Iš žurnalo VA PlayStation 2005/09. Autorius: Žygis

Tas saldus žodis kerštas… Sukaupkite visą savo įtūžį, nes jo prireiks, kad pasiryžtumėte kai kuriems kritiniams sprendimams. Laiko turėsite tik nedidelę dalį sekundės, o ant kortos bus pastatyta daugiau, nei kas nors galėtų įsivaizduoti. Apie jus jau rytoj rašys laikraščiai pirmuosiuose puslapiuose. Vieni jus vadins baisiausiais pasaulyje vardais ir bus pasiruošę net naują dievą įtikėti, jei tik šis jų akivaizdoje jums gerklę perplėštų. Kiti, priešingai, žavėsis jūsų įžūliais pasirodymais ir beprotiškumu, kurio tikrai nestokojate. Sveiki atvykę į pasaulį, kuriame visos vertybės praranda prasmę, visos formos virsta linijomis, o visas dėmesys sukoncentruojamas tiesiai prieš nosį. Jūs tankiai kvėpuojate. Jūsų kakta rieda lašas prakaito. Jūsų hobis jums yra visas gyvenimas, o su savo gyvenimu elgiatės nerūpestingai, kaip kiti elgiasi su savo hobiu. Progresuojate, bet aukojate dalykus, kurių nederėtų aukoti. Tai ne pirmoji meilė. Aistra čia daug didesnė. Jos daugiau už bet ką, išskyrus adrenalino kiekį kraujyje. Jis nuolat itin aukštas ir jums neatrodo nieko keisto, kad nuo jo jaučiate priklausomybę. To neslepiate. Net didžiuojatės! Ir teprasideda eilinė diena… Kurią atsiminsite visą gyvenimą… Ir taip kiekvieną kartą, kiekvieną dieną… Veiksmo nėra ten, kur nėra jūsų. Kelio ženklus sugalvojo kvailiai.

Staiga delne sublizga rakteliai ir žmogysta pergalingai susminga priekinėje sėdynėje. Nugriaudi variklio skleidžiami garsai, kuriuos išgirdęs automobilių mylėtojas vietoje susileistų. Nespėtumėte mintyse iki penkių suskaičiuoti, kaip ką tik priešais stovėjęs bolidas palieka jus debesy, o pats pranyksta už horizonto. Sekundę prieš mašinai pajudant, dar girdėjosi žvalus vairuotojo kvatojimas ir tranki muzika. Jūs šyptelite ir pats krestelite į sėdynę. Dabar jūs jau savo stichijoje. Pranykstate.

Burnout: Takedown praktiškai vienbalsiai buvo pripažintas praėjusių metų geriausiu arkadinių lenktynių žaidimu. Viskas buvo pakankamai tobula, kad vartotojai aikčiotų iš nuostabos, o konkurentai pavydžiai stebeilytų padarytą progresą nuo antrosios dalies. Galime pastebėti tradicinėms žaidimų serijoms priešingai proporcingą niuansą, jog su kiekviena nauja dalimi kūrėjai sugebėjo kelti kokybės kartelę, pristatyti daug naujovių ir žaidėjų lūkesčius ne tik pateisinti, bet ir „perspjauti“ su kaupu. Taipogi likti vienais geriausių rinkoje. Burnout vardo statusas kiekvienąkart tik pakildavo ir nenustojo kilti iki šiol, nors patys turėtumėte žinoti, kaip sunku yra išlaikyti populiarumą ir kokia gausybė serijų taip su laiku po truputį imdavo blankti. Vadinkite tai genialumu. Kreivė šauna stačiai į viršų. Ir nors jau rodėsi, jog geriau būti nebegali, mes vėl regime naujausią Burnout dalį topų viršūnėse.

Kaip galite spręsti iš pavadinimo, kūrinio įtampa šįkart dar labiau paaštrinama. Žaidimas tamsesnis ir jame dar labiau akcentuojamas aplinkiniams žalingas vairavimas. Nieko nuostabaus žinant, jog serijos moto drąsiai galėtų virsti šūkis: „Daugiau avarijų — daugiau linksmybių“.

Žinant šios serijos populiarumą, jaučiu bręstantį reikalą savo šneką pakreipti tiesiai naujovių link. Juk retas nėra žaidęs nė vienos šio super hito dalies.

