Turbūt daugelis sutiksite, jog vien žodis Warcraft, žaidimo pavadinime reiškia labai daug. Daugiau, gal, nei bet kuriam iš mūsų atrodo. O dar pridėjus kompanijos Blizzard, kurį jau turi etiketę, kaip mokančios dirbti, vardą gauname super žaidimo formule. Turbūt tokia padėtimi nepasinaudoti, gali tik labai neapsukri kompanija, o Blizzard tokia tikrai nėra. Taigi buvo iškilęs tik laiko klausimas, na ir dar kokį žaidimą kurti. Abu šiuos klausimus Blizzard sėkmingai išsprendė ir pateikė mums projektą – kuris nustelbė iki šiol buvusius. Sujungusi savo patirtį kuriant vaidmenų ir strategijos žaidimus, Blizzard pateikė tai, ką drąsiai galime vadinti šedevru. Šedevru, kuris nustelbė visus iki šiol buvusius. Taigi, prieš jūsų akis – nuostabusis Azeroto pasaulis, su savo nuotykiais, rūpesčiais, džiaugsmais ir vargais. Jis atvėrė savo vartus jums, tam, kad įeitumėt. Įeitumėt ir nebegrįžtumėt.

Tik įėjus į žaidimą, mus pasitinka sunki užduotis, kaip susikurti gerą veikėją. Visus nemokančius šaltakraujiškai rinktis, galiu nuraminti, didelio skirtumo tarp visų veikėjų nėra. Ir tikrai 12 lygio nykštuką, nenugalės 6 lygio Taurenas. Taigi jums susikurti savo alter ego siūloma iš aštuonių rasių ir tiek pat klasių. Didelio jėgų santykių skirtumo nėra, tiesiog keičiasi kovos taktika, kurią kiekvienas iš mūsų pasirenka pagal savo skonį, ir norus. Pasirinkimas didžiulis, ir įvairių kombinacijų išmėginimui, prireiks tikrai daug laiko.

World of Warcraft originaliu naujovių iš tiesų nėra jau tiek daug. Daugelį komponentų mes jau matėme kituose ryšio, ir ne, vaidmenų žaidimuose. Visa struktūra, net ir nieko neišmanančiam šiame žanre, bus lengva, ir greit perprantama. Būtent, žaidimo sąsaja yra daugiau nei paprasta. Dėl šios priežasties, Blizzard net neįdėjo apmokymų režimo, jį kompensuoja tik keli patarimai, iššokantys žaidimo pradžioje, darant įvairius dalykus, ir taip primenant ar išmokant ką reikia suvokti tolesniame žaidime. Tokia lengva pradžia yra Blizzard politikos vaisius, kadangi ji pati aiškino, jog jos pagrindinis tikslas, į žaidimą įtraukti tuos žmones, kurie anksčiau šnairai žiūrėjo į šį žanrą.

Žaidimas mums siūlo milžinišką pasaulį, skirtą tenkinti mūsų norams ir svajonėms. Jis didelis, na labai didelis. Galbūt didesnis nei jūs kada nors įsivaizdavote. Taigi šiame didžiuliame pasaulyje yra dvi kovojančios pusės: Aljansas ir Orda. Už kurią pusę kovosite, priklausys su kokia rase žaisite. Taigi Aljansas, tai: Nykštukai, Žmonės, Gnomai ir Elfai. Kitoje pusėje į kovą stoja Orda, su: Orkais, Troliais, Nemirėliais ir Taurenais. Šios dvi grupės tarpusavy ne tik negalės draugauti, burtis į grupes, bet net ir kalbėtis ar prekiauti. Jūs būsite potencialiais priešais, kurie tik ir stengsis kits kitam perplėšti gerklę.

