Jau antrą kartą Žiedų Valdovą galime nešiotis su savimi kišenėje. Pirmas blynas neprisvilo, tik buvo kiek monotoniškas. Tuo tarpu iš antrojo tikimės dar daugiau. Ar pavyko pagerinti ir taip neblogą žaidimą? O gal nesulaukę pakankamai kritikos kūrėjai į tęsinį žvelgė kaip į eilinį piniginių pasipildymo šaltinį?..

Nuo pat pirmos akimirkos būname nustebinti smarkiai pasikeitusios išvaizdos: meniu kardinaliai pakeistas ir visi tie pakeitimai — vien į gerą pusę. Labai gražus įvadas, bet kita vertus, suteikia pernelyg daug vilčių pačio žaidimo išvaizdai. Two Towers istoriją nupasakojo smarkiai kartridžo atmintį ryjančiais trumpais filmukais. O tęsinyje šios idėjos atsisakyta, ir tai pagirtina, nes bet kuriuo atveju dauguma žaidėjų filmą yra jau matę, ir kelios sekundės ištraukų, įdėtos geimplėjaus sąskaita, tikrai nėra teisinga auka. Dabar siužetą pristato nejudantys paveikslėliai, o mums daugiau ir nereikia, nes kas ir kaip vyksta — patys jau iš anksčiau žinome. Jei dar nežinote — skubėkite išpirkti šią nuodėmę artimiausioje bibliotekoje, kino teatrą ar DVD nuomą.

Dar neįsigilinus į geimplėjaus pakeitimus, išvystame, kad žaidimas daugiau ar mažiau pagražėjo. Aplinka labiau detalizuota, veikėjai sudaryti iš daugiau taškų, jų judėjimas sklandesnis. Priešų gretos taip pat patankėjo. Be jau pažįstamų orkų, trolių, vilkų ir t. t., išvysime vorus, dramblius bei daugiau gyvių iš naujojo filmo.

Maloniai nustebina gera garso kokybė, į kurią retas kūrėjas dėmesį atkreipia. Priešų riksmai, ginklų gaudesys ir šarvų girgždėjimas sudaro chaotišką kakofoniją, taikliai atspindinčią mūšio metu vykstančią beprotybę. Girdimos muzikos įspūdžiai dar geresni — visos melodijos perkeltos iš filmo, tad išties griebia už širdies ir stebina garso kokybe. Tiesa, žaisti patariu su ausinėmis, nes per kolonėles negirdėsite pusės to, ką gali pasiūlyti žaidimas.

Jei žaidėte Two Towers, turėjote pastebėti, kad labai greitai jus prislegia pilka monotonija. Jei iš pradžių kapoti priešus savo ginklu smagu ir nenuobodu, kiek pažaidus besikartojantys veiksmai ima erzinti, kiekvienas priešas sutinkamas paniurusiam žaidėjui spaudinėjant vis tą patį vieną mygtuką ir vangiai bėgiojant po lygius su monotonijos skraiste ant akių, uždengiančia bet kokią gražesnę detalę aplinkoje ar įspūdingesnį veikėją. Į tai naujojoje dalyje buvo atsižvelgta, ir kovos sistema perdaryta iš pagrindų. Lieka ta pati paprasta ataka, kuri su laiku bus nebenaudinga prieš vis stiprėjančius priešus. Trimis mygtukais galėsite užprogramuoti savo sugebėjimus, taigi kovos įkarštyje nereikės ieškotis savo sugebėjimų ilgame sąraše, o sumaigę trumpą kombinaciją galėsite ne tik vienu metu pulti ir pasigydyti, bet ir aktyvuoti skydą, kad naujos atakos jūsų nepažeistų. Jums paliekama laisvė apsispręsti, kurie sugebėjimai labiausiai pravers kovoje, o tai kautynėms suteikia gilumo.

Iš viso kiekvienas veikėjas turės po 12 įvairių įgūdžių. Vieni jų pagreitins veikėjo judėjimą, fizinę jėgą ar gynybą, o kiti bus praktiškai panaudojami kovos metu. Galėsite padidinti turimo ginklo galią, sustingdyti priešus ar netgi tapti nematomu ir visa tai pateikta kruopščiai nušlifuota grafika, atrodančia puikiai mažame ekranėlyje.

