Iš žurnalo VA PlayStation 2005/07. Autorius:mOS

Arkadinių lenktynių lyderio pozicijose jau senokai įsitvirtino visų mylimas Need For Speed: Underground. Tačiau vis dažniau atsiranda naujų kompanijų, kurios bando išstumti karalių iš jo sosto. Kol visi laukia naujojo Need For Speed: Most Wanted, tuščią laiko tarpą nusprendė užimti ambicingi vyrukai iš Juice Games su savo kūriniu Juiced.

Suplanuota darbotvarkė

Pasileidus žaidimą parodomas tradicinis žanro filmukas, kaip iš paprasto automobilio padaromas tikras „žvėris“, ir pirmyn į gatves… Nenuostabu, kad pirmosios lenktynės irgi standartinės, lenktyniausite ne savo, o kito žmogaus jau „patiuninta“ Eclipse. Pradinis jūsų kapitalas nebus didelis, kišenėje bus vos keturiasdešimt tūkstantėlių. O ir pirmieji automobiliai (jei juos taip galima pavadinti) nežavės. Galėsime rinktis iš kelių Honda CRX’ų, naujojo „vabalo“ ir drifterių džiaugsmo — Peugeot 206. Teks susikurti ir savo komandą, kuriai atstovausime. Vėliau laukia maloni smulkmenėlė, į kurią nereikėtų kreipti dėmesio, mat ji neįtakoja paties žaidimo proceso, tačiau kažkas originalaus vis tik yra. Kadangi mums mobilusis telefonas yra neatsiejama buities dalis, tai Juice Games leidžia rinktis iš šešių (pasirinkimas iš tiesų mažas, tačiau vis tiek maloni smulkmenėlė) mobiliųjų telefonų. Pamatysime Motorolla ir Sony Ericson firmų modelius.

Vos nusipirkę savo „laužą“ skubame į lenktynes. Tiksliau, pamatome mėnesio kalendorių ir visas tą mėnesį vykstančias lenktynes (įtartinai primena NBA Live). Tiesa, tai naujovė gatvių lenktynių žaidimuose ir pakankamai įdomiai įgyvendinta. Tuščiuose kalendoriaus langeliuose galėsime organizuoti savo lenktynes, patys spręsti, kokio tipo jos bus, kas jose dalyvaus, jų maršrutą, ilgį ir kita. Lenktynės ir automobiliai skirstomi į klases pagal arkliukų kiekį, kuriuos talpina po variklio dangčiu. Pati žemiausia klasė yra aštuntoji — nuo nulio iki dviejų šimtų arklių, o pati aukščiausia yra pirmoji — nuo aštuonių šimtų arklių.

Yra kelių rūšių lenktynės, kuriose mums teks sudalyvauti. Dažniausiai važiuosime Circuit tipo varžybas, manau, visi žino, ką jose reikia daryti. Toliau galėsime sudalyvauti Sprint rungtyje, tačiau nereikėtų to maišyti su NFSU matytu sprintu. Juiced kūrėjai suprato šį terminą kiek kitaip ir sprintu pavadino tikrų tikriausią dragą. Tik čia neturėsime jokių padedančių lempučių, kaip žaisdami NFSU. Visa tai, kas padės spręsti, kada reikia jungti kitą pavarą, bus įprastas tachometras. Trečiasis ir pats linksmiausias lenktynių tipas, skirtas pailsėjimui nuo alinančių sportinių važiavimų yra Show–off. Čia viskas vyks panašiai kaip NFSU drifte, tačiau nereikės vien tik slydinėti aplink kampus. Mus paleis įprastoje trasoje ir duos tam tikrą laiką, per kurį reikės surinkti kuo daugiau taškų. Taškai skiriami už įvairius judesius. Tai gali būt Drift (slydimas posūkyje), High Speed (didelio greičio pasiekimas), 360 (apsisukimas 360 laipsnių kampu), 180, Donut (saulučių paišymas), J turn ir keletas kitų. Deja, nėra jokių paskatų dalyvauti tokio tipo varžybose, mat piniginio prizo negauname, o uždirbti daug pagarbos taškų irgi sunkoka. Priešingai, tokie renginiai tik sukelia nuostolių, mat trinktelėjus automobilį į sieną ne tik prarasime pagarbos taškų, bet ir teks gerokai sumokėti už remontą.

