Sveiki. Pradėsiu tiesioginį pasakojimą iš šiemetinės Games Convention parodos Leipcige, Vokietijoje. Šiame bendrame straipsnyje pasakosiu grynai apie parodą ir šiaip įspūdžius, o apie konkrečius žaidimus parašysiu atskiras naujienas ir šiame straipsnyje įdėsiu nuorodas į jas. Taip, tikėkimės, bus patogiau jum skaityt ir sekt įvykius.
Kelionė
Dabar sėdžiu labai mielame traukinuke ICE, judu iš Frankfurto į Leipcigą. Antradienis, 08 21, vietos laiku 8:25. Tai maloniausia iki šiol kelionės dalis, nes užsisakant traukinio bilietus kažkodėl buvo vienoda kaina su nuolaida tiek į paprastą, tiek į pirmą klasę. Išgėriau angliškos arbatos su pienu (keista, kad Vokietijoj duoda anglišką arbatą :)), pasileidau Tom Yorke (Radiohead vokalistas) albumą ir mėgaujuos rytiniais rukę paskendusiais vidurio Vokietijos peizažais.
Prieš tai kelionė nebuvo tokia jau patogi, nes skrydis su Ryanair lėktuvu nėra pats patogiausias (kas skridot, žinot kiek ten prigrūsta žmonių). O nesmagiausia, kad skrydis buvo vėlai vakare, tad per nakti stotyje laukiau, kada galėsiu pajudėt link Leipcigo. Jei planuotumėt kada važiuot į GC (ar tikrai verta – parašysiu po viso renginio ;)), yra keli variantai. Pirmas ir patogiausias – imt lėktuvą tiesiai į Leipcigą, bet čia man rodos skraidina tik AirBaltic ar dar kokie brangesni. Kitas – autobusu galima patekt tiesiogiai, bet šį kartą labai su datom nepatogu buvo: norint pamatyt pilną parodą, būtų reikėję keliom dienom anksčiau išvažiuot ir po to keliom dienom vėliau grįžt. Trečiasis – skrist su Ryanair į Frankfurtą Haną ir tada autobusais-traukiniais belstis iki Leipcigo. Tiesa, girdėjau gandus, kad Ryanair galvoja padaryt tiesioginį skrydį į Leipcigą, būtų super.
Atlėkus į Leipcigą teks išsiaiškint su gyvenimu. Prieš pat išvažiuojant gavau iš motelio laišką, kad jie negavo mokėjimo už kambarį, kurį tikrai vedėm. Tai reiks aiškintis. Reik tikėtis nedings mano tas kambarys, nes vietoj taip staigiai ieškot būtų labai sunku – žmonių jau turi būt labai daug ten privažiavę. Bent tiek gerai kad viskam susižiūrėt turiu visą dieną. Pati paroda prasideda tik rytoj, tad turėčiau spėt susitvarkyt kad ir kas būtų.
Kol kas rodos tiek, prisėsiu jau Leipcige, kai žinosiu kas kaip su gyvenimu ir nulėksiu pasižiūrėt į tą parodų centrą. Noriu pafotografuot ir pafilmuot, kol dar neprasidėjo, po to bus įdomu palygint kiek ten užsikimš viskuo. Beje, jei viskas pavyks, bandysiu nemažai pafilmuot ir į spalio numerio DVD įdėt filmą apie šią parodą (deja, į rugsėjo nespėsiu, diskas jau atiduotas).
Leipcigas ir kūrėjų konferencija
Ta pati diena, 22:16. Iki Leipcigo atsibeldžiau sėkmingai, viskas tvarkoj su ta gyvenama vieta, jie ten kažkaip tarp savo sąskaitų pasimetė. Nedidelis toks kambariukas, bet mielas toks pusiau palėpėje, tvarkingas. Yra telikas, tai sekmadieni bus galima formulę 1 pasižiūrėt, turėtų gi pas vokiečius rodyt tikrai :). Įdomu kaip bus su pusryčiais, ryte sakė kada nori tada padarys (aišku, reik primokėt, bet verta, nes po to per dienas nebus laiko normaliai pavalgyt). Geriausia, kad labai patogioj vietoj šitas kambarys, nes prie pat gatvėje yra tas tramvajus, kurio reikia norint nusigaut iki parodų centro, kur vyksta GC ir iki miesto centro.
