Apie jį girdėjo visi. Apie žaidimą su magiškomis raidelėmis „GTA“ girdėjo netgi tie, kurie paprastai apie žaidimus nieko nenori girdėti. Apie jį kalbėjo netgi Lietuvos televizijos, išdidžiai įvardiję jį kaip Didžiąją Automobilio Vagystę. Turbūt visi kartu galime drąsiai vadinti jį legenda. Ir visiškai nesvarbu kokios jūs nuomonės iki šiol buvote apie šį žaidimą, balandžio 29-oji žada būti neeilinė diena. Jau dabar visa apie žaidimus rašanti žiniasklaida yra pašėlusi: vos ne kasdieną turime galimybę perskaityti vis po naujieną apie būsimąjį žaidimą. Bet jų kaltinti negalima, negalima kaltinti ir žaidėjų su nekantrumu laukiančių menkiausios žinutės ir garsiai laidančių grasinimus su perspėjimais „EA“ pusėn, jeigu toji ne duok Dieve pabandytu kaip nors pavėlinti žaidimo išleidimą. Visa tai atleistina, nes juk, ponai ir ponios, tai „Grand Theft Auto IV“.
Kodėl IV?
Tai nereiškia, jog „Rockstar“ vyrukai nemoka skaičiuoti. Tačiau būtent techniškai, ši dalis turėtų būti arba „GTA IV“, arba, jeigu skaičiai yra visas jūsų gyvenimas, „Grand Theft Auto XIII“. Taip, mielieji, galite tikėti, galite ne, bet iki šiol yra pasirodę net dvyliką šios serijos žaidimų. Ir jeigu dar dėlto galėtumėte šiek tiek nustebti, tai net pats nepastabiausias žaidėjas turėjo suvokti, jog tarp „III“ ir „IV“ dalies buvo du žaidimai. Tokiems priminsime: „Vice City“ ir „San Andreas“. Tai gi, grįžtant prie pradinio klausimo, kodėl gi IV?
Visų pirma tai požymis, kaip „Rockstar“ mato šią savo žaidimų seriją. Dar daugiau, tai požymis kaip „Rockstar“ įsivaizduoja savo techninį progresą. Kaip jūs tikriausiai žinote, pats pirmasis „GTA“ turėjo tris miestus: Liberty, Vice ir San Andreas. „GTA III“ perkėlė Liberty miestą į trimatę erdvę, tuo tarpu „Vice City“ ir „San Andreas“ paprasčiausiai užbaigė trečiosios dalies pradėta progresą. Tai buvo tarsi pirmojo žaidimo papildymai, su gan panašiu techniniu lygiu. Tuo tarpu, „Rockstar“ teigimu, „GTA IV“ yra pirmasis „tikras“ tęsinys po trečiosios dalies 2001-aisiais,
Žinoma, vadinti „Vice City“ ir „San Andreas“ paprasčiausiai papildymais būtų gan vaikiška, bet jau rudenį turėsiantis pasirodyti papildomas atsisiunčiamas turinys (arba angliškai DLC) „Xbox 360“ konsolei pastato šiuos du žaidimus būtent į tokią padėtį. Iki šiol „DLC“ reiškė naują automobilį, naują žemėlapį ar naujus šarvus savo arkliui. Tuo tarpu „GTA IV“ ruošiasi galutinai visa tai pakeisti ir jo naujieji papildomi turiniai bus tas pats, kaip „Vice City“ ar „San Andreas“. Būtent, „Rockstar“ užsimena apie atsisiunčiamus naujus miestus. Šansai, kad tai bus Vice ar San Andreas – labai maži. Taigi, Liberty City – tai tik pradžia, o ateityje mūsų laukia visiškai kitas gyvenimas Didžiosios Automobilio Vagystės pasaulyje.
Sunkieji susišaudymai gatvėse
Giliai, giliai savo šaltoje ir negailestingoje širdyje, „GTA“ vis dar yra apie tas pačias policininkų ir plėšikų (vagių, banditų) gaudynes. Tad lakstymai gatvėse neabejotinai vaidina svarbią rolę. Štai todėl naujoje dalyje mašinų valdymas buvo visiškai pakeistas. Išvados? Įsėdus į automobilį jaučiamas senas geras „GTA“, bet tuo pačiu viskas yra nauja. Dabar perkirsti sankryžą tik su simbolišku stabdžių naudojimų bus ganėtinai sunkiau. Pakeitus valdymą, stabdžius naudoti netgi reikia! Verta paminėti, jog „Rockstar“ padirbėjo ir ties mašinų fizika. Didelės mašinos, nekalbant jau apie ypač ilgą įsibėgėjimo laiką, taipogi labai nenoriai stabdo, netgi policijos pareigūnas reikalaujant…
Naujoji fizika dabar automobilius paverčia ir labai puikia priedanga. Užmirškime tuos laikus, kuomet po keliolikos šūvių mašina išlėkdavo į orą, kartu pasiimdama ir mūsų herojų. Nuo šiol iki mašinos galiojimo laiko pabaigos teks nemažai palaukti, kartu paleidžiant ne vieną kulką. Tik verta įsitikinti, jog jūsų priedanga ims ir nenuvažiuos: dažnai išsigandę vairuotojai gali nuspręsti, jog jiems jau laikas pasišalinti.
