„Aaru`s Awakening“ – nėra tipinis platformeris ar eilinis indie žaidimas su sumania mechanika ar pan. Tai žaidimas, kuris pasirenka visiškai kitą kelią, nei sėkmingai išgrįstas mažesnių, minimalistinių bei loginių žaidimų takas, kuriuo dabar pėdina, kas netingi. Taigi, tai ne „Limbo“ ir ne koks nors „Outland“ – „Aaru`s Awakening“ visas dėmesys skirtas kvapą gniaužiančioms ranka pieštoms aplinkoms ir beprotiškam sudėtingumo lygiui. Taigi žaidžiantys „Aaru`s Awakening“ verks – dėl neišpasakyto grožio ir dėl į kapus genančio sudėtingumo.

Žaidimo kūrėjams, studijai „Lumenox ehf“, tai pirmasis žaidimas, tačiau iš jo jau aišku, kad kūrėjams svarbiausia – meninė žaidimo pusė. Kad patikėtum tuo, koks „Aaru`s Awakening“ gražus, reikia paprasčiausiai jį sužaisti ir paganyti į žaidimą nuosavas akis, nes žodžiais tokie potėpiai, kuriais nutapytas žaidimas, paprasčiausiai neaprašomi. „Aaru`s Awakening“ – lyg užburta guašo tūbelė, niekaip nenustygsta vietoje ir vis kuria naujas spalvingas formas, linijas ar nesibaigiančius spalvinius viražus. Jau dabar smalsu ir nekantru – koks gi bus kitas šių kūrėjų žaidimas? Nes kūrybiškumo ir jo išraiškos prasme „Lumenox ehf“ tikrai praspjauna darbus, esančius po „UbiArt“ sparnu.

Žaidimo istorija (kaip ir apskritai įprasto tokio tipo žaidimams) yra paprasta, bet poetiška ir kiek neįprasta savo pateikimu (priderinta prie žaidimo spalvų bei aplinkų). „Aaru`s Awakening“ žaidėjui tenka Aaruso vaidmuo, kuris yra savo formą galinti keisti būtybė arba užmirštas Aušros čempionas, pažadintas tam, kad sugrąžintų pasauliui pusiausvyra. Tiesa, svarbus, netgi ašinis žaidimo akcentas yra keturi paros tarpsniai – aušra, diena, sutemos ir naktis. Žaidimo kontekste naktis kėsinasi sudrumsti pusiausvyrą, sutrikdyti įprastą ritmą, todėl aušros čempionas Aarusas turi leistis per aušros, dienos, sutemų ir nakties karalystes tam, kad to neleistų padaryti. Visa ši istorija pateikiama melodingu moters balsu, žiūrint į tokias pat meniškas kaip ir pats žaidimas grafines užsklandas. Žinoma, tokia pasakojimo forma stipriai apriboja siužeto bei pagrindinio veikėjo plėtojimą, todėl jie lieka tik pusiau iškepti, bet, kita vertus, „Aaru`s Awakening“ sukurtas tam, kad stebintų ir žavėtų kitais savo aspektais.

Tik prieš mėgaujantis žaidimu aš dar kartą turiu išskirti vieną kertinę „Aaru`s Awakening“ savybė: žaidimas yra kaip rožė – gražus, bet skaudžiai duria. Būtent todėl prieš pradedant žaisti būtina nusiteikti, kad nesėkmės ištiks dažnai ir lygį iš naujo gali tekti pradėti ne kelis kartus, o dešimtis kartų ir visa tai – jau pačiuose pirmuosiuose žaidimo lygiuose. Gal šiek tiek neįprasta iš kūrėjų pusės vertinti bronzos, sidabro ir aukso medaliais žaidėjo pasiekimų kiekviename lygyje, nes kai priimamas toks sprendimas, žaidėjui norisi varžytis bei gerinti savo rezultatą, o kai rezultatas sunkiai pagerinamas – gali apimti neviltis. Žinoma, šiuo aspektu „Aaru`s Awakening“ labai ir labai primena jau kultiniu vadinamą „Super Meat Boy“, tik čia, žinoma, mažiau taškymosi bei daugiau tiesiog vietomis dirbtinio vietomis natūralaus sudėtingumo.