Susitvarkęs ir kiek nusnūdęs nuvažiavau iki parodų centro, galvojau, kol nieko dar nevyksta, ramiai susižiūrėsiu pasifilmuosiu. Tačiau, pasirodo, vyksta kūrėjų konferencija Games Convention Developers Conference (kažkaip visai pamiršęs apie ją buvau). Prasidėjo ji vakar, o baigsis rytoj. Patogiai sugalvota, vis tiek suvažiuoja daug industrijos žmonių. Pasisekė čia man anksčiau atlėkt, spėjau paklausyt poros pranešimų, kurių vienas buvo visai nieko, o kitas labai super. Trumpai apie juos papasakosiu.
Dramatizmas žaidimuose
Su pirmuoju pranešimu tai buvo taip, kad jį turėjo skaityt pats Piteris Molinje, tai baisiai apsidžiaugiau ir nuskubėjau link tos salės – pagaliau, galvoju, pamatysiu tą genijų. Bet, deja, jis pats negalėjo atvykt ir pranešimą skaitė kitas Lionhead darbuotojas – Džoržas Bakeris, scenos dizaineris. Įdomiai skamba pareigos, ar ne? Būtent apie tai ir buvo jo pranešimas, kurio tema „Gyvenimas, meilė ir mirtis kompiuteriniuose žaidimuose“. Lionhead kūrėjas pasakojo apie dramatizmą žaidimuose ir būdus, kaip jį galima būtų sustiprinti, siekiant labiau įtraukti žaidėją.
Dabar, pasak jo, daugelyje žaidimų išgyvenimai ir visokios veikėjų dramos yra atskirtos nuo paties geimplėjaus ir dažniausiai vyksta animacinių intarpų ar kitokių scenų metu. Žaidimai naudoja įprastą knygoms ar filmams istorijos pasakojimo (story telling) būdą, kuris yra labai ribotas. Lionhead siekia pateikti ne istorijos pasakojimą, o istorijos išgyvenimą (story experiencing).
Iš tiesų, prisiminus jų Fable žaidimą, galima sakyti, kad jiems pavyko nestandartiškai pateikti istoriją ir tiesiogiai įsukti žaidėją į aplink jį esančio pasaulio įvykius. Tęsinyje Fable 2, kuris kuriamas Xbox 360 konsolei (tikėkimės, pasirodys ir PC), jie šią idėją bando dar toliau vystyti. Kūrėjai daug konsultuojasi su įvairiais kino, teatro, kovinių menų specialistais, siekdami sukurti kuo įtakingesnį istorijos išgyvenimą tiesiogiai, o ne šoninių pasakojimų metu. Čia labai svarbų vaidmenį vaidina tokie dalykai kaip besikeičianti aplinka, muzika, net spalvų parinkimas, apšvietimas. Kaip pavyzdį šiai idėjai Džordžas pateikė Fable 2 kovas. Jos, pasak kūrėjo, bus labai dramatiškos ir svarbiausia, pateisintos. Su priešais kausimės ne todėl, kad taip liepia žaidimas, bet todėl, kad patys to norime ir jaučiame, kad tą turim padaryti. Kovų dinamikai Lionehead skiria didelė dėmesį. Pranešimo metu pademonstravo keletą bandomųjų filmukų, kur ruošė kovas pasitelkdami profesionalaus imtyniniko filmavimą, taip pat kardų meistrą, kuris konsultavo kuriant tokius filmus kaip Gladiatorius ar Troja. Tad kovos Fable 2 žaidime turėtų būti išties ypatingos. Baigiant pranešimą ir atsakinėjant į klausimus buvo paminėti keli žaidimai, kuriems iš tiesų pavyko per paties herojaus asmenybę ir aplinkas sukurti labai dramatišką ir įtraukiantį veiksmą. Tai Shadow of Colossus, TES IV: Oblivion, Half-Life. Tikėkimės, į šias gretas įrašysime ir Fable 2.
