Apžvalga iš žurnalo PC Gamer Nr. 2008/09

Autorius: RAW

Prieš pasirodant žaidimui, vokiška žaidimų interneto svetainė kasdien po gabaliuką papildydavo pristatomąjį žaidimo paveiksliuką. Autoriai gyrėsi, kad pralenks kai kuriuos garsiuosius žaidimus, sukurs įsimintiną siužetą, dinaminių dialogų sistemą.

Ir nors prie siužeto padirbėjo Suzana O‘Konor (Bioshock ir Gears Of War — jos darbai), nepavyko nieko stulbinančio. Tačiau savo „šedevrais“ pagarsėjęs Uvė Bolas jau įsigijo teises kurti filmą pagal šį žaidimą. 40 milijonų dolerių kainuosiantis filmas bus pradėtas kurti kitais metais. Vadinasi, žaidimas turi būti įsimintinas.

O istorija tokia. Kažkada į mūsų pasaulį įsiveržė demonai, tačiau didvyris Targonas juos išvarė. Šventykloje ta proga įsiliepsnojo šventoji ugnis, tačiau po daugelio metų kažkas sugebėjo ją užgesinti, ir demonų pulkai vėl įsiveržė į žmonių pasaulį. Mūsų valdomas herojus (taip pat Targonas, tačiau ne tas pats) turi surasti galingąjį amuletą — Dievo ranką, — kuris privers demonus nešdintis atgal į tamsybes. Artefaktas toks galingas, kad buvo padalintas į tris dalis ir patikėtas saugoti skirtingoms rasėms.

Originalių dalykų žaidime nėra daug. Pats įstabiausias — fėja Luna, kuri, būdama Targono draugė ir žygių palydovė, kartu yra ir pelės žymeklis. Mažutė fėja spindi ir taip nušviečia kelią herojui tamsiuose požemiuose ir kitose prieblandoje skendinčiose vietovėse. Be to, ji gan plepi, todėl praskaidrina nuotaiką žaidėjui, pasinėrusiam į ilgas keliones bei įnirtingas kovas. Kartais Luna šiek tiek pasišaipo iš draugo. Tarkim, kai šis pareiškia, kad jo inventoriaus skiltis jau pilna ir reiktų kažką parduoti, fėja nekaltu balsu pareiškia, jog tai nuostabi idėja.

Trys pelės mygtukai yra programuojami, t. y. kiekvienam iš jų galima priskirti norimą veiksmą ar burtus. Pasikeitus situacijai, galima priskirti kitą veiksmą. Gana patogus dalykas.

Herojaus ugdymo sistema labai supaprastinta, palyginti su garsiais analogiškais žaidimais. Beje, jau ne vienas pastarųjų mėnesių žaidimas nuėjo tokia linkme. Pradžioje žaidėjui leidžiama iš penkių pagrindinių veikėjų (karys, vagis, magas, lankininkas ir gydytojas) išsirinkti du. Čia labai negudravau ir pasiėmiau karį ir magą. Jei kils noras sužaisti antrą kartą, turbūt rinksiuosi magą ir gydytoją. O gal ir ne. Pasirinkus atveriami du savybių stiprinimo langai (talentų medis), kuriuose įgytą patirtį galima pakeisti į tam tikrų savybių patobulinimą. Savybių pavyzdžiai: ledinis smūgis, ugninių hidrų iškvietimas, priešininkus svaiginantis smūgis skydu, ginklo savybių laikinas sustiprinimas. Herojus turi keturis bruožus: jėgą, vikrumą, ištvermę ir inteligenciją. Jų stiprinimui naudojami kovose įgyti taškai, papildomai atskirus rodiklius gerina aprangos detalės, amuletai.

Daiktai išmušami iš priešų, randami jų teritorijose aptinkamose skryniose, statinėse arba perkami iš pirklių. Kai kurie amuletai didina daiktų radimo tikimybę. Gaila, kad nėra kokio nors universalaus labai gero daikto. Reikia mąstyti, kas tinka konkrečioje situacijoje, o daiktų krepšelis ne guminis… Kartais kautynėse gautų daiktų iškart nepanaudosi dėl per žemo herojaus lygio. Taip pat kai kurios karūnos, ginklai ar drabužiai gali pasirinktam veikėjui netikti. Jei netoliese nėra pirklio, nukeliauti pas jį galima naudojant runų akmenis (kartu atliekančius įrašymo ir sveikatos bei manos atstatymo funkcijas) arba renkant ir nešiojant runas. Už surinktus ir prekiaujant gautus pinigus perkami naudingi daiktai arba perskirstomos herojaus savybės, jei nutarei, kad viską darei neteisingai.

Išsaugoti galima ne tik naudojant runas, yra ir atskira komanda, tačiau iš to naudos nedaug, nes paleidus žaidimą iš naujo herojus atsidurs prie paskutinio aplankyto runos akmens, o priešai vėl ganysis senose vietose. Herojaus mirtis nėra katastrofa, nes jis atgimsta prie artimiausio runų akmens, tačiau kartu praranda dalį sukauptų patirties taškų.

Kartais priešai atrodo sunkiai įveikiami (ypač kai vietoj vieno netyčia prisišauki kelis), kita vertus, radus naudingų daiktų ir pakėlus lygį kovos pasirodo labai lengvos. Tam tikrą laiką… Kautynių animacija graži. Herojus atlieka įvairius judesius, efektingai šoka ant priešo. Varžovas išsisuka nuo smūgio, atkiša skydą, parbloškia Targoną ant žemės. Kariniai vienetai detalūs, gražūs, tačiau žaidimas aiškiai kelia per didelius reikalavimus kompiuteriui. Ilgainiui kovos vienodėja, tačiau yra pakankamai patrauklios.

Kur link eiti parodo du taškai juodame fone — herojus ir tikslas, tačiau visiškai nematyti kelio. Duodamos ir antrinės užduotys, tačiau jei nenori, gali jų nevykdyti. Dauguma tų, kuriems pagelbėjai, tepasako „ačiū“, ir tik vėliau tu pastebi, kad patirties juosta pailgėjo.

Legend — Hand Of God daug ką atkartoja iš žinomų RPG žaidimų, gana paprasta ir herojaus ugdymo sistema, nesudėtingas valdymas ir gražūs vaizdai, todėl šis žaidimas puikiai tinka tiems, kurie nori išbandyti savo jėgas žaisdami RPG. Profesionalams gali būti pernelyg paprasta.