Žaidimas atpažįsta tikrai mažai judesių, tik tuos, kuriuos pamatysime peržiūrėję mokomąjį filmuką. Dalyvavę bet kuriose lenktynėse, už įvairius įvykius jų metu gausime (arba prarasime) pagarbos taškų. Labai lengva pastebėti, kad Juiced pradžioje rašyti perspėjimai apie saugų vairavimą nėra tik „dėl vaizdo“. Saugus vairavimas mums tiesiogiai atsilieps žaidime. Už kiekvieną stuktelėjimą į varžovo automobilį prarasime pagarbos. Pagarba surenkama už įspūdingai įveiktus posūkius, už gražius lenkimus ar apgalvotą NOS’o paleidimą.

Svajonių miestas

Visos lenktynės vyks viename dideliame Angels City mieste. Jis bus suskirstytas į aštuonis rajonus, ir kiekviena komanda turės savą rajoną, kuriame vyks tos komandos organizuojamos lenktynės. San Ricardo priklausys pačiai silpniausiai žaidime komandai — Urban Maulerz, kurios lyderis yra T. K. Antrasis rajonas bus Campbell Hills, priklausantis A. W. B. komandai. Komercinę miesto dalį valdys simpatiška blondinė Sue ir jos komanda Vixens. Angel North Central priklausys The Wild Cats. Angel West Side savininkas bus Džemas iš Omega Tau. Paplūdimį valdys Public Chaos. Rytinė sala bus The Lordz teritorija, o vakarinis Andersonas su sunkiausiomis žaidime trasomis atiteks stipriausiai komandai Legion. Pagrindiniame meniu yra speciali opcija, leidžianti peržiūrėti, kiek jūs esate gerbiamas tam tikro žmogaus. Surinkus šimtą taškų, jūs galėsite žiūrėti tos komandos organizuojamas lenktynes (apie stebėjimą pakalbėsime kiek vėliau), surinkus tris šimtus, jau galėsite dalyvauti tose varžybose, pasiekus šešis šimtus, gausite teisę iškviesti oponentą į „pink slip“ varžybas. Jose prizas yra ne pinigai, o automobilis. Jei pralaimėsite, teks atsisveikinti su savo draugu, jei laimėsite, pasiimsite kitą. Ir pagarbos viršūnė — tūkstantis taškų. Tuomet jūs galėsite organizuoti varžybas tos komandos teritorijoje.

Transportas

Turbūt niekas neabejoja, kad svarbiausia žaidime yra automobiliai. Jų mes turėsime iš tiesų daug. Pasirinkti galėsime iš penkiasdešimt dviejų automobilių. Į sąrašą įtraukti tiek paprasti miesto automobiliukai (Golf, Focus, CRX, Civic Type–R, Eclipse, 206), tiek salonų pažibos: Nissan 350z, Nissan Skyline GT–R, Dodge Viper, Chevrolet Corvette Z06. Kūrėjai nusprendė į žaidimą įtraukti ir klasikinius automobilius. Juiced mus „praveš“ šešiasdešimt septintųjų laidos Ford Mustang’u, senovine Corvette, Dodge Charger ir panašiais praėjusio amžiaus technikos stebuklais. Dėl šio Juice Games poelgio ilgokai krimtausi, mat išoriniai Viper ar klasikinės Corvettės gražinimai tik sugadintų automobilio išvaizdą. Manau, kad šį kartą mano nuomonė sutapo su kūrybinės grupės nuomone, ir daugiausia, kiek galėsite prikišti nagus prie senųjų „monstrų“, bus pakeistas variklio dangtis su agresyvia oro siurbimo anga. Visos transporto priemonės bus pažeidžiamos, taigi po lenktynių garaže teks išleisti nemažą sumelę jų sutvarkymui. Net jei ir nesudaužėte automobilio, jo priežiūrai teks pakloti šiek tiek pinigėlių.

Tuning&Styling

Jei kas pamiršote, tai priminsiu, kuo skiriasi šios dvi sąvokos. Nors liaudis jas abi jungia į vieną žodį „tiuningas“, tačiau skirti reikėtų. Tiuningas yra variklio, važiuoklės ir kitų vidaus agregatų gerinimas siekiant atskleisti maksimalią automobilio trauką ir galingumą. Turbinos, NOS sistemos, tiesioginio išmetimo sistemos, „čipai“ ir taip toliau. Stailingas yra automobilio eksterjero/interjero keitimas, gražinimas. Žeminti bamperiai, spoileriai, ratlankiai, neonai po slenksčiu ir panašios detalės. Taigi visi tiuningo „upgreidai“ yra suskirstyti į keturias kategorijas: pirmas, antras, trečias lygis ir prototipas. Norint atrakinti aukštesnio lygio detalę, reikia kuo dažniau važinėti tuo automobiliu. Prototipinės dalys gaunamos laimėjus remiamas varžybas. Tokios varžybos dažniausiai būna ilgos ir sunkios.

