Kiekvienas pritartų man, kad „ Rockstar Games“ yra atviro pasaulio žaidimų Dievai. Kiekvienas jų žaidimas siūlo kažką naujo ir originalaus, o tokie žaidimai kaip “Grand Theft Auto” ar “Bully” sukūrė visiškai naujus rėmus „atviro pasaulio“ žaidimams. „Red Dead Redemption“ (toliau RDR) yra netiesioginis „Red Dead Revolver“ tesinys, tačiau ar RDR pasiūlo naują Rockstar skonį, ar tai kitu teptuku nuspalvotas „GTA“ žaidimas ? Skaitykite toliau.
Istorija pasakoja apie veikėją Džoną Marstoną kurio šeimą šantažuoja teisėsauga reikalaudama pagalbos sučiumpant patį ieškomiausią nusikaltėlį Bilą Viljamsą ir jo gaują. Džonas ir Bilas kadaisė kartu plėšdavo traukinius, žudė ir vogė. Vieno iš išpuolių metu jis buvo pašautas ir gaujos narių paliktas likimo valiai. Taigi dabar Marstonas siekia susigrąžinti savo šeimą ir tuo pat metu atkeršyti Bilui ir jo bendrams.
RDR istorija yra tikras puikus klasikinis vesternas, kuriame susitiksite tiek su geros valios žmonėmis, tiek su apgailėtinais niekšais, tiek su velnias žino ko priėdusiais keistuoliais, kuriems „Rockstar“ tikrai nepagailėjo originalumo ir juodo humoro jausmo.
Istorijos išnarpliojimui prireiks 20 gryno žaidimo valandų, tačiau jų kieki laisvai padvigubinsit vykdydami papildomas ar atsitiktines užduotis. Papildomos misijos įdentiškos „GTA IV“ modeliui, teks daryti šiokias tokias paslaugas draugams ar visiškai nepažįstamiems veikėjams. Vykdydami šias užduotis praplėsite savo žaidimo patirtį, atskleisite daugiau žaidimo priešistorės, veikėjus ir kitas detales, apie kurias pagrindinėse užduotyse nebus pasakojama.
Atsitiktinės misijos dažniausiai bus tokios kaip: „Sugrąžink mano pavogtą arklį“, „Išgelbėk mane“ ir panašiai. Nebloga atgaiva, kai tingisi ar nesiseka vykdyti pagrindinių misijų. Atsitiktinių misijų vykdymas įtakos jūsų moralę (apie ją kiek vėliau) ir išteklius. Užduočių struktura labai primena vieną mano favoritų — „Bully“ (PS2, PC,X360,Wii), ten buvo pateikiamos panašaus tipo užduotys. Vykdydami jas galėjote užsidirbti pinigų, jos buvo gan trumpos ir pagyvinančios žaidimą. Tiesa „Bully“ užduotys stokojo įvairovės ir dažnai kartodavosi, tuo tarpu RDR jų yra begalė. Išgirdęs pagalbos šauksmą, čia niekad negali žinot ar kažką išties ištiko bėda, ar tai tėra eilinė banditų pasala.
Gaujų „apvalymo“ misijos prasidės gaujų apgyvendintose vietovėse kuriose turėsite išžudyt visus banditus ir išlaisvint šerifą. Nors tai paprasčiausias susišaudymas, įvygdę užduotį gausite atlygį arba net naujus ginklus kurie pavers toliau žaidime.
Galiausiai, specialių vietovių užduotys tai lyg „apvalymo“ ir šalutinių misijų derinys. Čia pradėsite misiją pagelbėdami kitam nepažįstamui , o baigsite išžudę visą gaują kuri buvo užėmusi tą teritorija. Už įvykdytą užduotį busite apdovanoti pinigų prigrūstomis skryniomis ( kurių visada atsisakys nepažįstamasis, su kuriuo pradėjot misiją).
