„Super Mario Galaxy“, išvydęs dienos šviesą 2007 metais Shigeru Miyamoto ir Yoshiaki Koizumi dėka, sugebėjo atrasti dar vieną neįtikėtiną, didelę ir niekur nematytą platforminio žaidimo visatą, kuri nepaliko abejingų. Ir iki šiol, atrodo, „Super Mario Galaxy“ pakelta platformingo kartelė buvo taip sunkiai perkandama, kad atrodė „Super Mario Galaxy“ sėkmę galbūt nežymiai pralenks tik šios serijos tęsinys. Taip ir atsitiko, tačiau „Super Mario Galaxy 2“ nepraskrido pro žaidėjus kaip nekalta krentanti žvaigždutė, o rėžėsi, kaip viską nuo žemės paviršiaus šluojantis meteoritas…
Nors „Super Mario Galaxy 2“ istorija nesikeičia nuo kitų Mario žaidimų ištisus 25 metus, tai vienas iš tų pavyzdžių, kuris atitinka „genialumo paprastume“ principą.
Taigi dar karta princesė Peach yra pagrobiama amžino Mario priešo Bowserio, ir dabar tavo eilė gelbėt princese ir nugalėt piktajį Bowserį (vėl). Taip, matyta, girdėta ir, galima sakyti, atkartojama visiškai tokia pati kaip „Super Mario Galaxy“ istorija, tad jei jūs pirkot šį žaidimą norėdami atrasti naują „Mass Effect“, tai prašovėt kaip reikalas.
Na, nevisiškai. Šį kartą Mario bus kapitonas ir turės savo erdvėlaivį (arba iš išvaizdos tiksliau pavadinus „galvalaivį“)kuriuo, panašiai kaip ir pirmtake, keliaus po įvairias planetas rinkdamas žvaigždes ir „Grand Star’us“, kad nusitiestų kelia pas savo brangiąją princesę Peach. Su šia naujove atkeliauja ir Mario fanams pažįstama žemėlapio sistema. Panašiai kaip tradiciniuose Mario žaidimuose jūs matysite visus galimus kelius ir lygius kuriuos galite žaisti, atrakint ir t.t. Dabar nereikės vaikščioti po kiekvieną planetos pastatų kambarį, kad nusigaut tai į vieną, tai į kitą planetą, o paprasčiausiai prišokus prie „galvalaivio“ vairo jums akimirksniu atsivers greitas, bei patogus žemėlapis. Nors ir smulki ši naujovė, tačiau ji tikrai sutaupo laiko ir kantrybės, bei palieka daugiau laiko pačiam žaidimo procesui.
Kad ir koks geras būtų pirmas įspūdis, „Super Mario Galaxy 2“(kaip ir visuose kituose Mario žaidimuose) stipriausias varomasis arkliukas yra žaidimo eiga. Net kai „Super Mario Galaxy 2“ išvaizda ir pagrindinė žaidimo mechanika nieko nesiskiria nuo savo pirmtako, žaidimo patrauklumą sukuria smagus ir sumanus lygių dizainas ir iki šiol serijoje nematytos naujovės.
Kiekvienas pasaulis, galaktika ar tiesiog papildoma užduotis tarpusavy skirsis kaip diena ir naktis. Planetų išvaizda, žvaigždžių pasiekimo būdai ar galiausiai iššūkių tipai kiekvienu atveju yra unikalūs.
„Super Mario Galaxy 2“ planetų pasirinkimo kiekis išties gigantiškas. Žaidime ant priešų galvų teks šokinėti žole ir gėlėmis apaugusiuose pasauliuose, čiuožti apledėjusiuose sniegynuose ar galiausiai su nerimu gaudyt žvaigždes magminėse kometose. Kiekviena planeta turės nuo 1-3 žvaigždžių kurias galėsite sugauti. Žaidimui užbaigti prireiks tik 70 žvaigždžių, tačiau net ir įveikus žaidimą jums liks beveik tiek pat neužbaigtų lygių ir vis atsivers naujos galaktikos. Jeigu žaisdami tuo pačiu rinksite dar ir gudriai paslėptus „comet“ medalius, progresuojant žaidime atsiras „prankster comets“ kurios nukris tai į vieną tai į kitą planeta ir siūlys išties pakvaišusias užduotis (tokios kaip pereik vieną planetą per 2 minutes, nugalėt planetos bosą su viena gyvybe ir t.t.).
