Uždaras beta testas
3-oji diena (labiau patyrusiems)
Mielas dienorašti… …. negaliu nei… ko gero menul… jėgos mane apleido… Kitą… … …. syk….
Štai taip. Dienoraščio nebus, nes vakar beta serveriai buvo „nugesinti“ eilinio patch idiegimui. Ta proga leiskite papasakoti šiek tiek techninių aspektų, kurie galbūt bus įdomesni tiem kas jau žaidžia WoW. Taigi 1,2,3 važiuojam…
Combat Rating — tai naujas statistinis vienetas kurį turės visi Burning Crusade personažai. Šie reitingai bus naudojami vietoj visų seniau naudotų reitingų kurių išraiška buvo procentinė: šansas atlikti kritinį smūgį, šansas pataikyti, šansas išsisukti, blokuoti ir t.t. Combat Rating vienetas bus naudojamas tik išreiškiant naudojamų daiktų suteikiamas savybes, tuo tarpu bazinės savybės arba tos kurias suteiks talentai, bus išreiškiamos taip pat kaip ir lygi šiol. Procentais. Kur razinka? Atsakymas gan paprastas. Šiai dienai ginklas turintis sakykime procentinę „to crit“ išraišką tobulėja augant personažo gabumams ir lygiui.
T.y. kartu su personažu auga ir suminis „to crit“ kiekis taigi ginklas tam tikra prasme „nesensta“. Reik manyti tai trukdė kūrėjams ginklus su „to crit“ išraiška žemesnio lygio žaidėjams (ypač jei kalbame apie chance to crit with a spell, kai tas pats ginklas nėra naudojamas daryti melee žalai). Kita vertus jei šiai dienai turėtume patį galingiausią 60lvl kardą su tarkim „10proc. to crit“ išraiška, tai 70lvl kuriamas kalavijas turėtų turėti bent jau „11 proc. to crit“, kad būtų akivaizdžiai geresnis visoms klasėms. Įvedus konkrečius reitingus dauguma šių daikto kūrimo problemų lyg ir išsisprendžia. Blizzard pateikė ir pavyzdį, kuris ko gero daugeliui jūsų bus aiškesnis nei visa mano rašliava.
Sakykim šiai dienai jūsų 34 lygio personažui, 28 critical strike rating suteiks „4 proc. to crit“. Tačiau jūsų personažui pasiekus 60 lygi reitingas nors ir liks toks pats, šansas atlikti kritinį smūgį sumažės iki 2 procentų, o 70-ajame lygyje beliks vos 1.27 procento. Būtent ši savybė garantuos kūrėjams erdvę kurti vis galingesnius ginklus pagal žaidėjo lygi negriaunant pačio žaidimo balanso ir nerizikuojant ateitį susidurti su dilema „Jei mes norime sukurti geresnį kalaviją nei jau esantis, privalome suteikti jam „100% to crit šansą“.
Dar viena idomi detalė kalbant apie reitingus ta, kad ne visi žmonės supranta, kad dauguma jų turimų procentų yra suteikti tam tikrų statistinių taškų. Pavyzdžiui 25 defence taškai realiai suteikia 1% dodge chance, 1% parry chance, 1% block chance, 1% padidina tikimybę, kad oponento smūgis bus netaiklus, 1% sumažina tikimybę gauti kritinį smūgį fizinės atakos metu. Ginklo įgūdžio taškai suteikia analogiškus privalumus puolančiajam. TBC daiktai dažniau suteiks įgūdžio reitingo taškus, o ne patį įgūdį kaip kad buvo iki šiol. T.y. skydas su + 5 defence turėtų tapti istorija o jo vietoje turėtų atsirasti skydas konvertuotas reitingo taškais.
Be abejo tai dar nėra faktas, kad bus taip kaip parašiau mat beta testo metu daug kas gali pasikeisti.
