Blacbox – tai EA vidinė studija, labiausiai išgarsėjusi Need for speed žaidimų serija. Ji taip pat sukūrė abu Skate žaidimus. Nors jie ir negavo aukštų įvertinimų, tačiau ir nepuolė labai žemai. Pusėtini, kitaip sakant. Toks pat ir Skate 2.

Galbūt pusėtinas nėra labai tinkamas žodis, nes žaidimas lyg dvejopas. Arba žaisdamas patirsi euforiją, arba susinervinsi ir daugiau nebežaisi. Tačiau pradžia buvo daug žadanti. Pradėjus žaidimą, parodomas vaizdo intarpas, kokį matome kino filmų pradžioje. Vyksta veiksmas, pristatomi aktoriai, o svarbiausia – viskas filmuota, nėra jokios kompiuterinės grafikos. Tikrai malonu pažiūrėt ir atrodo įspūdingai. Taip supažindinama su žaidimo istorija. Nejučia imi tikėtis kad bus ir daugiau tokių filmuotų vaizdų, deja… Mes – iš kalėjimo išėjęs žmogelis. Kol „sėdėjom“, mieste tvarkytis pradėjo Mongo korporacija. Ji, žinoma, nemėgsta riedlentininkų, todėl gražiausiose ir svarbiausiose miesto vietose patruliuoja apsaugininkai, kurie neleis laisvai važinėtis. Taip pat atbrailos, kuriomis būtų galima čiuožti, pakaustytos, idant niekas nedrįstų prie jų prisiartinti su riedlente, „keliančia pavojų pačiam riedlentininkui ir aplinkiniams“. Šių dviejų pusių konfliktas ir yra esminis nuobodžios ir tik iš reikalo vystomos istorijos kertinis akmuo. Iš tiesų tiesiog žaidžiant ir nesigilinant kas ir kaip, jos galima visai nepastebėti. Kad jau baigiau siužetinę liniją, sužinojau tik pasiskaitęs apie žaidimą wikipedijoje. Visgi žaidimo esmė riedlentės, todėl ir nereikia tikėtis dramos.

Tačiau prieš išvažiuodami į miestą, turėsime susikurti savo personažą. Vyras ar moteris – nesvarbu, tai galėsite pasikeisti bet kada žaidimo metu. Iš tiesų tai čia galima visai nesukti galvos. Visos kūno, bei veido redagavimo priemonės prieinamos viso žaidimo metu. Drabužiai ganėtinai įvairūs, vyrauja gatvės stilius. Teko matyti ir realių prekinių ženklų, tokių kaip Adidas. Apskritai žaidėjų modeliai detalūs ir gražūs pažiūrėti, bet kažkodėl gražios moters susikurti nepavyko, vis išeidavo grubių veido bruožų. Galima, žinoma, pažaisti su atskirų veido dalių proporcijomis ar formomis, bet kai viso žaidimo metu matome tik nugarą, tai daryti nelabai verta.

Žaidime sutiksite ir daugiau originalių prekinių ženklų. Tai T-mobile mobilusis telefonas ( iš kurio beveik nėra naudos ), Trasher, Skateboardmag žurnalai, su kuriais, kaip paaiškėjo, siejamas siužetas – patekus ant abiejų viršelių, jis baigiasi, nors titrų išvysti neteko. Galbūt užsiimantiems riedlenčių sportu tai ir žinomi pavadinimai, tačiau jie man, nesidominčiam tokiais dalykais, nesukėlė jokių emocijų.

Pradėjus žaisti, viskas atrodo paprasta ir intuityvu. Kiekvieną pagrindinį judesį parodo iš anksto paruoštas filmukas, kuris paaiškina ką ir kada spausti. Taip nesunkiai perpratę pagrindus galime pradėti vykdyti užduotis. Iš užduočių ir susideda visas žaidimas. Dažniausiai turime padaryti kokią nors triukų seką, arba vieną, bet tikrai sudėtingą manevrą. Čia jūs ir nuspręsite, ar žaidimas jums patinka, ar ne. Iš pradžių užduotys ganėtinai lengvos ir greitai įvykdomos, vėliau jos tampa žymiai sunkesnės. Kad ją atliktum, turi idealiai nušlifuoti judesius, nes mažiausia klaidelė reikš, jog viską turi pradėti iš naujo. Toks principas galioje beveik visoms užduotims, išskyrus, galbūt, lenktynes. Prie žaidimo reikia tiesiogine to žodžio prasme dirbti. Kartais užtenka poros minučių, kartais gali prasikankint dvi valandas ir neįvykdyti nei vienos užduoties. Aš turėjau užtektinai kantrybės ir gabumų įvykdyti visas pagrindines užduotis, bet kartais tiesiog norėjosi mesti žaidimą į stalčių ir daugiau niekad neištraukti. Jis tiesiog užknisdavo. Kita vertus, atlikus sudėtingą triuką, bei parodžius žaidimui kas čia šeimininkas, aplanko maloni euforija ir pasididžiavimo savimi jausmas. Žaidimas metė sudėtingą iššūkį, bet aš jį įveikiau. Malonu. Mano manymu, tas iššūkis turėtų būti pakankamai sudėtingas, bet žaidėjui įkandamas, kitaip jis jo neįveiks ir bus labai nepatenkintas, o to kūrėjai tikrai nenori. Skate 2 balansuoja ties šia labai jau slidžia riba. Mažiau patyrę žaidimuose ar anksčiau nežaidę panašių žaidimų gali būti labai nuvilti. Pirmojo Skate fanams tai gali būti labai malonus ir gardus kąsnelis. Vis dėlto žaidimas yra pakankamai sudėtingas, tuo labiau kad jokio sudėtingumo lygio pasirinkimo čia nėra ir negali būti.

