Iš žurnalo PC Klubas 2007/01. Autorius: Invisible
Istorija
Žaidimo „Gothic“ serija prasidėjo prieš penketą metų, kai kūrėjai „Piranha Bytes“ išleido pirmąją dalį vokiečių auditorijai. Žaidimas buvo labai gerai sutiktas, taip gerai, kad vėliau buvo išleista ir tarptautinė versija, siūlanti anglų kalbą žaidėjams. Deja, pirmasis „Gothic“ buvo praleistas daugumos žaidėjų, nebuvusių RPG fanais, nes nebuvo didelės šio žaidimo reklamos. Istorija pasakoja apie neteisingai į kalėjimą pasodintą bevardį herojų. Kalėjime reikėjo atrasti būdų, kaip išgyventi ir ištrūkti iš žiauraus gyvenimo ten. Antra žaidimo dalis tęsia istoriją po to, kai jūs ištrūkstate iš kalėjimo, pasaulį jau valdo drakonai, o jūs juos turite sunaikinti. Net jeigu istorija atrodo ganėtinai blankiai, žaidimas buvo kupinas veiksmo ir visi dalykai tarpusavy siejosi. Ne per seniausiai pasirodė antros žaidimo dalies papildymas, kur buvo pasakojama panaši istorija. Žaidimo dalys buvo įtraukiančios, nors turėjo nemažai klaidų. Jos nebuvo kritinės žaidimo veiksmui.
Naujoji pradžia
Su trečia žaidimo dalimi grįžtate į savo gimtąjį kraštą Myrtana ir sužinote, jog jis užvaldytas orkų, o paladinai bei ugnies magai stojo tamsiųjų pusėn dėl nežinomų priežasčių, kurių taip pat nesužinosite įžanginiame žaidimo filmuke.
„Gothic 3“ pradžia yra kažkuria prasme simbolinė, parodanti, jog sunku bus ne dėl pakeistų sudėtingumo nustatymų, o dėl žaidimo klaidų. Jūs pradedate kovodamas su orku ir taip esate supažindinamas su žaidimo valdymu, aplinka ir sąsaja, bet blogiausia yra tai, kad kol bandote perprasti žaidimą, esate daužomas orko ir negalite nieko pakeisti, nes nėra pauzės naršant po meniu ar keičiant ginklus. Jums teks mirti vėl ir vėl, tad dėl to per daug nesijaudinkite.
Paprastumas
Trečioji „Gothic“ dalis supaprastėjo palyginus su pirmtakais, kovos paviršutiniškos, bet lengviau įvaldomos. Ginklai žaidime progresuos labai lėtai. Naujas ginklas, kurį gausite po kelių valandų užduočių vykdymų, nedaug skirsis nuo to, kurį turėjote prieš tai, tad nebus tokio džiaugsmo jį gavus. Gynybai dabar galėsite naudoti skydą, bet pabandę suprasite, jog tai nėra taip efektinga, kaip išvengti smūgio atšokant atgal. Kovos taps šokinėjimu aplink priešininką karts nuo karto jam bakstelint. Bet tai nėra vienintelė išeitis: prieš stodamas į kovą akis į akį, jūs galėsite priešą apšaudyti lanku iš tolo arba vėliau griebtis magijos. Čia taip pat vertėtų paminėti, jog žaidime lengviau kautis su dvikojais priešinkais negu su keturkojais, nes šie gali kartais užstrigti ir paleisti į jus seriją atakų. Jūs dar nebūsite atsitokėję nuo vienos, o jie jau atakuos antrą kartą. Dvikojai turi mažai gyvybės taškų ir jų atakos silpnesės, tad jie tampa lengvu jūsų grobiu. Priešų nedaug, susitiksite su žmonėmis ir gyvūnais, jų pasirinkimas tikrai nedžiugins.
Užduotys
Žaidime progresuosite vykdydami įvairias užduotis, kurios bus laikomos jūsų neorganizuotame žurnale. Šioje dalyje „kvestų“ struktūra stipriai atnaujinta. Vykdydami užduotis pastebėsite, jog prisiimate vykdyti mažiau „kvestų“, reikalaujančių ilgų klaidžiojimų po žemyną, daugiau trumpų, kuriuos gausite patekę į naują plotą. Taip pat žemyne yra išsidėsčiusios frakcijos, vykdydami jų užduotis įgausite pasitikėjimą ir sukelsite pasipiktinimą priešingų frakcijų.
