Kai prieš veik keturis metus parodoje pamačiau Skylanderius, pasakiau sau, kad čia bus bomba. Ir žaidimas iš ties tapo bomba. Šiandien apie kolekcinių figūrėlių žaidimus greičiausiai girdėjo jau visi. Kas apie Skylanderius, kas apie kitokius bandymus pasivėžinti naujos mados vežėčiose. Šiandien rinkoje jau sukasi Disnėjaus „Infinity“, kažką ten gamina „Angry Birds“, ne mažiau rimtų planų turi ir „Lego“ ar „Sony“, bet…

Šampaniuką geria tie kurie rizikuoja, tad „Skylanders“ serija vis dar gali vadintis visų šių reikalų karaliumi. Pelnytai.

„Skylanders: Swap Force“ yra trečioji šios serijos dalis, o kad suprastumėt kas ir kaip, skaitykite toliau, arba tiesiog pažiūrėkite video apžvalgą.

Kaip ir minėjau, pirmoji „Skylanderių“ dalis buvo nuostabi vien dėl idėjos susieti realius žaislus ir virtualius žaidimus. Antroji, nors ir žaismo prasme nepasiūlė kažko ypač naujo, bet buvo sukurta kruopščiai ir pristatė naujus veikėjus — Milžinus. Žaidimo pasaulyje milžinai gal ir ne ypač skyrėsi nuo savo mažųjų brolių, tačiau milžinų figūrėlės buvo išties didelės ir gražios. Kartu su jomis į fizinių žaisliukų pasaulį atkeliavo ir „Lightcore“ veikėjai, kurie patekę ant portalo šviečia ir sėkmingai atima žadą vaikučiams.

Na o trečioji Skylanders atkeliavo rinkoje jau esant konkurentui (šią vasarą pasirodė Disney Infinity) tad Activision ir naujieji žaidimo kūrėjai Vicarious Visions turėjo gerokai pasitempti. Ir Pasitempė.

Didžiausia „Skylanders Swap Force“ staigmena yra „Swapable“ herojai, kurių kūno dalys gali būti keičiamos. Viso anonsuota 16 „Swap Force“ Herojų, tad surinkę juos visus galėsite sukurti net 256 skirtingų veikėjų kombinacijas. Aišku tiek jų niekam nereikia, tačiau tokia galimybė suteikia žaidimui ir kolekcionavimui kur kas daugiau gylio, o vaikams džiaugsmo.

„Swap Force“ figūrėlės yra šiek tiek didesnės už standartinius Skylanders veikėjus, o jų kūno dalys sukabintos magnetuku. Greta visų Skylanderiams būdingų savybių, naujieji herojai įgyjo dar vieną, specialius simbolius, kurie žymi vadinamąsias „Swap Zonas“, bet apie jas vėliau.

Dabar apie patį žaidimą. Jo esmė paprasta. „Skylanders“ yra nuotykių žaidimas, labai panašus į tradicinius žaidimus vaikams ir paaugliams. Neveltui pirmosios dalies startui buvo pasirinktas drakoniukas Spyro. Dabar šis herojus yra kiek primirštas, tačiau daugybė dabartinių tėvų, paauglystėje labai mėgo jo nuotykius. „Skylanders“ išskirtinumas tas, kad čia mes galime rinktis ir valdyti daugybę herojų, kurių kiekvieno siela įkalinta žaisliuke. Kartu su žaidimu parduodamas ir specialus portalas, kurį prijungiame prie konsolės ar kompiuterio. Tuomet įmame norimą žaisliuką, dedame jį ant portalo ir KABLAM! naujas veikėjas jau žaidime.

Veikėjus galima keisti bet kuriuo momentu, o žaidimas tai skatina. Kiekvienas veikėjas yra tam tikros magijos mokyklos atstovas. Tad žaidime gausu lygių kuriuose ugnies, ar šalčio veikėjai stipresni už kitus, arba magiškų vartų, kuriuos gali atrakinti tik nemirėliai ar mechaniniai veikėjai. Tai skatina kolekcionuoti žaisliukus ir didina pelną leidėjams, tačiau tuo pat metu tai suteikia ir džiaugsmą žaidėjams, nekalbant jau apie tai, kad mes perkame ne virtualų, o fizinį, kasdieną džiuginantį žaidimo išplėtimą.

