„Buvo Resident Evil 1, 2, 3, Code Veronica – mes juos pumpavom kokius 7 metus ar panašiai. Kūrėjų komanda, į kurią įeinu aš bei, žinoma, Shinji Mikami, nusprendė, kad nori pasukti kita linkme ir iš naujo sukurti seriją. Mums nusibodo gaminti tą patį per tą patį. Mes troškome sukurti kažką naujo ir originalaus. Štai kaip visa tai prasidėjo“, – taip prieš daugiau nei 7 metus duodamas interviu apie „Resident Evil 4“ kalbėjo jo prodiuseris Hiroyuki Kobayashi. Jis tuo metu dar nežinojo, kad „Resident Evil 4“ ne tik naujam gyvenimui prikels išsisėmusią seriją, bet ir taps vienu iš geriausių kada nors išleistų žaidimų.

„Resident Evil 4“ mažai kuo priminė prieš tai buvusius „Resident Evil“ žaidimus: smarkiai suintensyvėjo veiksmas ir pagausėjo duodamos amunicijos, lygių dizainas maloniai priminė „Metal Gear Solid“ smulkmeniškumą, zombius pakeitė pusiau mąstantys parazitų valdomi žmonės, o vietoje fiksuotos kameros perspektyvos atsirado vaizdas už veikėjo nugaros, šaudant persikeliantis šalia peties. Šią kameros sistemą nukopijavo ir savaip pritaikė tokie žaidimai kaip „Gears of War“, „Dead Space“, „Alan Wake“, „Grand Theft Auto IV“, „Infamous“, „Uncharted“, „Batman: Arkham City“ ir praktiškai visi kiti po „Resident Evil 4“ išleisti trečio asmens veiksmo žaidimai.

Šių metų liepą, kai nuo „Resident Evil 4“ pasirodymo „GameCube“ konsolėje buvo prabėgę daugiau nei šešeri metai, „Capcom“ paskelbė išleisianti „Resident Evil 4 HD“ – aukšta raiška veikiančią žaidimo versiją, kuri turės papildomą turinį, pirmąsyk pristatytą „Resident Evil 4“ adaptacijose, skirtose „PlayStation 2“ bei asmeniniams kompiuteriams. Kad ir koks žaidimo fanas bebūtum, prieš pirkdamas „Resident Evil 4 HD“ turėtum gerai pagalvoti. Devyniais atvejais iš dešimties „Resident Evil 4 HD“ yra nevertas už jį prašomų 60 Lt.

Kaip galima nuspėti iš pavadinimo, didžiausias „Resident Evil 4 HD“ pranašumas prieš kitas versijas yra aukštos raiškos (720p) grafinis rūbas, kuriuo apvilkta ši apdulkėti spėjusi klasika. Pastaraisiais metais tokių grafinių atnaujinimų būta ne vienas. Jau matėme „God of War: Origins Collection“, „Prince of Persia Trilogy HD“, „Tom Clancy’s Splinter Cell Classic Trilogy HD“ išleistus „PlayStation 3“ bei „Halo: Combat Evolved Anniversary“, skirtą „Xbox 360“. Restauruota pirmoji „Halo“ dalis išsaugojo nepaliestą grafiką bei beveik neapkarpytą turinį, o reikalui esant palikta galimybė įjungti modernų grafinį variklį ir taip pat žaisti daugelio žaidėjų režimą, paruoštą populiariojo „Halo: Reach“ pavyzdžiu. Šauniai padirbėta. Kiti minėti perdarymai, skirti „PlayStation 3“, pasižymi aukštos raiškos rezoliucija ir… Ir viskas, daugiau ten nieko naujo nepamatysi, nebent tik prabėgusios vaikystės/paauglystės/jaunystės miražą, kuris išnyks taip pat netikėtai, kaip ir atsirado. „Resident Evil 4 HD“ patenka būtent į pastarųjų žaidimų kategoriją.

„Resident Evil 4 HD“ galima ginčytinai laikyti geriausiai atrodančia „Resident Evil 4“ adaptacija. Ji, kitaip nei „PlayStation 2“ bei AK versijos, beveik nesiskiria nuo „GameCube“ originalo ir jį praturtina dar aukštesne raiška nei siūlė „Wii Edition“. Žaidimo pasaulis, nors ir kartais primindamas pikselių mozaiką, yra kaip niekada ryškus, o spalvos – reikiamo gylio ir kontrasto. „Resident Evil 4 HD“ vaizdo intarpai rodomi tiesiai iš žaidimo variklio, o ne naudojant prastos kokybės vaizdo įrašus, nufilmuotus nuo kokybiškesnės „GameCube“ versijos, kaip kad buvo AK ir „PlayStation 2“ analoguose. Teisybės dėlei reikia pridurti, jog grafinė atskirtis tarp „GameCube“ ir AK versijų, nekreipiant dėmesio vaizdo įrašus vietoje realaus laiko scenų, nėra kardinali. Tiesą sakant, didžioji dalis žaidėjų nė nepastebėtų kai kurių vizualinių skirtumų, jei jiems jų neparodytum pirštu baksnodamas į ekraną. Iš esmės AK „Resident Evil 4“ versija, pakinkius į darbą keletą modifikacijų, gali be vargo pranokti visas kitas adaptacijas, įtraukiant ir „Resident Evil 4 HD“. Bet čia tik tarp kitko.