„Super Mario Galaxy 2“ taip pat pristato naujus ir senus Mario „Power-Ups’us“. Dabar apsirijęs grybų Ûsočius sugebės ne tik tapti skraidančia bite ar leisti ugnies kamuolius, bet ir didžiuliu grąžtu gręžtis į žemę ar tapti milžinišku akmens rieduliu. Kas geriausiai, kad tiek nauji, tiek seni Mario gebėjimai turi savo vietą žaidime, yra puikiai subalansuoti ir kruopščiai išdirbti.
Į „Super Mario Galaxy 2“ sugrįžta ne tik tradiciniai grybai, bet ir žalias, viską savo kelyje ryjantis, Mario kompanionas – Yoshi’s. Yoshi’s sugebės atlikti visus savo judesius nuo „Mario 64“ laikų ir ne tik. Pavyzdžiui dabar pipirą surijęs slibinukas galės bėgiot lubomis. Šioje serijos dalyje Yoshio liežuvis išliks taip pat naudingas kaip ir ankstesnėse. Drakoša galės suryt beveik kiekvieną priešą, traukti ar užsikabinti už tam tikrų platformų ir t.t.
Žaidime debiutuoja naujas Co-op režimas. Dabar, jeigu bus sunku, tam tikrose vietose galės prisijungti antras žaidėjas, kuris padės gaudyti „Star Bit’us“, galės pritraukti tam tikrus daiktus. Iš esmės atrodo, kad antram žaidėjui netenka daug žaidimo džiaugsmo, tačiau tai puiki išeitis, jeigu namuose yra mažas vaikas ar kitas bamblys kuris visada nori žaisti, būtinai kai žaidžiate jūs, taigi tokioje situacijoje šis Co-op režimas suveikia geriau negu bet kuris kitas…
Kaip minėjau, grafika ir valdymu žaidimas nuo „Super Mario Galaxy“ beveik niekuo nesiskiria. Tačiau žaidžiant ant beveik 2 metrų įstrižainės ekrano aš nė karto nepagalvojau, kad žaidžiu ant tokios techniškai nepajėgios sistemos, nemačiau nei vieno frame-drop’o, nei vienos šlykščios tekstūros ar paprasčiausio bug’o. A nei vieno!
Nors žaidimas nereikalauja WiiMote Plus, „Super Mario Galaxy 2“ valdymas tvirtas kaip niekad, sukurtas paprastai ir „draugiškai“. Net ir kelias savaites ar mėnesius nežaidę „Super Mario Galaxy 2“ atgal sugrįžę visada žinosite kur eit, ką spaust ir ką daryti. Tiesa, patys užmaršiausi visada galės pasižiūrėt į žaidimo pakuotę įdėtą DVD su vaizdo apmokymais.
Techniškai žaidimas sukaltas taip gerai, kad net neturiu ką pridurti.
Galiausiai, „Super Mario Galaxy 2“ garsas yra nuostabus, pradedant paprasčiausiais Mario šuolio garsais, baigiant fanfaromis. „Super Mario Galaxy 2“ garso takelis labai turtingas, o melodijos, nesvarbu naujos ar senos, skamba puikiai ir išlieka galvoje dar kurį laiką po žaidimo. Galiu lažintis, kad vienu ar kitu momentu einant gatve ar miške iš niekur nieko pradėsite švilpaut „Super Mario Galaxy 2“ pagrindinę dainelę, ar melodiją, kurią girdi sugavęs „Star’a“ ar „Grand Star’a“.
Apibendrinant, „Super Mario Galaxy 2“ yra bene geriausias Wii žaidimas apskritai. Tokio idėjų, originalumo ir naujovių armagedono aš jau seniai nemačiau ir galiu drąsiai sakyt kad, tai ne tik geriausias Mario žaidimas, bet turbūt ir geriausias platformeris per visą dešimtmetį.
Tai žaidimas, dėl kurio verta turėt Wii ir tai ko gero pats geriausias pasirinkimas visiems platformerių mėgėjams.
