Istorija, gėrio ir blogio taškai

Pradžiai papasakosiu šiek tiek apie žaidimo istoriją. Veiksmas prasideda tuomet kai tu dar esi mažas berniukas ir gyveni nedideliame kaimelyje. Jau tuomet turi pasirinkimą, kuo būsi – geru ar blogu. Darysi gerus darbus, gausi gėrio taškų. Darydamas blogus darbus – blogio. Surinkus daug gėrio taškų – virš tavo galvos pasirodys neryški aureolė (baltas žiedas skraidantis virš galvos). O jeigu surinksi daug blogio taškų – kaktoje išdyks ragai.

Bet grįžtam prie žaidimo istorijos. Žaidime tau reikės „Savo“ seseriai nupirkti dovaną, todėl turi iš kur nors gauti pinigu. Bet ką daryti? Eiti dirbti!..

Padovanojus jai dovaną kaimą užpuls banditai. Žinoma, tu išgyvensi… Galbūt todėl tavęs ateis „Herojus“ ir nusives į „Herojų“ gildiją. Ten prasidės tavo treniruotės. Kai treniruotės pasibaigs prasidės nuotykiai… na, ir šiek tiek veliau išgelbėsi pasaulį…

Ir jeigu jūs nenukrypsite nuo pagrindinės užduoties, žaidimą turėtumėte pereiti per maždaug 12 valandų.

Kovos sistema ir valdymas

Kovos sistema ir valdymas nėra labai sudėtingi. Šie aspektai bus išdėstyti per treniruotes Herojų gildijoje ( joje išmoksite ir pagrindus). O jei trumpai: tai kovos sistemą būtu galima priskirti prie klasikinės (W A S D vaikščiojimo klavišai ir kaip būdinga su pele „trankyti“ – kai sutrenki pakankamai smūgiu gali trenkti „super“ smūgį jo daroma žala maždaug 50% didesnė su viduriniu pelės klavišu blokuojate su lanku panašiai kaip su kardu tik galima „pasidaryti“ kad atsirastu taikinukas, kaip tai padaryti bus paaiškinta per „treniruotes“). Yra ir magija, kuria galima naudotis paspaudus LEFT SHIFT ir pasirenkant norima burtą, o tada „šaunat“ su kairiu arba dešiniu pelės klavišu.

Ginklai ir šarvai, burtai

Ginklų yra keletas rūšių: Sword (kardai), Katana (irgi kardai, bet Japoniški), Axe (kirviai), Hammer (plaktukai), Mace (kūjai), Bow (lankai), Crossbow (arbaletai). Šių ginklu nėra per daug, bet, žinoma, gavęs geriausius ginklus, senu nebenaudosi. Ginklai dar yra skirstomi į Iron, Steel, bei Obsidian – žaliavos iš kurių pagaminti ginklai.

Lankų su arbaletais yra ne per didžiausia įvairovė. Kardai ar bei kiti panašūs ginklai yra skirstomi į Light ir Heavy. Žaidime svarbiausi legendiniai ginklai, kuriuos galima rasti skryniose ar už demonų durų.

Šarvai: yra maždaug apie 11 kostiumų kurie yra sudaryti iš keturių detaliu: pirštinių, kelnių, batų, viršutinės dalies. Kai kurie kostiumai turi ir po šalmą ar kepurę. Nors tų kostiumų yra maždaug tik 11, tačiau dalis jų turi skirtingas versijas, pavyzdžiui: Light ir Dark (yra ir normal tai tiesiog šarvai) . Šios versijos duoda papildomų gėrio arba blogio taškų.

Burtų yra 17. Yra ir klasikiniu kaip Fire ball ar tai Lightning. Kai kurie naudojami artimai kovai (melee) kaip multi strike (trenki į priešininką ir jis patiria kelių smūgių žalą), berserk (padidinama smūgių žalą, bet sulėtėja smūgių greitis). Kai kurie naudojami ir tolimai kovai (ranged) kaip multi arrow (principas kaip ir multi strike).

Ginklus dar galima „turbinti“. Daugelis brangių ginklų turi specialias vietas, kurios gali būti panaudotos: reikia turėti specialius akmenis, kurie duoda ugnines atakas, per laiką atkrauna gyvybes, duoda daugiau patirties taškų.

Yra ir toks eliksyras, kuris tau mirus tave prikelia. Jo skaičius matomas prie širdelės viduje.

