimalios.
Klaidos
O dabar apie kitas klaidas nesiplečiant, tiesiog greitakalbė. Kodėl aš negaliu įjungti permatomo žemėlapio? Tiksliau galiu, bet tada negaliu vaikščioti. Kam jis tada permatomas? Aš turiu krūvą bendražygių, kuriuos galiu pasiimti dėl kompanijos (nes monstru jie praktiškai nežudo) ir šiokių tokių atributų. Kodėl norėdamas pakeisti jų turimus daiktus, negaliu jų sulyginti su tais kuriuos turiu inventoriuje? Kodėl į tekstus ir įgarsinimą sudėjus tiek laiko, nesugalvota, kaip juos civilizuotai išrikiuoti į eilę ar patogiai pateikti, kad jie nuolatos nepermušinėtų ir nenutraukinėtų vienas kito? Kodėl man išėjus ir grįžus į žaidimą išnyksta naujus užkeikimus žymintis „New“ užrašas, o aš esu priverstas rėplioti po meniu langus aiškindamasis kur ir kokia sumauta rūna atsirakino? Nes aš pats nieko atrakinti ar įsigyti negaliu, viską juk daro už mane automatiškai. Kodėl? O kodėl išnyksta ant žemės gulėję daiktai? Kodėl jie išnyksta per vos kelias minutes, net ir tada kai aš paranojiškai užblokuoju savo žaidimą, kad į jį nelystų jokie vagys. Kodėl po šimts pypkių aš galiu žaisti tik tada, kai to nori „Blizzard“? Na taip tai senas klausimas, tiesiog šia tema nuolatos spardomi kiti leidėjai, o „Blizzard“ ne.
Kalbant apie Diablo, tas nuolatinis reikalavimas būti prisijungus yra ypač nemalonus nes viena vertus žaidimas optimizuotas nešiojamajam kompiuteriui, bet nusinešęs jį ant liepto paežerėj nepakaposi. Nebent esi buožė su 3G.
Klausimai
Kodėl kas kartą kai aš pradedu galvoti kad pasiklydau, žemėlapyje užsidega rodyklė nusakanti kur reikia eiti? Kodėl kiekvieno požemio gale aš randu teleportą į jo pradžią? Kodėl aš turiu begalinį skaičių miesto portalų, o be jų žaidime dar yra checkpoint’ų ir waypoint’ų sistemos!? Kodėl aš negaliu pats skirstyti atributų ir paskęsti įgūdžių lavinimo skaičiavimuose? Kažkas man sako, kad toks buvo „Blizzard“ siekis — sukurti mielą pramogą, kad tik įjungęs žaidimą galėtum kapoti ir nekvaršintum savo galvos tuščiais niekais. Bet tada kodėl išmetus identifikavimo užkeikimus, funkcija liko ir aš vis tiek turiu baksnoti pele? Arba kodėl sutvirtinantys užkeikimai veikia vos kelias minutes? Ką sunku buvo padaryt juos „sustainable“, jei jau taip rūpi mano patogumas. Greičiausiai ne. Ir išvis, ne žaidėjo, o kūrėjo patogume reikia ieškoti atsakymų.
„Diablo III“ yra tobula personifikacija to, kaip kūrėjai naudojasi gerbėjų emocijomis ir šiltais jausmais, tuo pat metu vengdami sunkaus darbo ir darydami tik tai ką nori. Visiškai atnaujinti žaidimo grafiką buvo sunku, todėl buvo pasirinktas klasikinis variantas. Išsaugoti seną, gilią, sudėtingais matematiniais skaičiavimais pagrįstą ir milijonus kintamųjų turinčią įgūdžių sistemą buvo sunku, todėl ją išmetė. Parašyti istoriją buvo gan paprasta, todėl prirašė jos daug, tačiau ne visas turinys tempia iki „Blizzard“ kokybės. Tiesą sakant man labai, labai patiko visa tai, kas neturi tiesioginių sąsajų su siužetu, o pagrindinės siužetinės linijos vystymas ir dialogai yra „Ben 10“ lygio.