Trečiojoje dalyje vieno žaidėjo kampanija buvo ganėtinai padrika. Žaidėjui buvo suteikta lygių pasirinkimo laisvė, tačiau visas procesas rodėsi esąs tik blaškymasis iš vieno miesto į kitą, be jokio tvirtesnio pagrindo. Dabar lygių išdėstymas daug geresnės struktūros. Parinkta seka suteikia žaidėjui kur kas geresnį efektą. Lygiai didesni ir dar įdomiau išraizgyti. Dar įvairesni ir išsiskiriantys. Spalvos tirštesnės ir visas bendras vaizdas dar stipriau leidžia pajusti, kaip kvėpuoja aplink esantys pastatai, kaip prakaituoja nuo saulės įkaitęs asfaltas.

Vienas didžiausių pokyčių — nauja kovos kelyje sistema. Jei pirmosiose dalyse jums užtekdavo pavojingai važinėti nedarant avarijų, o trečiojoje taranuoti bei stumdyti priešus, tai dabar priešais jus važiuojantys automobiliai virsta tikrais ginklais, nes galėsite kelti masines avarijas stumdami vienas mašinas į kitas. Kelių policininkai tai pavadintų tikrų tikriausiu pragaru.

Bet ir tai dar ne viskas, ką kūrėjai siūlo žaidėjams. Naujų savybių sąraše atsiranda ir dar labiau į arkados pusę seriją stumteli galimybė detonuoti savo transporto priemonę. Taip, išgirdote teisingai ir jau dabar galite įsivaizduoti, prie kokios beprotybės plente tai gali nuvesti. Panašų dalyką anksčiau atlikti galėjote nebent paėmę specialią ikoną ar sukėlę pakankamą avarijų skaičių Crash režime. Dabar tai galėsite daryti tiesiog lenktyniaudami. Ir tikrai ne dėl grožio. O tam, kad pašalintumėte iš kelio oponentus. Sprogimo galingumas priklausys nuo to, kiek pagreitinimo dar bus likę. Ir šioje vietoje jūs jau pradėsite rizikuoti — sėkmės atveju atliksite savo taikiniui Takedown ir taip jį laikinai sustabdysite bei padidinsite savo turbo stulpelį. O jeigu jūsų sprogimas nebus labai didelis arba nepataikysite į priešą, tai prarasite nemažai laiko, visą turėtą turbo. Trumpiau tariant, kūrėjai atvėrė galimybę žaidėjams atlikti taktinius manevrus, o kartu tai tiesiog dar vienas būdas sukelti kelyje chaosą.

Mūsų visų laimei, yra ir naujų režimų. Išties būtų gėda nepaminėti Traffic Attack. Čia turėsite ribotą laikmatį ir visų pamėgtą tikslą — sunaikinti kuo daugiau automobilių, nekaltai riedančių gatve. Šis režimas leidžia išnaudoti naujus kovos kelyje būdus, o nuo Crash skiriasi tuo, kad, naikinant kitus automobilius, jūs palaikysite laikmatį ir taip išliksite ilgiau. Kartu ir įgausite galimybę sunaikinti dar daugiau mašinų. Nors pradžiai viskas atrodo labai paprasta, tačiau vėlesniuose lygiuose, norėdami gauti aukščiausius įvertinimus, jau privalėsite ir savo strategiją sukurpti. Niekšiškai šypsokitės. Smagu? Žinoma.

Keliaukime toliau. Iš tiesų puikiai kūrėjams pavyko pagyvinti „geimplėjų“. (Ką tik ironiškai šyptelėjau — lyg pastarasis ankstesnėse dalyse nebūtų buvęs gyvas… ;)). Jau nekalbant apie beprotišką greitį ir itin smarkų to greičio pojūtį, transporto pilnas gatves ir taip išsišakojančius kelius, kad žaidėjas pasijunta lyg amerikietiškuose kalneliuose… Nekalbant apie avarijas, kurių metu begalės detalių bei šukių pabyra į visus kraštus, o automobilių kėbulai deformuojasi tikroviškiau nei bet kur kitur ar beprotiškai fantastišką turbo mygtuką, kuris dėl greičio nejučiomis privers jus atsilošti kėdėje ar fotelyje atgal… Nekalbant apie visus tuos dalykus, galėčiau rasti gausybę pagyrų vertų detalių, kurios nušlifuotos iki blizgesio. Dabar padidėjo šuolių skaičius nuo tramplinų. To dar anoje dalyje nematėte. Labiausiai įsiminė skrydis pro milžiniškos butaforinės spurgos skylę, priverčiąs klykti žaidėją kaip ką tik gimusį kūdikį, o po to neramiai pusbalsiu kartoti „Aš tikrai tai padariau. Aš tikrai tai padariau!“

Dar nespėjau jums pavadinimo prasmės paaiškinti. Iš dalies jis taikliai atspindi patamsėjusią kūrinio nuotaiką bei vis didėjantį kiekį būdų priešams sutriuškinti. Bet pagrindinė jo paskirtis — kaip ir praeitoje dalyje — naujai į „geimplėjų“ inkorporuotos funkcijos pristatymas. Jei jus koks konkurentas išstums iš trasos, jo automobilį pažymės raudonas žymeklis, kad žinotumėte, į ką taikytis. Kad žinotumėte, kam keršyti. Atkeršiję gausite įspūdingai atrodančių apdovanojimų, o kartu ir savigarbą paglostysite.