Patirties taškai

Žaidime nėra herojaus lygiu (Kaip sakant LVL) tik patirties taškai. Už kiekvieną priešą gaunate tam tikrą kiekį patirties taškų, kuriuos galite išleisti vienam iš trijų atributų: Will (magijų atributika jas galite tobulinti iki ketvirto lygmens), Skill (labiau tolimos kovos atributika joje galite išmokti trijų atributikų: Speed: pagreitina jūsų atakų greitį, Accuracy: leidžia taikliau šaudyti ir labiau pritraukti vaizdą, Guile: kaip sakant leidžia prisėlinti nepastebėtam) ir Strenght (artimos kovos atributika , šioje atributikoje irgi galima išmokti trijų atributikų. Physique: jūs tampate stipresnis, šiuo atveju padarote daugiau žalos. Health: padidina jūsų gyvybes taškus. Thougness: tai jūsų „natūralūs“ šarvai, kai blokuojiesi tau atitenka mažesnė žala). Patirties taškai yra keturių rūšių: General (tai patirties taškai kuriuos gaunate nužude prieša ir pasijeme žalius rutuliukus), will (juos gaunate kai priešus žudote naudodamiesi magijas), skill (kai žudote priešus su lanku ar arbaletu) strenght (kai žudote priešus su kardais ar kitais artimos kovos ginklais).

Monstrai ir pašalinės užduotys

Mostrai labai svarbus bet kokio RPG žaidimo aspektas kaip ir šiame. Falbe:TLC turėtų atrasti ką žudyti yra trolių, hobitų, balverynų (į vilkolakius panašųs padarai), vapsvų, banditų, nemirėlių (undead – pusiau skeletai pusiau zombiai), scremmer (na labai panašius į vaiduoklius būtybės), fėjų ir dar keleto monstrų. Yra ir mini bosų (milžiniškas aštuonkojis kuris turi keturias kojas, milžiniškas skorpionas, milžiniška bitė ir dar keletas).

Pakalbėkim apie pašalines užduotis (side quest) jų tikrai nėra daug (apie dvidešimt gal šiek tiek daugiau gal mažiau) daugelis jų skirtingos ir nepanašios viena i kitą bus galima išaiškinti žmogžudyste, surasti keturis grybus, surinkti herojų lėles, padovanoti mokyklai knygų kolekciją (viena mano mėgstamiausių užduočių) ir klasikinės žudymo užduotys (apginti ka nors nuo nužudymo, ką nors nužudyti ir panašios). Bet atsargiai jeigu jūs ką nors nužudysite mieste ir jus pamatys sargybinis, turėsite kelias galimybes: sumokėti baudą arba pabėgti iš miesto. Jeigu pabėgsite jame negalėsite lankytis kelioliką minučių.

Sidabrinės skrynios, demonų durys, pasirinkimai žaidime ir žaidimo žemėlapis

Žaidime yra specialių skrynių, kurias gali atrakinti, surinkus tam tikrą raktų kiekį – tai sidabrinės skrynios. Jose galima rasti geriausių ginklų, geriausią šarvų komplektą ir šiaip vertingų eliksyrų. Bet svarbiausia yra rasti raktus, nes skrynios dažniausiai būna gerai matomoje vietoje. Rasti raktus gali būti tikras galvos skausmas, nes jų iš viso yra 30 (man pačiam pavyko rasti tik 28). Jie būna užkasti, įmesti į upelį, ar netgi labai gudriai užmaskuoti (pvz. yra tokia skylė į kuria reikia šauti, kad raktas pasirodytų).

Demonų durys panašiai kaip sidabrinės skrynios slepia vertingus daiktus. Kaip ir su sidabrinėmis skryniomis, bėda ne jas rasti, bet jas atidaryti. O atidaryti šias duris yra sudėtingiau negu skrynias: reikia daryti specialias durų užduotis (viena prašys kad tu jį mylėtum, kita kad būtum ištekėjęs už žinomos „mergos“ ar tai kad padarytum ką nors blogo).

Pasirinkimų žaidime nėra daug. Didžiausias pasirinkimas yra nužudyti arba nenužudyti, kokį nors svarbų veikėją. Ir nesvarbu ar tu geras ar blogas vis vien pamatysi beveik viską ką siūlo žaidimas.

Nėra pokalbio pasirinkimų, kaip yra TES IV: Oblivion ar tai Neverwinter Nights ir kituose RPG žaidimuose.

Žemėlapis yra ribotas. Sudarytas kažkur iš 50 (apytiksliai) zonų. Nors ir zonos mažos, jas vis tiek įdomu tyrinėti ir aplink jas vaikščioti.

Grafika, muzika ir įgarsinimas

Prie grafikos prikibti nelabai būtu galima. Ji, žinoma, netobula bet graži. Ryškios zonos tikrai gražios bei patrauklios. Niūrios zonos irgi padarytos puikiai.

Aš nekoks muzikantas (žinoma, kaip visi lietuviai moku padainuoti :))… bet muzika man patiko.

Įgarsinimas gan geras. Neišgirdau pasikartojančių balsų. Galima būtų dėti pliusą, bet vienas dalykas mane nuliūdino: pagrindinis veikėjas (tu) stovi kaip stabas ir nekalba. Gi pasirinkimų – nėra galėjo kelis žodžius jam duoti!