Dideli pasauliai
Antrasis pranešimas labai sužavėjo savo netikėtumu ir netipinėmis idėjomis. Jį skaitė Kenas Rolstonas, apie kurį tuoj papasakosiu, o tema buvo „Dideli žaidimų pasauliai“. Šis kūrėjas paliko didžiulį įspūdį. Kenui turėtų būti apie 60 metų, jis kadaise kūrė stalo RPG žaidimus, kurių žymiausias jo sukurtas yra Paranoia. Vėliau jis perėjo prie kompiuteriinių RPG žaidimų, o čia žymiausi jo darbai – TES Morrowind ir Oblivion! Jis buvo atsakingas už visą pasaulio formavimą, jo struktūrą, susiejimą su siužetiniais ir nesiužetiniais nuotykiais. Žaidusieji šiuos žaidimus sutiks, kad tai milžiniškas darbas (ypač Morrowind, kurio pasaulio koncepciją Kenas kūrė padedamas tik trijų dizainerių). Būtent remdamasis šiais darbais, kuriuos jis pavadino „MMORPG žaidimais be užknisančių tikrų žmonių“, Kenas ir dėstė savo nuomonę apie įvairias RPG žaidimų naudojamas taisykels ir jų laužymus. Pagrindinė priešprieša – laisvas tyrinėjimas dideliuose pasauliuose prieš siužeto ar geimplėjaus varomą siauresnį ir greitesnį „power“ žaidimą.
Iš tiesų net keista, kaip galima paprastai apibūdinti įprastą RPG žaidimą ir suvesti į keletą esminių principų. Kenas išskyrė šiuos principus ir pateikė jiems priešpriešas:
– Siužetas ir veikėjas prieš aplinką ir temą;
– Kova ir greitas žaidimas prieš tyrinėjimą;
– Kvestų varomas žaidimas prieš laisvą žaidimą;
– Interaktyvūs dialogai prieš tylius liudytojus;
Kurti nustatytomis taisyklėmis kūrėjams patogiau, nei daryti nestandartinius sprendimus. O dauguma žaidėjų kažkodėl irgi priima tuos standartus ir perdėm neieško kitokių galimybių. Daugumoje RPG žaidimų didžiąją dalį užduočių sudaro vadinamieji FedEx kvestai (nueik paimk atnešk) arba tiesiog eilė žudynių. O geriausia užuomazga siužetui – jei iš tavo herojaus kas nors ką nors svarbaus pradžioje pavogė. Ir renki tuomet po dalelę savo turto, ir galabyji niekadėjus su pasitenkinimu.
Iš tiesų pats kūrėjas šiandieniniuose žaidimuose labiausiai pasigenda mums labai keisto dalyko – melancholijos. Žaidimuose viskas intensyvu ir puiku, didvyriai skina laurus ir gelbėja pasaulius, niekad nesustodami ir nesusimąstydami. Nėra tų jausmų, kuriais su herojumi galėtų nuoširdžiai dalintis žaidėjas, patikėti jais ir įsigyventi į pasaulį. O tokius dalykus, pasak jo, nėra taip jau sudėtinga sukurti, tik reikia noro. Kaip pavyzdį pateikė vieną iš Morrowind pasaulio istorijų, apie dvorfus. Šią rasę sutinkame kone kieviename RPG žaidime, tačiau Morrowind jų nebuvo – jie išnaikinti ir sutinkame tik šios rasės egzistavimo įrodymus. Panašiai yra ir Oblivion žaidime su Ayleids rase. Liūdesys ir suvokimas, kad kažkas prarasta ir nebebus gražinta, pasak Keno, yra viena stipriausių emocijų ir labai gaila, kad ji taip retai žaidimuose naudojama.
