Dauguma yra žaidę senąsias Colin McRae Rally dalis. Po pačio Colin‘o mirties Colin McRae Rally persivadino į Colin McRae: DiRT. Antrąją DiRT serijos dalį Codemasters išleido Rugsėjo 8-ąją dieną. Palyginus su pirmąjama dalimi, DiRT 2 stipriai pasikeitė.

Kas naujo?

Žaidžiamumas man labai patiko, ypač įdomi lygių sistema, kuri buvo beveik identiška Need for Speed: Shift. Taip pat, lyginant su Shift, žaisti yra kur kas linksmiau ir įdomiau. Pasiekus naują lygį gauni vis naują pakabinamą žaisliuką ant galinio lango veidrodėlio, naują mašinos priedą nudažymą ar piniginį bonusą. Aš, žaisdamas žaidimą atsipalaiduoju, nes jis nereikalauja labai didelio susikaupimo. Žaidime yra įvairiausių lenktynių tipų, pradedant Rally ir baigiant Gate Crasher. Taip pat žaidimas, kaip ir GRID, turėjo flashback technologiją – atsukti laiką atgal ir pravažiuoti gerai tą vietą, kurioje padarei klaidą ar avariją.

Nuo ko pradėti?

Vienas tų žaidimų, kurių istorija man ypač patiko. Pradedi kaip naujokas, kurio niekas nežino. Tave pirmosiose lenktynėse remia Ken Block. Pirmom lenktynėm gauni Subaru Impreza N13, kurią nuperka Ken Block. Jeigu lenktyniaujant sutrukdysi kitam vairuotojui arba į jį atsirenksi, per raciją išgirsi to vairuotojo emocijas ir replikas tau. Baigus pirmąsias lenktynes žvaigždės sužino apie tave ir tu apie jas. Superžvaigždės tave apžeria komplimentais, bei yra didžiulis noras pereiti daugiau ir atsirakinti daugiau mašinų, priedų bei trasų. Dar kelias trasas pravažiuoji ir jau visus malonumus turi užsidirbti pats. Pamažu tampi draugais su kiekviena žvaigžde. Kiek vėliau, pakankamai pasikėlęs savo lygį, esi pakviečiamas į X Games turnyrą. Laimėjus jį atsirakins krūva naujų lenktynių. Žaidimui įpusėjus atsirakins antrasis X Games turnyras, na, o jau einant į pabaigą atsirakins trečiasis, X Games America turnyras, kurį laimėjus tu jau būsi žinomas kaip superžvaigždė, ir įgausi nuo kitų žvaigždžių itin didelę pagarbą. Po paskutinio turnyro tu būsi pakviestas į Colin McRae turnyrą, kuriame bus lenktyniaujama su Ford Escort MK2. Pabaigus ir šį turnyrą, pamatysi filmuką apie patį Colin Mcrae.

Mėgaukis gražia aplinka bei puikia grafika!

Pagrindinė žaidimo aplinka tai yra tavo „namukas ant ratų“. Ten yra pagrindiniai žaidimo pasirinkimai: Dirt Tour, My Stuff, Multiplayer (labai puikus), Extras bei Outside. Na, o lauke jūs pamatysite žiūrovų minią, savo automobilį, komentatorių stalą ir dar kelis pasirinkimus: My Rides, View (apžiūrėti savo ratus), Options, News, Inside. Dirt Tour tai jūsų karjera ir jos trasos. Jos yra išdėstytos pasaulio žemelapyje ir suskirstytos į kelias šalis. Pasirinkus lenktynes, jos paverčiamos į paveiksliuką, o tave perkelia į kitą ‘paveiksliuką’, į kurį nusigavus jau atsirandi starte. Važiuojant visi kalnai, žiūrovai, akmenys bei medžiai atrodo puikiai, o gruntas labai tikroviškai, juo labiau žaidžiant 1080p Full HD rezoliucija. Tada gali mėgautis vaizdais.

Variklių gausmas bei lengvas rokas!