Taip pat „Blizzard“ buvo patogu pasilikti pažįstamas vietoves, pažįstamus monstrus ir beveik visą garsų biblioteką, o naujasis garso takelis sodriai perpintas klasikinėmis Mato Uelmeno melodijomis. Visa tai buvo palikta, nes sužadina nostalgiją ir praturtina žaidimo eigą šiltomis emocijomis kurias sukelia ne šis žaidimas. Tačiau visa tai tėra atmosferos iliuzija. Kalbėdami apie senuosius Diablo mes dažnai minime vieną ar kitą akcentą ir tam reikalui pasirenkama tai ką lengviausia apibūdinti ar išreikšti, tačiau nei muzika, nei monstrai, nei aplinkos, nei veikėjai, nei tamsa nebuvo kritiškai svarbia atmosferos dalimi.
Diablo atmosfera. Kodėl jos neįdėjo?
Klajodama tarp seno ir naujo, Diablo kūrėjų komanda akivaizdžiai ieškojo tiesiausio kelio. Na aš juos suprantu, nes iššūkis buvo nemenkas. Reikėjo sukurti panašų žaidimą, patenkinti gerbėjus, nudžiuginti naujokus — žodžiu įtikti visiems. Bėda ta, kad rezultatas nėra naujas, modernus Diablo, o ir senojo Diablo šešėliu jo nepavadinsi. Kokia buvo tikroji Diablo atmosfera? Tai buvo žaidimas apie kompromisus. Jis nebuvo sunkus tiems kas norėjo istorijos, bet buvo logiškai painus, tiems kas ieškojo iššūkio. Nori greitų kelionių į miestą ar identifikuoti daiktus mūšio lauke? Aukok vietą inventoriuje. Nori žaisti aukščiausiu lygiu? Pasiruoš sąsiuvinį ir savo matematines žinias. Nori eksperimentuoti su veikėjo įgūdžiais? Prašom, bet visai gali būti, kad Diablo niekada ir neužversi. Ir man taip buvo ne kartą, kai įkvėptas kvailos minties sukiši taškus į naujus užkeikimus, o trečio akto viduryje supranti, kad toliau jau niekaip. Susijaudini, supyksti, pradedi žaidimą iš naujo ir taisai klaidas. Tai kūrė peržaidžiamumo vertę, tai gilino įsitraukimą į procesą, tai sukūrė foną tūkstančiams diskusijų ir galiausiai tai kūrė atmosferą. Senuose Diablo buvo slapti kambariai, kelios rūšys gėralų ir nuolat atsirandantis jų poreikis. Sename Diablo matomumo laukas buvo statistinis vienetas, tad patys monstrai neretai tapdavo savotiškais spąstais. Atmosfera slypėjo nežinioje ir neužtikrintume. Viso to aš pasigendu žaisdamas „Diablo III“, jis tiesiog kitoks — liūliuojantis ir raminantis.
Pabandyk „hardcore“, o tada šnekėk sakysite jūs. O aš ir pabandysiu. Neišvengiamai. Tik nieko kito aš ten nepamatysiu, nes kad ir kokį lygį pasirinksiu, žaisdamas „Diablo III“ aš niekada neužstrigsiu viduryje požemio su tuščiu „Town Portal“ tomu ir niekada neturėsiu eiti pasiimti savo lavono, saugančio kruopščiai išpuoselėtą inventorių. Daugiau efektų ir mėsos? Taip, tatai bus… Bet kurį kitą žaidimą jūs vertinat tiesiog pagal gyvą mobų svorį?
Esamos ir būsimos naujovės
Daiktų gamybos sistema man patiko. Ji smagi ir greičiausiai vėliau bus dar smagesnė, nes „normal“ sudėtingumo lygyje ji nuneigia, bet kokius poreikius ieškoti daiktų gatvėje. O juk tai buvo vienas esminių žaidimo elementų! Dabar mano herojai visuomet vilki mažiausiai du trečdalius daiktų kuriuos pasigamina patys, be jokių prošvaisčių rasti kažką geriau. Visi alt’ai bus 100% twink’ai. Vėliau atsiras aukcionai į kuriuos deja negalima dėti neidentifikuotų daiktų, kas vėlgi verčia susimąstyti dėl to kam išvis buvo palikta ta funkcija. O būtų smagu, pasijustum it koks Gheed‘as stumdantis „šrotą“ po 200 žalių už vienetą.