Pats tiuningavimas nesuteikia jokio įdomumo ir jame nereikia nieko išmanyti apie automobilio veikimą. Kaip ir visuose panašiuose žaidimuose, mes tiesiog perkame jau paruoštus paketus. Viskas. Daugiausia, ką galėsime reguliuoti, yra pakabos aukštis (nuo 0 mm iki 60 mm), pavarų ilgumo intervalas ir „čipo“ galios didinimas. Styling’as standartinis. Galėsime mėgautis bodykit‘ais (kiekvienam automobiliui sukurti atskirai), spoileriais, garsiausių firmų pagamintais ratlankiais. Įtrauktos tos pačios gigantės OZ–Racing, BBS, MOMO ir kitos. Deja, pasigedau mirksinčių neonų, ir paprastų spalvų bus labai mažai. Uždėjus kokio nors gamintojo dalį, jo lipdukas automatiškai atsiras ant automobilio korpuso. Lipdukų spalvą galima pakeisti arba juos iš viso nuimti. Vinilų pasirinkimas nėra didelis, o jie patys nėra kuo nors ypatingi ar gražūs. Nieko panašaus į NFSU matytus unikalius vinilus, tiesiog paprasti brūkšneliai, bangelės. Tiesa, yra keletas žmogeliukų piešinių, bet jie neverti dėmesio.

Nuo keleivio sėdynės

Susikūrus savo komandą ir sėkmingai išsikovojant vis daugiau pagarbos, su mumis gali susisiekti žmogus, norintis patekti į komandą. Savo komandoje be savęs galėsime turėti dar keturis žmones, kurie leis dalyvauti komandinėse varžybose. Čia dingsta būtinybė dalyvauti kiekvienose varžybose, mat į solo lenktynes galima vietoj savęs leisti kitą komandos narį. Tuomet mes stebėsime jo važiavimą. Nieko panašaus į GT4 matytą B–Spec čia nerasime, galėsime tik žiūrėti, kaip beviltiškai pralaimi mūsų komanda, o visi prarasti pagarbos taškai bus atimami iš mūsų sąskaitos. Vairuotojui nurodysime, ar jo užimama vieta yra aukštai, vidutiniškai, žemai. Nuo to priklausys, kiek jis bus susikoncentravęs į važiavimą.

Žaidimo grafika atitinka visus šių dienų standartus. Automobilių modeliai labai gražūs, puikiai atrodo. Įbrėžimai ar įlinkimai ant korpuso taip pat padaryti nuostabiai. Trasų šonuose žiūrovai labiau panašūs į stendus ar manekenus nei į gyvus žmones. Aplinkos sunaikina visą gatvių lenktynių įspūdį: važinėsime aptvertose trasose, jokio pašalinio judėjimo, jokių trukdžių. Lenktyniausime ir dieną, ir naktį, oro sąlygos važiavimo metu nesikeis. Kokios buvo pradžioje, tokios išliks ir visas lenktynes.

Lūžęs pultelis

Didžiausia žaidimo bėda yra ta, kad reikia siekti pergalės iš pirmo karto. Jei pralaimėsite, kartoti nebebus galima. DI važiuoja labai nenuspėjamai. Vienu atveju jie trenkiasi į galinį mūsų civiko sparną, priversdami apsisukti kelis kartus, trenktis į sienelę ir susitaikyti su pralaimėjimu, kitą kartą mums sustojus viduryje kelio, jie draugiškai sustos, įjungs garsinį signalą ir palauks, kol mes atsipeikėję po tokio šoko nuvažiuosime toliau. Nežinau kaip jūs, bet aš ne taip įsivaizdavau gatvių lenktynes.

Žaidimo sudėtingumo kreivė kinta priklausomai nuo vairuojamo automobilio galios. Priešininkų sugebėjimas vairuoti atsiskleidžia nuo pirmųjų rungtynių, o jums visą valdymo meistriškumą reikėtų pasitaupyti pirmajai auto klasei. Suvaldyti 842 arklius turintį „vaiperį“ nėra lengva. Tiksliau, neįmanoma… Paskutiniai penki tūkstančiai kišenėje, paskutinė proga sužaisti šitą žaidimą… Duotas startas, kaip visada, iš vietos įsibėgėju greičiausiai, pirmas posūkis įveiktas labai sunkiai, tačiau vis dėlto įveiktas… Antrasis posūkis… Jaučiu stiprų smūgį iš galo, automobilis apsisuka ir trenkiasi į sienelę. Steering Damaged. Tęsti lenktynių nebėra jokios prasmės. Staiga pultelis iškrenta iš rankų ir po netyčinio spyrio koja skrenda į sieną. Viskas. Pabaiga.