Mass Effect 2 – labai patogus žaidimas tiems, kas neseniai perėjo Dragon Age: Origins (keletą kartų) ir jau buvo besižvalgą į žaidimų lentyną, kad susirasti ir pažaisti kažką panašaus, bet jau seno ir pamiršto. Tuo pat metu Mass Effect 2 tinka ir visiems paprastiems žaidėjams, kurie po žiemos hitų antplūdžio ieško sau naujos aukos. Trumpiau tarius, šis žaidimas yra kaip reta universalus: jis nesunkus, bet nusistačius atitinkamą sudėtingumo lygį galima žaidimą smarkiai pasisunkinti; jį žaidžia vyriškos lyties atstovai, bet jis puikiai subalansuotas ir moteriškai; o galų gale jį galima ne tik žaisti, bet ir žiūrėti kaip gerą, įtraukiantį filmą. Ir lyg to būtų maža, žaidimas yra pakankamai ilgas, gilus bei taip išplėtotas, kad jį žaisdamas staiga supranti: po galais, juk tai turbūt vienintelis žaidimas šiais metais, kuris tikrai vertas visų už jį mokamų pinigų!

Pradžioje buvo mirtis…
Dar prieš pasirodant žaidimui iš įvairių reklaminių klipų buvo aišku, kad Mass Effect 2 pradžioje Šepardas miršta. O miršta vien tam, kad po dviejų metų būtų genetiniu būdu atkurtas labai jau įtakingos asmenybės (Illusive man) įsakymu. Pastarasis ramiai sau sėdinėja puikiame krėsle ir rūko, stebėdamas visus aplink save ir jiems įsakinėdamas. Ne išimtis šiuo atveju tapo ir Šepardas, kuris buvo prikeltas vien tam, kad galėtų atlikti keletą Illusive man pavedimų. Bet serijos protagonistas taip iškart nepuola bendradarbiauti su paslaptingu savo gelbėtoju vien todėl, kad jis priklauso Cerberio (Cerberus) organizacijai. Tačiau pasirinkimo teisės čia nėra ir labai greitai Šepardas suvokia, jog tik Illusive man finansuojamas galės vėl atsistoti ant kojų bei vėl atlikti keletą neįmanomų žygdarbių. O Illusive man, panašu, tik duok ką nors pafinansuoti: jis padengia ne tik atnaujinto visų žaidėjų pamėgto erdvėlaivio Normandy gamybą, bet ir po kiekvienos misijos išmoka visai įgulai tam tikrą kreditų sumą. Taip pat atsidūręs po Illusive man sparnu Šepardas gauna pirmuosius savo bendražygius – net ant viršelio besipuikuojančią Mirandą ir juodaodį Jakobą (Jacob). Abu jie, žinoma, Cerberio agentai, bet laikui bėgant Šepardas turės visas galimybes palenkti juos savo pusėn.

Nauja grėsmė
Žinoma, Illusive man tiek pinigų į vieno žmogaus prikėlimą investavo ne be reikalo. Esmė tame, kad visatos horizonte pasirodė labai jau specifiški ateiviai, kuriuos visi vadina kolekcionieriais (Collectors). Gal netikėtas jų pasirodymų suintensyvėjimas ir nebūtų sukėlęs didesnių įtarimų, jei ne viena po kitos dingstančios žmonių kolonijos. Tiksliau ne kolonijos, o patys žmonės, gyvenantis jose. Paaiškėja, kad paslaptingas žmonių rasės nykimas yra būtent jų darbas, bet niekas negali nieko padaryti – kolonijos būna iššluotos be pėdsakų, neįmanoma atrasti net kokių nors kovos žymių. Todėl būtent Šepardui ir atitenka garbė išsiaiškinti šią kolekcionierių paslaptį, o pakeliui pas juos – susirinkti ir naują įgulą. Tam reikalui Illusive man duoda savo paties atrinktų galimų kandidatų dosjė, todėl Šepardui belieka aplankyti kiekvieną vietą ir iš pagrindų susirinkti naująją savo įgulą. Aišku, ne paslaptis, kad naujai sudarytoje įguloje bus ir keletas pirmosios dalies veikėjų, prie kurių jau esame pripratę.