Lygio kėlimas TBC irgi ko gero bus pakitęs. Teigiama, kad lygio kėlimo kreivė bus pailginta ir papildomai bus dirbama trim pagrindiniais aspektais. Bus skirta daugiau dėmesio patirties taškams skiriamiems už atliktus kvestus. Bus įdėmiai peržvelgta patirties taškų gaunamų instance sistema. Bus ženkliai sumažintas dėmesys ir patirties taškų kiekis „grinderiams“ t.y. už padarų neturinčių sąsajų su daromais kvestai žudymą. Esminis Blizzard siekis įdiegiant šią sistemą yra gan paprastas – paskatinti žmones daryti kuo daugiau kvestų tačiau tuo pat metu tikimasi ir patvarkyti žaidimo mechaniką taip, kad kvestai būtų prieinami viso žaidimo eigoje. T.y., kad nesusidarytu situacija kurioje jūs budami 20 lygyje turite tiesiog pjauti šernus, kad pasiektumėte 21, lygi kuomet jums atsirakins nauji kvestai. Kaip tai pavyks matysime, tačiau bučkis blizzard vien už gražias mintis pakaišioti pagalių į ratus „grinderiams“.
Na ir paskutinė įdomi detalė šiam vakarui. Instance. Kaip jau rašiau anksčiau peržiūrėjus patirties taškų sistemą požemiai suteiks kiek daugiau patirties taškų, tačiau bus būdų gauti jų dar daugiau. Nuo šiol grupės lyderis galės pasirinkti kokiam sudėtingumo lygmenyje daryti instance. Pasirinkimai kol kas numatomi du Normal ir Heroic. Normal režimas greičiausiai ne daug kuo skirsis nuo dabar esančio, tačiau Heroic bus ženkliai sudėtingesnis, bet pats instance turės tą pačią maksimalaus žmonių kiekio ribą. Tai reiškia, kad Heroic iš esmės ir bus 5 žmonių instance tos zonos ekspertams kitaip sakant hardcore‘šikams. Įdomiausia yra tai, kad jau dabar žadama, jog Heroic režime mūsų laukia daugiau grobio, o svarbiausia tai, kad visi pagrindiniai bosai garantuotai mes Epic daiktus. Sveiki sugrįžę piliečiai mėgstantys pasėdėti vakarais jaukiame 5 žmonių ratelyje, atrodo jūsų valanda netruks išmušti.
Tiek žinių šiam vakarui. Serveriai pakelti netrukus grįšime prie tradicinio dienoraščio formato.
2-oji diena
Mielas dienorašti. Grynas ir gaivus naktinis Azeroto oras išties daro stebuklus. Šiandien jaučiuosi ženkliai geriau, todėl užuot ieškojusi prieglobsčio Exodus mieste į jį užbėgau tik trumpam ir patraukiau atgal į stovyklą. Tai šen, tai ten šmėsčiojantys Draenai vis užsimena, kad mūsų avarinio nusileidimo padariniai išties siaubingi ir kai kurie Naktiniai Elfai palaikė mus Eredarais. Po šimts! Mes ne Eredarai mes Draenei!
