„Burnout“ žaidimų serija visados buvo išskirtinė. Agresyvus vairavimo stilius, realistiškas greičio pojūtis ir negailestingas priešininkų transporto priemonių daužymas – visa tai buvo tarsi unikali „Burnout“ vizitinė kortelė. Už tai ji ir buvo mylima daugybės fanų, nes siūlo galimybė pailsėti nuo „tikro“ vairavimo simuliatorių ir bent kartą pasijusti tais negailestingais kelių kariais, kuriems priešingoje eismo juostoje važiuojančių mašinų daužymas yra tik dar viena priemonė išvesti savo konkurentus iš rikiuotės. Tačiau iki šiol „Burnout“ serija dar pasižymėjo kaip itin linijiškumą mėgstantis žaidimas, kur mūsų vykdomos užduotys būdavo tiksliai sužymėtos viena paskui kitą.
Dabar „Criterion Studios“ nusprendė, jog laikas keistis, bei prisitaikyti prie šiuolaikinio žaidimų pasaulio iššūkių. Juk visi žinome, kaip yra populiaru į savo žaidimo aprašymą įtraukti žodelius „didelis atviras pasaulis“, kuriame mes galime laisvai lakioti ir daryti kas tik į galvą šauna. Tiesa, dažnai žaidimas su tokiu aprašymu toli gražu nebūna toks, kokį mes jį įsivaizdavome o ir „atviras pasaulis“ šiais laikais yra suprantamas labai didele ir plačia prasme. Tad dabar kyla didysis klausimas – ar „Criterion“ pavyko sukurti tokią atvirą erdvę, kurį ne tik suteiktų mums laisvumo pojūtį, bet ir tinkamai „įsipaišytų“ į specifinę „Burnout“ frančizę? Atsakymą galime pasakyti jau dabar – taip, jiems iš tikrųjų pavyko padaryti daug šaunių dalykų.
Taigi, ilgai nedelsia su įžangomis pradėkime nagrinėti patį žaidimą. Didžiausia žvaigždė jame – pats Paradise miestas. Iš pradžių jis atrodo kaip paprastas lenktyninių žaidimų miestas, su įprastomis vietovėmis ir gan nuobodžiu eismu. Bet taip atrodys tik iš pradžių. Greitai nuomonė apie tikrąją miesto paskirti turėtų pasikeisti. Štai netgi paprastas vairavimas mieste labai greitai suteiks jums šansą pažvelgti ir atrasti naujus kelius, įvairius sutrumpinimus ar tiesiog sunaikinamus objektus, kuriuos galėsite lengva ranka tiesiog imti ir sunaikinti. Tokių įvairiausių dalykų visas miestas yra tiesiog kimšte prikimštas ir netgi kai jūs įgysite visus vairuotojo pažymėjimus (tai bene vienintelis linijinio žaidimo elementas), retkarčiais dar turėsite progos surasti vis naujus ir naujus miesto elementus.
Iš pradžių visa tai gali pasirodyti gan neįveikiamai, ypač jeigu jūs anksčiau buvote įpratęs prie tradicinio „Burnout“ žaidimo. Tačiau dėka puikaus integruoto apmokymo režimo, kuris jus supažindins su pagrindiniais įvairių lenktynių tipais ir pagrindiniais principais, pradėti pažintį su pačiu žaidimu nebus taip jau sunku. Tiesa, vėliau visa mūsų orientacija remsis tik mažu žemėlapiu ekrane (aišku, visada galima sustabdyti žaidimą ir pasižiūrėti į didelį žemėlapį, bet šitai tikrai nėra patogu). Šitaip priklausomai nuo jūsų įgytų įgūdžių surasite vieteles, kur galėsite išbandyti savo jėgas lenktynėse. Būsim atviri, tikrai ne visos jūsų surastos lenktynės eisis jums lengvai. Dažnai teks ir nusivilti. Tačiau skirtingai negu daugumoje panašių lenktyninių žaidimų, čia jums nereikės bandyti ir bandyti vienos vienintelės rungties iki galutinės pergalės. Jeigu pastebėsite, kad kažkokios lenktynės netin sekasi šią dieną, visada galima važiuoti ir ieškoti kitų. Ir net praleidus keliolika, jūs vistiek sėkmingai skinsitės progreso keliu tolyn, link savo vairuotojo pažymėjimų.
