Vieni „Indie“ žaidimai žavi žaidėjus paprastumu, kiti suktais galvosūkiais, dar kiti itin įdomiomis bei unikaliomis idėjomis. Būtent kiek keistą bet užtat įdomią idėją mums ir pateikia „Hemisphere Games“ studija. „Osmos“ – tai dar vienas „Indie“ žaidimas, kuriame šį kartą nereikės valdyti kokio piešto žmogeliuko ar gelbėti dingusių princesių magijos pilname pasaulyje. Šį kartą mes atsidursime keistame, mažyčiame dalelių pasaulėlyje. „Osmos“ tuom ir išsiskiria iš kitų „Indie“ žaidimų – čia mes neesame žmogumi ar kažkokiu padaru klajojančiu po kosmosą ir ieškančiu savo šuns. Čia mes esame tiesiog mažyte dalele, kuriai niekas nerūpi. Mūsų tikslas yra išgyventi ir tapti dominuojančia dalele lygyje. Viskas atrodo paprasta, tačiau taip nėra. Kelią pastos didesnės dalelės ir net atsiras protingų dalelių, kurios bandys mus sumedžioti.

Pagrindinis tikslas žaidime – tapti didžiausia dalele.

Pirmieji lygiai žaidime yra mokomieji ir supažindinantys su valdymu bei geimplėjumi. Iš pradžių gali būti kiek keista, tačiau itin greit priprantama. Pradžioje startuojame su savo mažyte dalele, kuri plūduriuoja taip vadinamame osmose. Savo dalelę valdome itin paprastai, tiesiog pelytės pagalba. Pelės kursorius yra tarsi dalelės uodegytė, kuri padeda judėti. Plaukiodami po osmosą turėsime į save siurbti mažesnes daleles ir taip dydėti, kol tapsime dominuojančia dalele. Kitos, mažesnės dalelės įsiurbimas į save nėra sudėtingas, tiesiog reikia prie jos prisiliesti ir ji greitai pradės tirpti, o jūs didėti. Tačiau lygyje dažniausiai plaukios ir didesnių ir net labai didelių dalelių. Prisilietus prie tokios, ji pradės jus siurbti, jei dar spėsite nuo jos atsiplėšti, tuomet išgyvensite, bet būsite labai maži, kitu atvieju būsite įsiurbtas ir turėsite pradėti lygį iš naujo.

Greitas judėjimas lygyje sekins mūsų dalelę. Jei per dažnai naudosimes savo „uodegyte“, mūsų dalelė pradės leisti iš savęs labai mažas daleles, taip įgaudama greičio, bet prarasdama šiek tiek dydžio. Iš esmės dažnai galima ir apsieiti be greičio, nes žaidime yra labai patogi funkcija, leidžianti pagreitinti arba sulėtinti žaidimo tempą. Tokiu atvieju galime tiesiog plaukioti naudodamiesi inercija. Tai užims šiek tiek laiko, kol išgaudysime mažesnes daleles, tačiau čia mums ir pagelbės žaidimo pagreitinimo galimybė. Sulėtinus tempą, viskas judės lėtai ir taip galėsime neskubėdami nuspręsti kur judėti toliau ir ar verta griebti mažą dalelę prie kurios artėja kita didelė dalelė.

Žaidime rasime ir kelių tipų lygius. Vienuose reikės tapti tiesiog didžiausiaa dalele, kituose teks sumedžioti kitas protingas daleles, dar kituose skriesime orbita aplink milžiniškos jėgos traukos lauką. Teks truputį pasigrumti ir su gravitacijos dėsniais. Tokiame lygyje skrisime ratu savo turima orbita, kurią galėsime bet kada keisti ir bandyti įšokti į mažesnės dalelės orbitą bei ją pagauti. Jei per daug nukrypsite nuo savo orbitos, jus įtrauks šis laukas ir teks pradėti lygį iš naujo. Lygiai, kur reikia sumedžioti kitas protingas daleles yra praktiškai tas pats kuriuose reikia tapti didžiausia dalele, tik čia atsiranda protingos dalelės, kurios kaip ir jūs, bandys kuo greičiau tapti didžiausiomis ir bandys pagauti jus. Štai čia, kartais ir pravers mūsų „uodegytė“, kuri padės greitai pabėgti nuo piktos didesnės dalelės. Žaidime yra užtektinai lygių. Dar vienas „Osmos“ privalumas yra tas, kad norint jį įveikti nepakaks kelių valandų. Tai gana ilgas „Indie“ žaidimas, kuris yra tikrai sunkus, ypač paskutienieji lygiai. Taip pat galite bet kada pakartoti atrakintą lygį iš naujo, yra galimybė ir sugeneruoti lygį iš naujo, tokiu atvieju viskas lygyje bus kitaip nei buvo prieš tai.

Mažesnės dalalės yra mėlynos spalvos, didesnės raudonos, o protingos ir bandančios jus sumedžioti dažniausiai žalios.

Pasitaikys ir tokių lygių kur būsite tiesiog neįtikėtino dydžio dalelių apsuptyje. Ir kaip čia išgyventi? Čia ir vėl pravers mūsų „uodegytė“, kuri padės pastumdyti didesnes daleles. Tik reiktų tai daryti itin atsargiai, nes jei viską darysite per daug grubiai ir staigiai, tuomet iš rikiuotes gali įšeiti vos ne visos dalelės lygyje. Kartais žaidėjas tikrai privalės pasukti savo smegenis. Atsiras ir tokių dalelių, prie kurių prisilietus, jos ne ims didėti, tačiau sumažins jūsų dydį taip išnykdamos. Kas mane dar sužavėjo šiame žaidime – tai muzika. Elektroninės stiliaus muzika labai atpalaiduoja ir padeda prisitaikyti prie esamo žaidimo tempo. Prie žaidimo garso takelio prisidėjo tokie atlikėjai kaip „Loscil“, „Gas/High Skies“ bei Julien Neto ir be šios muzikos žaidimas ko gero prarastų dalį savo žavesio. Keistasis dalelių pasaulis atrodo tikrai gražiai. Yra įvairiausių spalvų ir dydžių dalelių, taip pat šiek tiek smulkių efektų kaip kad burbuliukai. Paprastos bet gražios grafikos pagalba gauname išties unikalų ir paslaptingą pasaulėlį.

„Osmos“ tikrai yra kiek išskirtinis „Indie“ žanro žaidimas. Jei sugebėsite pereiti tam tikrą lygių rūšį, tuomet gausite apdovanojimus, nes žaidime yra ir atrakinami apdovanojimai. Vos už 6,99 euro gausite tikrai pakankamai ilgą, sunkų, kiek unikalų ir įdomų žaidimą. Puikūs muzikos efektai bei ramus geimplėjus padės atsipalaiduoti ir dar labiau įsitraukti į šį paslaptingą dalelių pasaulį.