Po gana sėkmingų “Luminous Arc” serijos žaidimų Imageepoch debiutuoja Wii konsolėje su visiškai nauju RPG žaidimu – Arc Rise Fantasia. Deja, kaip „Luminous Arc“ žaidimai, taip ir naujasis „Arc Rise Fantasia“ nesiūlo žaidėjui jokių naujovių. Vietoj to mes išvysime tradicinį PlayStation 2 laikų Japonišką RPG su nebloga istorija ir labai išplėtota kovos sistema.

Žaidimo istorija pasakoja apie jauną legionierių L‘arc‘ą Bright Lagoon‘ą, kuris turi sustabdyti prasidėjusią religinę ir politinę suirutę bei (kaip ir įprasta) išgelbėti pasaulį nuo sunaikinimo. Negana to, buvusių draugų išdavystė ir sprendimai, kuriuo gyvenimo keliu eiti, dar labiau pasunkina ir taip sudėtingą padėtį.

Skamba gan įdomiai, nes pats istorijos branduolys sukurtas gerai, tačiau su jo išpildymu kūrėjai nepajėgė susidoroti. Pirma, istorija per daug ištempta, todėl neretai pažaidus kelias valandas pasidaro nuobodu, nes per tą laiką istorija beveik nepajuda iš vietos. O ką jau kalbėti apie jos pabaigą, iki kurios teks ne kartą mirti iš nuobodulio. Taip pat žaidimą marina siaubingas veikėjų įgarsinimas. Na taip, yra keli gerai įgarsinti veikėjai, kurių balsai turėtų būti būtent tokie, kokie ir yra, tačiau likusiųjų balsai yra blankūs, nykūs ir neemocingi, o dėl to įsijausti į žaidimą tampa ypač sudėtinga. Kita vertus, kurdami šiuos veikėjus, kūrėjai pasistengė ir tos pastangos atsipirko. Nepaisant veikėjų gausos, kiekvienas jų turi savitą charakterį bei yra unikalus.

Taip pat pagyrimų nusipelnė ir kovos sistema. Kovos žaidime paremtos ėjimais, todėl pergales nulems ne greitas mygtukų maigymas, bet apgalvoti ėjimai. Kovose dažniausiai valdysime 3 veikėjus, kurie visi turi po tam tikrą veiksmo taškų kiekį(AP). Šių taškų naudojimasis priklausys nuo to, kokį veiksmą atliksime. Pvz. paprasta ataka ar nedidelę dalį gyvybių atgaivinantis gėrimas reikalaus 2 taškų, o stipresnė ataka- 3-5 taškų.

Kalbant apie stipresnes atakas(ang. Excel act), jos padaro didesnę žalą ir dažniausiai būna vieno ar kito tipo, o tai labai pravartu, kai priešai turi įvairių silpnybių. Be to, jei visi trys komandos nariai per vieną ėjimą atlieka bent po vieną tokią ataką, automatiškai aktyvuojasi papildoma ataka, kuri yra dar stipresnė už buvusią, o svarbiausiai – jai nereikia papildomų AP.

Be abejo, kūrėjai neužmiršo magijos. Tačiau vietoj jau etalonu tapusios manos, Arc Rise Fantasia magija yra suskirstyta į lygius ir visi veikėjai gali atlikti tam tikrą kiekį iš kiekvieno lygio. O kokios rūšies magija bus, priklauso nuo nešiojamų sferų. Jų yra įvairių rūšių: vandens, ugnies, žemės, vėjo ir t.t. Na, o magija žaidime yra labai svarbi, kadangi dauguma stipriausių priešų yra silpni vienai ar kitai stichijai ir be jų kovos tampa tiesiog neįmanomos.

Taip pat kovose svarbūs yra ir ginklai. Arc Rise Fantasia jie veikia kitaip nei daugelyje RPG. Vietoj įprastų atakos, greičio, gynybos ar panašių atributų patobulinimų, šiame žaidime kiekvienas ginklas turi savo savybes(ang. Arm Force) pradedant nuo galimo priešo suparalyžavimo ir baigiant komandos draugų sustiprinimu. Negana to, šias savybes nesunkiai galima perkelti į kitus ginklus, o sudėjus reikiamą jų kiekį į vieną ginklą – aktyvuoti papildomus ginklo sugebėjimus.

Aprangos tokia įvairove nepasižymi. Jos suskirstytos į tris rūšis: batus, viršutinius drabužius ir aksesuarus. Pirmieji du sukurti vien tik gynybai ar greičiui sustiprinti, tačiau tik vieneri batai visame žaidime turi puolimo taškų. Aksesuarai kiek dinamiškesni, vieni jų gali sustiprinti gynybą, kiti – ataką, o treti suteikti gynybos prieš specifinį elementą(ugnį, vandenį, ledą…).

Kalbant apie priešus, kadangi žaidimas neturi sudėtingumo lygių, todėl čia netrūks sunkių kovų. Nors sunku bus tik su žaidimo bosais, nes paprasti priešai yra labai silpni ir juos įveikti nekyla sunkumų. Bosai jau visai kas kita. Jie turi milžiniškus gyvybių kiekius ir labai stiprias atakas, todėl neretai juos nugalėti pavyks tik iš keleto kartų ir tai tik sugalvojus gerą strategiją. Vis dėlto taip net įdomiau, nes tada kovos primena anime, kuriame netgi kovojant prieš gerokai stipresnį oponentą, kažkaip pavyksta laimėti.

Iš techninės pusės Arc Rise Fantasia ko gero yra vienas iš gražiausiai apipavidalintų žaidimų visoje Wii platformoje. Miškai ar olos nėra labai įspūdingos, tačiau su architektūra Imageepoch sekėsi puikiai. Miestai ir juose esantys pastatai atrodo įspūdingai ir yra suprojektuoti labai kruopščiai. Kalbant apie veikėjus, jie irgi atrodo gerai, todėl neradau prie ko būtų galima prikibti.

Užtat prisiminus garsus, tų trūkumų ilgai ieškoti neteko. Vaikščiojant skamba gana rami ir lengva muzika, o kovojant ji persijungia į kiek labiau įtemptą ir greitą. Klausydamasis jos prisiminiau SMT: Persona 3. Ten foninė muzika veikė tokiu pačiu principu, tačiau ji buvo kažkokia gyvesnė. O ARF – priešingai muzika yra nyki ir migdanti.

Tikri jRPG fanai šiuo žaidimu sužavėti neliks, nes bet kas, žaidęs „Tales“ serijos žaidimus, tikriausiai pamanytų, kad šis yra tiesiog jų perdirbinys. Naujokus sudominti būtų lengviau, nes Arc Rise Fantasia turi pakankamai daug įdomaus turinio, kuris žaidžiant pirmąkart tobulai tinka naujam žanrui išbandyti bei visoms geriausioms jo pusėms išvysti.

Arc Rise Fantasia Š. Amerikoje pasirodė liepos 27 dieną. Pasirodymo data Europoje kol kas nėra žinoma.