Dar bus kažkoks PvP mechanizmas. Na bet tų dalykų dabar nėra. Todėl aš jų nevertinsiu, o vien už viziją balo nekelsiu. Prieš paleisdami stambiąsias pataisas „Blizzard“ dar turės išspręsti paskyrų laužimo problemą ir padaryti tai teks maksimaliai atviru būdu, nes menkiausias įtarimų ir nepasitikėjimo šešėlis turės dramatiškos įtakos aukcionų raidai.
Kaip jau supratote perdaryta ir įgūdžių sistema, dabar viskas nuo atributų iki užkeikimų herojui priskiriama automatiškai. Realiai žaidėjas savarankiškai niekaip neįtakoja herojaus raidos, jis tik pasirenka konkrečius būdus kaip žudyti monstrus. Finale visos klasės gauna po tuntą kerų leidžiančių juos priskirti, bet kokiai rolei ir tarpklasiniai skirtumai ima dilti. Nežinau kaip su per atstumą kovojančiais barbarais, bet daugiau ar mažiau visos klasės gali būti bet kuo, nuo banalaus tanko ar dps iki suporterio su cc elementais. Viena vertus „Blizzard“ taip gali sakyti, kad paliko daug erdvės žaidėjo „fantazijai“, bet realiai jie tiesiog atsikratė balanso iššūkių, banaliai išmesdami visus kintamuosius kuriuos gali sukurti žaidėjas. Radę klaidą, jie tiesiog pakeis statistinius vienos runos parametrus ir pokyčių vertinimui nereikės galvoje turėti visų įmanomų atributų ir įgūdžių išdėstymo. Galiausiai žaidėjo indėlis neturės jokios tiesioginės įtakos ir žalos apimtims, nes tai lemia tik randami daiktai, kurių geriausi žinoma bus aukcione, kuris kažkada ims nešti pelną. Va kaip gražiai viskas sugula.
Nesigėdykite to, kad jums patinka
Metas finalui, tad aš tik pasikartosiu — žaidžiu ir man patinka, bet man ne gėda pasakyti, kad taškau laiką pliekdamas šlamštelį. Kažkuria prasme ir senieji „Diablo“ buvo tokie, ypač bendraujant su žaidimų pasaulio pasauliečiais. Tą pirminę ir pagrindinę funkciją Diablo III atlieka puikiai ir išties, nuo jo pasirodymo aš nebeturiu laiko pažaisti ką nors „Facebook‘e“. Tačiau aš kategoriškai nesutinku su „Blizzard“ kokybės ženkleliu ir žaidimo kaina. „Diablo III“ paprasčiausiai (dabartinėje būklėje) nevertas vadintis „Blizzard“ kūriniu. Jei ne dėl to, kad ištaškė serijos potencialą, tai vien dėl tokių žioplumų, kaip klaidos su žemėlapiu, moraliai pasenusios grafikos, ar legendinio „error 37“.
Galiausiai „Blizzard“ niekada negarsėjo inovacijomis. Ne. Jie garsėjo gebėjimu pastebėti tai kas nauja, tai kas sugalvota gerai, bet įgyvendinta pusėtinai. Jie surinkdavo geriausias industrijos idėjas, jas nupoliruodavo, išmesdavo viską ko nereikia ir pateikdavo rinkai. Jie išpopuliarindavo tai kas žinoma ir todėl susiraškydavo visus kolektyvinio darbo vaisius. „Diablo III“ pirmasis jų žaidimas kuriame nieko to nėra. Per tuos dešimt metų mes turėjome tiek serijos įkvėptų žaidimų nuo „Magika“ ir „Torchlight“ iki to pačio „Borderlands“. Mes turėjom „Demon‘s Souls“ kuris atmosferiškai yra arčiau Diablo serijos nei bet kas kitas, o inovacijų ir tarptinklinio žaidimo prasme jis išvis tik ir laukėsi būti nukopijuotas. Bet nieko panašaus nenutiko, nei užkeikimų kombinavimas, nei galimybės pabūti monstru kažkieno žaidime į Diablo nepateko. Realiai jis nieko nepranoksta savo pirmtakų, o vertinant be emocijų, objektyviai ir techniškai sausai… Na jam tektų paprakaituoti, kad įrodyti savo pranašumą ir prieš „Dungeon Siege III“.