Laisvė niekados nemiega
Po keliolikos nuopuolių į Majamį ir San Andreas miestus, „GTA“ galiausiai grįžta namo. Liberty City (arba Laisvės miestas) – aiški „Rockstar“ užuomina į Niujorką – tai vieta, kur viskas prasidėjo. Ir dabar šis miestas su gilia praeitimi yra didžiausia žvaigždė ketvirtoje dalyje, kuri žengia didžiulį žingsnį naujos kartos konsolėse, po daugybės mažesnių žingsnelių (bet neabejotinai svarbių) „PlayStation 2“ platformoje.
Ir nors daug kas pasirodys pažįstama, nepaisant visiško miesto perdirbimo (grįžta netgi nusikaltėlių boso Salvatoro Leonės mansarda), bet visgi miestas pilnas naujovių. Didžiausia jų – Laimės Statula (Statue of Happiness), sarkastiška „Rockstar“ užuomina į turistų mėgstamą statulą Niujorke, kuri stovi nuosavoje saloje. Žinoma, tikroji Laisvės Sala (Liberty Island) buvo uždaryta iškart po Rugsėjo 11-osios teroro išpuolių (kokia gyvenimo ironija) Tiesa, žaidime Niko gali laisvai išbandyti savo laimę ir nukeliauti į salą. O pasinaudodamas savo lipimo sugebėjimais, jis turi galimybę ne tik betiksliai pasivaikštinėti po salą. Na gerai, iš jos atsiveria nuostabus dangoraižių panoramos vaizdas, bet negi nepasinaudotumėte naujais Niko sugebėjimais?
Jeigu „Vice City“ dalyje tiltai buvo uždaryti dėl uragano, o „GTA III“ dėl paprasto remonto, tai dabar šie jūsų kelionių laisvę varžantys blokavimai bus atsiradę dėl terorizmo grėsmės. Naujoje dalyje karas su terorizmu užima tikrai nemažą dalį, kaip ir realybėje , beje. Kaip jau supratote, „Rockstar“ neketina vengti kokio nors įvykio ar bandyti ką nors nuslėpti dėl to, jog daugybę žmonių tik ir laukia, kada gi galės įsižeisti. Visas „Liberty“ miestas tiesiog pilnas ironiškų tikrojo gyvenimo atspindžių. Korumpuoti politikai, televizijos reklamos skelbiančios apie „America‘s Next Top Hooker“ TV šou (aliuzija į JAV rengiamą šou „America‘s Next Top Model“), amorali, sensacijų ištroškusi propaganda, dar kartais vadinama žiniomis – visas Liberty City yra didelis satyriškas paralelinis pasaulis. Ar įžvelgsite ten ir save?
Iš naujų vietovių, kurios nemažai kam jau tikriausiai bus pažįstamos, verta paminėti East Borough Bridge, taip pat neoninių iškabų pilną Star Junction (realus atitikmuo – Times aikštė), bei Carney Island Screamer, tikrosios Coney Island atspindį, kuri buvo išpopuliarinta „The Warrios“ dėka. Taip, turime omeny tiek kultinį 1979-ųjų filmą, tiek ir 2005-aisiais pasirodžiusį veiksmo nuotykių žaidimą, sukurta „Rockstar“.
Taigi iš tikrojo Niujorko padarytas Liberty City taip pat bus sudarytas iš keturių rajonų: Dukes, Broker, Algonquin ir Bohan (Kvinsas, Bruklinas, Manhetenas ir Bronksas), kurių kiekvienas mus pasitiks su vis kitokiu aukščio pojūčiu. Realiai, naujasis Liberty City bus mažesnis negu San Andreas, tačiau panikuoti dėl to neverta. Naujasis miestas savo ruožtu bus kur kas labiau koncentruotas ir gerokai išaugęs į aukštį. Gerokai, šiuo atveju reiškia daugiau, negu jūs kada nors svajojote „GTA“ žaidimuose. Prie naujų sąlygų bus prisitaikęs ir Niko. Įlipti kur jam reikia, jis galės įvairiausiais būdais: avarinėmis kopėčiomis, lietaus nutekėjimo vamzdžiais (!) ir panašiai, jau nekalbant apie tokius patogius būdus, kaip langų plovėjo platforma. Ar jūs bent įsivaizduojate koks kritimas mūsų laukia iš TOKIO aukščio? Tad galite visiškai neabejoti, miestas dabar daug pavojingesnis negu anksčiau.
Beje, tai dar ne viskas ką turime pasakyti apie naująjį „Grand Theft Auto IV“. Jau šį trečiadienį Games.lt ieškok antrosios dalies.
Parengta pagal „CVG Presents“ žurnalo informaciją