Kenas taip pat įdomiai ir naudingai pasakojo apie įkvėpimo šaltinius kuriant tokius didžiulius pasaulius. Jis išskyrė keletą grupių, kurios tiek jam, tiek jo komandai labai padeda generuoti idėjas ir pasaulių koncepcijas. Kaip bebūtų keista, labiausiai jis išskyrė vadinamas vaikų enciklopedijas – jose pateikiama labai daug glaustos informacijos apie įvairiausius gamtos ir istorijos įvykius, tad čia galima prisirinkti labai daug idėjų. Taip pat kūrėjas įkvėpimo semiasi iš tikrovėje egzistuojančių kalnų, požemių ir kitų teritorijų bei jų žemėlapių. Kaip pavyzdį parodė Kinijoje esančių olų ir kalnų masyvą Tiankeng – tikrai atrodo kaip iš žaidimo ar filmo.
Pabaigai Kenas pateikė keletą „purvinų triukų“ kaip netradiciškai įtraukti žaidėją į žadimą panaudojant aplinkas, „išduodant“ jį, nukreipiant dėmesi nuo valdomo herojaus į kitus veikėjus. Labiausiai dabar Keną domina ketvirtoji RPG žaidėjų grupė – Piligrimai. Likusias tris nesunku atspėti – tai kovotojai, magai ir vagys. Tačiau būtent žaidimo įveikimas tyrinėjant pasaulį ir žaidėjo skatinimas tą daryti dabar kur kas mažiau naudojami, nei kitų tipiškų žaidėjų grupių motyvacija. Tikėkimės šis senasis didžiulių žaidimų pasaulių guru sugebės sukurti kažką originalaus ir įspūdingo.
Tuo ir baigsiu. Reikia taupyti vietą nuo rydienos pasipilsiančioms naujienoms ir pasakojimams.
Spaudos diena
Na ir prasidėjo! Nuo pat ryto pirmos GC 2007 dienos nėra nei minutės laisvos prisėst ir surašyt viską, kas vyksta. Spaudos pristatymai seka vieną po kito, vienu metu po keletą` net vyksta, tad tenka rinktis, kas įdomiau. Dabar 12:30, atsirado laisvo laiko, nes Atari kažkaip greit labai savo pristatymą padarė. Labai gerai, nes išsikrovė kamera mano, o aš palikau kvailai namie pakrovėją. Tai bandysiu per pusvalandį iki Konami pristatymo nulėkt iki namų ir pasiimt. Dabar sėdžiu tramvajaus stotelėj, nes prieš nosį velnias išvažiavo, kitas už 10 minučių. Tai išnaudoju kiekviną momentą, kaip sakant :).
EA
Pradėjo šią dieną Electronic Arts – labai teisingai manau, kas gi kitas pradės, jei ne stambiausias leidėjas. Pristatymą darė savo stende (kuris yra visiškai greta Ubisoft :)), apie jį patį vėliau, nes ten tikrai dar apsilankysiu. Keista, kad pristatymas buvo didžiaja dalimi vokiškas, gerai kad bent kviestiniai žmonės, kurie ir pasakojo apie žaidimus, kalbėjo angliškai. EA plačiau papasakojo apie keletą žaidimų, apie kuriuos galite paskaityti atskirai. Išsamiau buvo papasakota apie Skate, FIFA 08, Rock Band. Gaila, bet kol kas nieko detaliau neparodė apie NFS ProStreet ir Crysis, tik jų treilerius. Na, bent jau rodytas Crysis treileris nebuvo man matytas. Tiesa, vėliau praeidamas mačiau, kad lygtai yra žaidžiama ProStreet versija, tai vėliau būtinai reiks prišokt pabandyt.
