Koviniai žaidimai – vienas iš azartiškiausių žaidimų žanrų. Nugalėti priešą kovoje visados didžiulis malonumas. Pastarajį malonumą kovinių žaidimų žanre labiausiai teikdavo „Mortal Kombat“ žaidimų serija. Per paskutinius keletą metų ši serija labai suprastėjo lyginant su kitais koviniais žaidimais kaip: „Soul Calibur III“, „Tekken 5“ ar „Virtua Fighter 4“. „MK“ tiesiog nubluko prieš šiuos hitus… Nuo to laiko serija apmirė.

Bet ar kadanors pagalvojote apie kovą tarp Batman’o ir Sub zero? Superman’o ir Scorpion’o? Joker’io ir Liu Kang’o? Jeigu įsivaizdavote, tai šis dalykas pavirto realybe. „Mortal Kombat“ kūrėjai „Midway“ nusprendę sukūrti žaidimą, kuriame susikautu „DC“ komiksų herojai ir „Mortal Kombat“ veikėjai… Taip gimė „Mortal Kombat vs DC Universe“.

Štai ir susitiko kaimynai vieną saulėtą dienelę…

Dar pačioje žaidimo pradžioje galėsime pasirinkti savo pusę. Tai gali būti arba „MK“ pusė arba „DC“ herojų luomas. Prieš pasirenkant gerai apsvarstykite, nes pasirinkti veikėjai lems labai daug ką. Kiekviena pusė turi savo istoriją. Tai reiškia, kad galėsime žaisti dvi kampanijas. Panašiai kaip ir paskutiniuose „Call of Duty“ serijos žaidimuose.

Žaidimo istorijai parašyti buvo pasamdyti talentingi rašytojai. „MK“ pusei „ultimate-Elseworlds“ kompanija, kuri prisidėjo prie komiksų kaip: „Catwoman: Guardian of Gotham“ ir „Superman: Last Son of Earth“, o „DC“ pusei labai talentingas komiksų rašytojas Jimmy Palmiotti, kurio darbų saraše yra tokie hitai kaip: „Daredevil“, „The Punisher“ ir „The Hills Have Eyes: The Beginning“

Po didžiulio mūšio „Mortal Kombat“ visatoje, Shao Kahn’as buvo nugalėtas Raiden’o. Jis nugalėjo blogiuką pasiūsdamas jį per magišką portalą. Tuo pačiu metu Superman’as susitvarkė su jo visatą niokojusia Darkseid’o armija. Šis pabėgo pro savajį magišką portalą ir taip sukėlė neįtikėtiną dalyką. „Mortal Kombat“ ir „DC“ pasauliai susijungė.

Dėl šios priežasties atsirado neįprastas reiškinys pavadinimu „Rage“ – jėga, kuri priverčia žmogų kautis su visais. Nesvarbu jie draugai ar priešai.

Paukšt į galvą!

Žaidime galėsime pasirinkti tarp daugiau nei 20 veikėjų. Tarp jų bus tokie herojai kaip: Batman, Superman, The Joker, Scorpion, Sub Zero ir daug kitų. Nemažas veikėjų skaičius suteikia įvairumo. Beveik visi kovotojai valdomi kitaip, turi savų judesių ir specifinių sąvybių. Sub Zero galės užšaldyti savo priešą, o Scorpion priversti oponentą klykti nuo deginančių pragaro liepsnų.

Žaidime yra keletas režimų: Istorijos, arkados ir daugelio žaidėjų. Visi jie puikus. Istorijos režimas – pats svarbiausias žaidime. Pastarasis yra sukurtas nestandartiškai. Žaidimo istorijos rež. Suskirstytas į lygius. Kiekviename lygyje turėsime žaisti už skirtingus veikėjus. Tai yra šiokia tokia naujovė kovinių žaidimų žanre, nes daugelyje žaidimų kaip: „Street Fighter II“, „Tekken“, „Dead or Alive“ žaidimuose reikdavo pasirinkti kovotoją ir peržaisto jo kampaniją. Arkadinis režimas yra jau daugelio matytas. Galėsime pasirinkti vieną veikėją ir kautis prieš aibę iš eilės sekančių oponentų. Šiuo budu galėsime atsirakinti įvairių pasiekimų/ trofėjų. Daugelio žaidėjų režimas yra paprastas. Papraščiausia kova, vienas prieš vieną. Žinoma kautis prieš ne kompiuterio valdomą veikėją daug smagiau ir tuo pačiu daug sunkiau. Šiuo režimu taip pat galėsime pasikelti savo pasiekimų ar trofėjų skaičių.

