GrassMania žaidimas
GrassMania – tai linksmas, tačiau pareikalausiantis jūsų loginio mąstymo, žaidimas, kuriame jūs turite padėti šuniui „DoggyDog“ kaip galima greičiau nušienauti pievą. Tačiau nereikia pamiršti, kad jums šį darbą apsunkins ne tik laiko stoka, bet ir benzinas, kuriam pasibaigus pralaimėsite. Tačiau jums į pagalbą visada ateis tam tikrose žolės vietose esantys „bonusai“, kurių pagalbą turėti nepaprastai palengvinti jūsų darbą. Taigi, viso žaidimo esmė yra kaip galima grečiau nupjauti žolę, kartu surenkant kuo daugiau šių naudingųjų artefaktų.
Šį žaidimą sukūrė jauna lietuvių studija, kurioje beje yra ir švedas, o artimiausiu metu ketina prisijungti ir vienas amerikietis, „Elven Studios“. GrassMania buvo jų pirmasis projektas kurtas specialiai „Independent Games Festival“ renginiui. Games.lt jums suteikia išskirtinę progą išbandyti šį žaidimą ir pamatyti ką jiems pavyko padaryti. Jums tereikia paspausti nuorodą teksto viršuje.
Bet geriausia yra ir tai, jog šie vyrukai paskelbė šiuo metu kuriantys antrąją žaidimo dalį – GrassMania 2, kuriai jau yar keliami daug didesni reikalavimai. Kaip teigia jie patys, šįkart beveik visos žaidimo sudedamosios dalys bus perkurtos iš naujo, bei pateikta daug įvairiausių patobulinimų, naujų funkcijų ir dar daugybę kitų dalykų, apie kuriuos manau sužinosime kūrimo eigoje. O dabar pateikiama trumpa mūsų interviu su pagrindiniu komandos nariu – Modestu Rimku.
Games.lt: Sveikas, kada pirmą kartą susidomėjai žaidimais ir nuo kada pradėjai juos kurti?
Modestas Rimkus: Sveikas. Žaidimais susidomėjau būdamas šešerių metų – būtent tada gavau savo pirmąjį kompiuterį „Ziliton“. Po keleto metų į rankas teko paimti „Sega“ ir nuo tada įgavau priklausomybę tokiems žaidimams kaip „Dune 2“ ar „Mortal Combat“. Galiausiai, būdamas dešimties, gavau personalinį kompiuterį ir pirmąjį savo žaidimą PC platformai – Diablo. Po maždaug dviejų metų, įkvėptas pastarojo žaidimo, pradėjau domėtis jų kūrimu. Pradžia turbūt būtų galima pavadinti įvairius bandymus modifikuoti esamų žaidimų failus ir taip į juos įnešti kažką savo. Vėliau naudojau paprastas žaidimų kūrimo programas kaip „Click‘n‘play“, „The games factory“. Kadangi šios programėlės buvo itin ribotos, perėjau prie nemokamų 2D varikliukų kaip “Sphere 2D engine” ar “Ika”. Tačiau šie varikliai jau reikalavo truputėlio programavimo praktikos. Todėl keletui metų apleidau žaidimų kūrimą ir pasinėriau į programavimą bei 3D modeliavimą. Na ir tik prieš porą metų pradėjau įgytas žinias realiai taikyti 3D žaidimų kūrime.
Koks buvo tavo pirmasis sukurtas žaidimas ir kaip tu jį įvertintum iš šiandienos perspektyvos?
Pirmąjį žaidimą sukūriau maždaug prieš penkerius metus naudodamas “The games factory”. Tai buvo labai paprastas 2D žaidimėlis, kuriame su rodyklėmis reikėjo vesti veikėja per lygius, kad į jį neatsitrektų priešai. Turiu pripažinti, kad tuo metu savo pirmuoju darbu buvau labai patenkintas, nes iki tol netikėjau, kad man apskritai kadanors pavyks sukurti kažką panašaus į žaidimą. Žinoma, dabar savo “kūrinio” tikrai niekam nerodyčiau, nes baisu vien tai, kad visas turinys buvo plagiatas. Nors, tiesą sakant, siužetas man iki šiol kelia šypseną: Cartman‘as iš „Pietų parko“ per Helloween‘ą kapinėse užpuolamas itin žemo DI zombių ir, atsitiktinai atradęs laiko vartus, teleportuojasi į Tristano miestelį iš Diablo. Na, o toliau geriau patylėsiu.
Kaip ir kam kilo idėja sukurti „GrassMania“ projektą?
