Prisipažinsiu, Defense of the Ancients (toliau DotA) niekada nebandžiau žaisti, kažkaip netraukė, bet žinojau, kad jis tikrai geras ir populiarus. Bet rašau ne apie DotA, šiandien apžvelgiu dar pakankamai šviežią žaidimą. Tai žaidimas Heroes of Newerth (toliau HoN). Pirmoji žaidimo užuomina pasirodė dar 2008 liepą, kai vienas Savage 2 žaidėjas aptiko puslapį su HoN ir S2 Games logotipais ir tą puslapį nurodė Savage 2 forume. Tame pačiame forume kūrėjai jau buvo paminėję, kad dirba prie trečiojo savo žaidimo ir kad tas žaidimas nebus Savage 3. Taip pat buvo paminėta, kad žaidimas bus paremtas Warcraft III modifikacija Defense of the Ancients ir turės galybę naujovių. Tarp naujovių buvo patobulinta grafika bei „Voice over IP“ funkcija.
HoN mane iškart patraukė ir nenuostabu, juk kūrėjas – S2 Games. Tai tas pats kūrėjas, kuriam priklauso žaidimai Savage ir Savage 2, o jie man tikrai patiko, tad nusprendžiau surizikuoti ir pabandyti HoN. Viskas ką reikėjo padaryti, tai tik tapti Heroes of Newerth gerbėju Facebook terpėje ir laukti savo rakto… O jo teko kiek palaukti, kūrėjai žadėjo išdalinti visiems gerbėjams raktus vos pasiekus 10000 gerbėjų ribą, bet taip nebuvo, raktus gavo tikrai ne visi, jau buvau nusivylęs kūrėjais, bet jie padėtį pataisė pranešdami, kad sekantis raktų dalinimas bus surinkus 30000 gerbėjų, čia man ir pasisekė – gavau savo raktą (taip, apžvalga rašoma beta testo metu tad jai pasirodžius žaidimas bus pažengęs jau ganėtinai nemažai).
Taigi, ką mums siūlo žaidimas. Tai nepaprasta grafika su nepaprastais efektais, įtraukiantis gameplay‘jus bei galybė herojų (turiu paminėti, kad jų mažiau nei DotA ir kad beveik visi jie yra tie patys herojai iš garsiosios Warcraft III modifikacijos tik papuošti kitokiais vardais, nors kūrėjai žada ir visiškai naujų herojų). Kiekvienai kovai renkames vis kitą herojų. Herojų tipai suskirtyti į tris dalis – Strength, Agility ir Intelligence, bei išskirti į dvi frakcijas – Legion ir Hellbourne. Aišku kiekvienas herojus pasižymi tam tikrais sugebėjimais (kiekvienas turi jų po keturis). Įdomiausia yra tai, kad jeigu herojui yra lemta būti pagalbiniu veikėju (support character), tai eidamas vienas į mūšį jis mažai tepadarys ir greitai taps priešų auka. Čia reikia paminėti kiek nemalonų dalyką, yra keletas herojų, kurie turie šiek tiek per galingus sugebėjimus kitų herojų atveju – virtimas nematomu. Tokiu būdu jie lengvai gali tupėti pasislėpę ir laukti savo aukos, bet reikia tikėtis, kad išleidžiant pilną žaidimo versiją šis sugebėjimas bus kiek pakeistas.