Paukšt į pilvą!

Kaip jau tapo įprasta koviniuose žaidimuos musų valdomas veikėjas galės judėti netik pirmyn ir atgal, bet ir į šonus. Taigi kovotojo judėjimas yra beveik neribojamas.

Žaidimo kovose yra keletas unikalių veiksmų. Vienas iš jų artimos kovos režimas. Paspaudus tinkamą mygtuką, žaidimo kamera priartės ir mes privalėsime žaisti mini žaidimuką, kuriame reikės spausti viena iš keturių pagrindinių kovos mygtukų ir tikėtis, kad oponentas nepaspaus to paties mygtuko. Dar vienas režimas yra „Test your might“, kuriame mes pagriebsime savo priešininką ir bėgdami daužysime juo sienas. Skamba žvėriškai? Taip ir atrodo. Taip pat yra dar vienas režimas, kuriame mes galėsime persikelti į žemesnį kovos arenos lygį. Tai padaryti paprasta. Tiesiog laiku trenkti priešui ir kartu su juo nukristi iš didelio aukščio. Per tą laiką kol abu veikėjai kris mes turėsime sužaisti tą patį žaidimuką kaip ir artimos kovos režimu. Paskutinis ir ko gero svarbiausias režimas yra „Rage“. Tai yra ta pati jėga, kuri paveikė „MK“ ir „DC“ herojus. Kai įjungtas šis režimas, priešas beveik negalės tau padaryti žalos, mūsų kumštis taps daug kartų stipresnis. Žala, kurią padarysime priešui beveik padvigubės. Tai trunka neilgai, bet pakankamai, kad žaidėjas sugebėtu laimėti mūšį.

Žudbūtinis mūšis

Kovodami galėsime atlikti aibes įvairių kombinacijų. Kiekvienas veikėjas gali atlikti įvairių kovos veiksmų. Pradedant spyriais ir baigiant iš akių lekiančiais lazeriais. Su visais veikėjais galima atlikti neįtikėtinų kombinacijų, kuriomis pribaigti priešą tikrai nesunku. Kiekvienas herojus turi po keletą savo specialų veiksmų. Jie labai praverčia kovose. Galėsime sušaldyti, pritrėkšti, drąskyti akis, uždegti ir kitaip priversti priešus kentėti.

Veikėjų animacijos yra kažkas neįtikėtino. Likau apstulbęs. Visi kovotojai juda sklandžiai ir labai tikroviškai. Visi specialieji judesiai yra sukurti beveik tobulai. Nors keletos veikėjų modeliai nėra patys geriausi, bet tai kaip jie animuoti yra kažkas nuostabaus.

„Fatality“ – šis žodis yra „Mortal Kombat“ inicialai žaidimų pasaulyje. Bet pačiame žaidime tai reiškia brutalią priešininko mirtį. Tokie veiksmai kaip: išrautas stuburas, nukirsta/ nukasta galva, pamovimas ant spyglių buvo maloniausias ir geriausias dalykas visoje „MK“ serijoje. Po „MK vs DCU“ anonso buvo daug kalbų apie „fatality“ veiksmus, bet galutinis rezultatas buvo liūdinantis. Žaidime šie veiksmai nei iš tolo negali lygintis su klasikiniais… Nebebuvo tokio kiekio kraujo, nukirstų galvų, o apie stuburo išrovimą tik pasvajoti galima… Tai yra bene didžiausias „Mortal Kombat vs DC universe“ minusas.‘

Kruvina nosis

Žaidimas yra sukūrtas „Unreal Engine 3“ varikliuko pagrindu. Dėl to „MK vs DCU“ vizualiai atrodo gražiai. Veikėjų modeliai detalus, bet aplinkoms laiko pagailėta. Kaip ir beveik visi žaidimai sukurti „Unreal Engine 3“ pagrindu, taip ir šiame jaučiama „Gears of War“ ir „Unreal Tournament 3“ įtaka. „MK vs DCU“ turi nemažai lygiu, bet jie visi jaučiasi labai vienodi. Tai šiek tiek apgriauna bendrą žaidimo vaizdą.