Mokykloje man anglų kalbos mokytoja rašydavo vos patenkinamus balus, nors kalbėjau bene geriausiai klasėj. Jos argumentas buvo paprastas, rašau 5 — nes tu gali geriau ir tavo kalbą vertinsiu pagal tavo galimybes, o ne bendramokslių kontekste. Ir tai buvo labai teisingas požiūris. „Blizzard“ savo naujausią žaidimą padarė vos penketui. Jie gali geriau ir aš noriu tikėti, kad padarys. Daugybę dalykų galima pataisyti mažomis kodo injekcijomis, nieko radikaliai nekeičiant, o „Blizzard“ turi tam visas priemones, kaip ir pažadus duoti daugiau turinio žaidėjams. Žaidėjams mokėjusiems mažiausiai 170 litų už 35 litų vertės produktą. Atidirbimui prireiks kelių mėnesių ir tuomet aš tikiuosi paskaityti kieno nors kito apžvalgą pavadinimu — „Artojau, tu lopas, o Diablo 3 jėga!“.
Apvžvalga iš www.dievorežimas.lt
109 Komentarai
Swarm
jo skystas zaidimas issejo,bet man patinka:)
Simakas
Ne pensininkams kalbėti apie dabartinius žaidimus – per 11 metų pasikeitė žaidimų koncepsija. Jaunimas ima žaidą ir žaidžia, turi kuo pasimatuoti ilgumą, o po PVP ir kietumą, to ir tereikia.
Kas gyvena nostalgija – be abejo DII tobulybė, bet kai nusiimi rožinius akinius, tai DII visas žaidimas – teleport, baall kill, mefisto kill – repeat.
Dabar žmonijai reikia viską gerai sukramtytą paduoti, kitaip pasprings ,o valgys tik tie kurie neužmiršo kramtyti.
Mano pražystami geimeriai pirmą kartą tokį žaisdami žaidimą su barbaru susirenka intelegence stuff ir eina mušti diablo, o naudoją pilką kardą nes geriau atrodo nei rare. Ir žmonės gauna malonumą, nes žaidimas jų stipriai nebaudžia. Subalansuotas ir idiotams ….
eXpo_
PC Gamer international dave 9, gamespot 8.5 … kitu nei neziurejau. Pats nesu loses, bet planuoju tuoj pirkt. TAciau vaizdas toks kad virsininkas rases apzvalga tikejosi daugiau nei deretu 🙂
Pabandysiu – bus matyt…
Appci
Dar pries zaidimo isleidima turejom gameplay video, veliau ir daugybe video is betos. Tikrai visi puikiai zinojo ka gaus i rankas. Jei patinka zaidimas – puiku, o jei ne tai niekas tikrai neliepia jo pirkt. Tik siek tiek gaila tu zmoniu, kurie metu metus lauke Diablo 3, o ji gave gerokai nusivyle.
Mano nuomone visiskai sutampanti su apzvalgos mintim. Jau pries isleidziant maciau, kad man viskas bus per daug „noob friendly“. Baigesi taip, kad nors vidunakti ir teko lankytis Baituke, bet si kart tik lydejau draugus, kurie nesugebejo atsispirt siam zaidimui. Bent jau kol kas D3 tikrai pirkt nesiruosiu.
Ps. Gal pinigai ir vercia pasauli suktis, bet kai buna daroma vien del pelno tai gan daznai kencia kokybe ir tai buna uzglaistoma reklamom. Deja diablo tapo vienas pavyzdziu sitam dalykui
ledukas
Laukiau metu metus, paziurejau apzvalgas supratau kad jis ryskiai pasikeites nuo kitu bet cammon kaip pats sakai Artojas atsisedi ir valandu poros nera. Skilus apribojo kas supaprastina zaidima bet pripazinkime – kas laiko nekiso paromis y d2 tas tik pora variantu pabande kurie dazniausiai failino ir taa per forumus pasirinkes kazka geresnio taske visus. Beje tokia skilu sistema atitolina mus nuo OP zaideju. Pripaiznkime d2 visada turejo op klase kuri pasikeisdavo isejus naujam pachui. Barbaras su leap, po patch amazones, dar po patch hamerdin paladinai :).