Pirmosios dalies integruotumas
Kūrėjai labai akcentavo ir pabrėžė, kad Mass Effect 2 apsimoka žaisti su savo pirmosios dalies išsisaugojimo failais, nes daugelis sprendimų, priimtų ankstesnėje dalyje, smarkiai jausis ir kažkuo įtakos naująją istoriją. Na, man dabar savaime norisi ir šiek tiek išsklaidyti šiuos žodžius ir kažkuria prasme patvirtinti. Nes taip, kai tik pradedi žaisti ir nuskaitai savo Mass Effect išsisaugojimo failą, iš karto į asmeninę Mass Effect 2 žaidimo sąskaitą yra pervedamas tam tikras kiekis kreditų, taip pat antros dalies veikėjas gauna dalį Paragon arba Renegade taškų (priklausomai nuo to, kaip žaidėte pirmąją dalį) ir pan. O kas liečia visus siužetinius sprendimus, įvykdytus pirmoje dalyje, jie čia tikrai nesijaučia taip jau labai, kad vertėtų tai akcentuoti ir girtis. Taip, išties kai kurie sprendimai ir poelgiai bendraujant su pavieniais žmonėmis turi šiokį tokį aidą, bet visumoje antroji serijos dalis yra gerokai atsukusi nugarą pirmajai. Tiek siužetine prasme, tiek technine.

Tai, ko nebeliko. I dalis
Absoliučiai visi žaidėjai, kurie savo laiku mėgavosi pirmuoju Mass Effect visatos blynu, tikrai nustebs pamatę, kiek įvairių pakeitimų ir (kažkuria prasme) patobulinimų BioWare įvykdė kurdami antrąjį žaidimą. Pats ryškiausias jų (bent jau man) yra Mako visureigio nebuvimas. Žaidusiems priminsiu, o nežaidusiems pasakysiu, kad juo pirmoje dalyje reikėdavo tyrinėti visas nekolonizuotas planetas ieškant mineralų arba kokių nors konspiracijų. Ne paslaptis, kad daugeliui užsienio kritikų ir žaidėjų toks sprendimas labai užkliuvo ir savo nuomonę jie motyvavo tuo, kad Mako valdymas buvo nepakenčiamas ir labai gadino bendrą žaidimo tempą. Et. Kaip aš norėčiau su jais visais pasiginčyti dėl šito dalyko, bet yra kaip yra – antroji žaidimo dalis liko be galimybės kontroliuoti kažkokią atskirą transporto priemonę. Teoriškai tai reikštų, kad žaidimas automatiškai neteko dalies savo įvairovės, bet praktiškai (kaip bebūtų keista) Mako trūkumas visiškai nesijaučia. Beje, kaip kūrėjai išsprendė transporto priemonės nebuvimą… Nuo šiol mums nereikės kiekvienoje planetoje nusileidinėti su visureigiu ir važinėti po jos paviršių ieškant mineralų ir galimų šalutinių misijų. Dabar tiesiog pateksime į pasirinktą sistemą, priskrisime prie norimos planetos (taip, nuo šiol teks dideliame visatos žemėlapyje valdyti mažą Normandy erdvėlaivį skraidant tarp planetų) ir ją skenuosime specialiu įtaisu. Iškart užbėgdamas įvykiams už akių galiu pasakyti, kad skenavimas šiame žaidime yra pati nuobodžiausia dalis… Nes nieko nedarai, o tik vedžioji kairiuoju analogu po planetos paviršių ir lauki kol radare pašoks kažkurio mineralo dažnis. Pašokus dažniui ir atradus, kad konkrečiame planetos taške yra neblogi norimų mineralų resursai, būtent į tą tašką reikės pasiųsti zondą, kuris leis parsigabenti kažkurią jų dalį. Bet čia vėl keblumas – zondų skaičius yra ribotas, todėl švaistytis jais į kairę ir į dešinę dėl menkiausių radaro šuoliukų tikrai neverta. Pasibaigus zondams arba erdvėlaivio degalams (skraidant tarp planetų sistemų seks degalai) reikės už kreditus pasipildyti savo atsargas ir tyrinėti toliau. Tiesa, kartais pataikysime ant planetos, kurioje galima bus vykdyti šalutinę misiją, tuomet mums apie tai bus pranešta atskirai, bet tą misiją surast vis tiek reikės su radaru, o norint nusileisti į planetą ir išsiaiškinti, kame bėdos, vėlgi reikės zondo.