Sudėtingus uždavinius bandysime įgyvendinti išgalvotame New San Velona mieste. Miestas pakankamai didelis ir įvairus, tad tikrai nebus ankšta. Mieste vaikšto praeiviai, kuriuos stumdant galima gauti atgal į nosį 🙂 , policininkai, ne itin palankiai žiūrintys į praeivių žalojimą, bei automobiliai, už kurių užsikabinus galima pasivažinėti po miestą. Pats miestas sukurtas vidutiniškai. Jei centras atrodo pakankamai gražiai ir detaliai, tai užmiesčio teritorija su gausybe medžių atrodo tiesiog tragiškai. Tekstūros išplaukę, bei neryškios, medžių laja sudaryta vos iš kelių milžiniškų „lapų“. Be to, įvažiavus į tokią florą, nieko nesimato, bei vos pavyksta išvažiuoti, nes kamera kartais pakvailioja. Ypač, jei esi nulipęs nuo riedlentės.

Kamera turi dvi pozicijas: įprastą, kaip visuose trečiojo asmens žaidimuose, bei kitą, labiau sukoncentruotą į riedlentę. Taip geriau matoma triukų atlikimo technika, bei sklandžios animacijos. Atliekant įvairius akrobatinius triukus visi judesiai atrodo natūraliai ir tikroviškai, matome sklandžius perėjimus tarp skirtingų judesių. Viskas tampa daug prasčiau pasikišus lentą po pažastimi. Veikėjas juda kaip nerangus meškinas, moka tik pašokti į orą, bei neužlipa ten, kur užvažiuoja riedlente, nors turėtų būti atvirkščiai. Lekiant dideliu greičiu vaizdas pradeda drebėti, kaip kad yra ir realiame gyvenime. Tėškusis veidu į žemė, drabužiai iš baltų tampa pilkais, o jei marškinėlių nenešiojate, galite pastebėti nubrozdinimus. Smulkmena, bet maloni.

Žaidimo dizainas irgi neįprastas. Visame mieste tik ir matosi vietos, kur galėtume pračiuožti, užvažiuoti, ar atlikti kokį nors triuką. Atbrailų atbrailėlių bei tramplinų matosi ant kiekvieno kampo. Problemų iškyla tose vietose, kur objektai jungiasi su žeme. Kartais negali užvažiuoti net ant vos vos matomai aukštesnio objekto. Tokių dalykų pasitaiko stumdant objektus. Tokia galimybė žaidime yra, bet jai koją pakiša fizika. Stumdymas atrodo netikroviškai ir idiotiškai. Kur jūs matėt, kad vienas vyrukas paėmęs už 10 metrų ilgio turėklo vieno galo galėtų laisvai stumdyti jo kitą galą? Dažnai iškyla problemų stumdant daiktus šalia kitų objektų. Kažkodėl pernelyg priartėjus, įmanoma apsiversti. Ir taip atsitinka pernelyg dažnai. Turbūt čia veikia koks nors ketvirtasis Niutono dėsnis. Taip pat dažnai neišlaikoma pusiausvyra ir užlipus ant paprasto stalo.

Judesių tobulinimas ir triukų atlikimas nėra vieninteliai dalykai, kuriuos galite atlikti. Žaidimas turi vaizdo redaktorių. Juo naudodamiesi galite atsukti laiką ir taip išsaugoti gražiausius ar daugiausiai jėgų pareikalavusius momentus vaizdo įrašo pavidalu. Kitas itin pravertęs dalykas žaidime – tai triukų gidas ir terminologijos žodynas. Triukų yra devynios galybės, tad lengva pasimesti, kaip atlikti tą ar aną. Panaršę gide ir suradę tą, kurio reikia, pamatysite kaip jį atlieka jūsų riedlentininkas, be to galėsite paskaityti trumpą aprašymą ir pamatyti, kokius gi mygtukus kada reikia spausti. Terminologijos žodynas bus nepakeičiamas, siekiant išsiaiškinti ko iš jūsų norima. Šio sporto terminai specifiniai, tad bankas ne visada reikš vietą, kur laikomi pinigai. 🙂 Skate 2 taip pat galėsite žaisti keliese pakaitomis prie vienos konsolės, sukurti savo riedlenčių parką, bei pažaisti su kitais žaidėjais ir viso pasaulio. Žaidimas turi multiplayer režimą. Kaip įprasta, lygio kėlimas, patirties taškų rinkimas bei geriausiųjų topai pridedami. Išbandžiau, bet man artimesnis vis dėlto liko vieno žaidėjo režimas. Žaidimas su kitais žmonėmis nėra kažkoks išskirtinis ar labai prikaustantis. Įdomu tai, kad žaidžiant internete, bei laimėjus pinigų, jie keliauja į vieno žaidėjo režimo sąskaitą.

Apibendrindamas galėčiau pasakyti kad tai gana slidus žaidimas. Kaip jau ir sakiau, arba jūs jį pamėgsite, arba nekęsite. Galbūt jums patiks toks „darbas“ prie žaidimo ir mėgausitės puikiu riedlentės valdymu virtualiame pasaulyje, galbūt jo nemėgsite ir pyksite ant jo, nes bus užgautas jūsų ego. Skate 2 galima žaisti ilgai. Vieno žaidėjo režime gausu papildomų užduočių, žaidžiant online taip pat yra gausybė užsiėmimų, bet sąlyga viena – mėgti riedlentes ir turėti kantrybės. Tai tikrai ne tas žaidimas, kurį žaistumėte norėdami atsipalaiduoti grįžę po sunkios dienos.