Pagaliau! Po ilgos pertraukos visų strategų širdys ir vėl turi proga būti užkariautos naujausios „Command & Conquer“ dalies. Kane sugrįžo, o kartu su juo ir daugybę valanadų nenuilstamos kovos tarp Gėrio ir Blogio, tarp GDI ir NOD, arba atvirkščiai, priklausomai nuo to, kaip jūs žiūrite ir vertinate šį amžių konfliktą. Karas dėl tiberiumo dar niekad nebuvo toks aršus.

Bet palikime kol kas idealogines kovas nuošaly ir pažvelkime į patį žaidimą. Visiškai nesvarbu už kokią pusę nuspręsite pradėti žaisti, kiekviena iš jų jus pasitiks puikiu kampanijos režimu, kuris bus pagardintas didžiausiu „Command & Conquer” „saldainiuku“ – video intarpais. Prisimenu dar nuo „Tiberian Sun“ laiku jie būdavo vienas pagrindinių dalykų, kurie versdavo mane būtinai užbaigi misijas. „Tiberian Wars“ – ne išimtis. Visas scenarijus taip įdomiai sudeliotas ir pagardintas video intarpais, kad tai tampa milžinišku stimulu žaisti toliau. Beje didžiausias video intarpų pliusas – gyvi aktoriai, kurie suteikia nepaprastai daug tikroviškumo. Sugrįžo ir Joe Kucan, kuris vaidino ir vaidina pagrindinį NOD lyderį – Kane. Šįkart jis dar labiau pamišęs ir pasirengęs valdžią imti į savo rankas. Mums nuo to – tik smagiau.
Įsijausti į žaidimo istoriją ir pradėti žaisti sunku nebus, tuo labiau suprasti kas kur ir kaip daro. Žaidimo pasakojimas sustyguotas puikiai, pagal visus holivudo kanonus (kūrė vis dėlto juk EA Los Angeles studija).+aidiem yra du pagrindiniai peštukai: GDI ir NOD. Visa istorija galima sakyti yra vientisa, bet skirtingose kampanijose ji pateikiama iš skirtingų perspektyvų. Tiesa, vėliau į žaidime pasirodo ir visiškai naujas žaidėjas – ateivių Scrin rasė. Būtent šiuo momentu tiberiumas tampa ne tik pagrindiniu resursu, bet ir raktu į ateities technologijas.

Pačios misijos žaidime yra skirtingos ir įdomios. Kas svarbiausia, misijos nebus tiesiog nugalėti priešų bazę ar apginti savo bazę tam tikrą laiką, jos bus įvairios. Pavyzdžiui, su savo inžinieriais užimti įvairius pastatus, kaupti spindulines patrankas ir naikinti gynybinius priešo įtvirtinimus ar net sudaryti trapią sąjungą su savo baisiausiu priešu, kad nugalėti naują grėsmę – ateivius. Visos misijos bus skirstomos į pagrindines ir antraeiles, kurias pirmiau vykdysite – rinktis tik jums. Papildomo įdomumo misijoms dar suteikia ir realios pasaulio vietovės, kuriose jos vyks. Taigi, jums teks pakariauti Vašingtone, Sidnėjaus senamiestyje ir Amazonės džiunglėse.
„Tiberium Wars“, kaip ir bet kuris kitas RTS, teikia didelę reiškęm jūsų bazei, bet pernelyg aukštai neiškelia jos. Taip, jums reikės rūpintis resursais, nes be jų nevyksta jokie karai. Taip pat jums reikės rūpintis ir energija, kuri reikalinga jūsų bazių išlaikymui. Bet tam užteks vos keių greitai pastatomų pastatų. Svarbiausia dalis visgi lieka mūšis ir jūsų kovinė parengtis. Žaidimas jums ilgai žaisti su bazės įrengimu ir gražinimu neleis, ir tuojau pat reikalaus siųsti karius pas priešą, kadangi kitu atevju priešas gali atsiųsti savo karius labai greitai. Apskritai, jau po pirmųjų kelių kampanijos misijų pajusite kad prešo DI yra išties nemenkas ir verčia pasitempti net patyrusius žaidėjus. Ir tikėtis su keliais mėgstamais kariniais vienetais pereiti visą žaidimą yra beviltiška. Visi jie turi trūkumų ir tik apsukri strategija gali garantuoti pergalę.
