Privalau šią apžvalgą rašyti dabar, vidurdienį, nes naktį sėdėjau kaip pelėda su prožektoriumi prie durų. Kas ten žino… Na, bet ne esmė. Iš tikrųjų tai jūs dabar skaitote tekstą apie pirmąjį, kūrėjų žadėtą Alan Wake išplėtimą The Signal. Jo kaina yra 560 Microsoft taškų, tačiau visi tie, kas pirko originalų Alan Wake žaidimą jo pakuotėje turėtų atrasti specialų kodą, leidžiantį The Signal atsisiųsti už ačiū. Bet štai aš šiuo tekstu norėčiau iškelti vieną klausimą: ar verta?..

Viso kūrėjai po originalaus Alan Wake nuotykio yra pažadėję du išplėtimus – The Signal ir The Writer (už antrąjį, The Writer, teks mokėti jau visiems, tačiau kaina tokia pati – 560 Microsoft taškų). Kaip matome, pirmasis išplėtimas išėjo tik dabar, ant dienų, nors po paties žaidimo pasirodymo jau spėjo nemažai vandens nutekėti. Bet per daug nesikrimskit, nes nors pirmasis išplėtimas ir tęsia (anot kūrėjų) originalaus Alan Wake siužetinę liniją, ta tąsa labai jau apgailėtina. Visų pirma žaidimas baigėsi taip, kad galima buvo pilnai palikti viską, kaip buvo. Mano asmeniniu manymu tai ta pabaiga buvo netgi viena geriausių iš visų, kurias tik man yra tekę matyti žaidžiant kompiuterinius žaidimus. Na, bet jei jau vis tiek BÛTINAI reikia daryti išplėtimą, tai kažkodėl maniau, kad galbūt duos valdyti kokį nors kitą personažą, o ne Alan Wake. Deja, visi mano lūkesčiai nuėjo šuniui ant uodegos…

Taigi, šiame išplėtime mes valdome originalaus žaidimo protagonistą Alan Wake ir lyg ir tęsiame tai, ką matėme Alan Wake pabaigoje. Na, iš pat pradžių aš tikėjausi kažkokios istorijos ar bent jau jos nuotrupų, tačiau labai greitai suvokiau, kad visiškai ne tame čia šuo pakastas. Alanas atsibunda kažkokioje pažįstamų ir visiškai iki šiol nematytų vietų samplaikoje, o vienas veikėjas iš originalaus žaidimo bando su juo užmegzti ryšį. Žinoma, kaip tu užmegsi ryšį po to, kas įvyko Alan Wake pabaigoje? Sunkiai… Lyg sėdėtum tualete tris valandas iki lydymo temperatūros įkaitusiu veidu ir bandytum atlikti tai, apie ką visą rytą slapta susimąstydavai. Panašiai ir The Signal – grynas sėdėjimas tualete laukiant to momento, kai viskas prasiveržia ir pagaliau gali ramiau atsikvėpti. Bet žaisdamas staiga suvoki, kad šis išplėtimas yra panašiau į vidurių paleidimą, nes jo pabaigoje prarauna tokiomis nesąmonėmis, kokių aš kaip gyvas nesu matęs. Žinau, kad negalima pasakoti tokių dalykų, idant žaidėjai galėtų patys pažaisti ir išgyventi patys, nu bet negaliu nepasakyti, kad paskutinis šio išplėtimo bosas yra plazminis televizorius. Viskas. Tikrai atsiprašau, bet negalėjau susilaikyti… Ai, tiesa, aš čia buvau bepradedąs kažką pasakoti apie tariamą išplėtimo istoriją. Ji – verta pasityčiojimo. Nes tas kažkas (nerašau tyčia, nes tarp skaitančiųjų gali būti tokių, kurie nežaidė originalaus Alan Wake), kas bando užmegzti ryšį su Alanu, liepia jam sekti GPS signalą. Ir viskas. O tu ir seki, nes nori ir tikiesi sužinoti/pamatyti kažką nuraunančio, kažką, ko apsčiai buvo originaliame žaidime. Ar pamatai? Tikrai ne (neskaitant kelių išimčių), tačiau tas GPS signalas praveda žaidėją per tokias vietas, kurių kaip gyvas nenorėčiau peržaisti dar sykį.