11 Komentarai
Sharkininkas
vel tas failas rokimusas su savo vaikiskais zaidimais
Ninja_fighterR
(u) O tu suagęs ir žaidi tik COD MW2. 😐
vVheris
pritariu…. dalykas tas… kad dabartiniai 30-35m zmones, bent kiek prisiliete prie zaidimu vaikysteje jaucia nerealia nostalgija sitam zaidimui ir jama net negalvoje…. o ir siaip dabar mastau.. PS3 del GOW ar Uncharted… ir ar Wii del Mario [ypac mario!], Sonic ir FF echoes of time… galbut tas the last story irgi bus unreal… gaila bet kolkas mano mintys eina link PS3… bet as jau viena „hardcore“ konsole turiu… o gamecubikui jau atejo laikas…
Btw.. kas del apzvalgos.. ji labai gera, apie labai gera zaidima ir LLAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAAIII paveluota….
Ater
Nenoriu nieko izeist, bet nesuprantu kaip suaugusiems zmonems gali patikti toks zaidimas.
evaldas259
o pro dolphin emulatoriu sitas game ant pc pasileistu:?
Agnyz
Aš nenoriu ir neturiu teisės reikalauti, kad kiekvienas iš Games.lt narių turi būti apsišvietęs, kultūringas geimeris. Tikrai ne kiekvienas privalo sekti visas naujienas ir apžvalgas iš video žaidimų pasaulio. Kažkam juk tai tėra užsiėmimas, kuriam skiriama vos pora valandų per savaitę.
Tokiems vat žmonėms noriu kai ką paaiškinti. Mario žaidimai turi vaikišką fasadą, bet po juo yra toks idėjų ir audiovizualinio meno sprogstamasis užtaisas, kurį sukurti kol kas pajėgia tik Nintendo.
Man iki dabar sunku suvokti, kaip tokios kompanijos kaip Microsoft ir Sony, turinčios galybę pinigų ir nemažiau talentingų asmenybių, negali sukurti ko nors prilygstančio Mario kūrėjų vaizduotei.
Tos išgirtos HD konsolės, ką jos turi? Krūvas analogiškų, pagal tą patį seną brėžinį gamintų žaidimų. „God of War“ ir „Castlevania“, „Gran Turismo“ ir „Forza“, „Gears of War“ ir „Uncharted“, „Killzone“ ir „Halo“…O dabar man pasiūlykit „Super Mario Galaxy“ alternatyvą. Nėra nieko panašaus. Tie patys išskirtiniai, originalūs HD konsolių žaidimai lieka niekam neįdomus. Daug ką prarandat.
pule25
Nu ir vaikai cia susirinke. Manau jie gyvenime nera mate „zilitono“:D. Ir cia aiskina kad tokie zaidimai vaikisiki. Nors patys ne ka didesni vaikai.
Darkmanas
(u) dėl to aš ir nebesilankau konsolių klube |)
Irmax
Zaidimai yra pramogai. Visi turi prisiminti tai.
EWLTM
Sharkininkas ar Ater 😀 tikriausiai interjero ir drabuziu spalvu gammoje pripazista tik balta ir juoda spalvas(nes kitos jiems vaikiskos) , Zaidimus tik ant Hard arba Brutal(nes EASY ir NORMAL vaikiska) , pagal reitingus “M,, arba “Ao,,(nes kiti vaikiski) , stengiasi per daug nesijoukt(nes vaikiska daug juoktis) ir zaidimouse mato tik konkurencija ar su kompu ar per mp(nes vaikiska zaidimouse ieskot pramogos) … 😀
P.S.: zinau kad kiek persistengiau bet toks pirmas ispudis(zinau kad vaikiska apie zmones sprest is pirmo ispudzioXD) 😀
Venox2007
zhaidimas yra zhiauriai geras, jau visa esu perejes, rekomenduoju stipriai platformeriu megejams. Neimanoma kad cia butu zhaidimas tik vaikams, kaip tik tos visos shaudykles jau lenda pro visus galus, o cia kazhkas shviezio. Nintendo vel gerai pasidarbavo, retai mane ji nuvilia… 🙂