3 rasės vieniems gali pasirodyti kaip labai didelis pasirinkimas, tuo tarpu kitiems – visiškai priešingai. Tačiau nereikėtų nuvertinti ir šių trijų, kadangi jos yra visiškai skirtingos ir būtent tai leidžia jos atstoti didelius skaičius. O „C&C“ serijos žaidėjams trys- tai visa kompanija, kadangi anksčiau galėdavome rinktis tik iš dviejų pagrindinių grupių. Ir kaip jau minėjau, įdomiausias dalykas visiškai skirtinga jų visų taktika. GDI galime įvardinti kaip stiprius, bet tiesmukiškus. Pakankamas skaičius mamutų tankų ir jugernautų gali būti tokia stipria jėga, kuria kažin ar kas nors galės įveikti. Todėl jeigu tingitė daug galvoti ar RTS batalijose dar nesate ypatingai daug patyręs asmuo – GDI yra jums skirta rasė.

O štai NOD – tai jau visai kita pusė. Jie labiau pasikliauja pasalūniška taktika, gudriai išnaudoja savo specialiąsias savybes. Jų nematomi tankai ar bombonešiai gali pridaryti labai daug žalos priešo ekonomikai ir taip nugalėti jį. Tačiau visiškai kas kita yra žaisti už ateivių Scrin rasę. Visų pirma vien todėl, kad jie yra ateiviai. Tai reiškia, kad jų armijų struktūra ir mikroekonomika turi milžiniškumų skirtumų lyginant su kitomis dvejomis rasėmis. Jūsų pirmieji susidūrimai su šia rase įvyks kampanijos režime ir galime drąsiai teigti, kad jie bus tikrai įsiminti, kadangi net mažo lygio priešų kareiviai yra įdomus ir verti dėmesio. Bet už to įdomumo slypi gan karti tiesa. Nors Scrin ir turi keletą labai naudingų savybių, kaip neribotos tiberiumo išgavimo galimybės, ar potencialiai galingų karinių vienetų, kaip flotilė su ją lydinčiais naikintuvais, bet žaidžiant už šią rasę reikia labai gerai išmanyti jos visus trūkumas ir privalumus, bei mokėti juos tinkamai panaudoti.

Kalbant apie įvairius žaidimo sąsajos patobulinimus, verta paminėti, kad atsirado šoninis meniu, kurio pagalba bet kurioje žemėlapio vietoje be jokių problemų galima užsakyti papildomų kareivių ar pastatų. Smagus dalykas yra ir tai, jog dabar atsirado galimybė vienu metu statyti net kelis pastatus, kas strategiškai gali būti labai naudingai panaudojama. Tiesa, su tinkamos vietos pastatams išrinkimu yra keletas problemų. Kartais pastatyti ką nors galima išvis eb jokių problemų, netgi elektrinė gali sunaikinti keletą šalia esančių medžių. Tačiau kartais netgi lygioje vietoje, kai arti nėra jokių pašalinių objektų, pastatyti kokį nors pastatą yra praktiškai neįmanoma. Tenka ieškotis kitos vietos.
Šiais laikais internetą turi daugybę kompiuterių vartotojų, o internetinių žaidimų paklausa kaip niekad didelė. Neveltui „EA“ nusprendė iš pagrindų atnaujinti daugelio žaidėjų režimą „Comand & Conquer 3 Tiberium Wars“ žaidime. Ir jai tas kuo puikiausiai pavyko. Nors prieš pakuriant savo žaidimą mums ir nesiūlomą įvairiausių funkcijų, bei galimybių, tačiau „EA“ integruotas lyderių sąrašas ar klanų palaikymo sistemą, leidžia jam tapti kaip niekad puikia vieta susikauti su draugais iš viso pasaulio. O gal norite surengti tikras „esporto“ rungtynes? Jokių problemų ir tam yra skirta „BattleCast“ sistema. Ji suteikia galimybę transliuoti mačą realiu laiku visiems, kurie atsisiučia nemokamą „BattleCast“ klientą. Ši programa taip pat leidžia turėti ir savo mačo komentatorių, kuris visiems žiūrovams paaiškins kas, kur. Tikrų tikriausias „esporto mačas“ iš jūsų kompiuterių.