Čia pat verta paminėti ir tai, kad kol kas tik „Skylanders“ serijos žaisliukai turi atmintį, tad ant portalo pastatytas veikėjas kartu su savimi į žaidimą atsigabena ir visus savo turtus. Kepurę kurią dėvėjo paskutinio žaidimo sesijos metu, sukauptus pinigus ir patirties taškus, atrakintus įgūdžius ir vardą, jei jam tokį sugalvojot. Taigi žaisiukai tampa labai asmeniški ir vertingi vaikučiams, o nuėję pas draugus jie visuomet gali neštis ir savo herojų. Patys žaisliukai veikia ant visų portalų, nesvarbu prie kokios konsolės šie yra prijungti.

„Swap Force“ visi šie niaunsai išliko. Figūrėlės tebeturi atmintį, tačiau dabar ji atskira viršutinei ir apatinei žaisliuko daliai. Kiekvienai jų galime sugalvoti vardus ir atrakinti specifinių įgūdžių rinkinius. Kiekvienas „Swap Force“ veikėjas irgi priskirtas vienam iš žaidime esančių magiškų elementų, tačiau sukeitę kūno dalis, žaidime galime turėti 2 veikėjus, kurie atstovauja keturis elementus, tad keisti veikėjus žaidžiant tenka kur kas rečiau ir tai be abejo patiks su mažaisiais žaidžiantiems vyresniems žaidėjams.

Trečiosios dalies siužetas pasakoja apie naujus pikto ir kompleksuoto niekšelio Kaoso kėslus, siekiant užgrobti ir valdyti Skailendus. Jis jau buvo du syk sudubasintas ankstesnėse žaidimo dalyse, tačiau niekšelis tikrai užsispyręs ir šį kartą jo sukurptas planas yra išties siaubingas.

Pasirodo Skailendai minta magiškąją energiją, tad kas šimtą metų reikia atkurti energetinę šio pasaulio pusiausvyrą. Tuo rūpinasi milžiniškas ir senas ugnikalnis, kuris išsiveržia kas šimtą metų ir atkurią magišką šių stebūklingių žemių balansą. Šiame procese dalyvauja ir keturios dievybės, kurios atvyksta prie ugnikalnio ir papildo jo išsiveržimą savo galiomis. Tai supratęs Kaosas išranda visa kas gyva piktinančius kristalus. Jei jam pavyks papiktintį nors vieną iš dievybių į ugnikalnį patekęs blogis užterš visą pasaulį ir gėrio jėgos atsidurs siaubingame pavojuje.

Skylanderiai netrunka išsiaškinti Kaoso kėslus, tad tolimesnis pasaulio likimas perduodamas į portalų valdovų, tai yra mūsų rankas.

Trečioji dalis pasiūlė ne tik įspūdingus ir įdomius naujuosius žaisliukus. Rinkoje atsiradus stipriam konkurentui, buvo peržiūrėti visi serijos elementai, tad „Skylanders Swap Force“ tiesiog trykšta naujovėmis.

Visų pirma į akis kris atnaujinta žaidimo grafika. „Swap Force“ yra tiesiog nesulyginamai gražesnis už dvi ankstesnes dalis. Net ir senesnių veikėjų modeliai buvo patobulinti, pasižymi detalumu ir puikiai įsilieja į naujojo žaidimo aplinkas.