Žaidimo eiga tikrai įdomi, kadangi visi pradeda turėdami pirmo lygio herojus, tai pati kovos pradžia būna lėtoka ir kiekvienas stengiasi nužudyti kuo daugiau varžovo automatiškai gaminamų padarėlių (creeps), kurie yra pakankamai silpni ir padeda greitai pasikelti lygius bei išmokti reikalingus įgūdžius. Vos pasiekus kokį penktą lygį prasideda rimtos kovos ir herojų medžioklė, nors pergalei reikia kito dalyko, bet nežudydamas herojų neuždirbsi pinigų, o labai reikalingi daiktams žaidimo metu pirkti. Daiktų tikrai daug, jie taip pat suskirstyti pagal paskirtį – pagalbos (visokie gyvybės taškų regeneravimo buteliukai ir panašiai), ginklai, šarvai ir t.t. Be paprastų parduotuvių (tiesą sakant ta paprasta tik viena, toje vietoje kur atsirandi po mirties) yra ir slapta parduotuvė (Secret shop), kur prekiaujama geresniais daiktais, bei dar viena parduotuvė, kuri kažkodėl pavadinta Outpost. Aišku ir čia prekiaujama daiktais, kuriuos galima rasti tiek paprastoje, tiek slaptojoje parduotuvėje, bet ši parduotuvė, kaip ir Secret yra kovos lauke (tiksliau jų yra po dvi, viena Legionui, o kita Hellbornui). Be paprastų daiktų žaidime yra ir „jungtiniai“ daiktai, kurie padaromi nusiperkant visus daiktus, kurie parašyti recepte (pats sujungimas automatiškas, vos daiktai atsiranda kuprinėje iš jų pasidaro jungtinis). Jungtiniai daiktai pasižymi kiek aukštesniais bonusais nei daiktai iš kurių jungiama kartu sudėjus (pakankamai logiška ir aišku) ir tam tikrais sugebėjimais, tokiais kaip galimybė padaryti „splash damage“ ar varžovo „užmigdymu“. Labai gaila, bet daiktų galime turėti tik šešis (neskaitant papildomos kuprinės, kurioje galima tik nešiotis daiktus, o norint juos panaudoti mum reikia atsidurti prie tos pačios, paprastosios parduotuvės. Čia praverčia vieno herojaus sugebėjimas iškviesti pagalbininką gyvūna, kuris nuo ketvirto lygio gali taip pat nešti daiktus.
Pagrindinis žaidimo tikslas yra sunaikinti priešininkų pagrindinį pastatą (tiesa, prieš tai reikės sunaikinti beveik visus kitus pastatus priešo bazėje). Be kitų žaidėjų valdomų herojų bei automatiškai lakstančių padarėlių mums tai padaryti trukdo ir bokšteliai, kurie daro tikrai nemažai žalos ir vienam sunaikinti bokštelį be tinkamų daiktų tikrai sunku. Taigi, žaidime reikalingas komandinis darbas. Žaidime galima žaisti skirtingais komandų dydžiais, pradedant vienas prieš vieną ir baigiant penki prieš penkis. Kiek liūdina žinia, kad galima pasirinkti tik vieną iš trijų žemėlapių (tikiuosi pilnoje versijoje žemėlapių bus daugiau). Prie mačo kūrimo nustatymų dar galima parinkti kelis svarbesnius nustatymus, jeigu nori rimtos kovos be jokių naujokų, kurie dar nemoka gerai žaisti. Galima įjungti funkcija, kuri neleis prisijungti naujokams (čia pasimato, kad žaidimas turi ir linksmąją pusę, nes žaidime vartojami terminai „noob“ bei “pwnd“). Aišku galima sukurti ir mačą, kuriame įleidžiami tik „noobai“. Kitas nustatymas ir kiek svarbesnis – tai sunkumo lygis. Žaidžiant su įjungtu lengvu režimu, turime silpnesnius bokštelius ir kas sekundę gauname po dvi monetas vietoje vienos .Dar vienas svarbus parodymas yra „leaver status“, jis auga nuo to, kaip dažnai atsijungi nuo jau prasidėjusio žaidimo ir kuo dažniau tokiu būdu paliksi žaidimą tuo blogiau nes prie mačo nustatymų galima nustatyti, kad „leaveriai“ negalėtų prisijungti.
Apie žaidimo įgarsinimą nėra ką daug rašyti, jis nuostabus (bent jau mano manymu), kiekvienas herojus įgarsintas kitaip ir kiekvieną kartą duodant komand jis vis ką „leptels“. Įgūdžių efektų garsai taip pat gražūs, labai pagyvina žaidimą. Į garso takelį dėmesio neatkreipiau, nes žaisdamas visada klausiausi internetinio radijo (man žaidime garso takelis užima paskutinę vietą).