Tai, ko nebeliko. II dalis
Antras dalykas, kuris atkreipė į save dėmesį, tai ginklai. Dabar tiek jų pasirinkimas, tiek panaudojimas – gerokai supaprastinti. Buvo įvestos kelios naujos ginklų rūšys, tačiau tai dar nėra tas pagrindinis pokytis. Iš tikrųjų susidaro toks jausmas, kad kūrėjai padarė šiokią tokią rokiruotę, būdingą šachmatams: jie išėmė iš žaidimo granatas, bet įdėjo sunkiuosius ginklus (o apie juos jau visai netrukus). Įdomus sprendimas ir dar įdomesnė jo kompensacija. Visa kita daugmaž nepakitę – futuristinės automatinių ginklų imitacijos, pistoletai, snaiperio ginklai… Tik nuo šiol mūsų ginklai neperkais ir daugiau nebereikės laukti, kol jie atvės nuo intensyvaus šaudymo. Vietoje to kūrėjai įdėjo tradicinį ginklų užsitaisymą ir kulkas, kurios turi įkyrią savybę pasibaigti. Gerai bent, kad po aršių susišaudymų ant žemės dažniausiai lieka reikalingų kulkų ir jų, bent jau žaidžiant normal sudėtingumo lygiu niekuomet nepritrūksta. Na, o dabar saldžiausioji šios pastraipos dalis – sunkieji ginklai. Paprasčiausiai granatsvaidžiai ar bazūkos nebestebina, o štai koks nors Cain (pamiršau tikslų modelį) – visiškai nurauna stogą. Kai pirmą kartą gavau šį ginklą, iš pradžių net nesupratau kaip juo naudotis. Bandai šaudyti, o niekas nevyksta. Galų gale kiek pasikankinęs nuspaudžiau šūvio mygtuką ir laikiau tol, kol už kokių trijų šimtų metrų nuo Šepardo neįvyko mini atominis sprogimas. Pridėjęs ranką prie širdies sakau, kad pamačius Cain sukeltą sprogimą gali vietoje susileisti. Neprisimenu, kada paskutinį kartą žaidime mačiau taip kruopščiai išdirbtą ginklą kartu su visa jo specifika. Išmuša iš vėžių ir įrodo, kad net tokioje, atrodytų, siauroje srityje kaip šaunamieji ginklai galima sukurti kažką visiškai kitokio ir įspūdingo. Todėl kai po tokių vaizdų prisimeni, kad kūrėjai išmetė iš žaidimo granatas noris tiesiog garsiai nusikvatoti ir vėl grįžti į Mass Effect 2.

Tai, ko nebeliko. III dalis
Dar neatsibodo? Gerai. Ko dar neliko žaidime? Inventoriaus! Niekada nemaniau, kad su tokiu džiaugsmu kada nors rašysiu apie tai, kad žaidime, kuris yra pusiau RPG, nebeliko inventoriaus. Bet šį kartą viskas tiesiog lyg sviestu patepta. Kaip kūrėjai išsisuko be inventoriaus? Ogi labai išradingai: dabar keliaujant po žaidimo visatą, galima rinkti arba pirkti įvairius brėžinius, modulius ir modifikacijas, kurie ir tobulins veikėjų ginklus, šarvus, biotikų daromą žalą ir t.t. Besivalkiojant kokioje nors planetoje ir suradus kokio nors įdomesnio patobulinimo brėžinį pravers ir taip nuobodžiai rinkti mineralai, nes erdvėlaivyje būtent iš jų bus galima norimus patobulinimus realizuoti. Kitus patobulinimus ar net pačius ginklus galima bus pirkti įvairiose parduotuvėse, tačiau šioje dalyje (skirtingai nei pirmoje) kreditais tikrai nepasišvaistysim, todėl pinigus reikėtų leisti bent jau su šiokiu tokiu išskaičiavimu. Dar vienas pasikeitimas yra Šepardo gyvybės, Nuo šiol tiek skydas, tiek gyvybės atsistato panašiai kaip Red Faction serijoje ir mums praktiškai nebereikia vaistinėlių, kurios neretai praversdavo pirmoje dalyje. Taip, jų bus ir čia, tik vaistinėles žaidime naudosime išskirtinai savo bendražygių gydymui. Specialiai tam buvo sukurtas specialus įgūdis pavadinimu „unity“, kuris išnaudos vieną vaistinėlę, tačiau prikels kovoje kritusį veikėją. Aišku, jeigu kovoje mirs pats Šepardas, jo jau niekas nebeprikels…

