Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2009/08. Teksto autorius: Kyo

Ar daug žinai muštynių žaidimų, skirtų PC, neskaičiuojant tik ką pasirodžiusio Street Fighter IV? Vieną? Du? Nė vieno? Būtent todėl šiam projektui ir garantuojama sėkmė. Tik, aišku, gaila, kad neturint nei įprasto valdymo pultelio, nei arkadinės vairalazdės nedaug tepasikausi. Kodėl? Kiekvienas turbūt sutiks, jog asmeninių kompiuterių kūrėjai tikrai negalvojo, kad klaviatūra kada nors kas nors imsis žaisti muštynių žaidimą…

Capcom išties nesiliauja manęs stebinti. Su tuo, kad ši kompanija visus savo dabartinius konsolinius hitus (Lost Planet, Devil May Cry 4, Bionic Commando ir kt.) perkelia į PC, aš jau apsipratau, tačiau perkelti Street Fighter IV… Na, tai jau įdomus sprendimas. Nors pagalvojus, toks dalykas neturėtų stebinti. Tai tiesiog eilinė investicija, prisidedanti prie Capcom įtakos plėtimo PC rinkoje. Taigi, žaidimo sėkme abejoti, ko gero, neverta, bet kaip jaustis ir ką daryti PC žaidėjui?

Veikėjai

Kaip jau įprasta muštynių žaidimuose, pradžioje pateikiamas veikėjų sąrašas, iš kurio žaidėjas gali pasirinkti mėgstamiausią ir mėginti sužaisti arkados režimu. Žaisdamas atskleisi to veikėjo istoriją ir „atrakinsi“ įvadinį bei finalinį filmukus. Iš viso čia yra 25 veikėjai, iš kurių devyni vos pradėjus žaidimą bus „užrakinti“. Šešis iš pastarųjų bus galima „atrakinti“ labai nesunkiai — tiesiog reikės įveikti žaidimą valdant jau „atrakintus“ veikėjus. Likusius tris „atrakinsi“ tik sužaidęs arkados režimu, laikydamasis tam tikrų reikalavimų, kurie toli gražu ne patys švelniausi. Beje, norint „atrakinti“ paskutinį, 25 personažą, žinomą kaip žaidimo bosą Setą, teks sužaisti arkados režimu valdant visus kitus 24 veikėjus. Žinoma, tai jau aiški užuomina į kartais sunkiai suvokiamus japonų pomėgius, tačiau patys atkakliausi žaidėjai tikrai nesunkiai „atrakins“ visus kovotojus.

Mechanika

Žinoma, Street Fighter IV nėra toks, kaip konsoliniai Tekken, Soul Calibur, naujausi Mortal Kombat ar panašūs 3D muštynių žaidimai. Street Fighter IV priklauso 2D muštynių žanrui — viskas matoma tik iš šono ir taikomos visai kitos kovos taisyklės. Nors kokios čia dar taisyklės… Visur principas tas pats: primušti savo priešininką anksčiau nei jis Tave. Tik tiek, kad Street Fighter IV kovos esmė, galima sakyti, sėkmingai atlikti supersmūgį, maksimaliai sumažinant priešininkui sveikatą. O dar geriau užbaigti kovą supersmūgiu, nes tokiu būdu gaunama daugiausia taškų. Šių atakų yra dvi rūšys. Pirmoji, kai ataką sukaupi pats, blokuodamas priešininko smūgius arba smūgiuodamas, ir antroji, kai priešininkas sumažina šiek tiek daugiau nei pusę Tavo herojaus sveikatos. Antruoju atveju supersmūgiai yra veiksmingesni, tačiau, nepataikius laiku atlikti, sukaupti antrą galimybės beveik nebėra.

Apipavidalinimas ir žaidimo būdas

Vos pasirodęs Street Fighter IV susilaukė daug liaupsių už savo vizualinį stilių. Pradėjus žaidimą ir peržiūrėjus įvadinį filmuką tampa aišku, kad kūrėjai ne juokais čiupo jautį už ragų ir įdėjo maksimalias pastangas. Tokio gero įvadinio klipo, tiek vertinant vaizdus, tiek garsus ir muziką, nemačiau jau seniai. O pačios kovos, efektai… Tiesiog pasaka. Visa tai reikia pamatyti. Muzikinis fonas patiks tikrai ne visiems. Asmeniškai man patiko, bet pažaidus šiek tiek daugiau nei 20 valandų kai kurios dainos, pavyzdžiui, kai atvertas meniu langas, pradėjo erzinti, tačiau tai natūralu.

Taigi visi dvejojantys žaidėjai turėtų galų gale pasiryžti ir nusipirkti Street Fighter IV, nes, kalbant apie asmeninius kompiuterius, tai geriausia, ką galima gauti šią dieną. Žaidimas smagus, nenuobodus, kokybiškas ir mena senus gerus laikus, kai Street Fighter serijos muštynės buvo žaidžiamos tik konsolėmis ir nieko daugiau nereikėdavo. Todėl jei maga prisiminti vaikystę, pamatyti kaip Capcom pagerino žaidimo grafiką ir kaip jį pritaikė asmeniniams kompiuteriams, čiupk pultelį ir ruoškis kovai!