Jeigu nekreipsim dėmesio į padidintą rezoliuciją, „Resident Evil 4“ nerasime nieko naujo. Kaip ir anksčiau turime 15 valandų vieno žaidėjo kampaniją bei išties išsamius papildomus režimus, tokius kaip „Mercanaries“ ir „Separate Ways“, kurie, jei „Resident Evil 4“ būtų buvęs išleistas šiais laikais, būtų pardavinėjami kaip DLC (atsisiunčiami turiniai). Ak, seni geri laikai, kai žaidimų kūrėjai dar nebuvo tokie gobšūs, ir stengdavosi prigrūsti kiek įmanoma daugiau turinio į žaidimą…

Jei „Resident Evil 4 HD“ išsiskiria tik aukštesne rezoliucija, o turinys visiškai nepagausėjęs, kokia prasmė jį pirkti? Nėra jokio reikalo tai daryti. Tačiau yra viena išlyga.

Galbūt kaip kam atrodys keista, bet yra nemažai žaidėjų, kurie iki šiol nėra išmėginę „Resident Evil 4“. Mokslininkų teigimu, esama žaidėjų, kurie net apskritai nežino, kas per žaidimas yra „Resident Evil 4“ . Jei esi vienas iš jų ir turi „Xbox 360“ ar „PlayStation 3“ konsolę, yra didelė tikimybė, jog „Resident Evil 4 HD“ lyg koks tornadas nuplėš Tau stogą. Už 60 Lt.
18 Komentarai
ReiKaz
Yra sitiek RE fanu, galejo nudziugint ir 15th Anniversary proga HD perleisti Resident Evil 0, Resident Evil Remake ir Resident Evil: Code Veronica X. Dar geriau, jei pagaliau butu padare Resident Evil 2 Remake.
Kas del RE2, kantriai laukiu ir dedu viltis, jog ateityje bus prisesta prie RE2 ir RE3 Remake’u.
Personažas
Žaidimas tai nesveikai geras buvo.. Gal labiau patiko negu tas RE5, nes kartais užknisdavo ir nubodžiai pora lvl pereidavau…
Meshqis
Kam perleidinėti, jei ant Gamecube viskas puikiai atrodo. Nebent tu trokšti žaidimą nusipirkti N’ąjį kartą. Beje, skaitydamas apžvalgą supratau, kad šita HD versija niekuom negeresnė nei ta pati Gamecube dalis. Tik kad grafika didesne rezoliucija piešiama. Tai kam pirkti tą patį? Įdomu būtų pasiskaityti tikrai rimtą palyginimą tarp portų, su fotografijom ir t.t.
Vėl kalbą nukreipiant prie RE2,3 remeikų, tai yra tokia RE dalis kaip Darkside Chronicles. Ją galima tuo visų išsvajotu perdirbiniu ir laikyti. Deja.
Beje, RE4 ir Veronica Japonijoje yra retail variantas su papildomais bonusais. Ar Europa tokį išvys?
Agnyz
Jeigu skirtumų reikia ieškoti su padidinamuoju stiklu, jie yra pernelyg smulkūs, kad būtų per daug svarbūs. 🙂
Meshqis
Pvz PS2 ir gamecube versijos skiriasi kaip diena nuo nakties. Aišku didelis skirtumas ir spalvinėje gamoje yra (kalbant apie tuos pačius portus). Bet jei panašūs skirtumai yra tarp šitos ir originalios (gamecube) versijos? Juk net tos konsolės pulteliui žaidimas buvo kuriamas (dėl to ir tokios mygtukų kombinacijos yra, ir jas tikrai kurkas paprasčiau paspausti su tinkamu įrenginiu).
Ir nekalbu apie kokio tai multikonsolinio žaidimo skirtumus tarp xbox ir ps versijų, kur tik pagrinde kontrastas kitas, bet apie velniai žino kelintą žaidimo portą, kuris yra daugmaž panašus į originalą, bet niekas konkrečiai taip ir nepasako kas yra kitaip. O gal net patys kūrėjai jau patys nebežino? 😀
Agnyz
Aišku tik viena – tai ne PS2 portas. RE4 HD yra veikiausiai paremtas arba AK (v. 1.1), arba GameCube/Wii versija. Oficialaus žodžio iš Capcom nėra ir tikriausiai nebus.
Hallow