Mūšiai World of Warcraft yra nepaprastai lengvi ir suprantami. Pirmiausia, kai tik išsirinksite taikinį, jums tereiks nuspausti puolimo, kovos ar šaudymo mygtuką, kartkartėmis pridėti kokį kitą burtą ar talentą ir ramiai stebėti kovą, jei nepasirinkote už save galingesnio priešo, pergalė jūsų, bet gyvybių atsistatymas užims truputi laiko, ir per tą akimirką, atėjęs kitas priešininkas, net ir ne pats stipriausias, lengvai gali jus nukauti. Būkite atsargūs ir mokėkite pasitraukti, antraip kapinės gali tapti antraisiais namais. Taigi visados po ranka turėkite įvairių gydomųjų eleksyrų, ar ko nors užvalgyti, tam, kad jūsų gyvybės greičiau atsistatytų ir jūs būtumėt visada pasirengęs kovai.

Mirti jums teks tikrai dažnai. Ir pirmosios kapinės, gali tapti gerai pažystama vieta. Bet jokiu būdu nenusiminkite, mirtis tėra tik kelio pradžia. World of Warcraft bausmių sistema yra ganėtinai skurdi. Jums mirus, turėsite dvi galimybes: atgimti iškart, bet tuo pačiu prarasti 25 procentus savo daiktų naudingumo ir taip užsitikrinti siuntimą pas kalvį, ar su savo dvasia nueiti iki lavono ir atgimti, be jokių nuostolių. Turbūt atsakysite jog antrasis būdas yra pats geriausias, bet tik neskubėkite, nueiti iki lavono pirmą kartą, antrą kartą galėsite, bet jei mirsite toliau, ir kelias dar nebus artimas, visa tai greit atsibos, net labai greit. Taigi nenuvertinkit pirmojo pasirinkimo, kartais pinigai reiškia ne viską.

Bet turbūt didžiausias žaidimo dalį užims užduočių vykdymas. Tai nenuostabu, nes jos yra pagrindinis varikliukas žaidime, stumiantis visa žaidimą ir jo progresą į priekį. Žinoma, pirmą kartą atsidūrę nepažystamoje vietovėje būsite sužavėti arba suklaidinti užduočių gausos. Bet kiek ilgiau pažaidę, pamatysite jog viskas nėra taip labai sunku. Aiškų misijas sunkina ir tai, kad žemėlapis jums padės tik tiek, kiek patys susigaudysite. Kadangi jokių užrašų jame, susijusių su misija nebus, suradimas, nelabai anglų kalbą išmanančiam ir sunkiai orientuojančiam žmogui gali šiek tiek pasunkėti. Tik jokiu būdų nenusiminkite, šiek tiek patyrinėja, rasite savo atsakymą.

Misijas daugmaž gali būti skirstomos į tris pagrindines grupes. Tai artimos: toms kurių įvykdymui nereikia daug laiko, jas dažniausiai rasite arti namų. Jų įvykdymas nereikalaus ypatingų pastangų, bet ir atlyginimas nebus didelis. Antrosios misijos reikalaus šiek tiek daugiau pastangų, kadangi jos bus labiau nutolusios nuo namų, jas įvykdyti reikės daugiau laiko ir pastangų, aišku atlygis už jas irgi bus proporcingai didesnis. Trečiosios misijos bus pačios sunkiausios ir kartais ilgiausios, dalis jų bus pažymėtos elitinėmis. Misijų metu, jums teks pavyzdžiui keliauti į priešų užnugarį, ir nepaisant piktai nusiteikusių monstrų, dar ir priešiški žaidėjai jus puls. Jų vienas tikrai neįvykdysite, o čia išlenda, Blizzard sugalvota grupių sistema, visu gražumu.

