Liaudies išmintis teigia, kad tobulėjimui ribų nėra. Kaip visada – ji neklysta. Pabandykime šią auksinę mintį pritaikyti 2011 metais įvykusiai permainai. Balandžio 1 dieną, kompanija „Gaijin Entertainment“ sukūrė kai ką nuostabaus. Tai „War Thunder“ aviacijos simuliatorius, kuris privers jus pasijusti, lyg lėktuvą valdytumėte iš tikrųjų. Prieš tai ši žaidimų studija buvo žinoma kaip sukūrusi garsųjį „IL-2 Sturmovik: Birds of Prey“. Kol kas šis žaidimas yra open beta stadijoje ir turi daugiau, nei 3 milijonus žaidėjų. Tai vienas iš nedaugelio žaidimų kuris tinka patyrusiems pilotams, bei naujokams, nes galima pasirinkti keletą sunkumo lygių, nuo kurių priklausys ir valdymas.
Karinė parengtis
Žaidimą pradėsite nuo dvisparnių lėktuvų (biplanes) bei lengvųjų tankų. Vos pažaidę valandą ar dvi, jau turėsite galimybę rinktis rimtesnę techniką. Pirmieji lėktuvai yra smagiausia žaidimo dalis, lengviausi pilotuoti, o po kelių kovų jūs turėsite pakankamai pinigų rimtesniems lėktuvams. Bet prieš pradedant kovoti žaidimas jus apmokys kaip viskas veikia – nuo paprasto pakilimo iki visokiausių manevrų. Žaidime pamatysite daugelį lėktuvų, kurie buvo naudoti Antrajame pasauliniame kare. Jums bus galima rinktis vieną iš 5 šalių: JAV, Vokietija, Rusija, D.Britanija ir Japonija. Kiekviena šalis turi bombonešius, naikintuvus bei keleto tipų kovinius lėktuvus, vieni iš jų tinka kovoms prieš tokio pat tipo lėktuvus (ang. Dogfighting), kiti – turi didesni greitį, bet nėra tokie manevringi, taigi tinka bombonešių puolimui. Kadangi žaidimas yra open beta stadijoje, ne visi lėktuvai turi vaizdą iš kabinos.

Lengvieji tankai – greiti, bet ne galingi. Todėl galima labai greitai priprasti prie žaidimo ir visų sistemų. Šios karo mašinos užima daug daugiau laiko nei lėktuvai, nors šiuo metu jų nėra tiek daug. Žaidimas siūlo vos dvi šalis, o ir tankų įvairovė nėra didelė. „War Thunder“ leidžia išbandyti savo jėgas naudojant rusų bei vokiečių tankus. Jums suteikiama galimybė rinktis vieną iš keleto skirtingų tankų tipų, vieni pritaikyti artimoms kovoms, kiti – šaudyti lėktuvus ar ilgiems atstumams. Be to, žaidžiant „Arcade“ režimu, už tam tikrą nukautų priešininkų kiekį, Jums leidžiama, tam tikram laikui, įsėsti į lėktuvą ir taip atakuoti priešininkus! Taigi, kad žaidimas nepabostų, visada galite varžytis žaidžiant už kitą šalį ar tiesiog persėsti į lėktuvą. O gal norite sudalyvauti viename iš istorinių mūšių?
Kovos laukas
Žaidimo metu jūs skraidysite kanjonuose, kalnuotose vietovėse bei lygumose. Žemėlapiai turės įtakos mūšio eigai, jūsų taktikai, kompiuterio valdomiems objektams ir visos užduoties tikslui. Kovose esant tobuloms oro sąlygoms, jums teks kovoti intensyviau, nes paprasčiausias rūkas suteiks galimybę pasislėpti nuo priešininkų ar priešlėktuvinių patrankų. Sunkiausi mūšiai būna esant nakčiai bei dideliam debesuotumui, tai sumažina matomumą iki minimalaus, kita vertus, bombonešiams toks mūšis yra rojus. Be to, matomumas nėra vienintelė problema esant blogoms oro sąlygoms, žaidžiant simuliatoriaus režimu jūs sunkiau valdysite lėktuvą. Persėdus į tanką, jums bus išjungtos visos taikymosi pagalbos, o valdymas taps žymiai sudėtingesnis.