Pradžioje toks besaikis važinėjimas iš vienos vietos į kitą ir darymas daugmaž bet ką gali pasirodyti gan neįprastas, o kai kam galbūt ir nepriimtinas. Bet pradėjus įsijausti bei priprasti, labai greitai pajusite šios sistemos tikrąjį žavesį. Realiai, jūs galite tiesiog važinėtis po miestą ir vistiek progresuosite pirmyn. Nesijaučiate šiandien tinkamas lenktyniauti? Puiku, bandykite atradinėti naujus kelio sutrumpinimus, daužykite reklaminius stendus ar tiesiog numušinėkite atrakintus automobilius keliuose, kad galėtumėte įsidėti juos į savo kolekciją. Arba galite tiesiog pabandyti „valdyti“ vieną iš kelių. Trumpai tariant, žaidime yra dviejų skirtingų tipų rungtys, kurias siūlo pagrindiniai keliai žaidime. Pirmasis jų – tai visų žinomas ir, manau, daugelį kartų bandytas „time trial“, kuriame minėtame kelyje reikia kuo greičiau nuvažiuoti iš taško A į tašką B. Antrasis – „showtime“, kuris pakeitė anksčiau buvusį „crash“ režimą, kuriame reikėjo tam tikroje trasoje sukelti kaip galima didesnę avariją. Dabar mūsų užduotis labai panaši, tik sumažėjo loginio mąstymo, bei padaugėjo sudėtingo vairavimo. Trumpai apie jį galima pasakyti tik vieną – jis absurdiškas, bet tuo pačiu ir nepakartojamas.
Tačiau visgi įdomiausiu ir geriausiu dalyku žaidime išlieka būtent pačios lenktynės. Kalbėti apie jas galima naudojant gražių žodžių ir jos tikrai nepaprastos. Žaidę ankstesnes „Burnout“ dalis tą puikiai patvirtins. Vienintelis naujojo žaidimo privalumas – čia visko daugiau ir viskas gražiau. Pradedant įvairiomis kliūtimis žaidime, kuris siūlo ne tik papildomų taškų, bet ir bando jums sutrukdyti atvykti pirmiems. O dar pridėkime tobulesni dirbtinį intelektą, kuris aukštesniame lygyje sugeba ne tik elgtis agresyviau, bet ir iš tikrųjų protingiau, gausime tokį didelį šūsnį nuotykių vienoje vietoje, kad tik laikykitės.
Bet kaip sakoma, net geriausi dalykai turi savo minusų. Kad ir koks puikus būtų „Burnout Paradise“ „gameplėjus“, tačiau ilgiau pažaidus galime įžvelgti pagrindinius trūkumus, kuriuos trumpai galime įvardinti kaip įvairovės trukumu. Niekas nė neketina ginčytis, jog didžioji dalis lenktynių yra tiesiog velniškai įdomios, bet netgi įdomiausias dalykas po kurio laiko ima ir atsibosta. Ir štai naujajame „Burnout“ šių skirtingų lenktynių nėra taip jau daug ir po kurio laiko imi jausti jų pasikartojimą. Vien faktas, jog jums pasiekus licencijos atnaujinimą, beveik visos jūsų laimėtos lenktynės „reset‘inasi“, gerokai papildo kantrybės maišelį. Tuo metu nejučia pagalvoji, kad gal viskas ir nebūtų taip jau blogai (visgi pačios lenktynės tiesiog veža), jeigu tik būtų šiek tiek daugiau tos taip trokštamos įvairovės.
