„Buvo Resident Evil 1, 2, 3, Code Veronica – mes juos pumpavom kokius 7 metus ar panašiai. Kūrėjų komanda, į kurią įeinu aš bei, žinoma, Shinji Mikami, nusprendė, kad nori pasukti kita linkme ir iš naujo sukurti seriją. Mums nusibodo gaminti tą patį per tą patį. Mes troškome sukurti kažką naujo ir originalaus. Štai kaip visa tai prasidėjo“, – taip prieš daugiau nei 7 metus duodamas interviu apie „Resident Evil 4“ kalbėjo jo prodiuseris Hiroyuki Kobayashi. Jis tuo metu dar nežinojo, kad „Resident Evil 4“ ne tik naujam gyvenimui prikels išsisėmusią seriją, bet ir taps vienu iš geriausių kada nors išleistų žaidimų.

„Resident Evil 4“ mažai kuo priminė prieš tai buvusius „Resident Evil“ žaidimus: smarkiai suintensyvėjo veiksmas ir pagausėjo duodamos amunicijos, lygių dizainas maloniai priminė „Metal Gear Solid“ smulkmeniškumą, zombius pakeitė pusiau mąstantys parazitų valdomi žmonės, o vietoje fiksuotos kameros perspektyvos atsirado vaizdas už veikėjo nugaros, šaudant persikeliantis šalia peties. Šią kameros sistemą nukopijavo ir savaip pritaikė tokie žaidimai kaip „Gears of War“, „Dead Space“, „Alan Wake“, „Grand Theft Auto IV“, „Infamous“, „Uncharted“, „Batman: Arkham City“ ir praktiškai visi kiti po „Resident Evil 4“ išleisti trečio asmens veiksmo žaidimai.

Šių metų liepą, kai nuo „Resident Evil 4“ pasirodymo „GameCube“ konsolėje buvo prabėgę daugiau nei šešeri metai, „Capcom“ paskelbė išleisianti „Resident Evil 4 HD“ – aukšta raiška veikiančią žaidimo versiją, kuri turės papildomą turinį, pirmąsyk pristatytą „Resident Evil 4“ adaptacijose, skirtose „PlayStation 2“ bei asmeniniams kompiuteriams. Kad ir koks žaidimo fanas bebūtum, prieš pirkdamas „Resident Evil 4 HD“ turėtum gerai pagalvoti. Devyniais atvejais iš dešimties „Resident Evil 4 HD“ yra nevertas už jį prašomų 60 Lt.

Kaip galima nuspėti iš pavadinimo, didžiausias „Resident Evil 4 HD“ pranašumas prieš kitas versijas yra aukštos raiškos (720p) grafinis rūbas, kuriuo apvilkta ši apdulkėti spėjusi klasika. Pastaraisiais metais tokių grafinių atnaujinimų būta ne vienas. Jau matėme „God of War: Origins Collection“, „Prince of Persia Trilogy HD“, „Tom Clancy’s Splinter Cell Classic Trilogy HD“ išleistus „PlayStation 3“ bei „Halo: Combat Evolved Anniversary“, skirtą „Xbox 360“. Restauruota pirmoji „Halo“ dalis išsaugojo nepaliestą grafiką bei beveik neapkarpytą turinį, o reikalui esant palikta galimybė įjungti modernų grafinį variklį ir taip pat žaisti daugelio žaidėjų režimą, paruoštą populiariojo „Halo: Reach“ pavyzdžiu. Šauniai padirbėta. Kiti minėti perdarymai, skirti „PlayStation 3“, pasižymi aukštos raiškos rezoliucija ir… Ir viskas, daugiau ten nieko naujo nepamatysi, nebent tik prabėgusios vaikystės/paauglystės/jaunystės miražą, kuris išnyks taip pat netikėtai, kaip ir atsirado. „Resident Evil 4 HD“ patenka būtent į pastarųjų žaidimų kategoriją.

„Resident Evil 4 HD“ galima ginčytinai laikyti geriausiai atrodančia „Resident Evil 4“ adaptacija. Ji, kitaip nei „PlayStation 2“ bei AK versijos, beveik nesiskiria nuo „GameCube“ originalo ir jį praturtina dar aukštesne raiška nei siūlė „Wii Edition“. Žaidimo pasaulis, nors ir kartais primindamas pikselių mozaiką, yra kaip niekada ryškus, o spalvos – reikiamo gylio ir kontrasto. „Resident Evil 4 HD“ vaizdo intarpai rodomi tiesiai iš žaidimo variklio, o ne naudojant prastos kokybės vaizdo įrašus, nufilmuotus nuo kokybiškesnės „GameCube“ versijos, kaip kad buvo AK ir „PlayStation 2“ analoguose. Teisybės dėlei reikia pridurti, jog grafinė atskirtis tarp „GameCube“ ir AK versijų, nekreipiant dėmesio vaizdo įrašus vietoje realaus laiko scenų, nėra kardinali. Tiesą sakant, didžioji dalis žaidėjų nė nepastebėtų kai kurių vizualinių skirtumų, jei jiems jų neparodytum pirštu baksnodamas į ekraną. Iš esmės AK „Resident Evil 4“ versija, pakinkius į darbą keletą modifikacijų, gali be vargo pranokti visas kitas adaptacijas, įtraukiant ir „Resident Evil 4 HD“. Bet čia tik tarp kitko.

Jeigu nekreipsim dėmesio į padidintą rezoliuciją, „Resident Evil 4“ nerasime nieko naujo. Kaip ir anksčiau turime 15 valandų vieno žaidėjo kampaniją bei išties išsamius papildomus režimus, tokius kaip „Mercanaries“ ir „Separate Ways“, kurie, jei „Resident Evil 4“ būtų buvęs išleistas šiais laikais, būtų pardavinėjami kaip DLC (atsisiunčiami turiniai). Ak, seni geri laikai, kai žaidimų kūrėjai dar nebuvo tokie gobšūs, ir stengdavosi prigrūsti kiek įmanoma daugiau turinio į žaidimą…

Jei „Resident Evil 4 HD“ išsiskiria tik aukštesne rezoliucija, o turinys visiškai nepagausėjęs, kokia prasmė jį pirkti? Nėra jokio reikalo tai daryti. Tačiau yra viena išlyga.

Galbūt kaip kam atrodys keista, bet yra nemažai žaidėjų, kurie iki šiol nėra išmėginę „Resident Evil 4“. Mokslininkų teigimu, esama žaidėjų, kurie net apskritai nežino, kas per žaidimas yra „Resident Evil 4“ . Jei esi vienas iš jų ir turi „Xbox 360“ ar „PlayStation 3“ konsolę, yra didelė tikimybė, jog „Resident Evil 4 HD“ lyg koks tornadas nuplėš Tau stogą. Už 60 Lt.