Visiškai nenustebsiu, jei niekados nebūsite girdėję apie tokią Dragon Quest seriją. Tokiu pavadinimu ji visąlaik buvo žinoma tik Japonijoje, JAV ankstesnės šio žaidimo dalys skambėjo kiek kitaip – Dragon Warrior. Prieš metus nepaprastai nudžiuginęs Japonijos žaidėjus ir sukėlęs ten tikrą ekstazę, žaidimas tik po metų sugebėjo pasiekti jau visiškai kitokį pasaulį – JAV. Jei esate bent menkiausias vaidmenų (RPG) serijos gerbėjas, patarčiau šios informacijos nepalaidoti taip greitai. Dragon Quest VIII yra ne tik pirmas serijos pasirodymas PlayStation 2 konsolėje, bet ir pirmas pilnas 3D žaidimas frančizėje.

Žaidimo istorija prasideda daugiau nei įprastai, kai piktasis magas Dhoulmagus pagrobia legendinį skeptrą. Pilis, iš kurios buvo pavogta, yra užburiama, karalius paverčiamas į ateivį panašia pabaisa, o rūmų princesė – į arklį. Jums buvote vienintelis rūmų sargybinis, kuriam pavyko išvengti baisiųjų kerų. Taigi dabar keliaujate su užburtuoju karaliumi ir princese, kartu su savimi pasiėmę apkūnųjį palydovą Yangus tam, kad rastumėte Dhoulmagus ir panaikintumėte visus kerus.

Pradėję su dviems herojais (jūs valdysite save ir Yangus), jūs gan greitai sutiksite ir likusius du, su kuriais ir teks įveikti žaidimą. Pirmoji į jūsų akiratį paklius žavinga, savimi pasitikinti, Jessica, kurios sugebėjimai magijos srityje bus greitai pastebėti. Ketvirtasis jūsų grupės narys bus Angelo, riteris Tamplieris. Tačiau pastarajam labiau rūpi gėrimai, lošimai ir kitos žemiškosios gėrybės, nei kilniaširdiškos užduotys. Taip, taip jūs supratote teisingai, per visą žaidimą teks išbandyti tik keturis veikėjus, skirtingai nei daugelyje kitų, panašaus žanro, žaidimų. Bet taip net ir geriau, lengviau rutuliojasi istorija ir nekankina pasirinkimo jausmas.

Nors žaidimo pasaulį tyrinėjate kaip jau įprasta vaidmenų žaidimuose, bet pradėjus kovas, teks šiek tiek prisiminti senesnius (o gal naujai atėjusius?) laikus. Kovos vyks eiliškumo principu (turn-based), kada kiekvienam iš veikėjų reikės nurodyti ką jis turi daryti ir laukti savo eilės puolimui. Nors pradžioje mūšio lemtį nuspręs tvirtos rankos, bet jau greitai, išmokus burtų, jie taps svarbiu kovos komponentu. Jų pasirinkimas tikrai nemažas: nuo puolimo magijos, bendros gynybos iki gydymo. Gan įdomi komanda „psyche-up“, kuri praleidžia veikėjo eilę pulti, tačiau sukaupia šią energiją į vieną galingą smūgį, kuris labai dažnai būna naudingas kovojant prieš bosus.

Verta būtų paminėti ir kitą, kiekvienam geram vaidmenų žaidimui būtiną atributą, sugebėjimus. Kiekvienam iš jų kelti reikės taškų, kurių, kaip įprasta, gausite pakilus jūsų lygiui. Kiekvienas iš veikėjų turės po 4 ginklų valdymo tobulinimo sritis ir po vieną papildomą kategoriją. Su pirmom keturiom viskas aišku, patobulinę tam tikro ginklo lygį, galėsite daug galingiau su juo smūgiuoti ar net atlikti specialiuosius „kombo“ judesius. Tuo tarpu penktasis bus visiems veikėjams unikalus. Pavyzdžiui, Jessica turės sugebėjimą pavadintą „išvaizda“ kurią tobulinant ne tik atsiras naujų jos magijos sugebėjimų, bet ir galėsite gerokai paveikti mūšio eiga. Tereikia įsivaizduoti grupę blogiukų atakuojančių jus, tačiau du iš tiesiog pamiršo atakuoti, užsižiūrėję į Jessicos grožybes.

Patys mūšiai, vien dėl automatiško priešų parinkimo, kartais gali tapti tikra kančią ir jūsų kantrybės išbandymu, nes vieną kartą pasirodžius vieniems priešininkams nugalėsite juos laisvai, tačiau jei kitą kartą eisite tuo pačiu keliu, galite lengvai pakliūti ir ant daug sunkesnių priešų. Bet jei su jų pasirinkimu ir yra kokia nors problema, tai kiekyje, įvairovėje ir originalume Level 5 (žaidimo kūrėjai) tikrai neprašovė pro šalį. Keliaudami per žaidimo pasaulį ir vykdami misijas, sutiksite daugybę įvairiausių priešų, kurių daugelis bus labai unikalus ir netgi linksmi. Daugiausia mano aplodismentų sulaukė dar pačioje žaidimo pradžioje sutikti, bet labai ilgai iš galvos neišgaravę „šokantys velniai“. Jų pagrindinis burtas yra magiškas šokis, kuris tiesiog gali užburti ne tik veikėjus žaidime, bet ir jus priešais televizoriaus ekraną.

Turbūt geriausia žaidimo dalis yra grafika. Žaidimas galutinai įrodo, jog žodis puiki grafika ir neališka grafika nėra tas pats. Žaidime realistiškumo nerasime, nes mažų mažiausiai nuostabi pasaka, tačiau talentingojo dailininko Akira Toriyama dėka, žaidimui galime pritaikyti žodį puikiai. Nors geriau pagalvojus supranti – to per mažą. Vien ko verti daugelis veikėjų, kurių veiduose šviečiasi talento ranka, jie tiesiog unikalus. Tačiau be veikėjų, jūsų dar laukia ir didelis pasaulis, kuriame rasite visko: apaugusių pievų, tankių girių, mėlynų ežerų, milžiniškų dykumų ir bekraščių vandenynų. Visas žaidimas yra milžiniška vaikiško stiliaus, bet visai nevaikaus skirta pasaka.

Ne, žaidimas nepažymėtas ženklu AO (tik suaugusiems), jis skirtas bent dvylika metų turintiems vaikams, tačiau labai abejotina ar jiems jis patiks. Didžioji dalis žaidimo auditorijos jau virš 20 metų, nes jaunesniems žaidėjams jis bus per „prastas“, kadangi jame nerasime begales kraują stingdančių scenų, daug besiliejančio kraujo, nenutrūkstamo veiksmo, sekso scenų ar gaujų karų. Tam yra skirta GTA serija ir kiti panašūs žaidimai. Tačiau jei jūs jau pavargote nuo anksčiau minėtų dalykų ir norite rasti kažko naujo, bet paprasto – tai Dragon Quest VIII kaip tik jums.

Žaidimo turėtų užtekti tikrai ilgam. Žaidžiant vidutiniu lygiu, visa istorija turėtų būti papasakota per 50 valandų, bet jei jūs norite dar, tuomet žaidimas siūlo begales kitų „laisvalaikio praleidimo būdų“. Dragon Quest VIII tik neseniai pasirodė Amerikoje. Kada jį išvysime (ir ar išvis pamatysim) Europoje neaišku, tačiau daugelis vaidmenų žaidimų fanų turėtų būti itin budrūs, nes tokio žaidimo praleidimas – mirtina nuodėmė jiems.

Vytautas, Games.lt