Daigtai jo… Uniq cia bus sunku rasti bet koks skirtumas ar cia viakscios su craftais ir karts nuo karto ras uniq kuris bus super ar ant d2 vaiksciodavo su didelio dropu uniq ir labai retais atvejais pamatydavai koky epic unique 🙂
Lapeliai identifikacijos – tas apts kas ir praeitose versijose- juk visada turejai pinigu lapeliams o juos pirkti uzknisdavo. Identifikacija tai tas pats kas losimo automatas – suki rankena ir galvoji kas iskris 🙂 Juk psichoologiskai jie gerai suzaide – randi daigta apsidziaugi o identifikaves jei geri statai dar karta apsidziaugi… Zodziu double fun 😀
Grafika mane visai tenkine, ir nezinau kas geriau sugalvos – galetu buti detalesne – bet neitu tada pas mane ant laptopo 🙁
Seip patobulinimu tikrai jam reikia – kad vaiku mazu ir kvailu atsikratyti bet seip visai smagus daigciukas..
Sawyer
Faktas: Diablo 3 yra didelis dalykas. Išėjus kokiam eiliniam, vidutiniškam žaidimui visos apžvalgos būna daugmaž vienodos – visi sutinka, kad vienas ar kitas aspektas yra geras/blogas. D3 atveju – kiek autorių tiek nuomonių. Daugelis žymiausių meno kūrinių irgi yra susilaukę tokių pat kontraversiškų nuomonių.
Tie, kurie sako, kad Diablo 2 buvo žymiai geresnis, siūlau išjungti nostalgiją ir dar kart jį pažaist – D2 yra daug labiau skylėtas negu jį atsimenat.
Sakot, kad grafika atgyvenusi? Ar jau pamiršot, kad D2 tepalaikė 640*480 rezoliuciją ir turėjo biveik tokią pat grafiką, kaip ir ’96 Diablo 1? Ar jūs ir piešinius vertinat pagal tai kokio senumo dažais jie nutapyti? Jei poligonų skaičius jums menas, tai skurdus jūsų gyvenimas… D3 atrodo labai gražiai. Apšvietimas, spalvų paletė, architektūra ir kt. lenkia daugumą šiuolaikinių hit’ų.
Dėl skill sistemos irgi nesutikčiau – iš pradžių ir man pasidrodė keista, bet paskui viskas tapo net logiškiau už praeitas dalis. Tikrai ne visiškai gerai, bet geriau.
Iš pradžių D2 žaidžiau kaip priklauso – atributus skirstydavau po lygiai (biškį daugiau dėdavau savo klasės atributams), skill points naudodavau iškart ant tuo metu naudojąmų skill’ų. Tada draugas pasakė apie build’us ir visas žaidimas man sugriuvo. Pvz: ant strength biveik nieko nedėdavau, nors turėjau pagrinde melee char’ą, skill points taupydavau iki aukšto levelio, kol atsirakinsiu geresnius skill ir galėsiu viską suspamint ant to skill. Jei reikia daryti tokias nesąmones, reiškia kažkas ne taip. Žaidimas tapo buhalterine apskaita.
D3 tas ištaisyta. Visi skill atsirakina ir tobulėja nuosekliai. Ir nesutinku, kad daug galimybių klaidingai sudėti skill point’us reiškia žaidimo gilumą.
Nesakau, kad D3 yra koks tobulas tūkstantmečio žaidimas. Jis turi savo problemų, nėra gilus, bet tokios nebuvo ir praeitos dalys.
Bet jis turi savo sielą. Nors čia tik mano nuomonė, o kiek autorių – tiek nuomonių.
PauliusM
Diablo 2 palaiko 800×640 rezoliucija ne tik 640×480, pats praėjau prieš pirkdamas diablo 3 jį ant normal ir nightmare ir galiu pasakyti jį buvo daug įdomiau žaisti nei diablo 3.
Beje vieną kartą susikuręs veikeją vienos klases ant diablo 3, tu antrą kartą su tapačia klase nebežaisi nuo 0, nes viskas bus tas pats.
