Jeigu jus staiga užkalbintu ir paklausti kokį geriausią riedlenčių sporto žaidimą žinote, manau atsakymas yra labai aiškus – „Tony Hawk“ serija šioje vietoje būtų paminėta pirmoji. Tenka pripažinti, jog šis „Activision“ žaidimas šiuo metu yra tikrų tikriausias monopolistas riedlenčių sporte ir jau daug metų jam pasipriešinti nesugebėjo niekas. Tačiau „Tony Hawk’as“ jau labai greitai privalės dalintis šia savo pozicija su vienu kitu projektu, kurį ruošia „Electronic Arts“. Vadinsis jis tiesiog „Skate“ ir bandys pritraukti riedlenčių gerbėjus pasiūlydamas tai, ko „Tony Hawk“ serijai trūkdavo iki šiol. Tai realistiškumas. Bet apie viską nuo pradžių.

Taigi visai neseniai turėjau progos išbandyti finalinę žaidimo versiją. Praktiškai visas „Skate“ jau yra baigtas ir Europoje (o kartu ir Lietuvoje) turėtų pasirodyti jau neužilgo. Tad įspūdžiai yra švieži ir paremti beveik pilnu žaidimu. „Skate“ mus bando įtraukti panašia, bet ne identiška, sistema, kaip ir kitas riedlenčių žaidimas „Tony Hawk“, bei naujausia jo dalis – „Proving Ground“. Pastarajame yra trys pagrindiniai būdai mėgautis žaidimu: jūs galite bandyti kurti savo riedlenčių industrija, daryti tai tiesiog dėl sportinio intereso ar naikinti viską ką matote aplinkui dėl geresnio triuko. „Skate“ į tai bando pažvelgti kiek kitaip. Čia pagrindinis dalykas yra kampanijos režimas, kuriame jūs stengiatės garsinti savo vardą ir atlikti įvairiausias užduotis, kad pakliūtumėte ant riedlentininkų žurnalų.

Tik pabandžius įeiti į žaidimą ir išbandyti savo jėgas riedlenčių sporte mus pasitinka vienas nebūdingų dalykų jam – milžiniškos galimybės kuriant veikėją. Anksčiau panašiuose žaidimuose buvo įprasta pasiūlyti besisukantį žaidėją, kur mes galėjome išsirinkti marškinėlių spalvą ir geriausiu atveju riedlentininko šukuoseną. „Skate“ tuo tarpu siūlo ypatingai plačią veikėjo surinkimo galimybę. Kažkas panašaus galbūt buvo matyta tik įvairiuose RPG žaidimuose, kaip „Oblivion“. Taigi, pasinaudodami žaidėjų kūrimo įrankiu galite praplėsti savo herojui žandikauli ar patiesinti „nosytę“. Taipogi galima rinktis iš keliasdešimt šukuosenų, bei veido plaukų. Tačiau tai tik formos ir stilius, milžiniška spalvų paletė dar laukia jūsų toliau, kur tie patys plaukai galės būti nuspalvinti kaip tik norite. Tad štai atlikus pirmuosius veikėjo kosmetinius remontus, galima judėti tolyn ir pasiūlyti savo veikėjui užsidėti akinius nuo saulės, skrybėlę, marškinėlius ir t.t. Visi šie daiktai žaidimo eigoje galės būti atrakinami, o kiti – nuperkami.

Na, o pabaigus su pagrindinio veikėjo kūrimu ir optimizavimu, pagaliau galima persikelti į patį žaidimą. Verta paminėti (ir vėl lyginti su „Tony Hawk“ ), kad skirtingai nei jame, kur jūs paprasčiausiai pasirinkdavote vieną PRO riedlentininką ir žaisdavote už jį, „Skate“ siūlo imtis būtent JÛSØ karjeros. Su savo riedlentininku pajusite tikrą karjerą: susitiksite įvairius žmones, važinėsitės, tobulėsite, mokysitės ir dalyvausite varžybose. Ir visa tai atliksite jūs pats. Žaidimas prasideda filmuku, kuriame jūs atlikdamas triuką būsite nutrenktas sunkvežimio ir vėliau nuvežtas į ligoninę. Įdomiausia, jog jame visų pagrindinių veikėjų nuo greitosios vairuotojo iki gatvėje esančios kavinės lankytojų vaidmenis atliks profesionalus riedlentininkai. Na, o po ligoninės keliausite į artimiausią riedlentininkų parką, kur išbandysite pirmuosius savo judesius.

Ir pagaliau priėjome prie svarbiausio dalyko – valdymo. Prisipažinsiu, jeigu ne draugiška pagalba iš tų, kurie jau perprato šio žaidimo subtilybes, mano pirmieji triukai būtų atlikti po geros valandos įvairių bandymų. Pati sistema yra išties sudėtinga ir reikalaujanti laiko, bei pastangų. Kaip teko girdėti „EA“ atstovų komentarą, čia kaip ir realiame gyvenime – norint atlikti kokį nors triuką reikia nuolatos ir daug treniruotis, bandyti, bandyti kol galiausiai tau pasiseka ir būni apdovanotas didžiule laimės ir pasididžiavimo banga, jog tau vis dėlto TAI pavyko. Lygiai tokia pati sistema egzistuoja ir „Skate“ žaidime. Na, mes negalime pasakyti kiek labai jūs džiaugsitės, bet laimes atlikus eilinį triuką visgi bus.

Taigi, apie patį valdymą nuodugniau. Visų pirmiausia net stovėdami vietoje galite pašokti su savo riedlente, tam naudojame dešinį analogą, kurį pirmiausia nukreipus aukštyn, o vėliau greitai leidžiant apačion atliekamas šuolis. Jų gali būti keli variantai ir jie priklauso nuo to, kaip žemyn nuleisite dešinį analogą. O išmokus pirmąją pamoką, galima eiti toliau. Greitėti, t.y. pasispirti galima dviem būdais greitai ir dar greičiau, tam naudojami X,A mygtukai. O štai išmokus pašokti su riedlente ir greitėti prasideda tikras smagumas. Dabar jau reikia ieškoti kiekvieno galimo krašto, laiptelių, turėklų ir kitų atbrailų, kur pasinaudojant šiais pagrindiniais ir daugybę kitų valdymo mygtukų, galima atlikti daugybę neįtikėtinų triukų.

„Skate“ šiuo metu galima įvardinti kaip vieną iš perspektyviausių būsimų riedlenčių žaidimų. Tuo labiau, kad tai pirmasis šio žanro žaidimas, pasiūlęs išties gilesnį požiūrį į patį valdymo mechanizmą. Tačiau iš kitos pusės, būtų neteisingą manyti, kad jis yra pernelyg sudėtingas ir galvoti, jog jums jo perkąsti nepavyks. Jis įveikiamas daugeliui, tiesiog tereikia prieš tai pasėdėti keletą valandų ir kantriai pasimokyti apmokymų režime. O įgijus pakankamai patirties ir jau įvaldžius savo virtualią riedlentę bus galima imtis sudėtingesnių užduočių, kurios turėtų sulaikyti jus ilgeliau. „Skate“ bus skirtas „Xbox 360“ ir „PlayStation 3“ konsolėms ir „X360“ versijos pasirodymas Lietuvoje numatytas rugsėjo 28 dieną.