Žaidimo aplinka yra foto realistiška, kūrėjai iš tiesų gerai padirbėjo su žemėlapių kūrimu. Jūs kausitės ne kokiose pramanytose, o tikrų istorinių mūšių vietose, pavyzdžiui, vienos iš žinomiausios iš jų yra „Pearl Harbor“, „Wake Island“ bei „Stalingrado“ mūšiai. Vietovės atrodo lyg nuotraukose, kūrėjai tai patys patvirtino, įkeldami keletą nuotraukų savo „Facebook“ puslapyje, pagal kurias sudarė šiuos žemėlapius. Vienur jūs ginsite savo tankus bei šarvuotas mašinas, kitur – bombarduosite priešininkų bunkerius, lėktuvnešius ar priešlėktuvinius pabūklus. Taigi, veiksmo čia netrūks.
Žemėlapių dydis ir mūšio trukmė priklausys nuo sunkumo lygio, kurį jūs pasirinksite. Lengviausias yra „Arcade“ režimas – čia priešininkus pamatysite vos už poros minučių, o lyginant tai su istoriniais mūšiais (Realistic battles) – tiek laiko truks pakilimas. Kadangi istoriniai mūšiai pagrįsti istoriniais faktais, jie vyksta tarp dviejų kare kovojusių šalių. Be to, čia jums yra suteikiama mažesnė pagalba (assists) skrendant. Simuliatoriaus režimas – patyrusiems žaidėjams, čia viską ,nuo pakilimo iki greičio reguliavimo, valdote patys, nėra jokių pagalbų. Sunkiausia yra išlaikyti lėktuvą ore, kad jis neužgestų kylant – viena iš didžiausių problemų sutinkama tik žaidžiant šiuo režimu.
Komandinis darbas
Vienas žaidėjas mūšio lauke yra tik stovintis taikinys. Kadangi vienu metu žemėlapyje jūs matysite iki 32 pilotų, negalėsite pulti ir nugalėti visos priešų komandos, todėl jums reiks stebėti savo komandos narius, kur jie skrenda ir ką jie daro. Aišku, žaidžiant lengviausiu režimu komandos nariai gali pasirodyti gan kvailoki, nes jie visad nori kažką nušauti palikdami kitus komandos narius mirčiai. Pasirinkus sunkesnį režimą tenka ginti bombonešius, savo lėktuvnešius, istoriniuose mūšiuose jums amunicija neatsistatys skrendant, taigi kiekvieną kartą tenka leistis ir pasipildyti amuniciją bei kurą, be to tuo pačiu metu jums sutvarkomas ir lėktuvas. Sunkiausią žaidimo režimą palieku entuziastams, čia nerodomi jokie indikatoriai, leidžiantys atpažinti savus bei priešininkų lėktuvus. O persėdus į tankus „War Thunder“ tampa lyg katės ir pelės žaidimu, nes tankiame miške pastebėti vienas kitą yra gana sunku. Todėl viskas priklauso nuo to, kur ir kokį tanko tipą panaudosite. Taigi, visa žaidimo eiga gali priklausyti nuo kelių kvailų sprendimų ir lemti mūšio pabaigą.

Lėktuvai padaryti iš popieriaus
Lėktuvų žala yra atvaizduojama beveik tobulai, tačiau kadangi žaidimas yra vis dar „open beta“ stadijoje mes negalime spręsti kokia ji bus vėliau. Žalos modelis žaidime parodomas labai detaliai: plyšta sparnai, lėktuvo kabinoje matosi skylės, tepalai ant priekinio stiklo, degantys varikliai, ir tai tėra tik keletą detalių, kurias galite pamatyti vos pradėję žaidimą. Uždegti lėktuvus yra gana lengva, nes tam yra skirtos specialios kulkos, labiau šarvuotas karo mašinas galime įveikti naudojant didesnio kalibro kulkas. Kuo daugiau lėktuvui padaroma žalos, tuo sunkiau, o kartais ir neįmanoma, jį valdyti. Tokiais atvejais lieka katapultavimasis ar sudužimas. Kiekviena šalis naudojo skirtingas medžiagas lėktuvams gaminti, pavyzdžiui, amerikiečiai gamino labiau šarvuotus lėktuvus, o japonai priešingai – lengvus bei mažai šarvuotus. Tai, aišku, paveikia lėktuvų valdymą žaidime, kadangi vieni manevruoja lengvai, kiti – sunkiai. Viskas priklausys nuo to, ką jūs pasirinksite, kaip žaisite žaidimą. Mėgstantiems greitus susirėmimus patarčiau rinktis lengvus lėktuvus, kantresniems pilotams – labiau šarvuotus.

Tankų kavalerija
Tankai – lyg šachmatai, vienas blogas žingsnis ir jų nebėra. Kaip ir lėktuvai, tankai yra kurti pagal surinktus istorinius faktus. „Gaijin Entertainment“ stengiasi pristatyti kuo daugiau šių karo mašinų, taigi žaidime tenka sėsti net į koncepcinius modelius, kurių buvo vos keletas. „War Thunder“ tinklapyje galime rasti kiekvieno tanko pliusus bei minusus, aprašymus, kam jis buvo naudojamas karo laikotarpiu ir kaip jį efektyviau panaudoti žaidime. Taigi, Jūs ne tik išmoksite nukauti priešininką, bet ir dalelę istorijos.
Mūšio suvestinė
Žaidimą vertinu tvirtu 8 iš 10, nes „Gaijin Entertainment“ rūpinasi ir toliau jį plėtoja. Šiuo metu „War Thunder“ yra vienintelis istoriškai tikslus bei nemokamas lėktuvų bei tankų simuliatorius, kurį rekomenduočiau išbandyti visiems. Kaip dauguma žaidimų, šis tampa tik linksmesnis, kai kartu žaidžia draugai. Viename būryje gali būti iki 4 žaidėjų, bet nereikia liūdėti, nes visada galime susikurti savo žaidimo režimą, taip pakviesdami draugus! Taigi, tikiuosi susitiksime mūšio lauke!