Yra ir trumpučių video intarpų, kurie pasakoja žaidimo istoriją. Atsiranda „Paveikslas“ ir balsas iš anapus, kuris pasakoja istoriją.

Laisvalaikis ir kiti dalykai

Be žudymo ir užduočių darymo turėtumėte rasti, ką veikti. Kiekviename mieste yra baras, kuriame galite sužaisti mini žaidimą. Vienas žaidimas vadinamas „Pinigų golfu“. Jame reikia, kad pinigėlis nukristų ant kuo didesnio taškų skaičiaus. Yra taip pat ir atminties lavinimo žaidimas, kur tau parodo tris daiktus. Žmogus juos uždengia. Atsiranda keturi daiktai. Tau reikia parinkti tą, kurio nebuvo. Taip pat yra klasikinė šio žaidimo versija: kai yra daug užverstų kortų ir kiekvienai kortai turi surasti porą.

Žaidime gali turėti namų. Kiekviename iš penkių miestų yra laisvas namas, kurį gali nusipirkti (jeigu nužudai kurio nors namo šeimininką, jo namas atsilaisvina ir gali jį nusipirkti). Čia taip pat gali turėti žmoną: patikusiai nevedusiai merginai reikia meilintis, dovanoti gėles, o kai virš jos galvos atsiras širdelė ir kai ji bus didelė, tada padovanojate jai žiedą ir už jos ištekėsite. Tada virš jūsų žmonos pasirodys žiedas. Žaidime galima lytiškai santykiauti, bet negalima turėti vaikų. Bet žadama, kad vaikus atneš gandrai antroje šio žaidimo dalyje (Fable 2).

Jei jums nusibodo viskas, ką išvardinau, galima paieškoti lobių. Tik išsitraukite kastuvą ir kaskite kur papuola: kartais rasite ką nors, o kartasi gali ir nepasisekti. Galima pažvejoti, tik reikia išsitraukti patikimąją meškerę ir įmesti kabliuką į ežerą. Kai kas nors užkibs, reikės tik „tapšnoti“ pelės kairįjį klavišą ir, galima sakyti, laimikis jau tavo. Dar galima sadistiškai spardyti vištas: yra ir mini žaidimas, kuriame reikia nuspirti vištą į tam tikrą zoną, ant kurios parašyti taškai, už kuriuos galima gauti tam tikrus prizus.

Na pamiršau aprašyti miestelius. Jie nėra dideli. Didžiausias yra Bowerstone (tai kaip Albion pasaulio sostinė). Kiekvieną miestelį sudaro apie 15 namų. O miestų yra penki.

Dar žaidime galima vogti, nemanyčiau, kad tai labai pelningas užsiėmimas bet kas man darbo? :).

Vogimas yra šiek tiek nelogiškas. Kai ką nors pradedi vogti atsiranda lentelė kuri yra lyg laikmatis. Kai ta lentelė užsikrauna daiktas „pasivagia“. Ir dar viena keistenybė: pagrindinis herojus išmoksta vogti tik perėjus maždaug pusę žaidimo :).

Aplinkiniai reaguoja į tavo veiksmus: gali priėjus prie žmogaus sušokti smagų šokį, ar parodyti jam vidurinį pirštą arba pasimaivyti ir parodyti savo raumenis… Išraišku yra gan daug apie 20. Pašaliniai žmonės reaguoja tik keliais būdais: nusijuokia, išsigąsta, susigėdija (paminėjau lygtais visus).

Jeigu jums nusibodo šukuosena, kurią turite galite nueiti pas kirpėją ir pasidaryti „klasišką“ šukuoseną. Ten pat galite apsikarpyti ūsus ir pasidaryti baisias tatuiruotes.

Pirmas įspūdis: 8.6

Gražu kaimelyje po medžiais, na užliūliuoja kaimo romantika.

Siužetas: 8.9

Klasikinis pasaulio gelbėjimas (ką galima pridurti?..).

Grafika: 9.0

Viskas gražu, tikrai puikiai padirbėta su kraštovaizdžiais, nėra prie ko labai prikibti.

Garsas: 9.0

Viskas puiku, kiekvienam veikėjui pritaikyti balsai labai geri.

Muzika: 8.0

Pritaikyta aplinkai, po 40 valandų arba išjungtumėte garsą arba išprotėtumėte… jums rinktis.. 🙂

Valdymas: 9.5

Nėra prie ko prikibti: viską „įkirsite“ per keletą minučių.

Bendras: 8.8

Puikus RPG nežaidusiems patarčiau pabandyti, žaidusiems prieš keletą metų peržaisti, nes šitas žaidimas per geras, kad jo nepastebėtumėte.