Sakoma, kad baimė turi daug veidų. Bet tik kiekvienas iš mūsų skirtingai ta veidą pamato. Todėl, kuriant siaubo žanrų žaidimus, kūrėjams tenka nelengvas uždavinys priversti žaidėjus bijoti. Tad nesvarbu kiek siaubo, bei šlykščių būtybių prikimšta žaidime, jo kūrėjai negali garantuoti žaidimo sėkmės ir nuspėti kaip jis bus priimtas žaidėjų visame pasaulyje. Koją visada gali pakišti nuobodus scenarijus, blogas įgarsinimas ar nemažai pačiame žaidime paliktų klaidų.

Panašu, kad žaidimo ,,F.E.A.R’’ kūrėjams pavyko viso to išvengti ir pelnyti žaidėjų simpatijas. Nes jie pasiūlė žaidėjams įtraukiantį scenarijų, nesudėtingą valdymą ir svarbiausia – sugebėjo žaidėjus išgąsdinti. Manau, būtent dėl šių priežasčių, jie išleido sekančią šio žaidimo dalį ,,F.E.A.R: Extraction Point’’, kuris toliau pasakos istoriją apie mistišką ir kraupiąją mergaitę, vardu Alma.
Pati žaidimo istorija prasideda nuo tos vietos, kur ji nutrūko pirmojoje dalyje: kai jūsų valdomas veikėjas su savo komandos draugais iš miestelio bandė gelbėtis malūnsparniu, bet staiga viduje pasirodžiusi Alma jūsų skrydį nutraukė ir malūnsparnis nukrito.Todėl veiksmo ilgai laukti neteks. Tik pradėjus žaisti po to, kai jūs atsipeikėjate po malūnsparnio katastrofos, ne už ilgo artimiausioje bažnyčioje sutiksite Pakstoną Fetelį (Paxton Fettel), kuris su savo pakalikais (,,Replica’’ kariais) jums ramybės tikrai neduos. Štai čia ir prasideda pirmieji susišaudymai, kurie man asmeniškai paliko itin gilų įspūdį. Šie klonuoti super kariai yra pavaldūs savo vadui, būtent Pakstonui Feteliui, kuris jiems vadovauja telepatijos principu.

Mes, kaip ir originaliame F.E.A.R žaidime, valdysime tą patį veikėją, apie kurį beveik nieko nežinome. Išskyrus jo lytį ir tik tiek, kad jis komandoje yra vos savaitę. Jis, kaip asmenybės modelis, žaidime dar nebuvo parodytas. Žaidimo kūrėjai dėl kažkokių priežasčių tai slepia. Pagrindinio veikėjo taip pat neteko girdėti kalbant, tik ekstremaliomis situacijomis girdime jo širdies dūžius, bei kvėpavimą.
Ginklų arsenalas pirmosiomis žaidimo minutėmis kažko per daug ,,mandro“ nepasiūlys, bet vėliau žaidėjai gauna visai rimtos įrangos šešiavamzdį kulkosvaidį ar naujutėlaitį snaiperio šautuvą. Suprantamą, kad tai nėra daug, ką iš naujų ginklų pasiūlė šis papildymas, bet atsirado ir kitokių įdomių dalykų, kaip nauji veikėjai, vaizdo sulėtinimo galimybė, dar įspūdingesnės veiksmo scenos, bei naujasis Almos draugas ,,vaiduokliška būtybė’’, kuri persekios jus žaidimo eigoje. Tiesa šis vaiduoklis gan greitai ir nematomai judės link jūsų. Iš pradžių nelabai suvokiau kaip su juo kovoti, bet pasinaudojau vaizdo sulėtinimu, ir tai tikrai padėjo.
Pati žaidimo istorija per daug nenustebins, nes visas veiksmas ir toliau suksis aplink Almą ir Pakstoną Fetelį. Trumpai kas jie tokie: Alma, tai maža mergaitė su ilgais juodais plaukais, kuri keičia pavidalus ir gali paveikti aplinką, taip, kad atrodys jog jūs atsiduriate tikrame pragare. Pasktonas Fetelis yra kanibalas, besimaitinantis žmogaus mėsa. Jis vadovauja savo super karių būriui ir yra tikrai stiprus priešas jūsų valdomam veikėjui.
Didžiąją žaidimo dalį teks vieniems klaidžioti ir tyrinėti tamsias patalpas. Aišku tik viena, kad šį kartą košmarų bus kur kas daugiau, nei originalioje žaidimo dalyje. Alma šį karta jus gąsdins dar labiau, ir tam ji pasirinks laiką, kai jūs to net nesitikėsite. Išjunkite savo kambaryje šviesą, paleiskite namų kino sistemą ir žaiskite. Efektas garantuotas. Vienas iš tokių epizodų žaidime nutiko, lipant kopėčiomis į viršų, ir kai jau atrodo beveik užlipau staiga ne iš niekur iššoko Alma ir bandė mane prigriebti. Viskas vyko taip staigiai ir netikėtai, kad aš mečiau pultelį, o mano personažas nuo kopėčių nulėkė žemyn galva. Kartais pagalvoju, kad galbūt vien tik dėl tokių netikėtų gąsdinančių momentų šis žaidimas ir žavi. Už tai didelį pliusą dedu ir šiurpinantiems žaidimo garsams, kurie tik dar labiau padeda žaidėjams pajusti baimę.