Pagrindinis „Gothic 3“ „kvestas“ susidaro iš įvairių užduočių vykdymo visose frakcijose. Atrodytų viskas gerai, tačiau ir čia žaidime palikta didelių kliūčių. Bėda yra ta: jei pakankamai supykdysite priešingą frakciją, ji pradės tik pamačiusi pulti, ir taip negalėsite įvykdyti pagrindinio žaidimo „kvesto“. Šiuo atveju nepadės nė žaidimo kodai, kuriais pasinaudodami galėsite gauti reikalingus daiktus, teks žaidimą žaisti iš naujo, ir jei būsite pasiekęs kokį 65–ą lygį, teks vėl pereiti tiek pat, o tai užims tikrai nemažai jūsų laiko.
Naujieji vaizdai ir garsai
„Gothic 3“ grafika tikrai gera ir atitinka šiuolaikinių žaidimų standartus. Nors personažų trūksta, bet jų modeliai yra detalūs, pastatų interjeras, atvirti plotai tikrai atrodo įspūdingai, ypač jei turite pakankamai galingą kompiuterį ir galite žaisti su aukštais grafikos nustatymais.
Muzika žaidime — instrumentinė simfonija, kuri puikiai prisitaiko prie veiksmo ir dinamiškai kinta priklausomai nuo to, kurioje vietoje esate ar kaunatės su priešais. Visi garsai puikūs ir prisideda prie kuriamos „Gothic 3“ atmosferos. Deja, to negalima pasakyti apie personažų įgarsinimą. Pagrindinis herojus dabar kalba taip, lyg būtų arogantiškas ir ne toks simpatiškas kaip ankstesnėse žaidimo dalyse. Būtų gerai, jei jūs žaistumėte „blogiukų“ pusėje, tačiau tik ne tada, kai žaidžiate už geruosius, padedančius žmones. Žaidime yra daug įgarsintų dialogų, tačiau jie paviršutiniški ir be entiuzazmo, nors ir perteikia esmę. Ši „Gothic“ dalis turėjo daugiau įgarsintojų, tad jiems neteks persistengti demonstruojant savo talentų, kas buvo ankstesnėse žaidimo dalyse.
Neišvengiamas palyginimas
Nesėkmė, jog „Gothic 3“ išėjo su techninėmis problemomis kaip ir ankstesnės dalys ir išleistas tais pačiais metais kaip ir „Elder Scrolls IV: Oblivion“. Tad praktiškai neįmanoma šių dviejų žaidimų nelyginti. „Gothic 3“ neturi tokių platybių ir galios kaip „Oblivion“, tačiau turi pankamai gerai susietą pagrindinę istoriją su pašalinėmis užduotimis, pakankamai vietos tyrinėjimams. Nors ši recenzija galbūt atrodė kai kuriais atvejais pesimistinė, bet „Gothic 3“ yra įtraukiantis, o tada jau atleidžiamos žaidimo klaidos, apsiginkluojama kantrybe ir žaidžiama, žaidžiama, žaidžiama… O gal tai dėl nostalgijos senoms dalims?…
Verdiktas
Pirmas įspūdis
Pristatomas filmukas nieko nepaaiškina, o žaidimo pradžioje tiesiog pasimeti. 2.0
Įdomumas
Į akis lenda vis daugiau žaidimo klaidų, bet pagrindinė istorija ir šalutiniai „kvestai“ pradeda įsitraukti į stebuklingą „Gothic 3“ pasaulį. 6.3
Grafika
Graži aplinka, detalūs modeliai, viskas, ko reikia šiuolaikiniam žaidimui. 8.9
Garsas
Muzika, garsai puikiai įtraukia į žaidimą, tačiau dialogai sukelia gan stiprų nepasitenkinimą. 7.4
Valdymas
Dėl nepatenkitųjų senesnėmis žaidimo dalimis, dabar valdymas yra supaprastinas ir nekelia didesnių problemų. 8.0
Išvada
Jei esate RPG žaidimų mėgėjas, turite galingą kompiuterį ir kantrybės — šis žaidimas jums. Siplnesnių kompiuterių savininkai susidurs su galybe problemų, kurių galbūt nepakęs net kantriausi. 7.5
11 Komentarai
PochlioH
Vien paskaicius isvada galiu pasakyt: Visiskai teisingai! :N
mante
🙂
El_Comandore
o as nesutinku, kad personazu mazai… kaip tik sakyciau daug, ir koznas kvesta duoda:P o siaip teisingai viska surase
laurisgoal
Neprastai… vien todel, kad pati trilogija ziauriai gera, ypac siuzetu:D
KakavosPupele
kaip pradejo vertint su oblivion tai kaz man jis kaskoke nsamone labiausei nervina visi npc nu net nzn atrodo kaip kaskoki freak… krc buna kad kalbi su sunim krc nu su sunim tai kuo jis skiresi nuo to vilko kuri uzdauzei pries pora minuciu prie miesto negaliu kaip kvailai tai atrodo….