Sawyer
LOD palaiko 800*600, pats D2 mažesnę.
gedunex
idomu kiek autorius prazaide? ar prazaide visa zaidima? tiksliau tariant atrakino visus skilus,iveike diablo inferno lygi? noobs fiendly iki hell,o tada die,die ir jau meta i sona 🙂 zaidima sudirbo tik del kazkokio „isitikinimo“.
gaila kad lieka vis maziau zmoniu itakojamu isankstiniu jausmu ir nusistatymo,ir paspaude zenkliuka-Start Game-lyg atverte tuscia lapa pradetu jame rasyt tai kas yra tikra 🙂
Valtiel
Damn, apie tai jau buvo kalbėta. 😀
Artojas
Ok. Įsivaizduokime, kad Diablo žaidimų niekada nebuvo. Nė vieno. Diablo III yra pirmasis. Įsivaizduokime, kad jį darė ne Blizzard. Imkim baltą lapą, kaip siūlai. Kaip tada jis atrodytų. Kaip jis atrodytų šalia šių dienų RPG, kuo jis pranoktų juos, ar bent kitus slasheriukus kaip Dungeon Siege, ar Torchlight? Taip pat turėkim omenyje tai kas jame yra. PvP, aukcionai ir kiti dalykai kurie bus, tądien kai rašiau apžvalgą jų nebuvo. Jei paties fantazija tikrai laki, grįžk ir pasakyk man į akis, kad Diablo III ant balto lapo, be jokių mados klyksmų ir įsitikinimų yra vertas devyneto.
gedunex
as nesu atsidaves zaidimu zaidejas ir nuodugnus kritikas,kuris nusimano ir scenarijaus srityje ir muzikos ir atmosferos ar gameplay’aus,ir tuo labiau nenusimanau programavimo subtilybiu.as tiesiog pasiemu zaidima ir zaidziu,jis arba man patinka arba ne ir as neziuriu ar buvo isleistas titan quest,torchlight ar ne.as tiesiog sprendziu apie zaidima is paties zaidimo.o zaidimas smagus zaisti tiek vienam,tiek su draugais,zaist ir megautis,tam zaidimai ir sukurti,atsipalaiduot,pasimegaut,vien tam ir skirciau 9 balus.nes sitas zaidimas puikiai tai ir atlieka.tai butent ir pradeciau nuo to,kad zaidimas atlieka tai ka ir turi atlikti,tai-entertainment,bet cia jau man.o kad ten neskamba muzikos sedevrai ar scenariju rase ne geriausi scenariju rasytojai,ar kad grafika ne 19200*10800.parodyk nors viena zaidima kuriame viskas butu idealu.tas pats visu dievinamas Diablo 2 buvo su daugybe problemu(gal net didesnes nei kad Diablo 3),ir kuris bent jau man buvo prastesnis nei kad pirma dalis.
tik tiek noreciau pasakyt,kad norint sudirbt zaidima,galima sudirbt alei viena zaidima kuris isejo ar iseis.ta pati child of eden kuriam skyriai 10 balu galima suzauzyt i vienus vartus.
Artojas
Dėl child of eden, siųlau pabandyt tai padaryt.
Dėl Diablo vertinimo, nenuodugniai matyt skaitei, aš parašiau tą patį ką ir pats sakai, kas liečia žaidimo procesą.
O skirdamas balą vadovavausi Games.lt apžvalgininkams skirta schema. Joje rašoma:
70-79 balai: Tiesiog geri žaidimai. Čia pavyzdžių pasitarnautų didžioji dalis to ką išleidžia EA, Activision, Ubisoft. Tai techniškai labai tvarkingi žaidimai. Tai ne pernelyg sudėtingi ir kiekvienam prieinami žaidimai. Žaidimai su kuriais sunku susieti kažkokius nemalonius potyrius. Žaidimai, kuriuose randi viską ką tikėjaisi rasti, bet nė lašelio daugiau.
Riot
Man atrodo, kad lietuviai skaityt nebemoka. Artojaus apžvalga tikrai puiki ir nuoširdi (nesakau, kad reikia sutikt su viskuo, ką rašo!), viena iš objektyviausių mano skaitytų. Tiesiog pusė profesionalių apžvalgininkų sudirbinėtojų net nesuprato, ką norėjo Artojas savo apžvalga pasakyti.
Ech.
Ai, beje nepamirškime, kad nors žaidimas ir būtų gan vidutinis, tie, kurie mokėjo pinigus, vis tiek jį gins iki negalėjimo, nes kitaip jaustųsi kvailai sumokėję du šimtus litų už ne patį geriausią produktą.