Blizzard
Pasibaigus EA pristatymui teko rinktis tarp Ubisoft ir Blizzard. Spėkit, ką pasirinkau? Aišku Blizzard! Ubi pristatymą darė ne savo stende, o spaudos salėje, tad nemanau kad ten ką ypatingo galėjo parodyti, vis tiek viską apžiūrėsiu stende. O va Blizzard tai tikrai nustebino savo stendu. Milžiniškas, ko ne didžiausias kol kas per trumpą laiką matytų stendų. Didelė teritorija perskirta pusiau, kur vieną pusę užima Starcraft II, o kitą – World of Warcraft: Wrath of Litch King, naujasis WOW papildymas. Super tai, kad kiekvienam žaidimui yra skirta apie 10 kompų (taip, tiek Starcraft II, tiek Which King jau galima kažką pažaisti, bandysiu vėliau prasibraut pasižiūrėt arčiau). Pristatymas taip pat buvo paskirtas lygiai per pusę minėtiems žaidimams. Atskirai galite pasiskaityti apie Starcraft II ir WOW: Wrath of Whitch King.
Atari
Toliau iškart vyko Atari prezentacija. Gerai, kad jos stendas yra šalia Blizzard, nereikėjo lėkt. Atari pristatė keletą žaidimų, daugiausia kurių buvo importas iš Namco Bandai. Smagu, kad kiekvieną žaidimą pristatė atvykęs jo prodiuseris. Tiesa, kiekvieną apibūdino tik keliais sakiniais. Tikiuos dar ir be šio pristatymo kūrėjų atstovams parodoje bus ką veikti, nes dėl tiek belstis iš Japonijos tikrai neapsimoka :). Iš čia kol kas nelabai turiu ką papasakot, nes viskas buvo labai trumpai: kelios svybės, treileris, kelios savybės, treileris. Tiesiog suminėsiu žaidimus, o vėliau atidžiau apžiūrėsiu jų stendą ir gal ką papasakosiu plačiau. Atari pristatinėja šiuos darbus: Whitcher, Race 07, Obscure II, Dragon Ball Z: Tenkaichi 3, Naruto Ultimate Ninja 2, Ace Combat 6, Eternal Sonata.
Pasiėmęs pakrovėją iš namų, į Konami prezentaciją pavėlavau 20 minučių ir manęs nebeįleido. Och tie vokiečiai su savo tvarka. Susinervinau, bet netrukus nusiraminau, nes pasirodo Konami vėl darys prezentaciją rytoj, tai viskas bus ok. Vietoj Konami nusigavau iki kažkokios Listan prezentacijos, kur demonstravo aušinimo sistemas, leidžiančias sukomplektuoti labai galingus PC. Kalbėjo vokiškai, tai nebaisiai ką sugaudžiau. Bet bent jau gražus stendas buvo.
Deep Silver
Toliau nuėjau į Koch Media – stambiausios vokiečių leidybos kompanijos, kurių sėkmingiausias prekinis ženklas yra Deep Silver. Jie išleidžia nemažai visokio „trasho“, tačiau pasitaiko ir labai gerų žaidimų. Prezentacija buvo vien tik vokiškai (nesuprantu, gi daug užsieniečių suvažiavę? Nei vertimo, nei kažkokių paaiškinimų, žodžiu…). Nors pats kompanijos stendas ir didelis, prezentacijoje nelabai ką ypatingo parodė. Šiek tiek apie Anno 1701 išplėtimą, plačiau apie Sacred 2 (kadangi komentavo vokiškai tai nelabai ką papasakosiu, geimplėjaus pafilmavau ir tiek). Nieko neparodė apie Warhammer: Mark of Chaos papildymą Battle March bei sudominusius Dark Sector ir Perry Rhodan. Taip pat buvo galima pažaisti Geheimakte 2 žaidimą, kuris, pasirodo, yra Secreft Files: Tunguska tęsinys. Apie šiuos darbus pabandysiu plačiau susižiūrėt vėliau.
Kol kas tiek, dabar sėsiu parašyt apie plačiau minėtus žaidimus, o tada bus labai sunkus pasirinkimas, mat vienu metu vyks Activision ir Midway pristatymai. Manau, rinksiuos Activision, vis tik Call of Duty 4 yra labai svarbus žaidimas, tad norisi apie jį sužinoti bei jums papasakoti kuo anksčiau. Apie stambiausius būsimus Midway darbus jau ne kartą kalbėjome, tad iki jų stendo nueisiu vėliau. Kol kas į stendus nelendu, nes labai nėra laiko, bet tikrai bus vėliau. Svarbiausios prezentacijos vyksta šiandien ir rytoj, o liks dar dvi, tikiuosi, laisvesnės dienos, per kurias ir apeisiu visus įdomiausius ir svarbiausius stendus.