Žaidimo Eiga
RDR gal ir atrodo identiškai lyginant su „GTA IV“, tačiau pojūčiai nauji. Gyvybės sistema turi regeneracinių savybių, taigi be priedangos susišaudymuose išlikt gyvam bus labai sunku. Kita vertus dabar galime iš parduotuvių pirkti medikamentus, tabaką ar obuolius, kurie padės išgyventi žaidime. Vaistai pravers kai būsite apsuptas priešų ir nė velnio nematysit per krauju nutepliotą ekraną. Tabakas regeneruos „Dead Eye“ stulpelį kurį aktyvavę galėsite sulėtinti laiką ir tiksliai nutaikyt savo šūvius. Parduotuvėse galėsite įsigyti ne tik sau reikalingus daiktus bet ir kažką savo ristūnams. Specialios tabletės atnaujins jų gyvybę, obuoliai atstatys prarastas jėgas. Be viso to galėsit pirkti rūbus, žemėlapius, arklius ir visą kitą, kas pravers jums išgyventi, laukinių vakarų pasaulyje.
Lankydamiesi miestuose taip pat galėsite išgerti vietiniam bare, sulošti pokerį, blackjack’a ar kitus azartinius žaidimus. Jei neeis korta , prašvilptus pinigus galėsit atidirbti sugaudami kokį banditą ar įsidarbindami naktiniu sargu.
„GTA 4“ visas naujienas gaudavome iš interneto ar radijos stočių, o laukiniuose vakaruose radijos nebuvo, o internetą iš kosmoso gaudavo nebent pypkių prišnioję indėnų šamanai. Vienintelis žinių šaltinis išlieka laikraštis, kuriame bus dedami svarbiausi įvykiai vykstantys herojų supančiame pasaulyje. Kartais sutiksite žmonių pašalinėse užduotyse, apie kuriuos skaitėt laikraštyje, taigi kiekvienas žaidimo istorijos gabalėlis yra surištas ir puikiai išbaigtas. GTA 4 televizija RDR virto kino teatrais kuriuose galėsite pasižiūrėti nebylių komedijų, kurios ko gero atspindi tų laikų juodo humoro suvokimą.
Jei miestai ir civilizacija netraukia, galit medžioti įvairius gyvūnus ar paukščius, dirti kailius, pešiot plunksnas ir prekiauti sukauptu grobiu. Tačiau viskas ne taip lengva kaip atrodo. Visų pirma, RDR pasaulis yra pilnas įvairiausių gyvūnų. Čia bus tiek bejėgių triušių tiek pumų ar lokių kuriuos nudobti bus labai sunku, o jei jus tuo pačiu metu užpuls dvi pumos, nespėsite ištart nei „amen“. Vis tik rizikuoti verta, pumų kailiai parduotuvėse ypač vertinami, ko nepasakyčiau apie triušiu.
Dar vienas dalykas kuris medžiokle paverčia daug įdomesne veikla, tai pats kailių ir vaistažolių pardavimas įvairiose vietose. Pvz. Armadillo miestelyje už kojoto kailį ar elnio ragus gausite tik apie 2–5 dolerius, tuo tarpu kokioje Thieve’s Landing, kur niekas nematęs tokių kailių, jums už tą patį pasiūlys jau nuo 10 iki 15dolerių. Pacifistai prerijose (prieš mirdami jauni) galės rinkti vaistažoles. Tiesa vaistažolių rinkimas (kaip ir pacifizmas) yra nuobodus ir beprąsmis užsiėmimas, patys iš jų vaistų sumaišyti negalėsit, o prekeiviai už žoles moka tik skatikus.
Viena iš smagiausių veiklų, lobių paieška. Juos galėsite ieškoti suradę lobių žemėlapius kuriuose bus meniškai nupiešta lobio vietovė ir išskirtinės ją supančio vietovaizdžio detalės. Už rąstus lobius gausite aukso gabalus kuriuos galėsit parduot ir kitą lobių žemėlapį, vedantį naujų lobių link. Renkant lobius, vaistažoles, medžiojant ar šaudant įvairius gyvūnus kils atitinkami „rank’ai“ kurie suteiks papildomų galimybių, nemokamos kelionės karavanu, naujus rūbus ir t.t. Už kiekvieną „rank’ą“ atitinkamai kils ir jūsų populiarumas, o pasiekę naują šlovės lygį gausite jūsų bruožus atitinkantį įvertinimą. Žaiskite kaip banditas ir pakilus populiarumui policija atleis jums už nuvarytus arklius, tačiau jeigu už jūsų galvą bus skelbiamas atlygis jus būsite daug dažniau medžiojamas ir atpažįstamas. Na jeigu turėsite gerą moralę ir populiarumą, visi su jumis sveikinsis ir minės tik gerais žodžiais. Moralę daugiausiai nulems pagrindinių misijų pasirinkimai, kuriuose dažniausiai rinksitės ar palikt ką nors gyvą ar ne. RDR žaidime bus gausybė progų pabūt blogu arba geru ir dėl to keisis pagrindinių misijų baigtys.