Ginklai vėlgi nebus šiaip sau kovos įnagiai. Žaidimo metu galėsite pirkti runas, kurias pritaisę prie ginklų pagerinsite tam tikras jų savybes. Vienu metu gali būti pritvirtinta tik viena runa, tad turėsite apgalvoti, kokia kuriomis aplinkybėmis geriausiai tinka.

Gydymosi sistema irgi pakeista. Praeitoje dalyje pasigydyti galėdavome atlikę burtą, o magijos galia pildydavosi stovint vienoje vietoje. Tad po kiekvieno sužeidimo galėjote stovėti vietoje ir pasipildyti sveikatą. Dabar žaizdas sugydyti reikės žolelėmis, taigi stovėjimas vietoje nebetenka prasmės, dėl to pagreitėjo žaidimo tempas ir nuolatinis veiksmas žymiai geriau išlaiko įtampą bei žaidėjo įsitraukimą į veiksmą.

Iš viso kelionę įveikti galėsite šešiais veikėjais: Gimliu, Aragornu, Legolasu, Gandalfu, Frodu ir Eovynu bei dviem slaptais veikėjais. Gera naujiena ta, kad kiekvieno veikėjo istorija bus skirtinga, skirsis didžioji dalis lygių, visiškai skiriasi įgūdžių tobulinimo medis bei kiekvienam personalus žaidimo būdas. Taigi kiekvienąkart žaisdami įgausite kitokią patirtį nei prieš tai. Be to, atrakinsite papildomų veikėjų bei papildomų lygių, kurie tik labiau skatina žaisti dar ir dar kartą.

Dar viena savybė, už kurią kyla noras išbučiuoti visus, prisidėjusius prie šio projekto, tai galimybė išsaugoti žaidimo progresą BET KUR ir BET KADA! Prisiminus kai kuriuos kūrinius, kuriuose išvis neleidžiama nieko išsaugoti viso žaidimo metu, čia pasijuntame lyg pasakoje. Bežaisdami privažiuojate troleibuso stotelę, kurioje privalote lipti, bet esate vidury tamsaus miško be jokių civilizacijos požymių? Ne bėda! Išsaugote žaidimą ir vėliau tęsiate jį, kur baigėte, ir tam nereikia ieškoti jokių specialių išsaugojimo vietų.

Yra ir dviejų žaidėjų kooperatyvinis režimas, galintis tapti dar viena priežastimi, kodėl nusipirksite šį žaidimą. Atsimenate Diablo pirmosios dalies Playstation konsolei privalumus, kai čiupdavote po pultą ir dienomis naktimis klajodavote su draugais tamsiais požemiais? Dabar iki tokio pat malonumo tetrūksta jungiamojo kabelio, kurį išties verta įsigyti. Galėsite ne vien kartu žaisti, bet ir keistis ginklais bei apranga. Taip pat prijungti GBA prie Gamecube’o ir atrakinti dar daugiau paslapčių tiek viename, tiek kitame žaidime.

Su tokiu išvaizdos ir žaidimo proceso smulkmeniškumu, su rūpestingu kūrėjų darbu prie žaidimo, nors tai ir nėra kūrinys galingai konsolei, su sėkmingu sveikintinų idėjų įgyvendinimu LOTR: The Return of the King negali būti praleistas pro mūsų akiratį. Žaidimas, atlyginantis už išleistus pinigus jį perkant ir sunaudotą laiką bei pastangas jį žaidžiant…

Privalumai:

+ Smarkiai ištobulinta grafika nesugadina Žiedų Valdovo įgauto gero vardo.

+ Muzika priverčia iš gėdos raudonuoti konkurentus.

+ Kiek kartų bežaistumėte, visuomet atrasite kažką naujo.

Trūkumai:

– Per mažai dėmesio skiriama istorijai.

– Pritaikyta GBA SP. Kad pilnavertiškai žaistumėte su GBA, reikalingas ypač stiprus apšvietimas.

Garsas: 88

Daug smulkių garsų susijungia į vieną nuostabią visumą.

Muzika: 90

Melodijos gerai nuteikia ir kokybe negalima skųstis.

Grafika: 86

Daug detalių sukuria teisingą atmosferą

Valdymas: 92

Programuojami įgūdžių mygtukai verti aplodismentų.

Siužetas: 65

Visas dėmesys sutelktas į veiksmą.

VA reitingas: 88

Išvada: jaučiasi kūrėjų įdėtos pastangos, o darbas su meile visąlaik bus gerai vertinamas…