NIS America man suteikė žaidimo „htoL#NiQ: The Firefly Diary“ (taip, šis simbolių kratinys yra tikras pavadinimas), Japonijoje dar žinomo kaip „Hotaru No Nikki“. Tai yra galvosūkių žaidimas, kuriame visa istorija pasakojama vaizdais, taip panaikinant kalbos barjerą. Žaisti galima tiek anglų, tiek japonų kalbomis, tačiau tai naudinga tik tada, kai pristatoma nauja žaidimo mechanika ar vyksta kažkas svarbaus. Steam versija yra PS Vita portas, tačiau kaip pagrindinį valdiklį naudosime pelę.

Šiame žaidime mes valdome du jonvabalius, kurie turi apsaugoti raguotą mergaitę Mion, galinčią ištverti tiek pat žalos kaip ir raumenų kalnai iš žaidimų serijos „Contra“, t. y. mažiau nei vieną smūgį. Žaliasis jonvabalis rodo mergaitei, kur reikia eiti, ir gali liepti jai aktyvuoti svirtis ar prisėsti, o rožinis jonvabalis gali įeiti į šešėlių pasaulį ir aktyvuoti paslėptas bei paprastai nematomas svirtis ar mygtukus. Iš dalies ši savybė priminė detektyvinį galvosūkių žaidimą „Ghost Trick: Phantom Detective “, pagrindinis skirtumas tas, kad pastarasis veikia 60 kadrų per sekundę kadrų kaitos dažniu.
Taip sakant, įprastai žaidimas „sukasi“ 30fps greičiu, kas tikrai nėra labai blogai tokio tipo žaidimui, tačiau, kaip teigė patys leidėjai, nustačius 60fps režimą padvigubėja žaidimo greitis. Tai reiškia, kad kažkuriuo kūrimo metu kadrų kaita buvo visiškai susieta su žaidimo greičiu.
Kalbant apie „Hotaru No Nikki“, jis pasižymi pakankamai gražiu pieštu grafiniu stiliumi, kuris, suradus pagrindinės veikėjos istoriją paaiškinančius prisiminimus, pakeičiamas į izometrinį 8 bitų stilių. Kadangi nesu tobulas animacijos ir grafinio meno ekspertas, nieko labai blogo apie tai pasakyti negaliu, tačiau į akis dažnai kliūna riboti animacijos kadrai (animation frames).

Jeigu kalbėsime apie žaidimo eigą, galiu pasakyti, kad yra vietų, kuriose žaidimas naudoja nelabai sąžiningus, bet gana „old skūlinius“ mirties spąstus ir triukus. Buvo vietų, kuriose net pralenkiau jūrininkus „gražių“ žodžių maratonu. Ypač įsiminė 2 skyriaus boso kova, kurios metu asmeninį keiksmažodžių rekordą sumušiau bent 20 kartų, kol supratau, kad reikia raketą sunaikinti per tas kelias akimirkas nuo jos pasirodymo, bet bosui jos dar neiššovus, ir būti pasislėpus po šachtininko vagonu, nes kitu atveju teks žiūrėti į kraujais aptaškytą ekraną. Taip pat trečiame skyriuje sužinojau, kad jeigu nepasiseka tinkamu metu nulenkti svirtį, geriau spausti Escape ir Retry, kadangi jums jau „ragas“ ir geriau pataupyti tas 30 sekundžių, likusias iki mirties. Tame pačiame skyriuje gavau ir pasiekimą už sugebėjimą numirti šimtą kartų. Tad supratau, kad čia reikia kantrybės. Bent vienas geras dalykas yra tas, kad žaidimas yra išsaugojamas, praėjus kliūčių ruožą. Aš žaidimą sugebėjau įveikti tradiciniu „Trial – Error“, lietuviškai „susimovimo ir kartojimo“, metodu, kuris, mano atveju, buvo vienintelis pasirinkimas.

Nepadeda ir valdymas, kuris nėra toks tikslus, koks turėtų būti. Kadangi tai iš esmės yra sistemos su dviem liečiamaisiais ekranais portas, valdymas naudojant pelę yra šiek tiek „netvarkingas“. Jis nėra katastrofiškai tragiškas, tačiau ir ne aukso standartas, nors, palyginus su PS Vita valdymu, jis yra žymiai geresnis. Prie to prisideda pagrindinės veikėjos veiksmų atlikimo greitis ir animacijos, kuriuos galima apibūdinti kaip ypatingai lėtus. Nuo priešų, kurie šiame žaidime yra šešėliai, galima laisvai pasprukti, kadangi jie juda lėčiau, nei Mion. Tai negalioja pjūklams, spygliams bei ugniai ir jeigu nors vienas veikėjos modelio pikselis susiduria su kliūtimi – „Game Over Baby“.

Kas man tikrai patiko žaidime, tai „show don‘t tell“ metodu pasakojama istorija ir paslaptinga atmosfera, kadangi čia kūrėjams pavyko atvaizduoti veikėjos gležnumą ir, tam tikrose vietose, bejėgiškumą. Grafika ir garsas taip pat buvo sukurti gana neblogai. Žaidimo eiga nors ir paprasta, tačiau dėl tam tikrų dalykų vers žaidėją viską mesti po pirmų skyrių ir galvoti apie tai, kad paimti Sindžarą būtų žymiai efektyvesnis praleidimo būdas. Na, o tiems mazochistams, kurie ieško iššūkių stipresnių nei „Dark Souls“, šis žaidimas yra tinkamas pasirinkimas.