Turbūt visi žino, kad žolės pjovimas yra labai nuobodus darbas, tad nenuostabu, kad tuo metu ateina įvairiausios idėjos. Būtent prie namų pjaunant žolę, man ir kilo mintis, kad kažkada būtų galima tai paversti į žaidimą. Negana to, kadangi niekad nepraleisdavau nei vienos „Courage the Cowardly dog“ serijos per LNK, tai po kiek laiko galvoje nusistovėjo linksmo loginio žaidimo su pagrindiniu veikėju ir siužetu idėja. Galiausiai vieną dieną mano draugas Chad Austin pasiūlė drauge padirbėti prie kokionors mažo projekto. Aptarę daugelį galimų idėjų, visgi nusprendėme, kad žolės pjovimo žaidimas atrodo gan patraukliai ir taip pradėjome kūrimo procesą, o vėliau nusprendėme savo jėgas išbandyti ir Independent Games Festival: Students Showcase konkurse.
Žaidimą kūrei vienas?
Ne, žaidimą kūriau su nedidele komanda.
Kas sudarė tavo komandą ir kaip jums pavyko visiems prisėsti prie vieno projekto?
Kaip minėjau, žaidimą pradėjau kurti kartu su programuotoju Chad Austin. Tačiau dar beveik žaidimo kūrimo pradžioje likau vienas, nes Chad‘ą užklupo darbo ir universiteto problemos. Po kiek laiko pradėjau ieškoti naujo komandos nario, kadangi reikėjo žmogaus, kuris sukurtų žaidimui muziką. Taip prie manęs prisijungė Sean Oyler, kurio kūrinėliai ir skamba GrassMania‘joje.
Dirbti prie vieno projekto keletui žmonių iš skirtingų šalių nebuvo sudėtingą, kadangi naudojome SVN versijamo sistemą, kuri leidžia bet kuriam komandos nariui lengvai stebėti kitų kūrėjų progresą ar pačiam atlikti pakeitimus, apie kuriuos automatiškai būtų informuoti visi komandos nariai.
Ar labai skyrėsi kūrimo pradžioje buvusi žaidimo vizija nuo galutinio projekto?
Kūrimo pradžioje vizija buvo gan paprasta, neturėjo detalaus plano ir praktiškai atitinko tai, ką dabar turi „GrassMania“ žaidimėlis. Tačiau kūrimo procese kilo vis daugiau naujų idėjų, geimplėjaus elementų, kurious labai norėjosi įtraukti, bet teko palikti už borto, nes problemų ir bug‘ų pakako vien jau norint suspėti įgyvendinti pirminę viziją iki IGF konkurso termino.
Ar bus kuriamas „GrassMania 2“ projektas?
Žinoma. “Grass Mania 2” jau kuriamas!
Komanda dirba prie jo ta pati?
Iš preitos „Grass Mania“ komandos likau aš ir muzikos kūrėjas Sean Oyler. Tačiau komanda pasipildė ir visai naujais nariais. Visų pirma prie mūsų prisijungė Donatas Stundys – 3D modeliuotojas, tekstūrų kūrėjas ir aktyvus cgtalk.lt narys. Taip pat du programuotojai iš Lietuvos žaidimų kūrėjų bendruomenės – Tomas Jakubauskas ir Julius Šėporaitis, bei dar vienas žaidimų programuotojas iš Švedijos – Andreas Johansson. Tikimės, kad vasarą prie mūsų prisijungs papildomas 3D modeliuotojas/animuotojas iš JAV DigiPen universiteto – Andrew Smith.
Kodėl būtent nusprendėte kurti antrą dalį, o ne visiškai naują žaidimą?
Kaip minėjau, kuriant „Grass Mania“ kilo daug naujų idėjų ir, baigiant žaidimą IGF konkursui, norėjosi matyti visai kitokį geimplėjų ir apipavidalinimą. Negana to, „Grass Mania“ neastkleidžia siužeto, žaidimo lygiai mažai kuo skiriasi vienas nuo kito ir svarbiausia – kaip minėjau, trūksta geimplėjaus įvairovės. Komandos nuomone, „Grass Mania“ visiškai neišnaudojo savo idėjos potencialo, tad nuspręsta kurti „Grass Mania 2“ ir dar kartą dalyvauti IGF‘e. Antrojoje dalyje jau esame suplanavę įvesti daug naujų žaidimo elementų, kuriuos kombinuojant susikurtų papildomos žaidimo situacijos ir taip atsivertų galimybės įvairiausiais būdais pereiti tą patį lygį. Žolės pjovimas turėtų tapti daug dinamiškesnis, o valdymas kardinaliai pasikeisti. Taip pat „Grass Mania 2“ turės visiškai naują grafinį apipavidinalinimą ir originalų veiksmo pasaulį, kuriame ir plėtosis siužetas.