Kita vertus, būtina išskirti ir, tuo pat metu, pagirti „Aaru`s Awakening“ žaidimo procesą. Galima sakyti, kad praktiškai visas žaidimo procesas čia nugula ant dviejų Aaruso savybių pečių: griovimo ir teleportacijos. Su griovimu viskas aišku – pašokus ši savybė naudojama tam, kad Aarusas išgriautų silpnesnį paviršių arba tiesiog pakiltų kiek aukščiau į viršų ar šoną. Tuo metu teleportacija – žymiai inovatyvesnis, bet tuo pačiu ir sudėtingesnis sprendimas. Teleportacija čia nėra suprantama įprastai: Aarusas žaidėjo nustatyta kryptimi bei skrydžio kampu svies baltą rutulį, kuriam atsidūrus galutiniame taške, žaidėjas į jį ir teleportuosis. Taip, skamba tai žaviai, bet, patikėk, žaidžiant tai reikia daryti taip greitai bei taip tiksliai, kad, tikėtina, nuo kiekvieno trumpalaikio išsisaugojimo taško iš naujo startuoti turėsi po dešimt, dvidešimt ar net daugiau kartų. Esmė ta, kad žaidime ne tik daug įvairiausių kliūčių, bet ir priešų, kurių judėjimas ar atakos nėra lengvai nuspėjamos ar įprastos, todėl žaidimas negailestingai iš žaidėjo reikalauja apsiprasti ir jau kone pirmuosiuose lygiuose.

Akivaizdu, kad žaidimas skirtas daugiausiai tiems, kad greitai pagauna kablį ir nebijo nuolatinės nesėkmės: „Aaru`s Awakening“ labiausiai užveš tuos, kam patinka atkakliai stengtis vėl ir vėl, net kai kartais ima atrodyti, jog nėra prasmės. Žaidi „Dark Souls“? Tuomet mintį pagauni. Nors „Aaru`s Awakening“, asmeniškai man, panašiausias yra į mano labai mėgstamo „Rayman: Origins“ slaptąjį lygį „Land of the Livid Dead“, tik su dar daugiau spontaniškų kliūčių. O tiems, kam vien pereiti lygius pasirodys ne pakankama kliūtis (sunku patikėti, aišku, bet manau, tokių tikrai atsiras) žaidime yra specialius laiko matuoklis, kuris iš karto rezultatus palygins su kitais pasaulio žaidėjais. Žodžiu viskas, ko reikia beprotiškiems iššūkiams ir štai tokiam maloniam (ypač, kai pereini ir įveiki viską) žaidiminiam mazochizmui…

Nors žinau, kad kartojuosi, bet žaidimo apipavidalinimas – monumentalus. Taip gražiai išpiešto žaidimo, tikėtina, greitai nepamatysi, nes „Aaru`s Awakening“ kuriami vaizdiniai labai specifiniai – čia yra neįprasto braižo bei fantazijos mišinys. Jei kada kas nors norėjo tinkamo paros atvaizdavime meninėje plotmėje – su visais esamais bei tariamais gyviais, egzistuojančiais dieną, naktį ar priešaušriu – „Aaru`s Awakening“ yra būtent tai. Muzikinis fonas, garsai čia absoliučiai groja antrais smuikais ir pasiduoda ranka pieštų vaizdinių didybei, o mano jau minėtas moters balsas gražiai dera su žaidimu bei žengia koja kojon. Visa tai sudaro įspūdį, kad žaidimo komponentai, taip darniai papildantys vienas kitą, buvo apgalvoti ir pasirinkti teisingai.

Jei perskaičius viską, ką iki šiol parašiau galvoje vis dar dega žalia šviesa (arba kaip tik – tokia užsidegė) ir nuoširdžiai norisi sužaisti žaidimą – reikėtų pirkti ilgiau negalvojant. Tuo metu jei esate pratę prie ramesnio žaidimo ritmo ir, nors mėgstate meniškus žaidimus, bet labiau tokius kaip „Okami“, tuomet „Aaru`s Awakening“ tempas gali išgąsdinti, o tai tikrai nėra tas žaidimas, nuo kurio pažintį su greitais panašaus stiliaus žaidimais reikėtų pradėti. Na, bet jeigu potraukis menui bei kūrybiškumui – svarbiau visko, „Aaru`s Awakening“ tikrai neapvils. Tačiau ir nepagailės.