Šioje vietoje turintys internetą gali ramiau atsipūsti. Jų (tiek PS3, tiek Xbox 360) laukia galimybė gerokai prailginti savo žaidimo gyvavimo laiką. Padaryti tai, pačiame žaidime galime tiesiog kelių mygtukų paspaudimais (tiksliau D), kuomet išsikvietę tinklinio žaidimo meniu galime rinktis: šokti į jau egzistuojanti, kažkieno pakurtą virtualų pasaulį ar kurti savąjį. „Paradise“ mums siūlo kiek kitokį interneto pasaulį, negu matėme senesnėse „Burnout“ dalyse. Dabar „žaidimo pasiruošimo langas“ tapo visas Paradise miestas ir kol jūsų draugas spręs ką rinktis, jūs galite tiesiog važinėtis po miestą ir žvalgytis (jeigu to dar nepadarėte vieno žaidėjo režime). Didžioji dalis lenktynių yra jūsų pačių fantazijos vaisius, kuomet startinį tašką ir finišą pasirenkate patys. Kitose jūsų laukia užduotis, kurių skaičius yra limituotas priklausomai nuo dalyvaujančių skaičiaus. Paprasčiau tariant, surinkti visus galėsite tuomet, jeigu surasite 8 tokius pačius „Burnout“ megėjus kaip ir jūs.
O ieškoti jų tikrai verta, kadangi mielieji kūrėjai iš „Criterion“ studijos padirbėjo kuo puikiausiai kuriant žaidimo grafiką. „Burnout Paradise“ galime lengvai įrašyti į tų žaidimų sąrašą, kurie po truputį pradeda įrodinėti ką gi iš tikrųjų reiškia „naujos kartos“ grafika. Pradedant tikrai neblogais mašinų modeliais, gražiomis aplinkomis, dar gražesnėmis avarijos (taip, taip, tokios jos būna tik žaidimuose) ir baigiant speficiniu „Burnout“ serijai greičio pojūčiu. Žaidimų mėgėjai gali įsigyti „Burnout“ vien todėl, kad pamatytu kaip turi atrodyti greitis arkadinėse lenktynėse. O čia jis tikrai „žaibiškas“. Prieš žaidimo pasirodymą jūs tikriausiai girdėjote – tai vienas pirmųjų žaidimų, kuris nuo pat pradžių buvo kuriamas „PS3“ konsolei, o tik vėliau perkeliamas į „Xbox 360“. Ką tai reiškia? Šis žaidimas turėtų iš tikrųjų išnaudoti visas „PS3“ galimybes ir blokšti „X360“ šimtmečiu atgal. Kaip yra iš tikrųjų? Skirtumai beveik nepastebimi, paprasto žaidėjo akimis. Netgi atvirkščiai, „X360“ turi vieną puikų dalyką – galimybę susidėti savo garso takelį. Ši savybė vėliau ima atrodyti labai patogi, kai įprastai siūloma muzika pradeda kiek erzinti.
Taigi, ką tai reiškia? Arba „PS3“ gerokai stipresniu atrodo tik ant popieriaus, arba kūrėjams dar iš tiesų reikia laiko įsisavinti visas „PS3“ galias. Tačiau jeigu turite bent vieną iš šių konsolių, būkite ramūs – jūsų draugas su geresne konsole tikrai nesimėgaus geresniais vaizdais. Žinoma, nebent jo televizorius yra geresnis. Kalbant apie tuos, kam turėtų patikti žaidimas, visų pirma verta paminėti serijos fanus. Jeigu jūs mėgavotės ankstesnėmis dalimis, mėgoti tas beprotiškas, visus iš kelio šluojančias, lenktynes, tuomet „Paradise“ yra skirtas jums. Naujasis „atviro pasaulio“ „gameplėjus“ tikrai nesugadina pagrindinių elementų, dėl kurių ankstesnės dalys susilaukė gerų įvertinimų. Žinoma, gali atsirasti tokių žmonių, kuriems jis pasirodys per didelis ir galbūt nesuvaldomas. Geriausias patarimas šioje vietoje būtų išbandyti nemokamai siūloma demo versija. Jeigu ji jus užkabina, vadinasi ir žaidimas neapleis jūsų. Kitu atveju – įsigykite „Forza 2“ (X360 žaidėjams) arba laukite „Gran Turismo 5“ (PS3 žaidėjams), nes neabejotinai – arkadų jūs nemėgstate.