Ir tuo dar nebaigsime naujovių bei pasikeitimų vardinti, kas, tarp kitko, yra labai gerai. Žaidime rasite senus gerus režimus — Road Rage ar Burning Lap. Road Rage šįkart kiek skiriasi patobulėjusiu priešų dirbtiniu intelektu. Jei anksčiau šis režimas tikrindavo jūsų įgūdžius taranuoti priešininkų automobilius, o šie paprasčiausiai bėgdavo lyg bailios avelės, tai dabar patys privalėsite saugotis jų įtūžio. Dėl to bus daug įdomiau varžytis, nors sudėtingumo kartelė aukštesnė. Burning Lap režimas yra iš viso pats sudėtingiausias, bet toks jis būdavo ir iki šiolei, taigi smarkiai nustebti neturėtumėte. Žinoma, sudėtingumas Burnout žaidime yra ganėtinai abstrakti sąvoka, kadangi visuomet galite apsispręsti nekovoti dėl auksinio medalio. Tuo atveju galbūt neatrakinsite kažkokio bonuso, tačiau vargti reikės mažiau. Kartais tie aukso medaliai veda prie paranojiško perfekcionizmo, kai išbalęs žaidėjas n–tąjį kartą bando įveikti tą patį lygį vien todėl, kad atrakintų kokią smulkmeną. Žinoma, tos smulkmenos įdomios ir skatina kovoti dėl jų, bet geriausia, kad niekas jums nesutrukdys progresuoti, jei kovoti dėl medalių nenorėsite.

Prisiminus atrakinamus objektus, derėtų paminėti įdomią EA taktiką, kuria besiremdami, jie skatina žaidėjus žaisti savo išleistus žaidimus, jų turėtojams suteikdami specialių smulkmenėlių. Tarkime, jei turėsite Madden ‘06 išsaugotą failą, tai žaidime atrakinsite Madden Challenge furgoną. Visokiausių bonusų žaidime tiek daug, jog šie jums nuolat primins apie padarytą progresą ir net sužadins jumyse kolekcionierių.

Grafika, kaip ir derėtų tikėtis, aukščiausios klasės. Tai vienas geriausiai atrodančių žaidimų šiais metais. Apšvietimas, blizgantys automobiliai, detalios aplinkos ir ryškios, sodrios spalvos… Fantastika. Be abejonės, visas grožis pasirodo padarius avariją. Kaip žinia, tai buvo viena tų savybių, atnešusių serijai sėkmę. Tikroviškiausi automobilių susidūrimai visoje žaidimų rinkoje. Dėl to visos mašinos yra išgalvotos, nes jokie automobilių gamintojai nenori regėti, kaip jų kūriniai taip baisiai vartosi ir byra į šipulius. Malonu žinoti, jog Xbox ir Playstation 2 versijų išorė praktiškai nesiskiria. Tiek vienoje, tiek kitoje konsolėje žaidimas atrodo itin gerai.

Garso takelis patobulėjo, tačiau stilistiškai išliko toks pat. Kaip žinia, Xbox vartotojai čia turi šiokio tokio pranašumo, nes gali įsikelti savo muziką. Bet, kita vertus, ir esamas garso takelis tikrai nėra prastas. Jis net labai tinka prie atmosferos. Ir tik vieną žaidimo dalį po kitos nekintantis muzikos stilius ir nežymus įvairovės šioje kategorijoje trūkumas indie rocko bei lengvos šokių muzikos su roko elementais nekenčiantiesiems gali šiek tiek užkliūti.

Bendras sudėtingumo lygis sumažėjo, nors pavienius dalykus, tarkim taraną, atlikti pasidarė kiek sudėtingiau. Šioje dalyje dar labiau akcentuojamas greitis. Ir jo akivaizdžiai nepagailėta. Su kaupu, sakyčiau.

Iš tikro pripažinsiu, jog ilgokai, tikrai ilgokai varčiau savo makaulę, merkiau tai vieną, tai kitą akį, kraipiau galvą ir gręžiojau pirštus norėdamas įžvelgti šitame žaidime erzinančių minusų ar bent smulkių detalių, kurias galėčiau piktdžiugiškai išpeikti. Deja… :).