Žaidimo valdymas gana paprastas, tiems kas žaidžia strateginius žaidimus bus labai lengva priprasti, nors ir kitiems neturėtų būti sunku, herojus valdomas pelės paspaudimais, žemėlapio valdymais pelę stumant į kurią nori pusę, o įgūdžiai turi savo greituosius klavišus, o jie visi tikrai patogioje vietoje (Q, W, E, R), žodžiu viskas paprasta ir aišku, nors kai reikia panaudoti daikto specialų skill‘ą tada galima ir pasimesti, ypač, jeigu daiktų su skill‘ais turi daugiau nei vieną nes daikto panaudojimui naudojami tie patys greitieji klavišai kaip ir herojaus įgūdžiams tik prie viso to prisideda mygtukas „ALT“.
Nors žaidimas ir yra geras, bet galutinis balas nebus toks, kokį iš pradžių planavau rašyti. Visa apžvalga iki šios pastraipos buvo rašoma dar uždaro beta testo metu todėl dabar žaidimas yra šiek tiek pasikeitęs, nors balo tai neturėtų keisti. Heroes of Newerth kenčia nuo vieno labai reikšmingo dalyko – konkurencijos. Internete jau galima rasti nemokamų ir tikrai geresnių Defence of the Ancients perdirbinių į atskirus žaidimus. Heroes of Newerth yra tiesioginis DotA perdirbinys su minimaliu kiekiu naujovių ir beveik jokių pakeitimų žaidimo eigai. Būtent todėl žaidimas gauna 7.4 balo. Jeigu žaidime būtų daugiau naujovių, o rinkoje nebūtų nemokamų geresnių alternatyvų balas kiltų gerokai aukščiau.
37 Komentarai
FanTaz
lol yra free bet uz hon padaro koky 10 kart daugiau pinigu 🙂 , delto lol turi geresni suporta ir geresni palaikyma.
Thebone
8-| ash db nk nebesuprantu ; lol (:-]) hon 😕
deFou
Aha tu gal financininkas ju busi, kad cia teigi jog x10 daugiau pinigu padaro 🙂
Aiskiai matosi, kad esi LoL’o fanboy’us ir kad tu myli sita zaidima ir kad jis tau geriausias, bet nereikia nusisneketi
(no offense)
FanTaz
nereike buti genijum kad nueiti i i ir pastebeti kad lol yra vienas is losemiausiu game, jis yra 4 vietoje, hon yra vos 13 vietoje, tai gera vieta bet labai maza palygynus su lol, ir pats riot sake kad uzdyrba labai daug, jie per puse metu pasamde 40 + zmoniu ir atydare savo filjala europoje, ir planuoja atydaryt azyjoje greitu metu, lol portinamas i mac , zodziu ten zmones labai LABAI gerai sukasi su lol , riot net 4 top komandas kurios dalyvaus wcg finansuos visiskai pilnai is savo kysenes.
as nesu lol fan boy , cia man izeidimas, as tik sakau ka matau, hon yra labai gerai paruostas esportiui, DAUG geriau uz lol , bet kaip draugas pasake kam losti hon kai yra dota ? , tas pac hon tik free …
beja tu neteisus del lol balanco, mano nuomone jis DAUG geriau yra subalancuotas uz dota ar hon , nes ten VISISKAI visi charai yra geri komandoja ir 1×1, ir net suportai gali 1×1 taskytis, kaip ir magai ir t.t. kai hon ar dota yra charai kurie apoliutciai dominuoja 1×1 kovas ir yra charai kurie 1×1 gauna i vienus vartus vos ne nuo vysu charu.
p.s. dar syk pasykartosiu i wcg retas game pakliuna o 2010 wcg isvis mazai zaidimu bus, kad ten yra pakliuves lol o ne hon labai daug ka pasako apie hon ir jo situacija.
p.s. is cia reik siustis dota, cia yra wc3 mepas, delto tau ir randa wc3 vysur.