Tai tiek, prisėsiu už kelių valandų.
Pridėta 08 23,10:20
Sveiki, čia problemos labai su internetu, keli tik kompai yra prieinami, o LAN laidų nėra kaip tikėjausi. Dabar prisijungiau su mobiliu internetu per roamingą, bet tas baisinius pinigus kainuoja, nepadengs man tiek darbas. Tai bandysiu prisėst kada rasiu laisvą kompą.
Labas rytas. Vakar nebepavyko prisėsti parašinėt. Labai viskas vėlai nusitempė, laiko vietoje nebebuvo, o grįžęs namo iškart išlūžau. Bandysiu dabar atgamint likusius vakar dienos įspūdžius bei parašyt apie žaidimus, kurie buvo plačiau minėti. Visko labai daug, tikiuosi nesumaišysiu ko nors. Būtinai reik spėt parašyt dabar, kol neprasidėjo antros dienos renginiai, nes po to visai neatsikapstysiu.
Activision
Kiek pamenu, po paskutinio prisėdimo iškart nuskubėjau į Activision pristatymą. Kompanijos stendas tikrai nemažas, kaip ir galima tikėtis. Iš visų pusių apsuptas tokiomis kaip sienomis su žaidimų vaizdais, o centre padarytas apvalus pjedestalas, ant kurio ir stovėjo pranešėjai. Activision trumpai pristatė daug žaidimų, didesnio išskritinio dėmesio kažkuriam iš jų nebuvo skirta, tad kol kas atskirai apie jų darbus nelabai ką papasakosiu (na, išskyrus vieną patį patį, bet čia truputį vėliau, bus siurprizas ;)). Pristatymą pradėjo, kaip ir galima tikėtis, ne nuo žaidimų, o nuo bendros kompanijos padėties. Ir čia jie mestelėjo labai tokį stiprų pareišikimą – pagal pirmo šių metų ketvirčio rezultatus, Activision pagaliau išsiveržė į pirmą vietą pasaulyje, kas reiškia, kad aplenkė Electronic Arts! Tikrai keista, kažkaip nepamenu, kad Activision būtų išleidusi kažką ypatingo, o EA neišleidusi geresnių žaidimų. Kai atsiras laiko grįžus į Lietuvą reiks pasikanisiot patikrint, gal ką ne taip supratau.
Patiko tai, kad kiekvieną Activision leidžiamą naują žaidimą pristatinėjo kas nors iš jo kūrėjų studijos. Žaidimų pristatymas buvo pradėtas nuo jų be abejo mylimiausios serijos Tony Hawk. Būsimasis darbas Tony Hawk‘s Proving Ground turi pasirodyti rudenį „next-gen“ ir PS2 konsolėms (deja, PC vėl aplenktas). Tai bus didžiausias iki šiol serijos žaidimas, kuriame jums atiteks riedlentininko likimas ir atlikdami įvairius sprendimus kursite herojaus stilių ir istoriją. Yra nemažai naujų judesių, video redagavimo galimybė ir panašūs dalykai, kuriuos papasakosiu atskirai, jei pavyks prasibraut pažaist žaidimą. Baigdami Proving Grounds pristatymą, Activision pasigyrė, kad šiandien parodoje pasirodys pats Tony Hawk‘as su komanda ir demonstruos triukus specialiai tam pasatytoje Activision „duobėje“. Reiks būtinai pasižiūrėt, net užsidėjau priminimą telefone :).