Žaidimo lygiai tapo naujesni, ryškesni, gerokai didesni ir juose yra kur kas daugiau slaptų vietelių. Tiesa tai lėmė ir kita reikšminga naujovė. Kūrėjai matyt nutarė, kad serijos gerbėjai jau pakankamai įgudo valdyti savo herojus, tad žaidime atsirado šokinėjimo funkcija. Seniau jos nebuvo ir skailanderiai galėjo pašokti tik ant specialių batutų, o dabar gali šokinėti kada panorėję. Patikėkite, sprendžiant klasikinius galvosūkius prie šios savybės teks įprasti, o žaidžiant su vakučiais dar ir apsišarvuoti kantrybe.

Tiesa, bendraudami su žaidimo kūrėjais šių metų Gamescom parodoje, skundėmės, kad dideli žaidimo lygiai tampa savotiška problema, nes sunku apskaičiuoti jų įveikimui skirtą laiką. Juk paprastai vaikui leidi pažaisti pusvalandį ar valandą, tačiau paskutinių lygių įveikimui neretai prireikdavo kiek daugiau laiko. Šių metų žaidime ši problema išspresta sukuriant papildomas išsaugojimo zonas. Kiekvienas lygis turi vos kelias išsaugojimo zonas, tad jos nesupaprastina žaidimo, o tik suteikia daugiau lankstumo sprendžiant kada gi išjungti konsolę.

Atnaujinti ir kai kurių durų spynas saugoję loginiai galvosūkiai. Seniau juos spręsdavo vienas žaidėjas ir jie nebuvo ypač sudėtingi, dažnu atveju išsprendžiami visiškai atsitiktinai. Dabar jei žaidimą žais du žaidėjai, galvosūkio sprendime jie dalyvaus abu ir nors patys galvosūkiai išsprendžiami ypač lengvai, norint gauti aukščiausią įvertinimą, vaikučiams teks ne tik pamiklinti galveles, bet ir išmokti tobulai sustyguoti savo veiksmus.

Kurdami antrą dalį, kūrėjai žadėjo patobulinti ir už magiškųjų vartų slypinčias žemes. Kiekviename lygyje yra vartai kuriuos galime atrakinti tik su tam tikros rūšies veikėju, tačiau įsigyjus daugiau figūrėlių ir atrakinus naujas žemes, net ir po patobulinimų, kartais pasijusdavai apgautas. Slaptos zonos nebuvo didelės ir nesiūlė nieko nauja. Šioje dalyje už elementų vartų slypintys lygiai yra didesni ir ypač tiksliai atspindi tą elementą, kurio mums reikėjo, kad atrakinti vartus.

Naujieji Swap Force herojai taip pat turi vadinamųjų Swap Zonų emblemas, kurios atrakina magiškus naujo tipo vartus.

Už šių vartų slypi visiškai kitokį žaismą siūlantys mini žadimai skirti vienam žaidėjui. Tai savotiški iššūkiai, kuriuos atrakinti ir įveikti galime tik su atitinkamą emblemą turinčiu veikėju. Šios emblemos yra kelių rūšių ir kiekviena jų siūlo vis kitokį žaismą. Čia gausime ir paskraidyti, ir palakstyti lenktynių trasomis, ir paropinėti sienomis. Nors šie lygiai skirti vienam žaidėjui, antrasis nelieka ant ledo ir kartas nuo karto gali aktyvuoti specialių savybių ir taip padėti žaidžiančiajam.

Kiekvieno tokio lygio gale mūsų laukia ypatingi apdovanojimai. Tai gali būti artefaktai suteikiantys naujų galių visiems mūsų herojams, unikalios kepurės ar net bilietai į naujus, niekaip kitaip nepasiekiamus lygius. Žaismo prasme tai puikus sprendimas, tačiau jis be abejo atsilieps piniginei. Viso žaidime yra 6 skirtingi magiški elementai ir dauguma serijos gerbėjų jau senai turi bent po vieną figūrėlę kiekvienam jų. Įvesdami naujas emblemas kūrėjai žinoma nori paskatinti pirkti daugiau naujų figūrėlių. Turint galvoje naujų žaisliukų kokybę ir suteikiamą galimybę kurti naujus veikėjus, sprendimas sukurti papildomas emblemas, mūsų nuomone nebuvo būtinas.