Sieghard
Teko losti LoL, HoN ir DotA. DotA lošiu daugybę metų ir galiu pasakyti, kad tai yra originalas ir pradininkas viskas kas ateina į HoN, ateina iš DotA’os ir minimaliai jie patys kažka sukuria t.y. hero. Net visos formuls dmg, reduce’ai visokie ir t.t. LoL yra atskiras dalykas, jis savotiška atšaka, tikrai įdomus game, bet jam iki pilno balanso tarp hero dar meteliai, o gal ne du. Dėl palaikymo kažrykas minėjo, HoN man labai patiko nes turi Mac ir linux versijas, tai jau parodo, kad finansavimas game’ui yra tikrai labai didelis. Taigi mano verdiktas DotA yra DotA lošiu ja toliau, nes ten yra tikra šio žaidimo dvasia. HoN labai labai perspektyvi DotA’is kopija ateityje. LoL kažkas naujesnio, nei DotA/HoN, tai nėra tiek išdirbta sistema kaip DotA’oje ar HoN’e CSinimo, balanso ir hero atžaidimo atžvilgiu, galėčiau pavadinti LoL – DotA’os paprastesnė versija, bet kaip minėjo kažkas LoL turi savu įdomumų. Taigi tai yra skonios reikalas. Tik prašau nelyginti DotA ir LoL, nes tai yra du skirtingi pasauliai, tik su panašiu interface.
SyncMester940BF
Is kur ta Dota parsisiust ? Nes randu tik warcraft 3
P35Neo2
as uz DotA! Ikis tokio balanco kaip dotoje sitom kopijom dar toli. HoN lb disbalancuotas paliginus su DotA. Bet turi daug geru savibiu kurios labaio praverstu dotoje pvz: grafika, antileaveriu sistema.
SyncMester940BF
Tai kdl Dota tai galima ir Warcraft 3 vadint jei tik Dota mapas ..
FanTaz
negalima, dota yra unikalus zaidimas pakurtas ant wc3, juk tu cs nevadini half life ane ? nors cs yra half life, ir iki 1.6 , norint paleisty cs turedavai tureti hl, beja ant wc3 turi labai geru modu kaip kad footman wars ir keleta super geru rpg modu, tai kad zaidimas naudoja wc3 kaip pagrynda nereiske kad tai yra wc3.
Sieghard
Dėl WCG, HoN nepapuole dėl paprasto priežąsties jis labai neseniai išėjo iš open beta, taigi kitai metais galiu beveik garantuoti, kad jis pakeis LoL arba bus kartu. Dėl balanco ka minėjai, tai kam imti carry, jei yra supportas? Kur logika? Visas team pasiema supportus ir ownina? 😀 Juk pats žaidžiau ir mačiau ne tik aš, o daugybė patyrusiu DotA žaidėjų, kad LoL dar iki tikrai gero balanso dar trūksta 🙂 Ypač dual hero, t.y. truputi nesamonė, toliau nėra modų kaip DotA ir HoN, kaip CD ir t.t. vienu iš rimtesniu lošt. Taigi į WCG papuolė, nes game jau live sukasi metai ar pora, tai logiška, niekas nekiša naujų produktų į WCG 🙂
FanTaz
lol, baige beta pries nepilnus metus, hon pries nepilnus puse metu 🙂
negi manai kad tie keleta menesiu taip pakeite zaidima ?