Šiame išplėtime nebėra vientiso ir gražaus miestelio vaizdo. Nebėra dienos – tik naktis ir tamsa. O visos aplinkos, kurias lemta žaidėjui įveikti, yra makabriška skirtingų vaizdinių samplaika. Visą šią košę lyg ir bandoma pagrįsti tuo, kad iš esmės veiksmas vyksta Alano pasąmonėje, bet tai, ką žaidėjas mato – neįtikina. Man išplėtimas, tiesiai pasakysiu, labiau primena žaidimą „I wanna be they guy“ nei Alan Wake. Čia absoliučiai viskas nori tave nužudyti, pradedant apsėstaisiais tamsos ir baigiant paprasčiausiais daiktais, automobiliais ar… plazminiais televizoriais. Ir aš nežinau kodėl man buvo taip sunku žaisti. Kurį laiką svarsčiau. Gal todėl, kad originalų žaidimą perėjau žaisdamas „hard“ sudėtingumo lygiu? Bet visas originalus žaidimas žaidžiant „hard“ nė iš tolo sunkumu neprilygsta šiam išplėtimui. Tai tarsi beveik neįmanomų situacijų rinkinys, kurias žaidėjas turi vieną po kitos įveikti. Taip, kartais įsijungia koks televizorius pakelėje ir Alanas išprotėjusiu balsu papasakoja, kas bus toliau arba kartais sutinkame vieno šauniausių originalaus žaidimo veikėjų Bario Wheelerio viziją, bet visa tai tik mažyčiai trupinėliai The Signal plotmėje. Be to, žaisti kartais taip sunku, kad pats žaidimas tiesiog praranda malonumą ir smagumą. Tai, kas originale buvo smagu, išplėtime paverčiama klaikiais išbandymais. Galbūt tokiu atveju kūrėjai turėjo pavadinti tai ne dar vienu epizodu Alano istorijoje, o tiesiog „Alan Wake‘s Special Challange Pack“? Nes galų gale aš įsisavinau vieną taktiką ir sėkmingai jos laikiausi viso išplėtimo metu, bet tai jau nebe Alan Wake. Kur atmosfera ir kur ta nepamirštama istorija? Kur tie skirtingi veikėjai su gerais įgarsinimais ir puikus tekstas, kurį jie įgarsina?

Ar yra išplėtime kažkas naujo? Na, apart to, kad čia nuolat keičiasi aplinkos be visiškai jokios logikos… Ne visai. Yra šeši kartoniniai stendai su veikėjais iš Alan Wake. Juos surasti nebus sunku, o suradus galima bus paskaityti šiokius tokius tekstus apie kiekvieną iš jų. Taip pat išplėtime yra išbarstyti dešimt žadintuvų, kuriuos visus surinkti jau bus sunkiau, bet tikrai įmanoma. Taip, išplėtime vienoje vietoje trumpai bus galima pavairuoti automobilį, tačiau jei norite atrakinti visus išplėtimo pasiekimus (visi kartu sudėjus sudaro 250 taškų), geriau nevairuokite. Tačiau išplėtimas tik ir tikisi, kad jūs sugalvosite jo nevairuoti, nes ta teritorija kaip tyčia yra didelė ir joje važinėja apsėsti visureigiai, tad jei žaidėjas nusprendžia pėstute… Ai, pamatysite viską patys, nenoriu net prisiminti. Kiti pasiekimai daugiau ar mažiau padaromi, tačiau vienas, kurio vertė 50 taškų, taip pat varo iš proto: įveikti visą išplėtimą vienu prisėdimu ir nė karto nežuvus. Ką gi, sėkmės.

Žinoma, atradau aš čia ir gerų ar įdomių dalykų. Pavyzdžiui visai įdomi mintis, kad išplėtimo pasaulyje ore nuolatos kabos įvairūs žodžiai ir į juos pašvietus atsiras tai, ką tie žodžiai reiškia. Pavyzdžiui žodis „tools“ atneš mums reikalingus šovinius, baterijas žibintuvėliui ir panašiai, o žodis „Boom!“ sukels sprogimą, kuris iš karto nusineš visus aplinkui esančius apsėstuosius tamsos… Tai va su šiuo elementu kūrėjai vienoje vietoje visai smagiai sužaidė ir vienoje girioje pridėliojo daugybę žodžių, iš kurių beveik visi buvo „enemy“. Labai smagu ir neįprasta buvo lakstyti po ją žinant, kad būtent čia viskas – vien tik tavo rankose. O dabar labai sužavėjo lyguma, kurioje iš niekur išdygo dešimtys elektros stulpų, o žaidėjas turi manevruoti tarp jų ir slapstytis nuo apsėstųjų, tuo pačiu įviliojant juos po kartais užsidegančiais prožektoriais. Labai gražiai ir gerai sukurta vieta, už ją tikrai jaučiuosi kūrėjams dėkingas, tačiau visa kita… Nelabai. Jeigu toks bus ir The Writer – labai apmaudu. Beje, teko skaityti, kad Alan Wake 2 žaidimo scenarijus jau yra, tad jei kūrėjai bus patenkinti pirmosios dalies pardavimais – iš karto imsis, kaip jie patys sako, „antrojo sezono“ kūrimo.