Iš žurnalo PC Klubas 2006/07. Autorius: Rezidentas

Lenktynių žanre kovoti naujiems kūrėjams su senbuviais labai sunku. Absoliučios daugumos sąmonėje įsitvirtinusi viena ar kelios pačios žymiausios serijos, o į naujokų bandymus kažką parodyti žiūrima labai įtariai ar tiesiog jų nepastebima. Taip atsitiko bent jau man, kai praėjusiais metais pasirodė „Milestone“ bandymas „S.C.A.R. – Squadra Corse Alfa Romeo“ — aš tiesiog jį ignoravau. Visiškai neaiškus kūrėjas ir siaura žaidimo idėja — juk čia ne Porsche, su kurios automobiliais galima išsukti labai puikų žaidimą… O Alfa Romeo (bent jau mūsų šalyje) populiarumu ir didžiule modelių gausa nepasižymi. Kodėl dabar jį prisiminiau? Todėl kad tie patys kūrėjai „Milestone“ neseniai išleido kitą lenktynių žaidimą — „Evolution GT“. Maniau, ir jį sėkmingai ignoruosiu, tačiau sužinojau, kad šis žaidimas neapsiribos vien tik kažkuriuo vienu gamintoju. To užteko, kad suteikčiau šiems naujiems kūrėjams dar vieną šansą, ir iki šiol tuo labai džiaugiuosi.

Pradėti galima nuo drąsaus ir keisto pareiškimo: „ Evolution GT“ yra lenktynės su RPG elementais. Bent jau tokios mintys kyla susidūrus su tuo, ką paruošė kūrėjai ir kaip tai netelpa į bendrus lenktynių žanro rėmus. Būta nemažai bandymų lenktynių mėgėjams pateikti kažkokias pseudosiužetines kampanijas, savo lenktynininko ar automobilio tobulinimą, tačiau tuose žaidimuose viskas neveikė taip paprastai ir aiškiai kaip čia.

Level up

Visas žaidimo, vadinkime, vaidmeninės dalies karkasas (apie labiau įprastą lenktyninę dalį pakalbėsime vėliau) paremtas patirties taškais, kaip ir tikruose RPG žaidimuose. Lenktyniaudami renkame patirties taškus už įvairius mūsų atliekamus veiksmus: lyderiavimą, greičiausią rato pravažiavimą, lenkimus, priešininko bauginimą (ši idėja verta atskiro skyrelio, žr. žemiau), praslydimą posūkiuose ir panašiai. Surinkę 2000 taškų pakylame vienu lygiu. Kūrėjai apsiribojo neprogresine kilimo kreive, t.y. kiekvienam naujam lygiui reikia vis po tiek pat taškų, priešingai nei įprastuose RPG žaidimuose, kur kiekvienam tolimesniam reikia daugiau taškų už prieš tai buvusį. Pakilę į naują lygį gauname du įgūdžių taškus, kuriuos galime paskirstyti įvairioms lenktynininko savybėms. Dalis yra įprastų lenktyninių, pavyzdžui, greitis, stabdžių kontrolė, vairavimas posūkiuose, „oro maišo“ gaudymas. Kita dalis yra visai „iš kitos operos“: tai minėtasis priešų bauginimas, paties lenktynininko, vadinkime, valios tvirtumas ir tigro efektas, leidžiantis kaip kokiam Persijos princui atsukti laiką atgal.

Visagalis lenktynininkas

Įdomų tai, kad visos šios savybės, tiek įprastos lenktyninės, tiek ir netradicinės asmeninės, yra skirtos tik lenktynininkui, automobiliai šiame „RPG medyje“ nedalyvauja. Na, „medžiu“ vis tik to negalima pavadinti, nes jokių naujų savybių kildami lygiais neatrakinsime, o tobuliname tik tas pačias, tad geriau tiktų „RPG lazda“. Dar įdomiau tai, kad pačioje žaidimo kampanijos pradžioje turime išsirinkti lenktynininką. Ne, elfų ar dvarfų čia nerasime, tiesiog pagal pagrindines savybes yra paruošta eilė lenktynininkų, kurie prie vienų savybių iš anksto turi pridėtus pliusiukus, prie kitų — minusiukus. Tad galite pasirinkti orientuotą į greitį, manevringesnį, labiau bauginantį priešininkus objektą ir panašiai. Tuomet, jau išsirinkus lenktynininko tipą, kitas žingsnis yra pasirinkti komandą. Kiekviena komanda duoda tam tikrų „bonusų“ taškų skaičiavimui, pavyzdžiui, dvigubinasi taškai už greičiausius ratus, už lenkimus, praslydimus ar asmeninius „bajerius“. Tokiu būdu, derinant lenktynininko savybes ir komandos teikiamus bonusus, galima išsirinkti savo stiliui tinkamiausią lenktynininką, su kuriuo važiuodami uždirbtumėte daugiausia taškų ir gautumėte kuo daugiau patirties.