ledukas
Bandziau ir hona ir lol’a seip abu yra savo tipo. Sakyciau hon yra greitesnis ir labiau reikalauja reakcijos spaudaliojant mygtuka :). Lol ramesnis ir labiau taktinis (gal ir hon panasiai rimtuose games nes losiau tik pora savaiciu) Nepatiko ant hon ta tasku sistema ateini ir nesupranti ar su noobais zaisi ar su hardcore gameriais (ir kaip visada vienas kitas tikrai hardcore budavo). Lol paprasciau 🙂 – o kas labai nepatiko tai monstrai – savi nuo priesu skiriasi tik pora skirtingos spalvos tasku. Aisku grafika nerealu lyginant su lol’u (ypac patiko kad gali medzius lauzyti 🙂 interaktyvi kaip sakant aplinka 🙂 ) Abu game turi savo pliusu minusu
LoL pliusas kad kas pora savaiciu vis balancuoja naujais updeitais, ir dar kas men ymeta po nauja veikeja. Beje LOL’e tikrai balanco reikia.. Ydomu ka padarytum – zemo lvl nesijaucia bet jeigu ilgas game tai yra charu kurie ilgai uztruke po to nieko ir nebepadaro… 1vs1 tankas pries maga auskto lvl (turiu omyny max itemai) magas gaus. O kas labiausiai nepatinka – kai ymeta nauja char jis buna kazkodel OP !!! Niekada neduoda naujo charo y pasirinkima ir jie buna tiesiog kertantis pradzioje (po to jau juos numusa status ir ziurek jau atsiranda free pasirinkime) – aisku visi nori gyventi ir valgyti – mokek pinigus ir busi OP pora savaiciu.
Boomshaker
Nafig tą xfire naudot jeigu yra in game voice chat?
Gugiss
Kaip buvo beta stadijoj oj kaip pliekdavau… Anksciau nebuvau loses dotos todel buvau naujokas sitam zanre, bet laikui begant perpratau visus herojus. Spardydavau visiems subines su panda arba blacksmithu. Tikrai labai ytrauke mane sitas zaidimas bet tik iki tol kol pasidare mokamas 😀 bandziau ir dota bet mane atgrase ispudinga grafika. Isvada HoN > Dota. o jei dotos fanbojai nepatenkinti mano postu ir bandys aiskint kad zaidime grafika visiskai nesvarbi tai va jum .i. minuso ikona salia mano posto virsutiniam desiniajam kampe
The_GRAnD_1228
Hmmm, visu pirma reiktu pagirt don117, nes kaip nezaides gan aiskiai parase. Dabar apie pacius zaidimus. Prisipazinsiu LoL nesu loses, tai teks pagvildenti DotA ir HoN. Del balanso, tai HoN dar truksta zaideju komentaru, pastabu, ir kureju darbo, nes game jaunas. Dota jau LABAI senai balansuojama. Dar atsimenu 2-3versijoje regis (dabar eina 6.67c) toks hero traxx turejo kazkoki procenta (bene 20%creep 5%hero) kad is 1hito uzmus bet koki unita. Net hon ar lol zaidejai gali isivaizduoti disbalansa. Grafika aiskiai geresne hon. Na, o leaveriu sistema ir pan. Nebuvo sunku sugalvoti, bet dotoj jos nera ir matyt nebus, nes tektu keist wc3 varikliuka. Aisku, faktas, kad pats icefrog prisijunge prie hon balansavimo teikia vilciu, bet: honas labai jaunas, mokamas ir dar nespejo igaut visu pasitikejimo. Tie, kurie tik pradeda zaisti tokius dotos stiliaus zaidimus (kaip bebutu viskas prasidejo juo) daugiausia gal rinksis HoN (grafika, reklama) bet seni doteriai jau seniai pagave kabli rosho iseinamojoje angoje/oloje (atleiskit uz issireiskima) ir pereiti prie HoNo labai sunku. P.S. Dar don117 sunku rasyti apzvalga nepazistant game’o. Niekad manes neitikinsi kad zaidei hon jei sakai kad invisibility overpower. Tai MELAS D: atsisveikinu…
Work hard, Play hard, Stand hard
Pacas
Failhard’ai ismok rasyt, ba Astronui pasakysiu. Tada uz bause jis tave kankins su „Zdarova Pacani!!!“
O i tema, tai autoriui reikejo daugiau pasidomet situ zaidimu (zinoma ir pacia DotA) nes vietomis tai net juoka sukele kai kurie pasisakymai.
guzeris
kad nebutu tik WW imba skillas kuris turejo but pakeistas XD tam ir yra counterei no ww.
anyway dota> hon for sure