Visai neseniai iš leidėjo Devolver Digital, gavau taktinį Myghty Rabbit Studijos žaidimą su RPG elementais „Breach and Clear: Deadline. Šiame žaidime mes žaidžiame už keturių vyrukų grupę, kurių sraigtasparnį numušė neaiškios jėgos. Na, ir nebūtų žaidimo, jeigu nereiktų grįžti į pagrindinę bazę per zombiais užkrėstą teritoriją.

Kitaip nei praeitame žaidime, daugumą priešų sudarys zombiai, žinoma, bus ir su mūsų veikėjais nesutinkančių žmonių. Laimei, mūsų vyrukai yra treniruoti kariškiai, turintys prieigą prie Jungtinių Valstijų armijos arsenalo, kuris leis nutildyti bet kokį pasipriešinimą, nors pačioje pradžioje ir neturėsite labai galingų ginklų. Kūrėjai teigia, kad žaidime egzistuoja virš šimto įvairių ginklų.
Pradėdami „Breach and Clear: Deadline“ mes susikuriame savo būrį, sudarytą iš keturių kareivių, skiriame klases, išvaizdą ir vardus. Nei vienas iš mūsų herojų neturi jokios priešistorės ar ko nors panašaus taip leidžiant žaidėjui lengviau įsijausti į patį žaidimo procesą.

Pats siužetas labai panašus į vieną kosminę siaubo šaudyklę, kurioje kirminai užvaldė žmonių kūnus ir pavertė juos į besmegenius zombius, trokštančius išnaikinti žmoniją. Žinoma, atsiranda žmonių, kurie sugeba pasislėpti ir išgyventi. Ir, tikriausiai per klaidą, kažkuris iš išgyvenusiųjų savo namuose atrado Stinger raketų sistemą ir „išjungė“ sraigtasparnį, kuris gabeno mūsų vyrukus.
Išlikę gyvi mūsų veikėjai supranta esą itin prastoje padėtyje – be rimtų ginklų zombiais užkrėstoje zonoje. Tačiau jie greitai suranda išmestų ginklų ir amunicijos, kurie padeda ilgiau išgyventi. Pagrindinis tikslas – grįžti į bazę ir išlikti gyviems. Siužetas nėra kažkuo ypatingas, jis tik suteikia priežastį, dėl kurios mes kaunamės šiame žaidime.

[Žaidimo eiga]
Mums leidžiama valdyti vieną veikėją realaus laiko režime, paskui jį seka kiti, o pakeisti veikėją galima mygtuku „Shift“. Kovos draugai valdomi dirbtinio intelekto automatiškai šaudys į bet kokią jų kelyje pasitaikiusią grėsmę, jeigu nėra duotas įsakymas nešaudyti. Realaus laiko režimas skirtas tiems, kurie nenori per daug laiko praleisti planuodami ėjimus.
Kai pasirodo priešai (skriptintose vietose), laikas sustabdomas, kad jūs galėtumėte apžvelgti aplinką ir jiems pasiruošti. Priešai šiame žaidime yra dviejų tipų – zombiai ir žmonės. Kad ir kaip būtų keista, žmonės ginkluoti automatais ir kulkosvaidžiais kelia mažiausiai problemų, tereikia komandoje turėti snaiperį ir po kelių sekundžių priešiškų pajėgų nebelieka. Kalbant apie zombius jų taktikos panašios į naudojamas jų kolegų žaidime „Left 4 Dead“, t. y. jie bėgs tiesiai į jus ir jūs turėsite sunaikinti visus. Naikinimui naudosite ne tik automatus, pistoletus, kulkosvaidžius, šratinius šautuvus, bet ir granatas, minas bei specialiąsias veikėjų savybes vadinamas „perks“, kurios padidins žalą, greičiau perkraus ginklus, užsiundys zombius prieš kitus zombius ir kitas. Nušovus priešus jūs gaunate patirties taškų, kurie didina jūsų lygį, o padidėjus lygiui jūs gausite vieną tašką, kurį galėsite skirti „perks“.
Žinoma, didėjant lygiui jūsų daroma žala nedidėja, todėl reikia ieškoti ginklų tam tikrose dėžėse. Kiekvienoje zonoje yra skirtingi ginklai, kurie skiriasi pagal retumo lygį, žymimu spalvomis: standartiniai ginklai balti, ne tokie standartiniai – žali, šiek tiek retesni – mėlyni, reti – rudi, o rečiausi – violetiniai. Suradus violetinius ginklus jūs žaidimo sunkumui galite sakyti „ate“, nes jie bus tikrai galingi ir jeigu norėsite gauti net daugiau galios, galėsite juos tobulinti. Taip pat dėžėse galėsite rasti ir šarvų ar aprangos, kuri irgi žymima pagal retumą ir apsaugą.