Matrix
Na Artojau, matosi, kad į Diablo 3 žiūrėjai Diablo 2 akimis ir jame tikėjaisi išvysti viską, ką senasis Diablas turėjo – t.y. niekam tikusią skill sistemą ir atributų sistemą, kur kiekvieną kartą kuriant naują charą reikėdavo dėti atributuose jau iš anksto numatytus ~100-170 strength, pradinį manos kiekį, galbūt kažkiek pakelt dexterity (priklausmomai ar reikia AR ir block rate’o) ir visą kitą visada kišti į Vitality. O apie skillus ir kad suklysti buvo fun.. nu ką aš žinau, man tai kaip tik nepatiko, kad Diablo 2 reikalaudavo visiškai iš anksto paskaičiuoti kur kokiam skillui kiek pointsų dėsi, nes kitu atveju tavo buildas bus nebepajėgus. Ir sukelti 3-4 skillsus iki 20 lvl (t.y. maximumo + su kurie sinergizuojasi tarpusavyje dar) – tikrai neprideda itin didelio customizationo. Asmeniškai man, šis Blizzard žingnis buvo itin sveikintinas, kai viskas buvo sutelkta būtent į pačius skillsus ir jų stiprumas – nuo tavo daiktų gerumo. Dabar žaidime VISI skillsai (o ne lvl 30 (dažniausiai) kaip kad Diablo 2) yra geri ir tu su jais gali žaisti, jeigu tau patinka jų konkreti funkcija. Pvz. dabar žaidžiu su monku, esu 50 lvl, turiu nusistovėjusius skillsus, kuriuos ir naudosiu iki pat galo, kol pereisiu Inferno. O galvoje jau turiu dar minimum 5 skirtingus buildus susigalvojęs su skirtingais skillsais ir runomis juose, kuriuos norėsiu naudoti iš naujo žaisdamas nuo nulio. Ir man tai teikia daug replayability galimybių.
Matrix
Taip, žaidimas turi savų minusų, elective mode funkcijos visiškai nepaaiškina ir UI tam nėra gerai pritaikytas, NPC animacijos su logika kertasi (ACT III šaudo iš lanko prie apkasų, nors monstrų jau seniai nėr), bet parodykit man žaidimą, kuris to neturi? Tas pats Skyrim turėjo milijardus bugų vos jam išėjus, tačiau gavo visur puikius įvertinimus. Tačiau Diablo 3 visi linčiuoja it jis negali turėti jokių klaidų (nu neduok die blizzard taip pasišiko). Žmonės, kurie į Diablo 3 žiūri ne kaip į Diablo 2 tesinį (žaidimo mechanikos prasme), o kaip į naują žaidimą, pasirinkusį kiek kitokį kelią nuo standartinių sistemų įgyvendinimo – jie viską matys kur kas „blaivesnėmis“ akimis. True story.
Pats Diablo 3 rašyčiau 8,5. Tobulėt tikrai yra kur, bet nėra viskas taip blogai, kaip kad Artojas pateikė. [Suteršt galima bet kurį žaidimą, jei net bus prisikabinėjama prie to, kaip kad pvz.: teleport stone’ai kiekvieno urvo gale (taupo laiką gi jie! Ir tai yra itin sveikintinas dalykas)
Artojas
Na aš vėl norėčiau patikslinti. Kai rašiau apie Child of Eden, Dar nebuvo Journey. Ir iki šiol nėra, vienas amžiams strigęs X360, o kitas PS3 turgeliuose. + Tekste pagrystas dešimtukas ir aš tikiuosi jį skaitydami žmonės gan greitai suprato, kad žaidimas ne jų skoniui, kad ir koks jis geras bebūtų. Jei nesuprato, aišku mano kaltė, bet aš tikrai stengiausi rašyti aiškiai.
Aš neskyriau call of duty 9 balų. Ir jo vertinimas aštuonetui buvo kontekstiškas t.y. jo vertinimo kriterijai kiek kitokie.
Diablo III galbūt irgi būtų vertintas kitaip jei būtų kitaip ar pilnai pateikta online dalis, arba jei tobulasis nightmare sudėtingumo lygis būtų atrakintas iš karto. Arba jei jis būtų kainavęs 35 litus.