Juk RE:CVX HD irgi išleido su RE4. Dėl re2 jei Shinji Mikami neprisidės tai nėra ką ir galvoti apie remake, beto padarius remake susidurtu su problema, kad daugumai netinka senasis resident evil stilius, o jei padarytu re4/re5 styliaus tai nemanau, kad iš vis verta perdaryt.Dėl re3 tikrai nemanau, kad vertas remake, nes vienintelis jį gelbėjantis dalykas buvo Nemesis (bet ko tikėtis juk tai turėjo būti tik spin off). Šiaip iš vis pagal mane tokie „perleidimai“ tik serijos prievartavimas. Geriau remake ir zero palikti ramybėje, nes kaip rodo rezultatai juos tik mėgo senieji resident evil fanas kurie tikrai juos turiu arba nekartą perėja.
Gezys
Galetų ši versija kaip nors būti ir ant ps2( tusčios viltys ), net ir dabar kartais pažaidžiu Re4… Visai būtų smagu, kad koks Re6 būtų padarytas kaip Re4 tęsinys, nes resident evil serijoje jis pats geriausias. Ech…
*OLD ZiP*
Tie kas sakote kad ps2 versija ir gamecube nieko beveik nesiskiria tie yra tikri noobai nes ps2 ir gamecube labai labai stipriai skiriasi
Resident evil 4 Zinoma Versija Gamecube buvo pati geriausia, nes Grafika geresne nei pc versijos nors pc versija losiau su modais texturu spalvu ir pan, bet nelabai ir padejo pvz gamecube versija turi geresne vandens, seseliu, ugnies, grafika daug spalvingesne.
Pvz kada nuzudai koki zombi per gamecube versija issitasko daugiau kraujo ir netaip greit pradingsta kaip per pc ar ps2 versijas kraujo labai mazai ir per 1 sekunde pradingsta .
Stai sulyginimas gamecube ir ps2 versiju :
Dizzee
6 ? Gal tau galvoj negerai, 8 mažiausiai galėjai duot.
PATR10T
O i sia HD versija ieina Ada Assigment bei Separate Ways?
Agnyz
Taip.
*OLD ZiP*,
Kad skirtumas tarp Gamecube ir PS 2 versijų yra pats didžiausias, yra ir taip aišku, čia net nereikia video, kad tai nustatytum 🙂
Man asmeniškai būtų įdomu sužinoti, ką konkrečiai grafikoje ištaisė AK versijos pataisa. Be jos, kiek pamenu, AK versija atrodė dar prasčiau nei PS 2.
Kiek mačiau, labiausiai pasikeičia apšvietimas.
MasTer_of_DeaTh
Žaidimas gal ir nieko ,bet nesugebėjau ilgiau nei porą h palošit nes labai jau nervuodavo su gamepad lošti 😐
Hallow
Gc buvo geriausia kol wii neatsirado versija, nes jinai su tokiu pat varikliuku kaip GC + ps2 papildomas turinys.
*OLD ZiP*
Wii versija irgi nieko nesiskiria tik kad valdymas kitoks kuris visiskai nepatinka
PATR10T
Man irgi tas pats atvejis buvo, viena akimirka jau norejau mesti bet po 4 valandu perpratau valdyma ir nuo tada reikalai ejo kaip is pypkes. :-]
Dar vienas klausimas, del vaizdo intarpu – generuojami grafikiuniu varykliuku ar video failas? Nes bent ant PC versijos, video yra klaikios kokybes. O, ir fps, 30 ar 60? Man atrodo bent PS2 versija sukasi ant 60.
Agnyz
„„Resident Evil 4 HD“ vaizdo intarpai rodomi tiesiai iš žaidimo variklio, o ne naudojant prastos kokybės vaizdo įrašus, nufilmuotus nuo kokybiškesnės „GameCube“ versijos, kaip kad buvo AK ir „PlayStation 2“ analoguose.“
Žaidimas veikia 30-ties kadrų per sekundę greičiu, kaip, beje, ir visos kitos Resident Evil 4 versijos. Ant AK yra mod’ų, kad suktųsi 60 FPS.:)
Resident_Evil
nebūtų problemos su šitu portu ,tik tas „hd“ visiškai netinka.Dauguma kritikų taip yra pasakę.