Brangiausias pasaulio dalykas – tikras draugas. Šią amžiną gyvenimo tiesą, kuo puikiausiai atspindį grupių sistema, ir tik joje pajusite tikrąjį World of Warcraft smagumą. Suprasite kaip ilgoje kelionėje praverčia tikras draugas, visada pasirengęs jums padėti. Taigi į savo grupę galėsite pakviesti dar 5 žaidėjus, su kuriais ne tik leisitės į kelionę, galėsite pasidalinti užduotimi, bet ir bendrai dalytis visais gaunamais pinigais ir patirtimi. O gi, su gera kompanija galima ir į pasaulio kraštą nukeliauti, kuriame jūsų lauks, priešininkai, verti visų šešių.

Kaip jau minėjau World of Warcraft pasaulis milžiniškas, ir viską jame surasti pirmą kartą jums reiks keliaujant pėstute. Taigi kai tik įgysite pakankamai patirties, užsidedate gerus batus ir pirmyn, pirmyn į pasaulį, kuris laukia jūsų. Tokias jūsų keliones labai palengvins rodyklės kelių kryžkelėse, kad tik nenusuktumėt į šoną, ir mini žemėlapis, dešiniajame viršutiniame kampe. O kai jau kartą atrasite vietovę, sekantis apsilankymas joje, bus daug lengvesnis. Kiekviena žemė ar grafystė, turės vieną didelį miestą-sostinę, kurioje rasite grifus, vieną iš įspūdingiausių naujovių žaidimuose apskritai. Taigi atradę bent du grifų punktus, galėsite už gan padorią kainą (priklausomai nuo nuotolio) ir greitai nukeliauti, ten kur jums reikia. Bet, tą kainą laisvai galite mokėti vien už skrydį, nes nebus jokio krovimosi, ir visą laiką, sau jau pažystamas vietoves, pamatysite iš kitaip, iš paukščio skrydžio. Nepakartojama. Beje jūsų paslaugoms tarp Ironforge ir Stormwind miestų kursuoja nykštukų metro. Pasivažinėti verta, juo labiau nemokamai.

Bet World of Warcraft kuo puikiausiai turi ir kitiems tinklo vaidmenų žaidimams būdingų detalių. Tai savo alter ego tobulinimas. Iš tiesų jūsų herojaus asmenybę sudarys net keli įvairūs dalykai. Visų pirma jūsų savybių, kaip jėgos, gyvybingumo ir kitų, dydis. Šios savybės didės, didėjant jūsų lygiui, nieko anksčiau ar ko nors labai stebuklingo nepadarysite. Aišku, yra galimybė pasikelti keletą taškų įvairiausių daiktų, šarvų pagalba. Antras svarbus dalykas yra jūsų įgūdžiai naudojant įvairius ginklus, kalbant kalbomis, ar ką nors darant, kaip pavyzdžiui verdant. Šitie jūsų įgūdžiai parodys, kaip puikiai mokate naudotis ginklais ar priemonėmis, tai pat nuo to priklausys ir jūsų daiktų naudingumas. Pavyzdžiui neturėdami įgūdžių dvirankių ginklų naudojimo srityje, net ir būdami 20 lygio tik paėmus jį į rankas jūsų daroma žala nebus didesnė 2. Ir paskutinė trečioji savybė, prasidedanti tik nuo 10 lygio, tai talentai. Ši sistema išties puiki, leidžianti jums tobulinti savo sugebėjimus kurioje nors srityje. Ji bus tikrai pažystama Diablo serijos žaidėjams. Joje ji buvo naudojama panašiai. Bet, naujas dalykas mėgstantiems skubėti, ir neapgalvojantiems žingsnių. Jūs bet kada galėsite juos pasikeisti, taip ištaisydami galbūt jums bloga pasirinkimą.

Žaidime kiekviena klasė yra atidirbta išties puikiai. Jūsų herojaus galingumas nuo klasės beveik nesiskiria, skiriasi tik jūsų galios išraišką. Medžiotojas ir burtininkas (Warlock) yra tolimos kovos specialistai, tai pat galintis turėti įvarius naminius gyvūnėlius, kurie bus jūsų atrama artimoj kovoje. Karys, vagis ir riteris (paladin) yra daugiau artimos kovos specialistai, bet tai pat puikiai naudojasi įvairiausių burtų galia. Po to eina žyniai, druidai ir magai, kurie tikri magijos specialistai, beveik nemokantys kovoti su ginklais. Aišku druidas yra tarsi visų šių kovotojų mišinys, nes jis gali virsti į gyvūną, ir taip tapti artimos kovos specialistu.