Gerai. O dabar prie visų šių mano paminėtų dalykų pridėkite kaip visada gerai atidirbta grafika, kuria dažniausiai pasižymi visos „EA“ kuriamos realaus laiko strategijos. Galėsime grožėtis išties įspūdingais Scrin kariniais vienetais, kuriuos netgi apibūdinti yra sudėtinga, ar įspūdingais GDI lėktuvų viražais danguje. Tuo labiau, kad visi kariniai vienetai ir rasių pastatai puikiai dera prie bendro žaidimo fono ir tik sustiprina bendrą įspūdį. O kur dar taip pat „EA“ žaidimams būdingas geras garsas ir puiki jo kokybė. Būkite ramūs, paprastų kareivių garsai jūsų tikrai nekankins kaip kituose RTS žaidimuose, o suteisk galimybę pasijusti tikru karo vadu, kurio tiksliai klauso visi jūsų pavaldiniai.

Sudėjus visa tai gauname kaip niekad puikią „Command & Conquer” serijos dalį, kurią privalo pabandyti visi Kane istorijos gerbėjai, RTS fanai ar žaidėjai ieškantys įdomios strateginės pramogos. „Tiberium Wars“ – tai karališkas senosios serijos sugrįžimas į RTS žaidimų olimpą.
74 Komentarai
Xraider
Ech , prisimenu sena gera Tiberium Dawn ir Tiberium Sun . Geri laikai buvo . na zaidukas visai geras bet uzima taij baisiai daug . Na ne tiek daug kaip M2TW bet daug 😀 Filmukai geri bet tik va jie labai jau bugovi 1.0 ir 1.1 versijose pas mane buvo …
Tas_pac
Gyre gyre bet yvertino tik 9.2 😀
Lampaq
Neisivaizduoju kaip tu ten palosi ant high nebnet ~10fps…pas amen su 7900Gt ir tai per mushius nukrenta iki ~18fps..pas pazystama x800GTO irgi lagina ant high ..trini kaip reikalas + testus paziurejau ant 6600GT ant medium ~25fps..o pas tave tik 6600..vnz zodziu neitiketina kad losi ant hihg detaliu
ThE-GaNgStA
zaidimo grafika nebloga tikrai , reiks ismegint
mishokas
tik?Labai mazai zaidimu,ir tuo labiau strategu,buvo ivertinti tokiu balu.
Vagiuxxx
Tas zaidas tikrai kietas nes as turiu jo demo tai daba reikes parsisiusti pilna 😀
multikutis
geras man jis pradedada patikt reiks ait ieskot nusipirkt:)
Wayne
Na stragteginių žaidimų aš gražiai pasakius nemėgstu, tad šitas neišimtis.
wdmonster
dar vienas zaidas pratesia C&C klasika. kam patiko Red Alert 2 ar Tiberian Sun, sitas tikrai turetu patikt.
o kas strategu nemegstat, tai ir neloskit.
pinigaz
Neblogas zaidimas, perejau companija. Gaila kad uz ateivius tik 4 misijos. Reikalavimai tikrai mazi, netgi nuklojus puse zemelapio karine technika ir visiems pradejus saudyti nelagina visiskai, nors losiu ant max nustatymu. (gf7950gt+core 2 duo).
Pacas
Cia yra legenda, o svarbiausia, kad vis dar gyva legenda. Ir stebetina, kaip EA nesuvele sito zaidimo (aisku, kai kur netikslumu yra, bet visko pasitaiko) tikrai verta jiem sykart paploti
Lampaq
judo_alytus
turbut geras zaidas tik idomu kokie reikalavimai 😕
ASclarion
kaip sakot ant kokios detalizacijos pas mane eitu?
intel(R) core(TM) 2 CPU 6400 @ 2.13GHz (2 CPUs)
1022 ram
ASUS X1600 Series (400MHz)
512.0MB
Lampaq
VGA kazkaip nlb tiksliai apibudinai kox modelis .. tik tiek kad is x1600 serijos..o tai gali buti x1600, x1600pro/xt , x1650pro, bet CPU matau normalus ir GB ram bet kazkaip vga per silpna prie tokios komplektacijos
P.S i tavo klausima atsakant ..manau ant high (bet ant ultra high nlb )pazaisi bet be AA ir t.t , gal kokius shaderius + shadows primazint reiks
Nekruomen
minimum ir recomended
ŽP:
Minimum:
* 2.0 GHz or higher, or AMD equivalent / Windows Vista 2.2 GHz
* 512 MB RAM or more / Windows Vista 1 GB RAM or more
* 8x or faster DVD drive
* 6.0 GB or more of free space
* GeForce 4 Ti series, ATI Radeon 8500 or greater video card
O rekomenduojami, tai imho 1 GB XP, 2GB Vista, 2.4-3 GHz procesorius, videokorta su 128MB – septintos kartos GF (nebūtinai pačios geriausios – be GT manau tinka) ir atitinkamos ATI – 1400 ar 1600. ;):-)
complexxL9
„Ir tikėtis su keliais mėgstamais kariniais vienetais pereiti visą žaidimą yra beviltiška.“ -False. Sitas sakinys visiskai netinka GDI pusei 🙂 mammoth tanks yra viskas ko jums reikia kad nusluoti priesa.