Dyadic
Siuzetui dodu 11 balu is 10-ies, nes perejus G1 ir G2 kelis kartus net lbj noriu suzinot kas bus toliau, tik del siuzeto ir zaidziu nes su tokiais systeminiais reikalavimais :E tik i viena vieta norisi pasiust kurejus. Taip tai daug kovos efektu G3-iame, bet kazkodel pastebejau kad nelabai jau cia ir sunku kaip G1-ame ar G2-ame, ir NPC kvailesni pvz.: nemoka persokt per tvora o apeina ji 😀 per ta laika galiu paHealint save; daug BUGu pvz.: make poison skill neveikia; mazai weaponu per ilgai vaikscioji tik su vienu ginklu. Bet magijos idomios ir spalvingi, bet sarvai kazkokie netikroviski atrodo kaip teletabiku apsiaustai net paladin armor kuriame turi matytis gelezis o cia kaip paprasta striuke visiskai nepanasus i ta kuris buvo G2-ame.
Montv3
gothic 3 idomu jei esi loses ankstesnias dvejas dalis. O siaip vien del noro suzinoti kaip viskas tesis toliau ir galu gale baigsis.
Torseraz
kurmi nervina kokiu nesamoniu prirase bl…,, Net jeigu istorija atrodo ganėtinai blankiai…“wtf? kas per blankumas blyn…as tokios istorijos,tokio siuzeto niekur nesu mates,nu nebent hari poteri…viskas cia siejasi ir viskas turi nuosekluma,viskas logiska ir sukuria realybes jausma…sio zaidimo pagrindinis aspekts ir yra siuzetas…galeciau visa istorija ir surasyt jei netingeciau:-)
,,…Naujas ginklas, kurį gausite po kelių valandų užduočių vykdymų, nedaug skirsis nuo to, kurį turėjote prieš tai, tad nebus tokio džiaugsmo jį gavus. Gynybai dabar galėsite naudoti skydą, bet pabandę suprasite, jog tai nėra taip efektinga, kaip išvengti smūgio atšokant atgal. Kovos taps šokinėjimu aplink priešininką karts nuo karto jam bakstelint…“ kas cia per gaidynas?…o tai ko jie nori?kad turint ginkla su 20 damage sekantis butu 60 damage?nu pz…dar ant skydo sustume…kovos taps sokinejimu aplink priesininka karts nuo karto jam bakstelint…nu tai aisku kaip jus taip zaidziat tai gero zodelio jau neisgirsi…zaist ismokit blyn…
,,…bet blogiausia yra tai, kad kol bandote perprasti žaidimą, esate daužomas orko ir negalite nieko pakeisti…“ ,,…Jums teks mirti vėl ir vėl…“bl,jokie ten orkai jusu nedauzo. Kas jus per invalidai turit but kad pradzioj sugebetumet mirt vel ir vel… nesuprantu kaip tai imanoma…nesugebat w spaudyt ir peles mygtuko?tai meskit ta kompa nx,trynkit visus zaidimus,vistiek zaist nemokat,dar cia ant zaidimo sustume ir ,,zaidimai.lt“ zurnale visa sita bruda surase…nu sakes:E
Torseraz
dar galeciau stumt ir stumt nes paskaiciua toliau tai nuo nervu venos issoko…kurmi kritikai atsirado,vertintojai blyn…pripazistu yra broko,prie kovos sistemos reikia priprasti,nes ji kitokia nei pirmosiose dalyse.labai didelis pliusas yra chapteriu panaikinimas,nes atsiranda laisve ir kartu su nerealia,tikroviska grafika yra sukuriamas neapsakomas realybes jausmas…reikia tiesiog isilieti i zaidima ir tada nuo ekrano atsiplest nesugebesit…o cia suvertino taip kad toks vaizdas neverta nei siustis:-/:|
,,…bet sarvai kazkokie netikroviski atrodo kaip teletabiku apsiaustai net paladin armor kuriame turi matytis gelezis o cia kaip paprasta striuke …“ nu tai kai zaidi ant minimumo nes kompas daugiau nepaveza tai ko tu tikiesi? ant minimumo g3 atrodo kaip nedabaigtas…pazaistum ant max tai pamatytum kas ten per grozis:D pasaka ne zaidimas…vieninteliai tie brokai galva durina… pagal mane ne maziau 9 tikrai:D irgi kritikas atsirado:D:D cia apie save:D
belivilis
Maniau kad paladinai ir ugnies magai yra geriukai…
Ecio_Auditore
(u)(u) 100% pritariu. surase visiska nesamone. zaidimas yra pavyzdys kitiems.