Apžvalga iš žurnalo PC Gamer Nr. 2009/02

Autorius: REZIDENTAS

Kaip ir visos kelionės, Space Giraffe prasideda nuo atsargių žingsnelių. Šis nedidelis, bet labai keistas žaidimas nuo pat pirmų akimirkų reikalauja visiškai kitokio nusistatymo nei įprastesni žaidimai. Nusiteikti tokiam vaizdų ir garsų chaosui išties sunku, man padėjo tik tai, kad kažkada esu žaidęs PS2 šedevrą Rez. Kalbant apie PC, tikrai nepamenu, kad būčiau matęs kažką panašaus.

Iš pat pradžių Space Giraffe atrodo tik kaip eilinė vertikaliai slenkanti šaudyklė su kosminėmis haliucinacijomis. Iš tiesų, žaidimą galima taip apibūdinti, tačiau jis kur kas platesnis ir įvairesnis. Tai kartu ir galvosūkis, reikalaujantis netikėtų sprendimų, ir muzikinis žaidimas. Valdai „kosminį laivą“, kuris kabo virš ryškaus rėmelio, ir nuolat šaudai į atskrendančius priešus. Tačiau žaidime Space Giraffe nepakanka vien tik šaudyti ryškiaspalvius vabalus primenančius priešus. Vis sunkėjant situacijai reikia galvoti, kada ir ką šaudyti, siekiant apsaugoti savo laivą ir pelnyti kuo daugiau taškų.

Kovoti su priešais padeda galios zona, kuri sėkmingų atakų metu tampa vis didesnė ir sulėtina atskrendančius priešus bei jų atakas. Neatakuojant priešų ji mažėja ir pavojingai artėja prie Tavo laivo. Renkant taškus svarbu tai, kad daugiausia jų gauni, nušovęs tam tikrus priešus ne skrydžio metu, o kai šie atskrenda iki galinės rėmelio linijos (ant jos yra Tavo laivas), nuo kurios gali tiesiog nustumti juos laivu. Taip nustumus priešą, padauginamas surinktų taškų kiekis, tad per vieną ataką maksimaliai gali gauti 9 kartus daugiau.

Žaidime link Tavęs lekia ne tik priešai. Pagavus atskrendantį galios padidintoją, galima reikiamu momentu pašokti laivu nuo rėmelio ir taip išvengti priešų, be to padidinti savo galios zoną. Minėjau, kad priešai šaudo kulkomis, kurias galima atmušti atgal tarsi žaistum kosminį tenisą. Vis dar suvoki, apie ką aš? Nes aš pats sunkiai besuvokiu.

Space Giraffe anksčiau buvo išleistas Xbox 360 konsolėje ir sulaukė įvairių vertinimų. PC versija skiriasi nuo konsolių nauju NUXX režimu, kuris akis varvinantį foną pakeičia į kiek ramesnį vaizdą. Skirtumas nėra labai didelis, tačiau padeda lengviau pastebėti priešus, kurie savo spalvomis bando susilieti su chaotiška ryškiaspalve aplinka. Visgi, nors žaisti šiuo režimu paprasčiau, nuolat jį rinktis nepatartina. Geriau NUXX naudoti kaip mokomąjį režimą ir po to pereiti prie įprasto.

Įspūdingiausias šio išskirtinio žaidimo dalykas yra tai, kad Space Giraffe visame savo chaose pasiūlo išties naujų priešų ir žaidimo idėjų, su kokiomis dar neteko susidurti. Pavyzdžiui, tam tikri monstrai Tavo laivui visiškai nekenkia ir juos lengva nušauti, tačiau tada jie išsisklaido ryškiomis spalvomis, dar labiau sudarkydami ir taip chaotišką žaidimo vaizdą.

Ypatingo dėmesio nusipelno ir žaidimo garsas. Iš tiesų, pradžioje teko sukandus dantis klausytis visiškai tarpusavyje nederančių pypsėjimų, dzingsėjimų ir frazių, tačiau įsivažiavus visame šiame chaose galima pajusti harmoniją. O svarbiausia, kad kiekvienas garsas turi savo paskirtį, kiekvienas priešo judesys ar ataka įgarsinta skirtingai. Sužaidęs kelis lygius imi susivokti šioje kakofonijoje ir pradedi orientuotis pagal garsus. Iš pradžių tai vyksta tarsi nevalingai, tačiau veiksmui intensyvėjant be garsinės pagalbos neišsiversi, nes suvokti vien stebint, kas darosi chaotiškame ekrane, yra beveik neįmanoma. Space Giraffe, kad išgyventum, Tavo ausys tampa lygiai tokios pat svarbios, kaip ir akys. O tai išties svarbus žaidimo laimėjimas.

Pasiekus Space Giraffe sudėtingumo ribą, visi Tavo pojūčiai tarsi susilieja. Kas sekundę atakuojantys garsai bei vaizdai ir noras pelnyti kuo daugiau taškų tampa Tavo žūties ar išgyvenimo priežastimi. Žaidimo balansas toks tobulas, kad galiausiai sunku patikėti tuo, kaip pats prie šio chaoso prisitaikai ir sugebi išnaudoti sekundės daleles, kad išvengtum mirtinų situacijų ir pelnytum taškų.

Iš tikrųjų, norint žaisti Space Giraffe, reikia ryžtingai nusiteikti. Net ir mokomasis žaidimo režimas gan greitai tampa sudėtingas, sunku prie jo prisitaikyti. O nuo garsų ir vaizdų pirmomis valandomis tiesiog plyšta galva. Bjauriausia, kad apima jausmas, jog taip ir nesuprasi šio žaidimo, nesugebėsi jo žaisti. Tačiau reikia pakentėti ir viskas stos į savo vietas.

Space Giraffe yra labai ilgas žaidimas. Ir labai varginantis. Tačiau kai imi suprasti žaidimą ir įsivažiuoji, jis atrodo tikrai išskirtinis. Parsisiųsk Space Giraffe demonstracinę versiją, skirk žaidimui daug kantrybės bei laiko ir pateksi į tikrai nepaprastą pasaulį. Pasikartosiu – kažko panašaus PC iki šiol nebuvo ir vargu ar bus artimiausioje ateityje.