Susišaudimai žaidime beveik nieko nesiskirs nuo „GTA IV“, tačiau priedangos sistema akivaizdžiai išliko tokia pati, o tai sakydamas pabrėžiu, kad ji vis dar prastoka. Dažnai negalėsit ištraukt savo ginklo ir šaut jei būsit priedangoje prie nelygios formos akmens, molotovys mesti iš priedangos bus ypač sunku, o apsuptam su arkliu įjungt “Dead eye” režimą keblu. Vis dėlto viskas ne taip blogai kaip atrodo. Priešininkai kaip ir „GTA IV“ žaidime realistiškai kris suvarius kelias kulkas, na o pataikius į galvą nors ir iš paprasčiausio revolverio iškart užvers kojas.
„Dead eye“ režimas sulėtina ir apšviečia visą aplinką, kad galėtumėt ramiai nusitaikyt, netrukus viskas grįš į normalų režimą, o herojus iššaudys visus pasirinktus taikinius. Visa tai labai primena „Splinter Cell: Conviction“ esančią „mark&execute“ sistemą, tik čia „Dead Eye“ stulpelis regeneruos palaipsniui arba panaudojus tabaką.
Dvikovos RDR žaidime yra daug geresnės ir smagesnės negu Red Dead Revolver žaidime.Čia Ginklą ištrauksite kur kas greičiau ir valdymas bus daug paprastesnis. Na o įššūkius jums mes vietiniai gyventojai, pasipūtę stuobriai ar pokerio „draugužiai“ kurie pastebėjo kad žaisdami pokerį sukčiaujant. Nuo dvikovų taipogi priklausys jūsų garbė ir populiarumas. Nušaukite priešininką paprastai — moralė nepakils, o populiarumas tik truputį, tuo tarpu jei sugebėsite pataikyt priešininkui į ranką ar išmušti ginklą, būsite apdovanotas neblėstančia šlove ir garbe.
„Red Dead Redemption“ ginklų arsenalas yra didžiulis. Žaidimas neapsiriboja tik šaunamaisiais ginklais, čia bus galima naudot lasą, peilius, svaidomus peilius, dinamitą. Arsenale taip pat yra automatinių (šratinių, medžioklinių, snaiperio) šautuvų, įvairaus tipo revolverių, pistoletų ir netgi senoviškas „mini-gun“ kulkosvaidis. Kiekvienas ginklas turi vis kitokį garsą, efektyvų nuotolį ir smogiamąją galią.
Arkliai ir karavanai — pagrindinės transporto priemonės šiame žaidime. Žirgai turi atskirą jėgų stulpelį kuriam išsekus ristūnas tiesiog išmes jus iš balno. Progresuojant žaidime, kartu su naujomis vietovėmis galėsite gaudyt daug stipresnius ir ištvermingesnius žirgus, ar tiesiog nusipirkt juos parduotuvėje. Arklys bus ne tik jūsų, bet ir jūsų „pakeleivių“ transporto priemonė. Surišus nusikaltėlį virve ar kokį kitą jums nepatikūsį nelaimėlį, galėsite įsodint jį į balną ir taip nugabent į vietinį kalejimą. Yra ir kitas būdas atsikratyti surišto „šmikio“. Tiesiog numeskite jį ant geležinkelio bėgių ir palaukit kol atriedės traukinys. Arkliai nėra mašina, tad kaip ir kiekvienas gyvūnas, jie irgi kažko bijo. Pavyzdžiui negalėsit tiesiog nušokti nuo olos, arklys įsispyręs visomis keturiomis stabdys, o vėliau apsisuks ir prunkšdamas iš baimės maus šalin.