Po to ant scenos pakilo Splash Damage vadovas ir šiek tiek papasakojo apie Enemy Territory: Quake Wars. Nieko naujo, ko nebūčiau girdėjęs ar rašę žurnale. Žaidimas jau labai greitai pasirodys (ilgai jau jį atidėlioja), o iki tol apie jį gal spės papasakoti Artojas, nes jis dalyvauja uždarame beta testavime. Nufilmavau naują treilerį, ir tiek.
Toliau Dreamworks žaidimukas pagal būsimą kompiuterinės animacijos filmą Bee Movie. Gal šituos kepdami Activision užsidirba tų papildomų pinigų, leidžiančių jiem prašokti į priekį? Kiek pamenu, nemažai jų iškepė, nesvarbu, kad nieko iš jų labai gero. Čia nėra ką pasakot, eilinis nuotykių žaidimukas apie bitę pagal filmą. Nutaikytas, be abejo, jaunesniems žaidėjams. Pasirodys X360, PS2, Wii konsolėse ir PC.
Tuomet atėjo laikas populiariausiam komiksų herojui, kurį Activision stengiasi išnaudoti kaip įmanydami, nesvarbu rodo apie jį filmus ar ne. Kalbu apie Žmogų-vorą, apie kurį Next Level Games ir Beenox ruošia naują žaidimą Spider-Man: Friend or Foe. Apie šį darbą jau turėjote girdėti. Išskirtinė jo savybė – kautynės su žymiausiais Žmogaus-voro priešais, po kurių piktadariai tampa jūsų sąjungininkais ir kovoja kartu. Tokiu būdu galėsime valdyti ne tik Žmogų-vorą, bet ir Daktarą Oką, Žaliąjį Gobliną, Sandmaną, Venomą ir krūvą kitų piktadarių ir herojų.
Po „Spaiderio“ Activision pagaliau parodė „patį patį“ žaidimą, tačiau aš sukeisiu vietomis su kitu, paskutiniuoju prezentacijos metu pristatytu darbu. Vietą užleisiu muzikiniam-gitariniam fenomenui Guitar Hero III. Čia vėl gi, nors kūrėjai gyrėsi visokiais patobulinimais grafikoje ir galimybėse, kažkas per daug ypatingo neužstrigo. Ypač dėl to, ką kišenėje turi EA, padariusi įspūdingą Rock Band pristatymą, apie kurį yra atskiras pasakojimas. Trečioji Guitar Hero dalis nelabai kuo skirsis nuo ankstesnių. Įsiminė tik žaidėjų dvikovos režimas, kuomet už surinktus bonusus galima visaip kenkti kitam žaidėjui: nutraukti jo stygą, smarkiai apsunkinti grojimą ir panašiai. Dviese žaidžiant turėtų būti labai smagu ir sukelti daug emocijų (tiek gerų, tiek blogų). Na o kitas išskirtinis trečiosios serijos dalykas – žaidime išvysime patį Slash‘ą. Garsusis gitaristas ne tik leido panaudoti savo išvaizdą bei judesius, tačiau specialiai žaidimui sukūrė ir naują gabalą.
Na pagaliau priėjom prie esminio Activision pristatymo momento. Taip, Call of Duty 4: Modern Warfare. Intinity Ward atstovas buvo pasitiktas su tikrai didelėmis ovacijomis. Tiesa, kažko naujo negirdėto jis, vėl gi, nepapasakojo. Svarbiausias dalykas – nustatytas žaidimo pasirodymo laikas. Call of Duty 4 lapkričio 5 dieną startuos JAV, o po to už kelių dienų ir Europoje. Po šios naujienos Activision parodė visai smagų naują netrumpą žaidimo treilerį, kuriame įmaišyta įviariausių akimirkų. O baigiant visų džiaugsmui ir azartui pasakė štai ką: vakare atskirai užsiregistravę žurnalistai galės pažaisti Call of Duty 4! Ovacijos milžiniškos, aš tik sulaukęs pristatymo pabaigos keturiom bėgu iki Activision verslo stendo už kelių salių ir, laimei, dar spėju užsiregistruoti į šį išskirtinį renginį. Koks jis bus, papasakosiu vėliau –va čia tai tikrai Activision pasistengė.