Scrinai pateikiami kaip rase uz kuria zaisti sunkiausia nors sunkiausia zaisti yra uz NOD kadangi si frakcija reikalauja didziausio mircomanaging ir neturi stipriu unitu (kariniu vienetu;), visa ju taktika paremta „hit and run“ principu kurio visiskai neatitinka ju brangiausias unitas AVATAR.
„Kalbant apie įvairius žaidimo sąsajos patobulinimus, verta paminėti, kad atsirado šoninis meniu, kurio pagalba bet kurioje žemėlapio vietoje be jokių problemų galima užsakyti papildomų kareivių ar pastatų.“ Tai nera zaidimo sasajos patobulinimas, o tai nauja koncepcija kurios anksciau C&C zaidimuose nebuvo (isskyrus C&C Generals) tas soninis meniu.. kaip cia sakoma tai yra „support powers“ ju yra ivairiu ne vien atsigabenti kariniu vienetu i betkuria zemelapio vieta, bet ir EMP bombardavimas, Orca Strike, Tiberiumo bomba, Cloacking Field ir t.t. O del sasijos tai atsirado unitu formatavimas, unitu agresyvumo nustatymas, planning mode ir pan.
Kalbant apie BattleCast klienta tai jis dar nera isleistas ir neaisku kada bus, tikekimes artimiausiu laiku 😉
Dar prideciau kad infantry unitai dabar perkami squadais kas man asmeniskai nelabai patinka.. nors tai ir suteikia realumo, taciau nuo to nukencia gameplay.
Kaip pastebejau visiskai nekalbama apie zaidimo trukumus, o ju yra tikrai ne vienas. Ir jei galvojate isigyti si zaidima kuris kainuoja 130+ lt reiktu dar si ta zinoti.
complexxL9
Visu pirma per pirmas 3-4 savaites nuo zaidimo isleidimo jau buvo isleisti 4 patchai (pataisymai) kas byloja apie gausybe zaidimo nesklandumu (kita vertus apie kolkas nebloga EA supporta)
Taip pat yra daug nedadirbtu detaliu, pvz: flame tankui atakuojant pastata jo liepsnai dar nespejus pasiekti pastato jau zusta visi jame esantys kareiviai. Vertigo bomber (Nod bombonesis) ismetus savo bomba ant vaziuojancio unito, bobma nukrenta ant zemes ir nedetonuoja nors turetu detonuoti ir padaryti priesininko unitui nors dali zalos nuo sprogimo bangos. Raketoms saudant i „Repair Drones“ nerodoma sprogimo animacija, daznai nerodomo juggernautu ir avataru sunaikinimo animacija. Ir dar daug daug smulkmenu kurios kruvoj tikrai nedaro garbes EALA studijai.
Jei kalbeti apie multiplayer tai iki visisko frakciju subalancavimo dar labai toli, NOD brangiausias unitas niekam tinkamas, GDI nereikia nieko isskyrus mammoth tanku, ir apskritai zaidime dominuoja tank spam strategija kuriai sustabdyti vienintelis efektyvus budas tai spaminti savo tankus. Siandiena turetu iseiti podcastas kur bus kalbama kaip ateity ruosiamasi sprest sia problema.
Taigi zaidimas nera be trukumu nors is esmes tikrai neblogas, as ji vertinciau 8 balais.
p.s. ir isvis sita apzvalga manau daryta ne pazaidus zaidima, o perskaicius kitu saitu apzvalgas jei ne tiesiog pazodziui versta is kitos apzvalgos, nes kai kurie sakiniai zodis i zodi atitinka mano anksciau skaitytas apzvalgas 😉 so..
ASclarion
Pataisiau 😀
ASclarion
gal galetu kas pasakyti kas tas VGA?