Ir dabar ši problema jau tapo asmeniškumu. Jei Azerote liks daugiau manančių, jog mes Eredar rasės atstovai, gyvenimas čia bus išties kartus ir sudėtingas. Kita vertus negali pykt… Nors formaliai mes esame Eredarų rasės atskalūnai, tačiau mūsų pasaulėžiūra nėra pakitus nuo tos, kuri vyravo mūsų rasėje kol mūsų nepradėjo verbuoti Legionas. Būtent pakitusi pasaulėžiūra pakeitė ir Eredarų išvaizda. Keista, jie tapo demonais, pasikeitė jų siekiai ir troškimai, galų gale išvaizda… Tačiau jie liko Eredarai. O mes tapome Draenei. Taaaaaip… istorijoje būna pačių netikėčiausių posūkių. Ech, dienorašti, gaila kad tu popierinis, neregys ir šiaip negyvas…
Tai ką pamačiau savo trumpos kelionės po Exodus metu taip lengvai tau nenupasakosiu. Mūsų miestas nuostabus ir didingas. Jei ne jo vaizdas iš išorės, patekęs vidun niekad nepamanytum, kad tai kažkokio tai avarinio nusileidimo padariniai. Didingos menės ir milžiniški plotai, viskas dekoruota ir subtiliai apšviesta. Jauku. Labai jauku. Ir primena susitikimus su Naaru… Exodus tiek daaaaaaaug šviesos. Akies krašteliu dirstelėjau ir į menę kur dirba Velen. Mačiau jį. Jis didis Draenų pranašas ir vadovas. Keista, kad pastarojo meto įvykiai jo veide nepaliko jokių žymių, jis vis toks pats kilnus, orus ir santūrus kokį mes jį ir pratę matyti.
Kita vertus kai pamastai, kad jis vienintelis iš mūsų lyderių pajėgė atsispirti Legiono pagundoms tai pastarųjų dienų įvykiai jam gal ir neatrodo tokie svarbūs. Oi dienorašti vos nepamiršau! Užbėgau į juvelyrų kvartalą! Tu nepatikėsi… Po avarinio nusileidimo juntamas žiaurus amatininkų stygius ir aš įsitaisiau mokytoją! Dabar aš didžiosios Exodus’o juvelyrikos mokyklos mokinė.. Tiesa pirmos pamokos nuobodžios. Imi varį, gamini viela, suki žiedą. Daugiau nieko… Tačiau sako kad šie pagrindai labai svarbūs ateičiai. Ką gi, pasikankinsiu. Reiks pašmirinėti po mūsų salą, tūpdami mes suformavom ne vieną uolienų masyvą chi chi… Ten tikrai rasiu „atidengtų“ rudos klodų.
Uuuch… Akys merkiasi. Kas gi dar buvo nuveikta per dieną? Susidraugavau su žmonėmis kurie išsilaipino mūsų pakrantėje. Padėjau jiems žaist šnipų žaidimus. Iš kelmo ir medžio lapų jie pagamino man medžio kostiumą ir lindėdama jame aš suradau jų išdaviką. Gnomą, sudariusį sandėrį su… berods su Nagomis, nespėjau isiaškinti, ranka kažkaip instinktyviai suknežino jo makaulę. Vėliau vietiniai meškažmogiai prašė padėti išspręsti jų gentines problemas kurias neva sukėlėm mes (nors aš įtariu, kad tai Liepsnojančio palikimas). Buvo idomu.
Nagrinėdama jų totemus (kurie beje mediniai ir nesulyginamai prastesni už mūsiškius – akmeninius!) išmokau jų kalbos, dar buvau pavirtusi miško dvasia ir pavirtusi pantera keliavau vėjo greičiu… Dar nardžiau ir kojos pynėsi už žolių grąsindamos nusitempti mane dugnan, visa laimė kad be kvėpavimo po vandeniu aš išbūnu gan ilgai. Dar… dar… braidžiau po miškus ir pakrančių ajerus ženkliai aukštesnius nei aš pati, keistas jausmas, mūsų planetoje nebuvo tokių aukštų augalų. Dar stebėjau itin didelį šios planetos palydovą, raminančiai kabantį danguje čirpiant kažkokiems keistiems padarams. Vietiniai juos vadina svirpliais arba svirpliukais. Hm… stebėjau palydovą?… Šiandien?!… Jis juk naktinio dangaus kūnas! Siaube… Kiek gi dabar valandų.. užsiplepėjau, dienorašti, nepyk pratęsiu ryt.