Beje kalbant apie valdymą, jis liko nepakitęs nuo originalaus žaidimo. Patogus ir lengvai perprantamas naujokams. Nors daugelis ir sako, kad valdyti FPS žaidimus konsolės pulteliu nėra labai patogu. Šio žaidimo grafiška pusė, kaip ir originaliojoje dalyje, žaidimas varomas jau kiek pasenusio, praeitos kartos varikliuko. Bet žaidimas tebeatrodo gerai. Grafika yra pakankamai detali. Labai realistiškai atrodo veikėjai, kraujas. Jų animacija įtikina, kad jie yra gyvi ir jų organizmas funkcionuoja. Priešai skirtingai į jūsų šūvius reaguoja skirtingai. Jei šausime jiems į koją, jie nugrius ir bandys susirasti saugią vietelę pasislėpti ir dar sugebės atsišaudyti, o jei į galvą, savaime suprantama mirs akimirksniu ir jums neteks iššaudyti pilnos apkabos į kitas jų kūno dalis. Specialieji efektai, taip pat šiame žaidime vaidina svarbų vaidmenį. Masiškuose susišaudymuose jie puikiai atlieka savo vaidmenį, kai į orą laksto dujų balionai, dūžta stiklai, kyla dulkės, laksto kitų daiktų detalės ar taikinių nepasiekusių kulkų žiežirbos. Ypač šie dalykai daugiau pastebimi paleidus sulėtinimo režimą.
Artėjant žaidimo pabaigai jutau, kad jis vis labiau ir labiau man patinka. Alma jus įmes į tokį košmarą, kurio jus net baisiausiam savo sapne nesapnavote. Jūs tiesiog nesuprasite kas vyksta, atrodys, kad krentate į begalinę tamsą, paskui atsidūrėte beprotnamyje, su visais jos gyviais, bei susitinkate su Alma akis į akį.
Reziumuojant galiu teigti, kad žaidimą turi pabandyti visi bent kiek prijaučiantys siaubo žanrui ir net tie, kurie nėra išbandę nieko panašaus. ,,F.E.A.R: Extraction Point’’ yra šaltas, tamsus ir permirkęs baimės prakaitu. Tai žaidimas, kuris tikrai jus išgąsdins, nes tai daryti Alma moka geriausiai.
33 Komentarai
ledukas
jis tiesiog kraupus !! 🙂 nors jis jau kaip ir senokas ir papildymas juk nenaujas, bet zewrus kaip reikalas…
Owidews
Sis zaidimas,tai uzgniauziantis kvapa.
Sly_Cooper
Bet sis zaidimas mano akis yra labiausiai neivertintas…:(
Consultant
Tokyo – Kodel pasirinkai si zaidima? kai isejo pirma dalis tai buwo mano geriausias geimas ant pc, weliau kai atsirado xboxas ir as nusipirkau fear pakuote, FEAR FILES, krc buwau wisiskai sugniuzdytas nuo zaidimo bewiltiskumo…… jis wisu pirma – atgywenes sawo. grafika, be zodziu….. ji ilsisi…. zaidimo idomumas pradinges, igarsinimas……… jus girdejot kaip begioja weikejas? isiklausykit, nes neimanoma pakest jo MONOTONISKU zingsniu. apskritai FEAR 3 dalis liko nepereita, nes ji ABSOLIUCIAI nuobodi. tas kas nezaide GOW, COD, GTA4 ir apskritai , bet kuris originalus konsolinis zaidimas nurungia fear…
p.s. tai tik mano nuomone
Kalnietis
juk ta zaida jau senai isleide yra8-|
laurisgoal
bet ivertintas dabar, geriau veliau negu isvis niekad;)
IInfernall
Nusisnekejai kai pasakei kad priesam sauni i galva ir krenta nuo 1 kulkos maziausiai turi 3 kulkas suvaryt kad pakristu del to man sis zaidimas nepatinka
jonuccx
zaidziau ta F.E.A.R yy ziaure geru ganu yy toks vyras kuris uz kiek vieno kampo pasirodo bet tai tik iliuzija paskui jyy ant galo nukali is vieno suvio oo visu pavojingiause yra mergaite ji sukiale sprogimus vadenasi oo ant galo ji uzauga ir praddeda is vien vaidentis pats kala yspudingiausesB)B)
jonuccx
ten yy tie piestininkai jie nera pasprasti zmones ir tie zmones yyra patobulinti yy geresnius tad ju is vieno suvio neina nukalti ir kartai atsiranda tokie dideli priessai yy kurius turi susaudyti net kelias apkabas bet kai zinai kodu tai vieni niekai juos sunaikinti net ir is vieno suvio bet reikia tureti ginklus paciu naujausius
Consultant
o ,,blemba“ JOnai:D kas cia per briedai?
vidma
geras žaidimas 🙂
Kalnietis
jonuccx kam ce spoiliji gal ne wisi perejo tai nebus idomumo kai wiska zinos betruksta kad wisa siuzeta dar parasytum o tu kaip supratau su kodais pereit tesugebejai
IInfernall
Ka daryt kad kraujas nedingtu nes netikroviskai atrodo kai pranyksta ir kulkos prismeigi prie sienos su tai smaigaliais ir po 10 sec dingsta ir jis vistiek laikosi prikibes prie sienos labai netikroviskai atrodo padekit kaip padaryt kad isliktu ir pasiliktu kulkos