Dvidešimtojo amžiaus viduryje kosminiai tyrinėjimai vyko pilnu pajėgumu. Nieko nuostabaus: tiek Sovietų Sąjunga, tiek JAV norėjo parodyti, kad jų santvarka yra pranašesnė. Kosmosas buvo tik įnagiu. Kita vertus, Kerbino planeta ir žalieji jos kerbalai tiesiog norėjo skristi. Dėl to „Kerbal Space Program“ žaidme turime krūvą galimybių konstruoti ir kelti raketas kažkur arčiau žvaigždžių. „Making History“ papildymas leidžia mums (ir kerbalams) patirti istorinių kosminių varžybų etapus.

Vienas labiausiai žmonių sąmonę užkrėtusių „Minecraft“ aspektų – laisvas konstravimas. Tiek šis žaidimas, tiek įvairūs jo kopijuotojai leido žmonėms praleisti valandų valandas statant įmantrias sistemas, darančias kvailus dalykus. Kita vertus, „Kerbal Space Program“ pasiūlė tikrovišką kosminės programos simuliatorių. Žaidėjams duodamos raketų ir šatlų dalys, įkvėptos tikro pasaulio kosminių programų ir veikiančios pagal fizikos dėsnius. Vadinasi, tau nereikia spręsti neįdomių klausimų apie variklių dizainą ar medžiagų tvermės bandymus – tu tik klijuok vieną su kitu, ir stenkis neužmušti kerbalų astronautų.

„Making History“ paketas prideda krūvą naujų dalykų. Seniau, pagrindiniai žaidimo būdai buvo įvairūs kampanijos ar smėlio dėžės režimai. Papildyme pridedamas naujas misijų rekdatorius, ir net misijų paketas! Šios istorinės misijos padės atkartoti žemiečių kosminius tyrimus – tiek, kiek jie yra susiję su raketomis ir sprogimais, o ne visokiais senais diedais prie radio teleskopų. Žaidėjai bus apriboti dalių pasirinkimu, programos tikslais ir kitais dalykais – jiems teks susidurti su užprogramuotais, bet netikėtais atsitikimais, kurie virs gan įtikinamais krizių valdymo testais.

Bendrai pagalvojus, istorinės misijos yra labai geras dalykas naujiems žaidėjams. Pradėti žaisti „Kerbal Space Program“ be apmokymų tikrai nepatartina. Kita vertus, apmokymų metu žaidėjas laikomas už rankos ir negauna vietos eksperimentavimui. Istorinės misijos, savo ruožtu, yra puikus būdas įtvirtinti įgytas žinias. Žaidėjai turi nustatytus tikslus ir priemones, parinktas jų vykdymui, tad jie nebus pritrėkšti smėlio dėžės pasirinkimų įvairovės ir nejaus kampanijos apribojomų.

Patyrusiems žaidėjams patiks tai, kad tas misijas bus galima kūrti misijų redaktoriuje. Jis yra pakankamai paprastas: žaidimas naudoja node sistemą (panašią į programavimo IF funkcijas) misijų tikslų ir apribojimų nustatymui. Vien žaisdami išmokstame suprogramuoti žaisme taikomas veiksmų grupes, tad dauguma tyrinėtojų greičiausiai sugebės susidoroti ir su misijų redaktoriumi. Žaidimo veteranamas tai puikus būdas mesti iššūkius savo draugams, tikrinti jų žinias ar kūrybines galias. Naujai pridėta taškų skaičiuoklė yra tarsi žaidimo patvirtintas būdas parodyti, kuris žaidėjas yra geresnis konstruktorius.

Kalbant apie konstravimą, visiems žaidimo gerbėjams turėtų patikti tai, kad į žaidimą pridėta ir naujų detalių, įkvėptų JAV ir Sovietų kosminių programų. Jei „Kerbal Space Program“ pradėjot žaist ne iš meilės kosminėms programoms, tai bežaisdami tą jausmą tikrai išugdysite. Ir šiaip, kas ims skųstis naujomis detalėmis žaidime. Kalbant apie jas, viena smagesnių naujovių yra astronautų asmeniniai parašiutai. Tad jei jau matai, kad skrydis eina velniop (ir, turbūt, žemyn tikrai nepriimtinu greičiu), gali liepti kerbalui šikti lauk iš kapsulės ir tikėtis, kad bus pakankamai atmosferos, kad suveiktų parašiutas. Maža paguoda tyrinėjant kitus sistemos kūnus, bet bent jau kelionės pradžioje ir pabaigoje kerbalai jausis saugiau.

Tiesa, tai negalioja žaidėjams. Nors vykdant misijas galima išsaugoti laivų brėžinius ir jie bus prieinami net ją pradėjus iš naujo, bandymai iš naujo įkrauti išsaugotas misijų vietas nepavyko nė karto. Dar blogiau, kartais žaidimas pakibdavo negyvai. Tad nors ir atrodytų nieko baisaus, kai turi išsaugotą laivo brėžinį, bet visgi nepatogu tiek visą misiją, tiek žaidimą krauti iš naujo. O kad ir kaip keistai skambėtų, kalbant ne apie Paradox grand strategy žaidimus, KSP kraunasi tikrai netrumpai.

Kita vertus, žaidimas atrodo daug geriau nei dauguma „Minecraft“ klonų. Grafika tikrai nėra AAA lygio, bet ji yra funkcionali, o laivų detalės yra modeliuotos realistiškai. Galite net įlįsti į raketos įgulos modulį ir reguliuoti pakilimą kaip kerbalas-astronautas. Tik tiek, kad turint minty menką matomumą iš misijos modulio, teks praleisti visą liepsnų ir ugnies šou. Nežinia ar to norėsis, nes pusė Kerbal kosminės programos džiaugsmo ir yra stebėti, kaip tavo raketa pasikinko liepsnas ir šniokščia žvaigdžių link. Garsas žaidime vaidina daug menkesnį vaidmenį, tad apie jį nėrą ką daug pasakyti.

„Kerbal Space Program“ yra ne tiek žaidimas kiek fenomenas. Tai yra tikrai naujas būdas suvokti kosminę programą, kaip mūsų bočiai galėjo tai daryti nebent žaisdami „Buzz Aldrin’s Race Into Space“. Tačiau tame žaidime sprogimai tikrai nebuvo tokie gražus! O su „Kerbal Space Program: Making History“ išplėtimu žaidėjui leidžiama ir pačiam bent menka dalele prisiliesti prie istorinių skrydžių planavimo ir vykdymo. Tad žaidimas yra širdingai rekomenduojamas išbandyti tiek naujiems žaidėjams, tiek patyrusiems kerbalų sprogdintojams.