Pernai metais į trasą gražintą F1 seriją žaidimų industrija sutiko šiltai, visgi už borto likusi išties populiari šaka privalo tenkinti savo gerbėjus, kaip tai daro NBA ar FIFA štampuojami produktai. Visgi susilaikyti nuo abejingų minčių išvydus F1 2012 išleidimo datą buvo sunku, nes metai laiko žaidimų industrijoje gan trumpas laiko tarpas, o turint neperdidžiausią studiją, stebuklais tikėti nebeverta. Kalbant apie juos, kokie gi dar stebuklai F1 temoje? Tos pačios trasos, atnaujintos komandos sudėtys, atnaujinti bolidai ir visa kita šiandienos F1 sezoną atitinkanti informacija. Čia paprastai vyksta lūžis ir žaidėjai skiriasi į dvi grupes: vieni sočiai patenkinti siūlomu šios dienos turiniu, kiti raukosi dėl inovacijų trūkimo, matytų idėjų ir bendro panašumo. Man, kaip neutraliam žaidėjui, didžioji dalis turinio lūkesčius pateisino ir nors radikaliais pokyčiais bei naujienomis čia nekvepia, pirmtake gyvavusios spragos aptaisytos neblogai.

Naujas sezonas – nauji išbandymai

Vairuoti F1 bolidą nėra taip sudėtinga kaip gali pasirodyti, tačiau tobulybei siekti prireiks tam tikrų įgūdžių, o kaip gi geriau įgauti įgūdžius, jei ne trasoje? Kaip ir anksčiau kiekvienos klasės žaidėjas priimamas skirtingai. Lengvą sudėtingumo lygį pasirinkę pradininkai šį kartą nebus taip stipriai baudžiami ir apsiribos pagalbiniais bolido kontrolės nustatymais, sumažintu ratų skaičiumi bei kitais palengvinančiais niuansais. Kylant aukščiau, vidutinį lygį bandantys perkąsti vairuotojai gauna visas sąlygas tobulėjimui: bolidas nėra visiškoje laisvėje, tačiau menka klaida gali kainuoti daug brangių pozicijų, būtent šią sunkumo konfigūraciją rekomenduočiau kiekvienam rimčiau nusiteikusiam žaidėjui.

Galiausiai ambicingiausiems iššūkių ieškotojiems sunkiausias lygis nuims visus adrenaliną laikančius apribojimus, todėl turint tinkamai sukonfigūruotą vairą ar pultelį, bandyti verta. Kitais atvejais kovoti teks ne tik su oponentais, bet ir automobilį veikiančiais gamtos dėsniais. Žinoma niekas nedraus susidėti tik tau reikalingus nustatymus, kūrėjai simuliacijos lankstumu bando įtikti kiekvienam.

Tarp kitko, renkantis būdą bolidui kontroliuoti, nebeatmetu ir klaviatūros. Praeitų metų versijoje klaviatūra jautėsi suvaržyta, dabar posūkiuose pasireiškusių problemų dalinai nebeliko, žinoma, pultelio svirties klavišas nepakeis, bet padėtis kur kas geresnė. Turiu pagirti atnaujintą fizikos modelį, perteiktas detalumas leidžia jausti svorio centrą, o aštriuose posūkiuose linguojanti bolido pakaba tik sustiprina realumo pojūčius. Gerai įsižiūrėjus gali pastebėti kaip manevruojant linguoja priekinio sparno kraštai, kad ir smulkmenos, tačiau malonios.

Toliau viskas labai matyta, nuo praktiškai nepakitusios vartotojo sąsajos iki karjeros režimo, nieko stebėtino nėra. Pradėję karjeros režimą atstovaujame susikurtą veikėją bei pasirinktą komandą, kiekvienas lenktynes sudaro treniruotės, kvalifikaciniai važiavimai bei pačios lenktynės. Naujokams pritaikytas specialus trijų ratų režimas kiek palengvina startą, tačiau naujai prisijungusiam painių klausimų išvengti nepavyks. Pavyzdžiui, naujai pristatytoms KERS(Kinetic Energy Recovery System) ir DRS (Drag Reduction System) sistemoms skiriamas vienas pranešimo langas ir daugiau nieko, sunku susigaudyti, kurie bolidai juos turi ar kada tas naujas funkcijas galima naudoti. Taip pat gana painus vidinis meniu galimai pridarys daugiau bėdos, nei naudos. Retkarčiais treniruočių dieną siūlomi laiko išbandymai atrakina naujas dalis, bėda ta, kad įveikus trasą reikalaujamu laiku ir peršokus į kvalifikacines lenktynes, rezultatai paprasčiausiai anuliuosis ir naujų bolido patobulinimų nebus. Išeitis gauti vieną ir kitą yra, tačiau apie ją nei kas nors praneš nei parodys.