Veikėjai sukurti labai gražiai, bet yra vietų kur „Midway“ patingėjo. Herojų plaukų animacijos yra prastos, o kai kurios veido detalės atrodo tiesiog negražiai. Nustebau pamatęs, kad mes galime matyti veikėjo sužeidimus. Kovojant pamažu pamatysime kaip apiplyšta kario drabužiai, atsiranda mėlynės po akimis, žaizdos ir pan.

Aplinkos žaidime atrodo neblogai. Bet pastarosioms pagailėta laiko. Kovos lauko animacijos yra nuobodžios ir jose beveik nėra jokio veiksmo, o visa arenos žala kovojant pranyksta per kelias sekundes. Tokie dalykai labai liūdina, nes bendras žaidimo vaizdas yra puikus.

Prieš kiekvieną kovą ir po jos pamatysime po filmuką. Jų šiame žaidime yra krūvos. Labai nustebau tuo, kad žaidimo video intarpai atrodo daug prasčiau už žaidimo varikliuko sukurtus vaizdelius. Tai tikrai retas atvejis žaidimų industrijoje. Veikėjų detalumas atrodo sumažėjęs, o plaukai vis dar atrodo mediniai…

Bum! Oi! Bum! Trakšt!

Garsai žaidime yra neblogi, o įgarsinimas aukščiausios kokybės. Visi smūgiai skamba tikroviškai. Kovoje visada girdėsime įvairių aiktelejimų ir riksmų. Šią vietą „Midway“ galėjo šiek tiek patobulinti. Kovoje prieš kai kuriuos priešus girdėsime tuos pačius aimanavimus… Jau po kelių kartų darosi bloga, o ką kalbėti apie visą mačą.

Veikėjų įgarsinimas vaizdo intarpuose yra beveik be priekaištų. Balsai atitinka veikėjus. Krykštavau kaip mažas vaikelis išgirdęs tobulą Batman’o balsą, bet su kelių veikėjų balsais persistengta. Superman’o skamba labai iškalbingai. Žinoma taip ir turi būti, bet viskas skamba per daug iškalbingai…

Garso takelis žaidime yra vidutiniškas. Neradau tokios melodijos, kuri mane pakerėtu. Visas garso takelis sudarytas iš grėsmingų melodijų, kurios skamba kaip labai supaprastintas garso takelis iš „The Dark Knight“ filmo.

Pabaigai

„Mortal Kombat vs DC Universe“ – tai nėra dar vienas prastas „MK“ žaidimas. Tai yra bene pirmas žaidimas, kuriame galime iškaršti kailį Batman’ui ar Superman’ui. „MK vs DCU“ yra unikalus žaidimas ir turbūt nesuklysiu pasakydamas, kad šis žaidimas yra pirmas iš „vs“ serijos šios kartos konsolėse. Koks rezultatas? Puikus – „MK vs DCU“ žaidžiasi nuostabiai. Yra aibės veiksmų ir kombinacijų, bet daugelis jų yra nebetokios žiaurios kaip senuose „MK“. Vizualiai žaidimas gal ir nėra pats gražiausias, bet geresnių veikėjų animacijų man nėra tekę matyti. Garso takelis gal ir ne pats geriausias, bet jis nei gadina, nei gerina bendrą žaidimo įvaizdį. „Midway“ puikiai panaudojo „MK“ veikėjus ir dar geriau išnaudojo „DC“ licenziją. Abi visatos puikiai derą viena prie kitos. „Mortal Kombat vs DC Universe“ be jokių abejonių turi savo žavesio ir yra vertas dėmesio.