Zombiai tapo tokia neatskiriama mūsų kultūros dalimi, kad kiekvienais metais pasirodo visa krūva naujos medijos (žaidimų taip pat), paremtos šia tematika. Nors tai nėra blogas dalykas, tačiau galima vis labiau ir labiau pastebėti kaip zombių tema vis labiau išsisemia. Vis dažniau galima pastebėti kaip paėmus dviejų skirtingų medijų produktus matomas rezultatas tik pakuote iš esmės besiskirs. Zombiams reikia šviežių idėjų, kitaip jie taps net labiau nuvalkiotomis būtybėmis net už trolius bei elfus, kuriuos galima sutikti kone kiekviename fantasy stiliaus kūrinyje… Bet, deja, kad ir kaip to norėtųsi, atrodo, tai nėra jau tokia lengva užduotis. Štai pavyzdžiui, „Trapped Dead“ nors ir bando būti kelrodžiu zombių pasaulyje, tačiau, deja, pastangos neduoda laukiamų rezultatų. Kodėl? Būtent į šį klausimą šioje apžvalgoje pabandysiu ir atsakyti.

Tokios iliustracijos kaip ką tik matyta šiai apžvalgai pasirinktos neatsitiktinai. „Trapped Dead“ naudoja iš esmės tą pačią istorijos vystymo mechaniką kaip ir nemaža dalis kitų su zombiais susijusių produktų. Žinoma, būtų buvę galima pasirinkti ir kažką kito nei „Highschool of the dead“, tačiau būtent šis anime buvo pirmasis kitokio tipo media produktas, kuris šovė man į galvą.

Tiek „Highschool of the dead“ tiek „Trapped Dead“ istorijos prasideda labai panašiai. Vieną dieną istorijos personažai visai netikėtai pamato keistenybę, kuri visai netrukus virsta į zombių invazija. Tokia pradžia ne pradžia, todėl, kad būtų dar dramatiškiau, vienas iš pagrindinių veikėjų jau pačioje pradžioje būna pakramtomas, o visai netrukus ir nužudomas. Toliau vystantis istorijai atsiranda daugiau pagrindinių personažų bei atliekamos įvairios užduotys, susijusios su išlikimu. Abiejuose media produktuose paaiškėja, kad zombiais virsta žmonės kažkokio viruso pagalba. Na, o galiausiai ateina pabaiga, kurią pamatęs pradedi abejoti, ar tikrai gerai darei, skirdamas savo brangų laiką šiam produktui…

Teisybės dėlei reikia pasakyti, ne scenarijaus mechanikos panašume didžiausia bėda, o net pačiame scenarijaus turinyje. Zac Bertschy iš Anime News Network apie „Highschool of the dead“ yra pasakęs „Šis serialas galėjo būti lengvai parašytas su scenarijaus generatoriumi arba jas parašė siaubo fanas, norėdamas kaip nors nužudyti 19 minučių“. Keisčiausia, kad „Trapped Dead“ atveju šis pasakymas iš esmės taip pat tinka. Nors pats scenarijus pateikiama labai šaunia įgarsintų komiksų forma, bet pats jų turinys ne koks. Atrodo, it kas bandytų atpasakoti George A. Romero kino šedevrus, pagardindamas juos kažkokiais prieskoniais. Bet kaip bebūtų gaila, šių prieskonių dedama šiek tiek per mažai, kad rezultatas būtų labai skaniai valgomas.

„Trapped Dead“ naudojamos aplinkos nėra kažkuo ypatingos lyginant su konkuruojančiais media produktais. Čia kaip ir anuose vyrauja apleistos urbanistinės teritorijos su daugybe zombių. Kiekviena šių teritorijų nuo kitos paprastai būna atskirta tankų, policijos automobilių juostomis arba tvoromis. Žinoma, tai pasunkina užduotis. Neretai tenka pasukti galvą kaip nuo taško A nueiti į tašką B. Deja, paprastai tas „galvos pasukimas“ reiškia, kad reikia tik sugalvoti kaip praeiti pro zombių krūvą, atsidūrusią žaidėjui netinkamoje vietoje, nes beveik visi lygiai linijiniai (t.y. galima eiti tik vienu teisingu keliu).