Garsai tai tikriausiai viena silpniausių DiRT 2 vietų. Kai kurių mašinų, o ypač Impreza N14 garsas yra labai tikroviškas, bet kai kurių, pavyzdžiui senesnės Impreza, ar kokio Evo X jau skamba visai ne taip, kaip turėtų. Ir kas keisčiausia, tokie atvejai būna tik tada, kai lenki DI automobilį, o kai pats vairuoji, viskas klostosi gan neblogai. Bagių ir CORR džipų garsai labai tikroviški, variklis galingai ‘riaumoja’. Naršant po meniu ar belaukiant lentynių pradžios groja visai smagi lengvo roko muzika, kuri kiek vėliau pradeda pastebimai kartotis.

Bolidai?

Automobiliai yra vieni iš svarbiausių dalykų lentyniniuose automobilyje. Iš tikrųjų, DiRT 2 mašinos parinktos gan skoningai, bet kelios tikrai neturėtų būti šiame žaidime. Pavyzdžiui paimkime Nissan 350Z. Na ką jis veikia ralyje? Štai Lancer Evo 9, mpreza, šitas mašinas suprantu. Joms skirtas ralis. Tas pačias mašinas galima padaryti tinkamom važiuoti Trailblazer varžybas, labiau žinomas kaip Hill Climb. Ten jau jaučiasi mašinų jėga. Trauka yra milžiniška, variklyje įkalintas žvėris netveria ištrūkti. Šie ratai yra neįprastai galingi. Tas pačias mašinas galima patiuninguoti taip, kad jos tiktų ir ralio krosui, kas yra labai įdomu ir linksma. Dar šiame žaidime yra Baja džipai bei bagiai. Raid – raid irgi su džipais, tik labiau dakaro stiliaus, tokie kaip Touareg ar Pajero.

Svarbu ne kiekybė o kokybė!

Norint, kad žaidimas būtų įdomus, neapsieisi be gerų trasų. Šioje CMR serijos dalyje trasos buvo itin geros, bet jų buvo mažiau. Atsimenat senuosius CMR, kai būdavo ralis – 6-8 trasos? Čia kiekvienai šaliai tėra po 2-5 trasas, kuriose vyksta daug skirtingų lenktynių tipų – Baja (džipų bei bagių krosas), Rallycross (automobilių krosas), Rally (automobilių lenktynės dopuose), Trailblazer (dar kitaip žinoma kaip Hillclimb), Gate Crasher (lenktynės, kuriose reikia daužyti vartelius, už kuriuos gauni taškų) bei Domination (lenktynės, kuriose per specifinį laiką iškrenta paskutinis žaidėjas, o laimi paskutinis išlikęs). Gaila, kad tų trasų nedaug, bet jos atrodo tikroviškiau negu trasos ankstesnėse dalyse.

Žaisk internete!

Dauguma žaidimų turi galimybę žaisti tinkle. DiRT 2 ne išimtis. Žaidimas tinkle susietas ir su kai kuriais trofėjais. Kaip ir Dirt Tour rėžime bus Driver Level tik susietas su online gautais taškais. Galiu pasakyti, kad bent pas mane online atrodo puikiai ir nebūna taip, kad kitų mašinos tarsi ‘strigtų’ bevažiuodamos. Vienintelis bug‘as, kurį pastebėjau, tai pašokusios mašinos kartais išsilaiko ore kiek daugiau negu reikia, bet tai nepalengvina ar nepasunkina lenktynių. Žaidžiant tinklu nebus taip lengva. Priešininkai stumdysis ir darys bet ką kad laimėtų pirmąją vietą. Taigi nenustebkite, jeigu gausite „spyrį“ užpakalin.

Išvados?

Nepaisant trūkumų Dirt 2 – tai žaidimas, kuriam išties verta atsidurti kiekvieno save gerbiančio kompiuterinių lenktynių žaidimų (ir netik!) gerbėjo(-s) kolekcijoje, nes įdomus, linksmas ir įtraukiantis!