Dauguma prieš pasirodant žaidimui svarstė kokia bus žaidimo policija? Ir kaip pagrindinis veikėjas atsakys už padarytus nusikaltimus? Pagrinde viskas labai panašu į GTA 4 paieškos sistemą. Nužudžius ką nors ar įvykdžius kitą rimtą nusikaltimą, atsiras paieškos ratas su joje esančiais patruliais. Įdomu tai, kad RDR galėsite nuleisti ginklą ir leistis suimamas, arba pabandyti papirkti policininkus. Išlieka ir galimybė tiesiog prifarširuoti persekiotojus švino ir nešt kojas į kitą regioną, kur niekas jūsų neieškos. Kaip ir kas ieškos jūsų herojaus, priklausys nuo sumos kurią teisėsauga pažadės už jo galvą. Ji kils, kai darysit nusikaltimus, rašant atsiprašymo laiškus, kai būsite sugautas ar slapstysitės kitoje teritorijoje. Tad net ir sėkmingai išvengę policijos, vis tiek būsite medžiojami. Jei už herojaus galvą siūlys kokius 200 žalių, teisėsauga nelys į akis, tuo tarpu sumai ūgtelėjus iki kokių 3000, būsi medžiojamas vos ne visada. Tiesa, žaidėjai nusiteikę daryti daug nusikaltimų, visada gali ryšėti skarą, jos dėka „ieškomumo“rodiklis kris dvigubai greičiau, o jūsų garbės rodikliams nusikaltimai neturės jokios įtakos.
Kai pradedam kalbėt apie žaidimo pristatymą, net nežinai nuo ko pradėt. „Red Dead Redemption“ yra išbaigtas tiek detalių, tiek muzikos, tiek veikėjų balso prasme.Techniškai atliktą darbą galima apibendrinti vienu žodžiu — pasaka. Grafika atrodo stulbinančiai, apšvietimas net kelionę dykuma paverčia malonumu, o ypač naktį. Kiekvienas prerijų miestelis išskirtinis, kiekviename jų gyvena savotiški gyventojai, o detalių gausa sukuria neišdildomą atmosferą. Nors dauguma „Rockstar Games“ žaidimų garsėja didžiuliu licencijuotų dainų sąrašu, RDR jo nelabai yra. Teko girdėt vos keletą dainų, tačiau tai nereiškia, kad žaidimo muzika prasta — priešingai. Skambanti muzika primins „ The Good, The Bad and The Ugly“(1966) ar kitų klasikinių vesternų garso takelius. Veikėjų įgarsinimas taipogi skamba gerai ir įtikinamai, kaip ir kiekvienam „Rockstar“ žaidime.
Daugelio žaidėjų žaidimas
Mėgstantys „kalti tinkle“ ras daugumą standartinių režimų, — „Free–for–all“, „Team Deathmatch“ ir t.t., bet šiaip visą dėmesį pasigrobia „Freeroam“. Tik prisijungę prie daugelio žaidėjų režimo iškart būsite įmesti į „Freeroam“ čia , galėsite suformuoti gaują ar būdami vienišais vilkais, siautėti lygiai taip pat daryt kaip ir istorijos režime. Su draugais galėsite medžioti egzotinius gyvūnus, iššaudyti priešų gaujas, ar tiesiog rinkti patirtį, už kurią kils personažo lygis, bus atrakinami nauji rūbai ir arkliai.
Kas kartą pažaidus, kokį vesterną kildavo klausimas. Ar įmanoma vesterno atmosferoje sukurti visavertį žaidimą. „Red Dead Redemption“ yra teigiamas atsakymas į šį klausimą. Geriausias vesterno žaidimas pasirodęs iki šiol, kuriame galėsite nuveikti viską ką norite būdami garbingu kaubojum arba žiauriu banditu. „Red Dead Redemption“ tai didelis, platus ir įvairiomis užduotimis užkrautas pasaulis kurį pamils kiekvienas.