World of Warcraft žaidimo sistema leis mums netik kovoti ir vykdyti užduotis, bet ir gyventi produktyvų gyvenimą pačiame mieste. Jūsų veikėjui pasiekus 7 lygį, žaidimas pasiūlys įsigyti dvi profesijas, ir taip ne tik susirasti įdomių užsiėmimų, bet ir užsidirbti papildomų pinigų. Labai patarčiau, prieš profesijų rinkimą, gerai viską apgalvoti. Kadangi jos turi būti dviejų rūšių, norint turėti realios naudos. Tai: surinkimo ir gamybos. Pirmosios profesijos metu jūs susirinksite jums reikalingas žaliavas, o antrosios metu iš tų žaliavų darysite įvairiausius naudingus dalykus. Pavyzdžiui: odų surinkėjo ir jų apdirbėjo profesijos metu pasigaminsite gerų rūbų, kuriuos puikiai tuojau pat galėsite ir panaudoti, arba parduoti juos draugams, nes jų pardavimas parduotuvėje bus tikrai nenaudingas. Tai pat įmanoma ir daugiau kombinacijų, kaip pavyzdžiui žolelių surinkėjo ir alchemiko, kalnakasio ir kalvio ir inžinieriaus, bei daug kitų. Išties ši sistema, kurios prieš tai beveik nepraktikavo niekas, yra netik nepaprastai įdomi, bet ir naudinga. Ji neleidžia pasinerti į monotonija, atsirandančia nuo priešų žudymo.

Žaidime bus šešios skirtingoms startavimo pozicijos (nykštukai ir gnomai, orkai ir troliai dalinsis viena rezidencija), kaip ir šeši pagrindiniai miestai, plius nesuskaičiuojama galybė mažų miestelių, bokštų, urvų, šventyklų ir gražiausių fortų. Priklausomai nuo jūsų startavimo pozicijos bus skirtingas ir užduočių pasiūlymas. Tai pat užduotys skirsis ir nuo jūsų klasės. Daugelį užduočių suprasti nepatyrusiam žaidėjui galbūt bus sunkoka, taigi teks skaityti ilgus paaiškinimus, kurie mokantiems anglų kalba bus tikrai informatyvus.

Na o grafika verta atskirų žodžių. Ji nuostabi. Dar nė viename ryšio vaidmenų žaidime nemačiau tokios nuostabios išraiškingos grafikos. Nors, gali atsirasti net ne vienas žmogus teigiantis jog grafika nėra graži, nes visa erdvė nenatūrali. Taip, bet, didelis bet, šitas nenatūralumas ir yra tas World of Warcraft savitumas. Savitumas išskiriantis jį iš kitų žaidimų. Darantis jį kitokį, labiau patrauklu ir labai miela akiai. O ką jau bekalbėti apie vandens efektus. Pirmą kartą išvydęs upeliuką, pagalvojau – tikras. Ir net kažkaip pabijojau lipti, kad kojų nesušlapčiau. Tai pat už akių užkliūna Blizzard smulkmeniškumas, bežaisdami būtinai atkreipkite dėmesį į tą praskrendantį erelį danguje, į žolėje besiganantį triušiuką. Nežudykite jį, atsisėskite, užkaskite, pasigrožėkite ir pasinerkite į magišką ir nuostabų World of Warcraft pasaulį.

P.S. Aš jau beveik ten, liko tik lagaminus susipakuoti. Beje išvykstu ilgam, porai mėnesių, nenusiminkit, pažadu rašyti laiškus…