Ėjimo režime jūs galite sustabdyti laiką pagal savo nuožiūrą ir duoti įsakymus savo kareiviams pagal situaciją kovos lauke – kokius įgūdžius naudoti, ką atgaivinti, kur trauktis, ką sprogdinti taip toliau. Tačiau šiame žaidime dėl problemų su priešišku dirbtiniu intelektu naudotis priedanga nėra vienas iš pasirinkimų, nes žmonės, prieš kuriuos mes kausimės, kartais sumanys nieko nedaryti ir nesvarbu, kad mūsų veikėjai kaip grupė sudaryta iš Džono Rembo einančių į jų poziciją tuštindami apkabas ir naikindami kitus.
Dažniausiai vienas ar du priešai sėdės savo pozicijoje ir nieko nedarys, net jei mes ir šaudysime metro atstumu. Aišku, kai jie bent atsišaudo priedanga tampa naudingu pasirinkimu. O apie zombius negaliu nieko blogo pasakyti, jie elgiasi taip kaip ir turėtų elgtis save gerbiantys zombiai.
Atvirai pasakius, aš šį žaidimą esu įveikęs 2 kartus ir praleidęs apie 20 valandų, jeigu tikėsime Steam, ir galiu pasakyti tai, kad man labiausiai patinka realaus laiko režimas, kadangi turint galingus ginklus, zombiai ir žmonės nebekelia problemų, nors sudėtingumas pasunkėja atsižvelgiant į veikėjų lygį.

Taigi, kas man užkliuvo šiame žaidime:
Istorija standartinė, o jūs patekote į bėda ir dabar reikia iššaudyti viską, kas juda ir pasiekti reikiamą tašką. Žaidimo eigoje aplankysite 4 zonas, po kurių galėsite judėti į 4 požemius, kuriuose jūs kausitės su zombių ordomis ir ieškosite retų ginklų. Taip pat vykdysite užduotis, kurios praktiškai vienodos, be jokių pakitimų ar kokių įvykių.
Priešai ir jų įvairovė
Zombių įvairovė standartinė – jūs turite lėtus zombius, kuriuos gaila šaudyti, zombius galinčius bėgti, kurių ne taip gaila, rūgštimi spjaudančius zombius, zombius, prikeliančius kitus zombius ir tankus (milžiniškus, daug gyvybių turinčius zombius žaidime vadinamus košmarais (angl. Nightmare). Įdomiausia buvo kovoti su tankais, nes reikėjo naudoti sudėtingas strategijas. Deja, su jais kausitės tik du kartus visame žaidime.

Nemirtingi Draugai
Nepasisekė – žuvo trys iš jūsų komandos narių ką daryti?
Tiesiog nueikite į išsaugojimo tašką ir jie bus sveiki bei lauks kada galės vėl pamaitinti zombius švinu. Jokios bausmės nėra jeigu jūs žaisite blogai.
Kooperacinis režimas
Taip, šis žaidimas turi multiplayer funkciją, kai jūs ir jūsų draugas pasiemę po 2 veikėjus iš kiekvienos komandos bandote įveikti žaidimą. Skaitant skamba gražiai, deja realybė nekokia. Šiuo metu t. y. (su versija 1.0.6) multiplayeris gerai neveikia.
Našumas
Šis žaidimas nėra kažkas labai kieto grafikos prasme, tačiau žaidimo varikliui reikia gero procesoriaus, todėl kai kuriems žaidėjams, turintiems AMD procesorius, žaidimas sukasi blogiau negu turėtų.
Verdiktas
Pats žaidimas nėra blogas, bet šiuo metu egzistuoja labai daug klaidų, kurias kūrėjai žada greitu metu pataisyti. Atvirai pasakius, žudyti zombius smagu, bet tik kai tai daroma su saiku. Tiems, kuriems patinka taktiniai žaidimai ir zombiai tiks ir šis žaidimas