Bijok manęs

Pats laikas plačiau papasakoti apie minėtąją „bauginimo“ savybę, kuri yra turbūt pats ekscentriškiausias „Evolution GT“ bruožas, nežinančius pradžioje gali labai staigiai atbaidyti nuo noro toliau tęsti lenktynes. Taip panašiai atsitiko ir man. Įsivaizduokite: važiuojate, bandote spausti ir lenkti varžovus, įsimaišote tarp kelių greta vienas kito važiuojančių automobilių ir staiga pasigirsta tankus širdies plakimas, duslus alsavimas, po akimirkos visas vaizdas išblykšta taip, kad beveik nebesimato kur važiuojate. Po kelių sekundžių ši „haliucinacija“ praeina, specialus indikatorius kiek atsistato ir kurį laiką galima važiuoti ramiai toliau.

Nežinia, iš kur kūrėjams šovė tokia mintis, bet jie nusprendė, kad automobilių lenktynininkų nervai yra labai silpni, juos galima įbauginti ir su tuo paeksperimentuoti. Teigiama viso šito pusė yra ta, kad jūs taip pat galite taip prigąsdinti priešininkus, kelioms sekundėms išvesti juos iš rikiuotės (tuomet priešininko automobilis pradeda šiek tiek mėtytis į šonus ir numeta greitį) ir nesunkiai aplenkti. Sąžininga? Manau, taip, priklauso nuo to, kokį lenktynininko tipą pasirinksite ir kaip jį toliau vystysite. Kuo aukštesnis lenktynininko pasitikėjimas, tuo didesnį „gąsdinimo“ stulpelį jis turi ir gali ilgiau išlaikyti priešininko spaudimą bei greičiau atstatyti išnaudotą rezervą. Kuo aukštesnis pats gąsdinimo įgūdis, tuo lengviau išvesti iš rikiuotės kitus priešininkus. Taigi iš esmės galima rinktis tarp dviejų kraštutinumų: formuoti grynai tradiciniu vairavimu paremtą lenktynininką nuolat didinant greičio, stabdymo ir vairavimo posūkiuose savybes (mano pasirinkimas), arba visais šiais gąsdinimais ir pasitikėjimais „užforsuotą“ žmogų bei taip bandyti uždirbti daugiau taškų ir eliminuoti priešininkus. Bet kuriuo atveju pats lenktyniavimo būdas skirsis, kas reiškia, kad „Evolution GT“ visai įdomu pabandyti peržaisti už kelių tipų lenktynininkus, o tai, sutikite, lenktynėse praktiškai nesutinkama savybė.

Kolekcija

Kūrėjai bando išnaudoti ir kitą RPG žaidimų „arkliuką“ — daiktų su papildomomis savybėmis rinkimą ir kolekcionavimą. Ne, už priešininkų sužalojimą ir užmušimą nieko negausite, priešingai — važiuoti reikia gan atsargiai, nes automobiliai turi žalos modelį. Daiktai gaunami laimint čempionatus: vieno tipo čempionatą, visus varžybų lygio čempionatus ar surenkant visus aukso medalius viename čempionate. Galima atsirakinti įvairios papildomų savybių suteikiančios aprangos: šalmų, pirštinių, batų, kostiumų. Kiekvienas toks daiktas prie kurių nors savybių prideda ar atima keletą taškų. Taip dar kryptingiau galima formuoti savo lenktynininką ir net turint daugiau įrangos bandyti kaitalioti ją pagal lenktynių tipus.

Čempionatai

Na, rodos apie esminius netradicinius vaidmeninius dalykus, esančius žaidime „Evolution GT“, pakalbėjau. Dabar galima suvesti jau kiek įprastesnę žaidimo statistiką. Žaidimas susideda iš kelių varžybų lygių, kurios turi po keletą čempionatų. Pavyzdžiui, pradėję naujoko lygyje turite įveikti „hečbekų“, kupė, s„peedster‘ių“ ir sportinių automobilių čempionatus. Kiekvienas jų susideda iš kelių varžybų. Labai patogu ir palengvina gyvenimą tai, kad užtenka vienose varžybose pasiekti trečiąją vietą, jog atsirakintų kitas čempionatas. Tokiu būdu galite rinktis vienu metu ne iš trijų, o iš šešių ar daugiau varžybų. Žinoma, nauji čempionatai yra sudėtingesni, tačiau ne visuomet. Kartais lengviau susidoroti su iš pirmo žvilgsnio sunkesniais važiavimais nei paprastesniais, kurie vietomis, rodos, tiesiog neįveikiami. Čia labai priklauso nuo automobilių tipų, paprastai galu varomais automobiliais lenktyniauti sudėtingiau. Taip pat ir nuo trasos tipo. Ypač sunku tose, kuriose nėra daug erdvės manevrams ir sunku atsiplėšti nuo persekiojančių ir gąsdinančių priešų. Įveikus visas vieno varžybų lygio lenktynes prizinėse vietose galima pereiti į kitą varžybų lygį. Tačiau skubėti neverta — jei norite susirinkti daugiau daiktų, turite visuose varžybose laimėti auksą. Pradėję sudėtingesnio lygio varžybas, į prieš tai buvusias sugrįžti negalėsite. Tai nėra labai patogu, na, bet jau taip kūrėjai sugalvojo. Juk ir taip pasirinkimo laisvės yra pakankamai.