Atsukta nugara
Neveltui pirmoje apžvalgos pusėje rašiau, kad antroji Mass Effect dalis tarsi atsuko nugarą pirmajai. Toks jausmas apima todėl, kad žaidžiant antrąją serijos dalį, žaidimas tarsi pats savaime sako, kad yra daug pranašesnis už savo pirmtaką ir daug stipriau stovi ant kojų. Ir antrasis Mass Effect yra ne tik tvarkingesnis, patogesnis ir malonesnis žaisti, bet ir gerokai tamsesnis. Žaidime nevengiama keiksmažodžių, mirties temų, protingų ir keblių apsisprendimų. Be to ši dalis kažkaip gerokai sukoncentruota ir sustyguota. Nebėra pirmam žaidimui būdingos grūsties, kuomet vienoje planetoje visko daug ir iš to gaunasi košė. Dabar viskas kur kas paprasčiau, siauriau, bet tuo pačiu ir patogiau. Žaidimas nebevargina, o pradėjus žaisti – visiškai nesinori sustoti. Todėl nori nenori peršasi išvada, kad kuriant pirmąją serijos dalį, BioWare jautėsi šiek tiek neužtikrintai ir žaidimas išėjo pusiau eksperimentinis. O štai antroji dalis gerokai savarankiškesnė bei subtilesnė ir todėl labai tikėtina, kad trečioji turės kažkokių sąsajų su šita. Na, kad ir tas pats išsisaugojimo failų integruotumas ir padaryti sprendimai trečioje dalyje gali atsiskleisti kur kas labiau…

Naujas puslapis
Aš be galo džiaugiuosi, kad naujuosius, 2010 metus žaidimų pasaulyje pradėjau pereidamas Mass Effect 2. Asmeniškai man žaidimas pasirodė itin unikalus ir modernus. Vien ko verti dialogai su kitais veikėjais, kurių metu kamera dažniausiai nebūna statiška, o juda nuo vieno prie kito. Juda pokalbių metu ir patys veikėjai: atsistoja, nueina prie lango, apsisuka, atsiremia į stalą. Juk visa tai priduoda be galo daug dinamiškumo, o žaidimas dar per žingsnį atsistoja arčiau fantastinio filmo arba serialo. O kur dar naujai atsiradusi galimybė nutraukti pokalbį geranorišku arba priešingai, piktavališku veiksmu? Kur dar itin gerai išplėtota galimybė pažinti kiekvieną įgulos narį asmeniškai po pokalbių su juo ar po specialių, ištikimybės misijų? Visa tai iškelia žaidimą aukščiau kitų taip greitai ir nepastebimai, kad daugelis nė nesupranta, kas įvyko. Būtent dėl to, kad BioWare savo naujajame žaidime pristatė daugybę nematomų kokybės barjerų, kuriuos norint perlipti, kitiems kūrėjams iš pradžių reikės pamatyti, o paskui suprasti. Ir visai nesvarbu, kad Mass Effect 2 trunka, kaip kiti pasakytų, viso labo 40 valandų, o pirmą kartą žaidžiant galima pasiekti tik 27 lygį – žaidimas vis tiek sugeba būti visa galva aukštesnis už daugelį kitų, prieš tai buvusių. Kas ten žino? Gal jis pranoks ir ne vieną dar tik pasirodysiantį…
39 Komentarai
Corero
Asmeniskai man antra dalis yra daug geresne, idomesne negu pirmoje dalyje. Naujas Bioware sedevras siuo zaidimu irodo kaip jie moka kurti gerus RPG zaidimus.
Cluberis
Gera apžvalga 🙂
Neseniai pabaigiau Mass Effect 2 – puikus žaidimas iš tiesų, labai patiko man. Laukiam dabar 3 dalies 🙂
Pirma dalis buvo gan sudėtinga, o šita per daug lengva, trūko šitoje to tankinio roverio, (reikėjo jam pridėti kokį nitro, kad greičiau būtų galima važiuoti, ir jis būtų super, valdymas jo tikrai nebuvo man sunkus) dar kokios nors stipresnės įvairovės, tačiau neskaitant to viskas buvo žiauriai įdomų, ir žaidimas yra tikrai vienintėlis kuris vertas pinigų 🙂
militaristas
O mane labai nuvyle kad nebera galimybes tyrineti planetu.Kurejai tiesiog aptingo.
