Penktadienį pasibaigė vienas didžiausių metų pradžios žaidimų renginių „Game Developer Conference“, kuris šiais metais vyko San Franciske. Kaip jau įprasta, jos metu žaidimų kūrėjai ne tik susitiko tarpusavyje, pasidalino mintimis ir išmoko ko nors naujo daugybėje seminarų, bet ir paskelbė ne vieną svarbią naujieną ar pademonstravo ne vieną laukiamą hitą. Renginiui pasibaigus, pabandysime Games.lt per visą ateinančią savaitę pateikti trumpus žvilgsnius iš įdomiausių žaidimų pristatymų.

Na, o pradėsime nuo daug žadančio „Far Cry 2“ projekto, kurį į parodą atvežė jos kūrėja „Ubisoft“ ir pristatė vieną iš įdomesnių žaidimo momentų – dinaminę istoriją. Jūs tikriausiai jau girdėjote kūrėjų pasakymus, kad antroji „Far Cry“ dalis bus mažiausiai panaši į įprastas pirmojo asmens šaudykles. Didžioji dalis žaidimo istorijos bus sukurta būtent žaidėjo galvoje, iš dalies panašiai kaip ir „STALKER“, bet gerokai aukštesniame „laisvumo“ lygyje. Tiesa, galbūt sakyti, jog kūrėjai visiškai nesikiš į istoriją ir nederėtų, bet daugybę žaidimo istorijos momentų lemsite jūs pats.

„Far Cry 2“ istorijos dizaineris Patrick Redding teigia, jog didžioji dalis „gameplėjaus“ suksis apie veikėjo keliones į miestelius ar aplinkos vietoves ir dalyvavimą dviejų frakcijų konflikte. Beveik 50 kvadratinių kilometrų dydžio sukurtame pasaulyje, jūs turėsite tyrinėti jį, vykdyti abiejų frakcijų misijas, žudyti įvairius NPC veikėjus ir svarbiausia – savo veiksmais įtakoti žaidimo pasaulį, bei paveikti reputacijos reitingą.

Minėtasis reitingas bus itin svarbus žaidime, kadangi tai bus pagrindinis siužeto vingius lemsiantis parametras. Reitingas įtakos, kaip NPC veikėjai, tiek draugiški, tiek priešiški, reaguos į jus. Jis taip pat nulems jūsų NPC partnerio palankumas jums arba jūsų gyvybių skaičių. Pačioje „Far Cry 2“ žaidimo pradžioje pagrindinis veikėjas užsikrės maliarija. Tad norint susilpninti ligos efektus ir ištyrinėti kuo didesnę pasaulio dalį, turėsite patikti vietiniam civiliui gydytojui, kurie paprasčiausiai padidins jūsų gyvybių skaičių. Tačiau jeigu jūs staiga pradėsite daryti daug blogų dalykų ir jūsų prastos reputacijos reitingas nepaprastai išaugs, paprasti civiliai ims atsisakinėti bendrauti su jumis, kas užkirs jums kelią naudotis medicinos laimėjimais ir jūsų gyvybių skaičius gerokai sumažės. Tokiu atveju jums reikės pradėti daugiau pasikliauti savo prasta reputacija (ir aišku ginklais), kad išgyventumėte.

Na, o pagrindinė „Ubisoft“ užduotis žaidime, kuriame beveik neįmanoma nuspėti kaip elgsis paprastas žaidėjas, yra išlaikyti jo tęstinumą. Pirmiausia kūrėjų užduotis yra pagauti žaidėjo dėmesį ir įtraukti jį į paslaptingą istoriją, kurią kurtų pats žaidėjas, tačiau jį vistiek nematomai lydėtų kūrėjų sukurti rėmai. Būtent šie rėmai ir yar sunkiausias dalykas, kadangi jie privalo žaidime atrodyti taip, kad išvydę kokį nors įvykį jūs nesuprastumėte, kad jis įvyktų bet kuriuo atveju. „Ubisoft“ šioje vietoje turi kiek kitokią išeitį: daugybę skirtingų įvykių žaidime, kurie būtų pristatomi žaidėjui atsitiktinumo principu. Jų turėtų būti pakankamai, kad vieną kartą baigę žaidimą, dar tikrai nebūtumę patyrę jų visų.

Pažvelgę į istoriją ir jos vaidmenį būsimąjame žaidime, kas buvo itin akcentuojama ir demonstruojama GDC metu, galime šiek tiek priminti ir jau anksčiau žinomus faktus. Kaip jau turbūt supratote (ar pamatėte iš nuotraukų) šįkart „Far Cry“ veiksmas persikelia iš egzotiškos ir augmeningos salos, į skurdžią Afrikos savanų teritoriją, dykumą, nykius pasienio miestelius ir netgi galėsime šiek tiek prisiminti džiungles. Daug gerų žodžių galima pasakyti ir apie žaidimo aplinkas, kurios žada užburti savo vaizdus visus egzotikos megejus, o svarbiausia visos jos bus kuo puikiausiai sunaikinamos, netgi galėsite padegti žolę, kuriai išdegus jau nebebus nieko.

Taigi, galime neabejoti, jog asmeniniams kompiuteriams, Xbox 360 ir PlayStation 3 konsolėms skirtas žaidimas, kuris turėtų pasirodyti trečiąjį šių metų ketvirtį, bus vienas didžiausių hitų šiais metais. O jeigu „Ubisoft“ pavyks įgyvendinti visus užsibrėžtus dalykus, tai „Far Cry 2“ neabejotinai paliks itin svarbią žymę žaidimų istorijoje.