56 Komentarai
E417
Jis kai pradėjo kalti ant XBOX360 tai net pamiršo tuos įspūdžius aprašyti, achievementai vienas po kito pasipylė, sunku sustoti 🙂
Artojas
Erm… Aaaa :))))
Labai gerai atrodo ir ant X360… 🙂
erm.. bet ne taip gerai kaip ant PS3. Bet skirtumai ant tiek mizerni, kad rimtai sunku pastebėti. X360 turi šiokių tokių keblumų su spalva ir kontrastu nes darant stuntus akys pradeda varvėt :). Lyg ir yra nepastebimas frame rate dropas takoute jei takeoutini 3-4 automobilius vienoje vietoje. Zodziu visa tai dulkės. Neimkit į galvą. Abi versijos stogą rauna 🙂
ZZ1
extended spalvu gyli reikia uzkabinti x’dashe. tada rauna ir stoga ir pamatus ir serbentu krumus.
DooMaz
No PC… Damn, that sucks…
*OLD ZiP*
uokingiausia zaidime tas ,kad niera vairuotuojo zaidime uz vairo galima sakyti ,kad masina vairuoja koks vaiduoklis arba ant valdimo pultelio ot kurejai negalejo i masina vairuotojo ikisti nevekslos ,o siaip viskas gerai su zaidimu 8+
Artojas
O man patiko, kad jo nėra. Čia ne tas žaidimas kuriame rastusi vietos žmogui.
Tomas_9
Zmogui visur vietos yra 😐 o ypac prie masinos vairo (v)
ZZ1
burnoute tai turetu buti zmogaus piure. o gal homosapiens piure- mandriau skamba..
Artojas
Patikėk manim. Paradise gatvėmis važiuojančios mašinos vairuotojo kėdė yra paskutinė vieta kurioje norėtų būti žmogus.
E417
Tuomet turėtų kur nors stovėti žmogus, kuris tas mašinas valdytų per nuotolį. Nebūna tokių dalykų, kad mašinos pačios važiuotų ir dar daužytųsi – nebent per Speed Racer 🙂
Amber01
Įdomu kokius fokusus reikėtų pasitelkti realybėję, kad mašinos daužytųsi kaip tame Crash rėžime 😀
Blood_arrow
na man tas dalykas kad masina kontroliuojasi pati irgi sukele susidomejima,bet po 5minuciu jis buwo pamirstas, nes per daug ten smagu kad galwotum apie tokius dalykus ^^
hexeris029
Kas zino bus ant PC
karoliux52
o gal kas zinote kada bus ant psp(u)(u) jeigu bus tai tikrai pirksiu:O:O:O:O:O:O
Kainen
Tikiu, kad šis žaidimas nuostabus, ne Burnout serija tikrai verčianti iš koto. Žaidimas tikrai puikiai tinka atsipalaidavimui arba kokiam pasižaidimui draugų kompanijoje. Atrodo, kad tai vienas iš tų retų lenktyninių arkadinių žaidimų, kuriuos žaidžiant, išties jauti malonumą.
Hx_Erixas
Burnout Paradise bus ant PC siais metais,tik vienur raso si menesi,kitur metu pabaigoj :/ Esme tame,kad bus,tad tie pasiputeliai,kurie cia tyciojosi is PC savininku gali eiti…. 😀 Eilini karta irodyta – nespreskit is anksto,daznai pirma iseina ant konsoliu,o tik poto ant PC