Ater
Geriausias mano zaistas zaidimas. Net nezinau ka galima bus patobulint trecioj dali.
hydrogenet
Apzvalga tai PERFECT. Zaidimas tai irgi PERFECT. Mass Effect serija man pati geriausia is visu zaidimu ir patys zaidimai ME, ir ME2 yra patys geriausi mano zaisti zaidimai. Istorija pateikta tai ziauriai gerai, tiesiog negalejau praleisti nors viena menkuti zodi, jei praleisdavau darydavau load game, nes norejosi zinoti kiekviena smulkmena. Zodziu ME serija itrauke i savo liuna mane taip giliai, kad is jo nebeislysiu niekada 😀
Eiden
na man antra dalis pasirode truputi prastesne negu pirma, nes pirmoje dalyje buvo labai daug istorijos ir salutiniu misiju tiek, kad atrodo padarydavai visas, o kita karta sugryzes i miesta ziuri ju dar daugiau negu praeita karta 🙂 dar pasigedau armuru komandai ir pasirode mazoka ginklu. nes kaskaip sakykit ka norit, bet biski neitema, kai i susisaudymus tavo komandos nariai bega apsirenge paprastas uniformas, ka kalbet apie mergas viena is ju isvis buvo su kaskokias skarmalais 😀 dar kas nepatiko, kad net ivygdzius gerus misija jo atrakinti nauji sarvai irgi buvo suluze kaip ir tie seni, ties sita vieta kurejai truputi pasisiukslino. na bet kas zaidime blizga, tai gameplay jis nzn bent jau man tai buvo kone tobulas, nekarto zaidime nekilo bedu del valdymo, puiki fizika, tiesiog malonumas zaist ir tai tikrai verta pagyrimo 🙂 tad labai laukiu trecios dalies ir tikiuosi, kad ji sublizges netik gamelay, bet ir istorija kaip pirma dalis, nors manau, kad gal antroje dalyje istorija tiek nesuzibejo nes kurejai nori visas paslaptis atskleisti trecioje dalyje, nes butu saunu jeigu paskutine trilogijos dalis butu pati idomiausia.
Mage-7
(u) Tai, jei iš gunship gavo raketą taviškis, tai šarvai ir liks sulūžę 🙂
Eiden
tame ir beda sitoks geras zaidimas, o tokio paprasto dalyko kaip pasikeisti sarvu neina 😀 susaude ir laksto visa zaidima su tokiais pat ir net po misijos gauna dar vienus suluzusius, pirmoje dalyje ir buvo tas saunu, kad buvo didelis ginklu ir sarvu pasirinkimas, budavo idomu ju ieskoti gauti kuo geresnius ir panasiai, o sitoje dalyje to neliko.
o del apzvalgos nzn yra vietu kur nelabai pritariu, gal tiesiog poziuris skiresi ir tiek 🙂 pvz del to, kad pirmos dalies seivai beveik nesijaucia antroje dalyje, tai tikrai paneigsiu nzn gal tu nebandiai zaist be seivu, nes as viena karta zaidziau be ju, o kita karta isikeliau tai skirtumas didelis, dauguma zmoniu kuriem padejai grizta sitoje dalyje ir praso pagalbos ir taip prisideda daug papildomu misiju, zinoma priklauso kokius sprendimus priemiai pirmoje dalyje 🙂 nes zaidziant be seivu zmones yra gana nedraugiski, dauguma nenori padeti ir tenka ilgai ikalbineti, o isikelus seivus viskas pasikeite visi zmones kurie manes vengdavo tapo labai draugiski visi pardavejai kone maldaudavo, kad irasyciau balsa prie prekystalio ir taip duodavo nuolaidu parduotuvese 🙂 zinoma jas gauti galima ir be seivu, bet su dauguma zmoniu budavo gana sunku ir netgi jei ikalbedavau, visiek elgdavosi lyg su priesu 😀
parlitq
zaidimas super senai zaidziau toki afigiena super as duociau taip pat 9.5 🙂
Gediminas
Neliko Mako visureigio? Tai reiškia nebus daug planetų kur galėsime nusileisti? Bliamba vistiek noriu šio žaidimo.(i)
PXS
Amazing video game 🙂 :V puiki apzvalga 🙂
Crusaider
Eiden visiskai su tavim sutinku 🙂 su visom tavo mintim 🙂 ir geru pastebejimu del seivu 🙂
Anck
save’ai tikrai itakos nemazos turi, asmeniskai pirma dali isigijau tik del tos save’u export’o galimybes, tikrai nenuvyle.
