
Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2009/03. Teksto autorius: Xan
Seniai neabejojame, kad genialumas slypi paprastume. Ir fizikoje. Patys smagiausi nepriklausomų kūrėjų darbai paremti būtent fizika. Kol tai dar neatsibodo, susipažink su Crayon Physics Deluxe.
Žaidimo esmė, minėjau, paprasta — raudonas kamuoliukas turi nusigauti iki geltonos žvaigždutės. Kamuoliukas pats nelabai juda — gali tik šiek tiek pasispirti kairėn ar dešinėn. Taigi reikės pasinaudoti kitais objektais. O štai čia prasideda genialumas — kreidele gali nusipiešti kokį tik nori daiktą ir jis iškart taps fizikos dėsniams paklūstančia žaidimo pasaulio dalimi.
Jei ant kokios sienos nupieši mažą rutuliuką, jis taps ašimi, aplink kurią galės suktis įvairiausi Tavo vaizduotės vaisiai. O tarp dviejų tokių ašių nubrėžta linija tarnaus kaip virvė. Štai ir viskas, ką Tau reikia žinoti, norint nuginti kamuoliuką iki žvaigždės.
Žaidimo dizainas nemažiau paprastas už mechaniką. Foną sudaro apglamžytas popieriaus lapas, o visa kita nupiešta spalvotomis kreidelėmis (beje, ir pats gali piešti kelių spalvų kreidelėmis) penkiamečio stiliumi. Gražu ir neįprasta.
Žaidimo lygiai suskirstyti salomis. Kiekvienai salai „atrakinti“ reikia surinkti tam tikrą kiekį žvaigždučių. Pačioje saloje lygiai išdėstyti kaip grafos. Įveikus vieną lygį, „atrakinami“ kiti, esantys gretimose viršūnėse. Lygių atrodo nemažai — suskaičiavau septyniasdešimt šešis, tačiau jiems įveikti sugaišau vos dvi–tris valandas. Tai iš dalies lėmė pradinių lygių paprastumas bei neribota sprendimo laisvė. Turiu omeny, kad nors ir įdomesniu būdų įveikti lygius būtų daug sudėtingiau, niekas neskatina imtis kažko naujo — sunaudotos kreidelės kiekis neskaičiuojamas, laikas neribojamas, kamuoliukas bedugnėn gali kristi kiek tik nori kartų.
Vos žaidimas supažindino su vienu lygio įveikimo būdu, supratau, kad jis idealiai tiks beveik visiems kitiems lygiams. Aprašysiu minėtąjį būdą. Kadangi įprastai žvaigždutė tūno aukščiau nei kamuoliukas, jam pakelti tinka kitų objektų masė. Tiesiog pasidaryk atramą, pastatyk ant jos sunkų bloką, rutuliuką uždaryk į dėžutę, kurią pririšk prie minėto bloko. Virvę permesk per kokį nors aukštai esantį objektą ir pašalink atramą (dešinysis pelės klavišas trina objektus) — bloko masė kaipmat užkels rutuliuką iki žvaigždutės. Kūrėjas dėliojo raketas, pradedančias skristi užmetus ant jų bloką, po kelias žvaigždutes lygyje, kitokias žaidimą paįvairinančias detales, bet mane visuomet gelbėjo minėtasis būdas.
Žaidimą būtų labai smagu žaisti planšetiniu kompiuteriu ar naudojant lietimui jautrų ekraną bei rašiklį (piešiant pele ilgas linijas neužtenka kilimėlio). Crayon Physics Deluxe puikiai tam pritaikytas. Be to, yra ir lygių redaktorius — galėsi pademonstruoti savo fantaziją kurdamas lygius, o tada parsisiųsti kitų žaidėjų šedevrų.
Visgi, žaidimas nėra visiškai tobulas — kartais kamuoliukas įlenda ar kabo virš pieštų objektų. Taip pat nelabai patiko, kad muzikinį foną sudaro vos trys kelių minučių trukmės takeliai. Pačios melodijos labai gražios, ramios, neblaškančios, tik jos įsimena ir ima įgristi net per tas kelias žaidimo valandas.
Jei fizika paremti žaidimai dar neatsibodo, privalai išbandyti šį nepriklausomų kūrėjų darbą. O jei, be to, netingi paieškoti įdomių lygio įveikimo būdų, turėsi tikrai daugiau nei porą valandų neišdildomų spūdžių.