Į podiumą tik kantriausi

Pradėjus karjerą vairuotojo užduotis yra tobulėti ir siekti laurų, tačiau kad ir kaip tai kvailai atrodytų, pačius jauniausius laurai susiranda patys. Lengviausiu sudėtingumo lygiu pirmąsias vietas užimti tiesiog per paprasta, karjeros tobulėjimo schema turėtų po truputį kelti bolido technines specifikacijas ir leisti konkuruoti su kitomis, stipresnėmis komandomis. Galiausiai perimti pagrindinio vairuotojo vietą ar tęsti karjerą kitoje komandoje. Naujokams taikomos atvirkščios taisyklės, pirmas trasas atvažiavus pirmam motyvacija gali kristi, o toliau patekus į kokį Niurgburgringą ar Monte Carlo, mokytis bus jau per vėlu.

Trijų ratų lenktynės irgi ne kiek padės, kiek traumuos. Jokios strategijos tokiame intervale nepamatysi, nereikės net boksuose sustoti. Todėl adresuodamas į naujus žaidėjus, primygtinai siūlau vidutinius nustatymus ir kantrybės prisotintus vakarus. Konkuruojant dešimties ir daugiau ratų trasose pasireiškia tikrasis žavesys, kokiomis padangomis važiuosi, kaip jos dėvėsis, kaip keisis oro sąlygos, kada stosi į boksus ir kiek per tą laiką prarasi pozicijų. Įgavę prasmę taktiniai elementai kur kas labiau praplečia žaidėjo supratimą ir domėjimąsi šia autosporto šaka.

Keliant sudėtingumą, kyla ir įdomumas. Atrakinus pilną žalos modelį, tenka važiuoti kur kas atsargiau. Pasitaiko ir dirbtinio intelekto klaidų, trasoje pasipila dalys, todėl vairuotojai nebegali tęsti varžybų. Labai smagi detalė, kai atsiradus kliūtims trasoje išrieda pilkas Mercedes-Benz SLS AMG ir ribodamas greitį prilaiko eismą iki užtikrinto trasos saugumo. Paminėjus dirbtinį intelektą, prisiminiau ankstesnėje dalyje kilusius keblumus, vienas iš tokių – amžinas užstrigimas boksų juostoje. Galiu nudžiuginti, nieko panašaus matyt neteko, vadinasi iš klaidų mokomasi, o tai jau pažanga.

Patyrusiems vilkams kelias į podiumą trumpesnis, iš pirmo žvilgsnio panašus Grand Prix bei karjeros režimai su laiku reikalaus naujausių žinių. KERS ir DRS tinkamas pritaikymas ir vienas iš rimtesnių iššūkių. Pirmasis kauptą kinetinę energiją generatoriuje paverčia trumpu galios proveržiu, o antrasis pakeičia galinio sparno poziciją, suteikdamas pranašumą tiesiojoje. Būtų kaip ir viskas, jei ne F1 taisyklės – kur, kada ir kaip šias naujoves naudoti. Gaila, žaidimas apie tai informacijos gaili.

Finišo vėliava

Perkandus valdymo ypatumus daugelio žaidėjų režimas kviečia išplėstomis rankomis. Penkiolikos žaidėjų lenktynėse ne tik varžysiesi tarp kitų žaidžiančiųjų, bet ir tuščias vietas užėmusių dirbtinio intelekto valdomų vairuotojų. Naujai priskiepytas kooperatyvus būdas dviems labiau tinka konsolėms, tačiau turint noro ir galimybes, varžytis toje pačioje komandoje viso sezono metu yra smagus jėgų išmėginimas, įtampą didina ir konkurencija, juk pagrindinio vairuotojo vieta tik viena.

Teigti negaliu, kad daugelio žaidėjų režimu praturtėjusi sistema yra varomoji F1 2011 jėga. Nauji grafiniai bei fizikos atnaujinimai labai puikiai sueina ir važinėjant vienam, o minėtosios naujovės šiek tiek paįvairina žaidimo stilių. Visgi jei esi vienas iš tų bandžiusių ir įveikusių prieš metus pasirodžiusią dalį, gerai pagalvok. Jei pirkai vedamas F1 aistrų – šaunu, matyt, F1 2011 jau turi, o jei ne, įsigysi. O jei ieškai tiesiog stipraus simuliatoriaus vakarams praleisti, siūlau pasižvalgyti, ypač jei turi vieną iš konsolių. Jokiu būdu nebandau įpiršti neigiamos nuomonės, F1 2011 yra oficialus lenktynių žaidimas, niekaip nenuslėpsi kūrėjų aistros ir atsidavimo. Jei tu, kaip ir jie, sergi už savo komandą ir lauki sekančių lenktynių labiau nei penktadienio, nedvejok.