Paprastai visos apžvalgos rašomos bendram susipažinimui su tuo ką gausi išėmęs žaidimą iš dėžutės, dažniausiai jis įveikiamas KÛRËJO REKOMENDUOJAMU, tai yra geriausiai žaidėjams subalansuotu Normal lygiu. Žaidimo procesas paprastai būna sudėtingesnis ant Hard net ir tokiam cirke kaip COD, bet mes to domėn neįmam. Giliai analizei už rekomenduojamų normal ribų yra skirti fanų portalai ir forumai. Diablo III rašydamas aš vertinau būtent remdamasis šiais kriterijais ir nepanašumas su senais diablo negrojo tokios rolės, kaip gali atrodyti skaitant tekstą. Tiesiog vietoj to kas išimta, aš norėčiau rasti ne tuštumą, o kažką naujo. Šiai minutei žaidime nieko naujo nėra. Diablo III į žanrą ar industrija neįneša jokios naujienos. Tai yra tiesiog techniškai tvarkingas, kai kuriose sferose labai išbaigtas, bet niekuo neypatingas žaidimas. Pasikartosiu, kalbu apie šią minutę, ne apie tai kas galbūt bus po mėnesio.
Riot
Neskaitant to, kad visiškai prašauna pusė komentatorių pro šalį, nesugeba interpretuot apžvalgos ir pažiūrėti nešąliškai, tiek čia, tiek dievorežime yra komentatorių, kurie akivaizdžiai nesupranta ką norėjo Artojas pasakyt, atrodo, akivaizdžiausiais pasakymais. Tarkim tas pats bonkių kliuksėjimas. Bet kam, kas sugeba suvokti tekstą aišku, jog tą kliuksėjimą Artojas laiko teigiamu, tačiau atsirado žmogus, kuris parašė 2 tūkstančių žodžių rašinį, bet to taip ir nesuprato. Ką daugiau gali pasakyt? Nemoka skaityt tinkamai ir tiek.
Artojas akivaizdžiai pasakė, kad nėra nieko blogo su tuo, kad žaidimas patinka. Jam pačiam patiko. Jis apžvalgoje paliečia gilesnes temas, į kurias eilinis žaidėjas net nekreipia dėmesio. Jis į žaidimą pažiūrėjo iš savos perspektyvos ir įvertino dalykus, kurie yra gan objektyvūs ir nesiremia vien tik „čia mano nuomonė“.
Galbūt Child of Eden ir negynei, nes su juo neturėjai emocinio ryšio, tačiau diablo 3 pastatė tokią hype pilį, kad dauguma tiesiog per ją nemato žaidimo trūkumų, nes per daug emocijų idėta į žaidimo laukimą, be to, socialiniai tinklai irgi gerai padirbėjo skleisdami „diablo 3 will be the best game EVARRRRRR“ žinutę. O kur dar nostalgija pirmosioms dalims…
Vis dar lieku prie savo pasakymo „I bought it so it’s good“.
gedunex
nei as ja statau nei ka,tiesiog keista kad neigiama nuomuone ir teigiama nuomuone kitaip sutinkama ir interpretuojama.as daug labiau laukiau Torchlight 2 nei kad Diablo.deja,Torchlight beta ziauriai nuvyle,ir liksiu ties pirma dalimi.
o kam ieskot tu trukumu,jeigu tau patinka zaidimas? cia panasei jei turi mergina specialiai prie jos kabinejas,bet ka darai,provokuoji ir sneki vien tam kad islystu trukumai kazkokie? daugeliui tie minusai net neidomus,jie megaujasi zaidimu ir yra deja,ar ten fone groja mocartas ar vivaldis.tuo labiau kad ir grafika nei kampuota nei ka.gerai ziurisi tiek mazame tiek dideliame ekrane.kai kurie zaidimo dalykai pakeisti,vieniems jie patinka,kitiems ne.visiems neitiksi.metacritic balas 8.9 is 62 critiku.bet greiciausia jie visi nupirkti?
man asmeniskai didziausias minusas tai yra kad per trumpas zaidimas.
beje,GT5 buvo daug labiau iskastruotas bet tai nesutrugde gauti 9.4 balo 🙂 ir nieks neverke kad zaidimas vertas 10 ar tai 20 lituku.tieiog megavomes ir dar su meshqiu,ghost boyumi online papliekdavom 🙂
Artojas
Tęsiant analogiją su merginomis esu girdėjęs ir tokių posakių „pofig kokia, svarbu, kad duoda“. Ir žinok dabar žmogus sėsdamas rašyt su kuo turėsi reikalą. Plačiąja prasme aš nekaltas, kad skaitantys šitą tekstą nenori daugiau. Šiai nakčiai gana Diablo, tiek žaidimo, tiek diskusijų :/