Kada planuojate baigti šį žaidimą?
Tikslų mėnesį kada bus užbaigtas visas žaidimas tikrai sunku pasakyti, tačiau tikimės, kad pirmoji demonstracinė versija, kuri turbūt labai skirsis nuo galutinio varianto, išeis prieš IGF `07 terminą, o tai yra šių metų rugsėjo arba lapkričio mėnuo.
Kokie jūsų ateities planai pabaigus „GrassMania 2“?
Turbūt visi ateities planai paaiškės po to, kai bus įgyvendintas „GrassMania 2“ projektas ir koks sėkmingas jis bus. Kas žino, gal net sugalvosim pradėti „GrassMania 3: Ressurection of Grass”. Tad manau, ateitis parodys.
Ačiū už pokalbį!
Nėra už ką – buvo malonu. 🙂
38 Komentarai
J-R
normalus geimsas viasai patika (i)
Klaipedietis
GrassMania Error
Exception: Your graphics card doesn’t support the GL_ARB_multitexture extention!
o korta tai RADEON 9600 XT
kas cia dabar per pokshtai, dar nesu mates kad del mano videshkes kokia programke erorus metytu..
mcpunky
Jo, erm, si korta palaiko GL_ARB_multitexture OpenGL prapletima, tad zaidimas sito rodyti neturetu. Manau problema galetu butu su tavo kortos OpenGL draiveriais. Zinoma, galbut beda ish GrassMania puses, bet vis delto iki siol tai pirmas toks praneshimas ish kortos, kuri palaiko multitexturavima.
bombermenas
su tuo waizdu man irgi buwo, kai pasikeliai grafija 1024x……. tai zaidziau ir nieko (bet siap labai reziaaki spalwos), o kai isjungiau, tai waizdas pasidare toks iskreiptas, tokiais dryziukais wiskas issimete, tai teko rr PC daryt (budawo ir su 1.6cs, bet retai), (waizdo ploste 64MB integruota (bet kaikuriuos zaidus dar ant geros grafikos nesa), tai irgi nesuprantu delko…. siaip tie bunusai man nieko nedadedawo (o gal juos reikdawo dar ten wirsuj paspaust?:?), toliau,- galetu busi wiena panele kurioje butu ir degalu, ir laiko, ir kitu dalyku rodymas….
na aisq, kaip sakoma lengwa kritikuoti, bet kritika wisada yra naudinga…
3 k Wytas [Serious]
Geras 😀 Tikras lietuviskas, lietuvisko kaimo zaidimas 😀 😀 B) Tiesa, buvau zaides labai panasu, Lawn Mover, manau is ten ideja kilo ir lietuviams 😀 Geras zaidimas.. spyga taukuota! :P:D:D:D
mcpunky
Taip, reikia paspausti ant bonuso ikonos, kad jis aktyvuotusi. Bonusai renkasi i inventoriu, tad prisirinkus ankstesniuose lygiuose juos galima panadoti ir veliau. Aciu uz pasiulyma del paneles.
KOBE BRYANXX
zaidias normalus zaidimas man patiko
Bosser
Pas mane jis neveza 8-|:-]8-|:-]8-|
miky milky
man idomu kaip jis sukure zaidima.Kokia programa buvo kuriama sis zaidimas.O gal viska reik rasyt Wordu???
miky milky
Hou to crate somting like that?:)
pauliuszer
rokas(i):N:N
mcpunky
Na tam reikia nemazai programavimo patirties tam tikra kalba, tarkim c++. Tada tureti kokinors kompiliatoriu, pvz VisualC++. Taip pat modeliavimo igudziu su programomis kaip 3DStudioMax ar Maya, tai pat truputeli 2D piesimo patirties, tarkim su Paint Shop Pro.
Benaz_Pienas
Atrodo graziai o fainiausia tas kad jis sukurtas lietuvoje kurioje zaidimai sukuriami labai retai o jeigu ir sukuriami tai prastos kokybes arba visikai neidomus.Sis zaidimas ne tiek turintis gera grafika kiek linksma siuzeta zaidi sau sienauji zole ir nieks nerupi nereikia gal;vos sukti 🙂
Audriukas_2
absurdas kazkoks
Reilas
kaznin kodel pavadinimas angliskai jei zaidimas lietuviskas? gal taip kieciau skamba?????
Ezuss
šiaip tai nestebuklas. smagu tik kad ir lietuviai pagaliau pradėjo kapanotis į žaidimų pasaulį. valio!
Flashback
Man tai jis prastas, tiesiog nuobodybe. Bet zaidimas sukurtas pagal isgales, nera kuom skustis
puma11
kaip ji zaisti nezinau kur paspausti kad zaisciau
8-|