Be čempionatų yra ir užduočių režimas, kuriame galima ne tik pabandyti savo įgūdžius vis sunkėjančiose užduotyse, bet sėkmės atveju pasigerinti ir savo savybes. Užduotys suskirstytos būtent pagal tas savybes, tad labai lengva orientuotis ir susitelkti ties ta vieta, kurią labiausiai norite patobulinti.

Automobiliai

Nors „Evolution GT“ neapsiriboja vienu gamintoju, automobilių įvairovė nėra labai didelė. Tačiau tokio tipo žaidimui, turinčiam kiek kitokius akcentus, visai pakankama. Jaučiamas palankumas tam tikriems gamintojams — matyt, su vienais pavyko susiderėti geriau. Dažnai teks važinėtis su įvairių tipų „Opel“ ar „Audi“ automobiliais. Ne kartą sėsime prie įvairių „Golf“ modifikacijų. Be daugmaž įprastų, sutiksime ir tokios egzotikos kaip „Zonda“ superautomobilį.

Automobilių valdymas vieno nuo kito gan skiriasi. Nors tai toli gražu nėra simuliacija, grynai arkadiniu pasivažinėjimu to irgi nepavadinsi. Didžiausias trūkumas šiuo aspektu man buvo tas, kad neparuoštas vaizdas iš vairuotojo perspektyvos. Kadangi vairuodamas vairu įpratęs naudoti būtent šį vaizdą, galimybė pažaisti su vairu ir aštriau pajusti žaidimą man dingo. Aišku, mėgstantys vairu žaisti kitomis perspektyvomis — iš už automobilio ar nuo paties priekio, nebus nuvilti, tačiau tikrai keista, kad neparuoštas toks daugumai lenktynių įprastas vairavimo režimas.

Tuo galima ir pabaigti šio nestandartinio lenktynių žaidimo pristatymą. Apie visus garsinius, vaizdinius dalykus nekalbėsiu, jie tikrai nėra kažkokie išskirtiniai žaidimo elementai. Galima pagirti tik tiek, kad trasos, kuriomis važiuosite, visos yra tikros ir kai kurios išties sunkios, ypač sportinės. O šiaip, mano manymu, eksperimentas pavyko. Tiesa, esu beveik įsitikinęs, kad daugeliui tradicinių lenktynių mėgėjų tokie vaidmeniniai bandymai gali ir nepatikti. Kita vertus, gal lenktynėmis susidomės RPG fanai? Galiausiai juk mūsų laukia pažadais apibertas „Test Drive Unlimited“ — daugelio žaidėjų „online“ lenktynių žaidimas, turintis sujungti ir vienų, ir kitų interesus :). Na, bet čia dar miglota ateitis. Kol kas nebijantiems eksperimentuoti ir kiek pasikankinti rekomenduoju prisėsti prie „Evolution GT“.

Pirmas įspūdis:

Kuriam lenktynininką, renkamės savybes. Įdomu. Pradedam važiuoti. Ok. Kas čia per haliucinacijos!? 8.2

Įdomumas:

Nestandartinis požiūris į lenktynes. Sumaniai panaudoti RPG elementai vienus paskatins labiau įsitraukti ir tęsti žaidimą, kitus gali atbaidyti. Aš — prie pirmųjų. 9.0

Grafika:

Ganakokybiški automobilių modeliai ir trasų peizažai. Dėmesį detalėms rodo ir įvairus žalos modelis. 8.8

Garsas:

Automobilių garsams, rodos, trūksta gyvybingumo. Muzika skamba tik meniu. 7.5

Valdymas:

Klaviatūrą galima prisitaikyti kaip patogiau. O štai vaizdo iš vairuotojo perspektyvos nebuvimas mane labai nuliūdino. 7.8

Galutinis:

Džiaugiuosi, kad šio darbo nepraleidau pro šoną. Tai kokybiškas, nors ir atskirą nišą susiformuoti bandantis žaidimas, kuris sunkokai, bet turėtų surasti savo fanų. 8.3