EDman
Mane siutina tai, kad kurejai/leidejai siam zaidimui bando prikabinti RPG zanro etikete. Kol EA „neuznuodijo“ bioware, iki tol jie kure tikrai gerus rpg zaidimus. O kas cia dabar? Dar pirmas mass effect tikrai galejo vadintis rpg, bet toli grazu tikrai ne antroji dalis. Matai, stengiamasi prikabinti rpg zanra, kad labiau sudominti liaudi, juk tokie zaidimai zymiai populiaresni (perziurekit goty laureatus), nors realiai dabartine jaunoji zaideju karta isvis tu tikru rpg zaidimu kaip ir nemaciusi. Puiki nisa melzti $$ ir tuo pat metu skurdinti rpg zanra.
Jei mass effect 2 zaidimui priklijavo RPG etikete, tai ir VERTINKIM kaip rpg zaidima. Ir deja kaip rpg zaidimas, tai mass effect 2 yra prastas, labai prastas. Negana to, kad panaikino inventoriu, tai dar iseme visus statsus ir nunerfino skill’u sistema. Saunumelis. Stebuklas, kad paliko lvl sistema, bet ir tai „gaidiska“: gauni stabilu exp kieki is kvestu, o ir priesai generuojami pagal tavo veikejo galimybes. Tai is ju tos „novatoriskos“ lvl sistemos snipstas gaunasi. Nebutu paprasciau dalinti skill pointus ir viskas? Kai kurie sakys, kad cia visas rpg gludi dialogu/siuzeto vingiu pasirinkimuose, laisveje ir t.t. Atsiprasau, ir kokie gi cia tie pasirinkimai? Nei vienas ju nieko nekeicia kardinaliai, vistiek turesi „vaziuoti“ siaura pagrindine siuzeto linija ir tavo pasirinkimai jokios apciuopiamos itakos neturi. Taigi is mass effect 2 beliko tiktai labai geras action zaidimas su rpg elementais. Stai kas buna, kai EA prisiliecia prie geru kureju: meskime lauk visus sudetingus, mastymo reikalaujancius pasirinkimus, darome zaidima kaip imanoma bukiau paprastesni, kad jis patiktu ir butu iveikiamas kuo didesniam zaidejui ratui. Visa tai garantuoja didesnius $$. Apgailetina…
112358
(u) Bioware nuo KOTOR laikų nebedaro rpg( na išskyrus DA), tad nereikia verkšlenti, kad EA ar dar kasnors žaidimą sugadino. 2 kartus perėjau ME2 ir grįžau prie pirmos dalies, kurią, beje, prieš 1,5 metų perėjau. Ir iškart įsijungęs pirmą dalį pajutau tą atgyvenusi geimplėju, absurdišką inventorių ir tuos veikėjus, kurių balsai ir išraiškos kaip robotų (palyginus su ME2). Aš patenkintas beveik dėl visų atnaujinimų: supaprastinta itemų ir levelinimosi sitema, kuri buvo tirkai be ryšio, labai įtraukiančia kovos sistema ir questais, kurie nereikalauja po miestą begioti ir rinkti kažkokias šiukles. Bet Mako pasigedau 😀 ME2 yra puikus žaidimas ir vienas geriausių apskritai mano žaistų žaidimų.
SparksLT
Matosi kokie buki kai kurie zmones… Mass Effect 1 man asmeniskai ZYMIAI geresnis. Daug daugiau galima nuveikti ir pamatyti.. Paziurekit jus i miestus kelis ir i Citadele. Pirmoje dalyje per dali pagrindinio rajono ir viena is Ward’u vaiksciojai o cia.. 3 aukstai „Ward’o“ ir Anderson’o kabinetas.. Wow. Progresas.
Taip pat tos termines apkabos – Mass Effect buvo unikalus tuo, kad reikejo protingai taikytis ir tausoti suvius. Dabar tu spoksosi i grindis ir begiosi ratais po kiekvieno susisaudymo (Netikit? Eikit pazaisti Hardcore..)
Ir nelogiskai paaiskintas tas perkelimas.. Na del sito tai kelios nuomones yra bet man asmeniskai nepatinka.
Taip pirmoje dalyje inventorius buvo prastas – BET JIS BENT JAU BUVO!