Nors lygių dizainas paremtas logika (t.y. juose nepamatysi visiškai prie jų nederančių daiktų), tačiau kai kas juose iš ties trikdo. Tai išsaugojimo sistema. Nežinia, kodėl kūrėjai taip nusprendė, tačiau žaidimą galima išsaugoti tik užlipant ant kanalizacijos vamzdžio arba įėjus į kokį įgriuvusį liptą. Greičiausiai tai nebūtų nekiek keista, jei ne viena aplinkybė – herojų pagrindinė būstinė pasiekiama tik kanalizacijos pagalba. Kitaip tariant jie gaišta laiką viršuje naikindami zombius arba bandydami pro juos prasprukti, kai iš tiesų užtektų jiems kanalizacijos vamzdžiais nusigauti į reikiamą vietą! Bet tai dar ne viskas! Kiekvienas toks dangtis sugeba išsaugoti žaidimą tik po vieną kartą ir tik tuomet, kai visi lygyje valdomi veikėjai ant jo susirenka. Jei visų veikėjų susiėjimą ant dangčio dar galima toleruoti – sumažėja galimybė išsisaugoti tuo laiku, kai zombiai griaužia kitą veikėją, tačiau limituotą kiekvienos vietos išsaugojimą nelabai, nes būtent dėl šios savybės kartais tenka vėl ir vėl žudyti tuos pačius zombius.

Turbūt kiekviename lygyje galima surasti interaktyvių elementų. Vieni iš jų – kažką įjungia atidaro, kiti gali būti panaudoti kaip ginklai. Dar galima surasti ir sprogstančių daiktų ir durų, kurias pačiam teks atsidaryti. Visa tai kažkiek pagyvina žaidimą. Visgi, gaila, kad tai neįgyvendinta iki galo. Štai pavyzdžiui, lakstant personažui tarp žemėlapio skirtingų taškų, šis labai gerai suras kelią, kuriuo galima judėti, tačiau pradės gana keistai elgtis, jei kelyje pasitaikys uždarytos durys. Vietoj to, kad atsidarytų duris ir toliau judėtų arba bent sustotų, jis kiek įmanydamas lakstys durų vietoje.

Kovų sistema teoriškai turėtų priminti „Commandos“ žaidimų seriją, tačiau realiai viskas panašiau į trečio asmens veiksmo šaudyklę, kurioje galima valdyti net iki kelių herojų vienu metu. Jei žaidžiant vienam žaidėjui dar matomos kažkokios strategijos užuominos, tai žaidžiant kooperaciniame režime jų nelabai belieka. Vienas žaidėjas gali be bėgiodamas atitraukti zombių dėmesį kol kitas juos iš paskos po vieną kapos. Žodžiu, „Trapped Dead“ nesusidoroja su iššūkiais, atsiradusiais bandant į „Commandos“ tipo žaidimą įnešti naujovių, todėl galutiniame variante kovų mechanika gaunasi labai išbalansuota.

Kiekvienas valdomas personažas gali turėti vis kitokį ginklų ir įrankių asortimentą. Jis keičiama lygio metu paimant rastus naudingus daiktus. Jei ko nebereikia, visada galima išmesti. Kai kuriais rastais įrankiais gali naudotis tik tam tikri personažai. Žiūrint iš strateginės pusės tai kaip ir pliusas, tačiau dėl to, kad nauji valdomi personažai dažniausiai neturi jokių reikiamų įrankių bei jie išmėtyti po skirtingas žemėlapių vietas, šis pliusas sumažėja, nes nejučiomis pradedi ieškoti kitų būdų pasiekti pergalei nei išnaudoti kompanionų specialias savybes.

Kalbant apie valdomus personažus, jei tik jie būna sutikti žaidimo eigoje, dažniausiai juos galima pasirinkti savo nuožiūra prieš pradedant vykdyti misijas. Kiekvienas personažas pasižymi kitokiomis savybėmis. Pavyzdžiui, vienas greičiau laksto, o kitas – ištvermingesnis, turintis daugiau jėgų. Panašiai ir su zombiais. Nors jie nėra tokie unikalūs kaip pagrindiniai herojai, tačiau kiekviena jų rūšis pasižymi kažkokiomis išskirtinėmis savybėmis: vieni turi daugiau sveikatos taškų, kiti – greitesni, treti – pavojingesni. Todėl bandant suderinti skirtingų veikėjų bei zombių savybes galima gauti daug geresnių variantų nei aklai juos atakuojant. Visgi, deja, dėl kovinio disbalanso žaidime, iš to nepavyks gauti tiek naudos kiek tikėtasi.

Posakis „gera pradžia – pusė darbo“ labai tiktų „Trapped Dead“ žaidimui. Nors pradžia atrodė labai gerai, tačiau žengiant vis toliau žaidimas atrodo vis prasčiau. Iš tiesų, net turint galvoje, kad „Highschool of the dead“ animacinis serialas taip pat yra ne geras kūrinys su zombiais, greičiausiai rekomenduočiau būtent jam skirti savo brangų laiką. „Highschool of the dead“ turi krūvą seksualių merginų, kuriomis, deja, „Trapped Dead“ negali pasigirti.

„Trapped Dead“ apžvalgai suteikė skaitmeninė žaidimų parduotuvė GamersGate.