Turiu galvoje, kad mes ir taip būtume pirkę naujų veikėjų, vien dėl galimybės žaisti su jų kūno dalimis ir eksperimentuoti, o štai naujosios emblemos slepia nuo mūsų vertingą turinį. Vadinasi dabar pirkdami žaisliukus turėsime ieškoti kompromisų tarp savo simpatijų, „swap zone“ emblemų ir magiškųjų elementų. Toks gan akivaizdus raginimas pirkti veikėjus, kurių kitomis aplinkybėmis gal nė nesvarstytum palieka kartų prieskonį burnoje.

Kaip ten bebūtų, tenka pripažinti, kad visų žaismo ir vaizdo patobulinimų dėka, trečioji žaidimo dalis tėvų pinigėlių kėsinasi siūlydama kur kas didesnę vertę nei ankstesnės dalys. Čia pat būtina pridurti, kad kaip ir ankstesnėse dalyse, visas žaidimo siužetas yra laisvai įveikiamas naudojant tik pradiniame rinkinyje esančius žaisliukus. Taip pat su „Swap Force“ veiks ir visi seniau įsigyti veikėjai, tačiau naujieji Swap Force veikėjai, be abejo negalės būti panaudoti senesniuose žaidimuose.

Greta siužetinės kampanijos kūrėjai siūlo ir Arenos režimą. Čia rasime klasikinę areną, kurioje galėsime mesti iššūkį į svečius atėjusių draugų figūrėlėms. Tai klasikinis peštynių žaidimas, kiek praturtintas žaismingais sprendimais. Arenose sukuriamos pavojaus zonos, liftai ir specialūs pakeliami objektai kurie suteikia milžinišką pranašumą žaidėjui. Šių sprendimų dėka elementarios peštynės įgauna šiek tiek strateginio gylio, tad laimi ne greičiausiai mygtukus spaudaliojantis, o pastabiausias ir greičiausiai galvojantis žaidėjas. Tiesa peštynėse daug ką lemia ir sukaupta herojaus patirtis, tad šį kartą kūrėjai įdėjo ir galimybę suvienodinti oponentų lygius, kad kova būtų sąžininga.

Greta kalsikinės arenos dar yra sumo režimas, kuriame būtina įveikti oponentą išstumiant jį už ringo ribų. Iš antrosios žaidimo dalies atkeliavo ir išlikimo arena, kurioje du žaidėjai žaidžia kaip komanda ir stengiasi atremti papiktintų griblių, čiompių, zombių ir kitokių niekšelių ordas. Beje, seniau žaidime ryškiausi ir didžiausi mūsų priešininkai buvo troliai, tačiau pas Kaosą baigėsi jų atsargos.

Cha! Nors vienam pasauliui pavyko atsikratyti trolių, bet jei nesutinkate su šiuo teiginiu, juskitės laisvai užtrolindami komentarų skiltį.

Reziumuojuo: Naujasis „Skylanders“ žaidimas išties pranoko visus lūkesčius, ypač jei lyginsime jį su dviem ankstesnėmis dalimis. Gražus, nuotakingas, puikiai sukaltas, papildytas naujo tipo mechanikomis ir nestokojantis vaikiško humoro. Tarp eilučių kūrėjai kaip visada paliko juokelių ir vertėjaujantiems tėvams, tad jei jau turite kažkurį šios serijos žaidimą, artėjančių švenčių proga įsigykite ir šį.

Jei su kolekcinių figūrėlių žaidimais nesate susidūrę, o dabar norite išmėginti jį patys, ar padovanoti žaidimą savo vaikams, ar jaunesniam broliui/sesei, primygtinai siūlau „Youtube“ susirasti „Disney Infinity“ apžvalgą kurią parengė Žaismo DNR. Abu žaidimai ypač stiprūs ir yra iš ties geri, belieka tik šaltai apsvarsčius išrisnkti tą kuris Jūsų situacijoje tinka geriausiai.