Pridėta 16:02
Jee, pagaliau gavau normaliai internetą, pasirodo veikia pora LAN laidų, tai medžiosiu dabar kai tik papuls įkrausiu viską. Dabar nedidelė tolimesnių vakar dienos įspūdžių dalis ir sudedu atskirus tekstus apie Skate ir FIFA 08.
Po Activision pristatymo bandžiau nusigaut iki Microsoft renginio. Neįleido. Pasirodo, reikėjo atskiros registracijos. Kiek susinervinau, bet nieko tokio. Po to nugirdau kalbant, kad ten nieko doro ir nepapasakojo, tiesiog pavaišino visus ir išdalino kompaktinius diskus su medžiaga spaudai. Tai visai ir gerai, kad nepapuoliau, nes spėjau normaliai nusigaut iki Sony pristatymo, kuris buvo iškart po Microsoft. Į jį irgi reikėjo išankstinės registracijos, tačiau leido ir vietoj užsirašyt. Va šis renginys tai tikrai paliko įspūdį.
SCEE
Sony Computer Entertainment teritorija dydžiu turbūt net lenkia Microsoft. Užima beveik pusę vienos salės. Suprantama – juk jie tiek daug turi ko parodyt. Į prezentaciją susirinko milžiniškas skaičius žmonių – matysit vėliau video (nepamenu ar spėjau kažką pafotografuot). Konferenciją vedė pats SCEE prezidentas, vietomis pasikviesdamas ką nors į pagalbą. Renginys buvo suskaidytas į kelias dalis. Pirmiausia buvo bendra informacija apie rinką ir SCEE padėtį, konsolių ir žaidimų pardavimus bei panašūs dalykai. Toliau trumpai prisatyti svarbiausi būsimi PS3 žaidimai, kurie pasirodys per šį šventinį sezoną. Tai, be abejonės, Gran Turismo 5: Prologue, kurį čia galima pažaisti, tik reiks jau prasibraut pro minią, Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots, kinematografinis veiksmo žaidimas Heavenly Sword, žymių herojų Ratchet and Clank debiutas „next-gen“ konsolėje, tropinių nuotykių ir veiksmo žaidimas iš Jak serijos kūrėjų Drake‘s Fortune, naujas SingStar.
Išsamiau buvo parodyta apie smagiojo klausimų žaidimo Buzz evoliuciją į naujos kartos konsolę. Žaidimas vadinsis Buzz TV ir su draugais bus galima kovoti spėliojant klausimus ne tik iš muzikos, bet ir iš kino, televizijos sričių. Dar daugiau, naujajame Buzz bus galima žaisti ne tik su šalia sėdinčiais žaidėjais, bet ir per PlayStation tinklą. O taip kurti savo klausimus ir juos talpinti tinkle. SCEE vadovas tikrai didžiavosi PS tinklo galimybėmis ir jo panaudojimo žaidimuose būdais. Jau dabar tinkle yra užsiregistravę apie pusė PS3 turėtojų, ir šis skaičius sparčiai auga.
Po PS3 dėmesys buvo perkeltas PSP konsolei. Jos pardavimais ir padėtimi vadovas taip pat džiaugėsi – tiek PS3, tiek PSP savo starto pardavimų kreivėmis beveik prilygsta PlayStation 2 konsolei, kas yra labai įspūdinga. Didžiausias PSP pristatymo akcentas buvo naujos nežaidybinės palaugos PSP konsolei su prekiniu ženklu Go. GoMessenger leis naudojant PSP bendrauti su kitais konsolės turėtojais per Wi-Fi. Galima bus kalbėti „chat“ programoje, arba prisijungus specialią PSP kamerą GoCam video pokalbiais. Kita paslauga – GoExplore, leis PSP naudoti kaip GPS imtuvą tiek važiuojant mašina, tiek ir vaikštant. Pademonstruotas trumpas veikimo filmukas kaip parenkamas pradžios ir tikslo taškas, ir PSP vaizduoja gražų trimatį maršrutą.