Ir skill’ai.. taip sugadino sistema… Tarkim Sentinel’as su bonus talentu (Assault Rifle paemes buvau) pirmoje dalyje turejo 10 skill’u – istobulinus kiekvieans su mazdaug 30s cooldown’u. Cia 4 skillai 1 is ju butinai ammo skill’as, atsistato kas 6 sekundes, ismaxini ir spamini.. Wow kaip puiku! Istikruju kas gerai kad liko istorija gera… Ir as taipogi nusvyliau kad Garrus’o Loyal Armor’ai neuztaisyti.. tik perdazyti.
Eiden
pritariu beveik viskam ka isvardinai, mane irgi labai nuvyle kad is citadeles liko tik puse to kas buvo pirmoje dalyje, delto ir misiju liko 2 kartus maziau, o ir kituose miestuose ju irgi neperdaugiausiai. Turbut nebuvo miesto kur misiju butu daugiau negu 10. zinoma isikelus seivus is pirmos dalies dasideda dar 10 gal siektiek daugiau misiju, tas truputi pagyvina zaidima.
O del sautuvu uzsitaisymo, tai nzn man kurkas labiau patinka, kad dabar naudoja sovinius, nes kurkas tikroviskiau ir nenervina tie uzsikrovimai, nes pirmoje dalyje uztobulinus sautuva jis uzkaisdavo nuo poros suviu, tas tikrai suletindavo zaidima. O cia pasaudai, uzsitaisai ir eini toliau, nes visgi si dalis labiau saudykle negu rpg, bet vistiek kaip saudykle su rpg elementais yra tikrai viena geriausiu, perejau pora kartu ir manau dar nekarta pereisiu 🙂 Todel zaidimas yra tikrai vertas pinigu gal nevisai tas ko tikejausi, bet smagu zaist neviena karta, todel visgi vertas pinigu nes kitus pereini ir jie tampa nuobodus.
HellYeah
militaristas
tu sakiai kad negalima tirinet planetu ?? 😀 siaip galima
hydrogenet
TO EDman
Tavo nuomone tai keista. Is vieno zodzio RPG tau issirutlioja 100 zodziu sudina nuomone apie zaidima. O tu nors pabandei, ar nors pabandei pasiziureti, kad zaidimas yra ACTION RPG, ne RPG, o ACTION RPG??? Ne tu nebandei absoliuciai. Tai yra RPG sub zanras. Siuo metu vos ne ant visu zaidimu dedamas tas RPG lipdukas nes deja tokia jau mada tapo, jeigu yra lvl kelimo sistema tai jau butinai RPG (taip tai nervina, bet whatever…).As nezaidziu zaidimu del ju etiketes, o ziuriu i turini kaip i visuma. O tu cia primeti is saves, kad esi kazkoks zaidimu gurmanas. Kaip sakoma nepatiko, nezaisk. Eik ir zaisk Fallout 3, galu gale juk tai RPG.
EDman
Kaip matau tu neskaitei ka as rasiau. Tad vel viska aiskinti nera prasmes, nes vargu ar suvoksi. Tad apsiribosiu pavyzdziu:
Tarkim tu labai megsti rimtus rts zaidimus ir kaip tik planuojamas vienas toks isleisti, tiksliau patys kurejai sako, kad sis zaidimas bus labai geras ir rimtas rts zaidimas, jame bus milijonas to ir milijonas ano. Tu aisku prisiklauses visu tu pasakeliu dedi visas viltis i ta zaidima. Pasirodzius zaidimui, paaiskeja, kad cia viso labo tik siaip kazkoks taktinis zaidimas turintis rts elementu. Kurtas kaip imanoma paprastesnis, bukesnis. Nesvarbu, kad sis zaidimas bus kokybiskas, gerai nuslifuotas ir t.t. tu busi tragiskai nusivyles, nes tikejaisi visai ne to: kurejai prisidengia populiaraus zaidimo zanru, sukure nesamone ir prastume kaip sedevra. Nes sukurti tai ka jie zadejo is tikruju reikalauja zymiai daugiau darbo ir resursu, jie nusuko paprastesniu keliu, negana to, taip subukino zaidima, kad jame nebutu imanoma padaryti jokiu klaidu ir ji galetu iveikti bet koks pyplys – visiskas mastymo nereikalavimas. Kitaip sakant, zaidimas bukiems. Kurejui jau nebesvarbu ar tau tas zaidimas patiks, jam tik svarbu, kad tu ji pirktum ir jie pasiruosia padaryti viska, kad tai ivyktu.
Dabar suvoki apie ka vyksta kalba?