Antrąją dieną paskyrėm startinės lokacijos kvestų užbaigimui, bei detaliam aplinkos tyrinėjimui. Paskutinę žaidimo valandą kaip ir žadėta praleidom Exodus mieste. Savo architektūra jis labai primena Ironforge ir Undercity mišinį. Miestas yra požeminis ir kruopščiai suskirstytas į kvartalus taip, kad visi jie būtų pasiekiami iš vieno taško. Šioje vietoje vienintelis įžvelgtas minusas tas, kad kai kurių profesijų atstovai (pavyzdžiui juvelyrai) turės sukarti nemenką atstumą skiriantį lydimo stakles ir jų trenerį.
Antra vertus labai tikėtina, kad mieste yra ne vienas slaptas tuneliukas jungiantis kvartalus ir taip sumažinantis kelionės atstumą. Per vieną valandą tiesiog fiziškai neįmanoma pažinti Exodus. Miestas išties platus, beto kai kurie kvartalai turi po kelis aukštus. Prekyvietėse vis dar daug tuščių vietų kas galbūt byloja apie siurprizus kuriuos gausim su galutine versija, arba tai tiesiog planai ateičiai. Norėjome išmeginti aukcioną, tačiau jo vietoje vis dar vyksta statybos. Patys Draenai sako, kad jau senai atsisakė materialinių vertybių ir aukcionas jiems nė motais. Sunku spėti ar jo ir nebus, ar statybų vietoje vis dėlto išdygs AH kaip susijungimo su aljansu padarinys. Kaip ten bebūtų, bankas jau yra ir jis veikia.
Aišku kibome ir į mokslus. Pasirinkome žinoma naująją profesiją juvelyrika. Tai daug žadanti ir ko gero labai pelninga būsianti profesija, tačiau daugiau dėmėsio jai skirsime ryt arba pirmadieni. Pristatysim kaip įmanoma daugiau receptų, bei parodysim kokius perliukus galima gaminti endgame.
Vis tik daugiausiai spekuliacijų pagimdė pradėtas ir nebaigtas Furbolg’ų kalbos kvestas. Padarėme keletą jo etapų ir puikiai suprantame Furbolgų kalbą, bet vis dar negalime ja kalbėti. Smalsu ar galėsime ir jei galėsime, ar orda turės galimybę ją išmokti. Smalsu ar bus daugiau išmokstamų kalbų Ogrų, Kentaurų, Koboldų ir panašiai ir kokia tikimybė kad kai kuriuos kalbos dubliuosis abiejose pusėse. Kažkodėl abejoju ar pavyks tai išsiaiškint žaidžiant betą tačiau jei ką sužinosime būtinai pranešime. Antra vertus liūdna naujiena yra ta, kad Draenai nemoka Orkų kalbos. Nežiūrint į tai, kad jie ilgą laiko tarpą taikiai ir gražiai sugyveno su Orkais Draenore. Taigi spėjimai, kad Draenai kalbės Orkų, o Kraujo Elfai žmonių (juk ne taip ir senai jie buvo sąjungininkai) kalba, bent jau kol kas nepasitvirtino.
Kaip jau ir minėjau vakar, startinės zonos kvestų linija ir įvairovė pažengė toli į priekį. Kvestų daug, jie labai įdomūs ir vieni į kitus nepanašūs. Taip pat sutikome ir keletą kraujo elfų šnipų, kurie iššokę iš šešėlių kėsinosi į mūsų gerkles. Mirę jie paliko raštelių kuriuos labai teigiamai įvertino mūsų vadovybė. Blizzard nepamiršo ir „firminių“ kvestų turinčių asociacijų su realiu gyvenimu. Vakar gavom kvestą su „Depesche Mode“ dainos žodžiais, gal sutapimas, gal ne, o niuoniuot po nosim pradėjau. Taigi tolimesnis planas pažintis su juvelyrika ir 11-20 lvl naujomis žemėmis. Visą tai tikimės išrakinėti po kaulelį ir pristatyti dar dviem, o galbūt trim dienoraščio dalimis rytoj ir pirmadienį (ir jei prireiks antradienį). Po to… Laikas užsleisti vietą Kraujo Elfams.