Dabar prieš jūsų akis žaidimas „Lisa“ – su prierašu „The Painful RPG“, išėjęs 2014 metų gruodį. Šis žaidimas, atvirai kalbant, yra visiška priešingybė daugumai iki tol išleistų RPG, nes tai pasakojimas apie pasaulį, kuriame egzistuoja tik vyriškos lyties sutvėrimai su savo karinga prigimtimi ir fiziniais troškimais, o pastarųjų jie negali įgyvendinti dėl kitos lyties atstovių trūkumo. Taigi, žaidimas, kaip jau tikriausiai supratote, kurtas nepriklausomo kūrėjo „DINGALING” su programa RPG MAKER. Be to, tai vienas iš tų 2014 indie žaidimų, kurio labai laukiau, nes jį kūrė tik vienas asmuo…

Žinoma, žaidimas turi savų bėdų, dėl kurių kaltas naudotas RPG maker varikliukas: kankina žema rezoliucija, bėdos su V-SYNC ir kiti dalykėliai, kurių iš net šiuolaikinių 2D žaidimų nesitiki. Vis dėlto, svarbiausias aspektas šiame žaidime – istorija, dėl kurios galima lengviau žvelgti į šiuos trūkumus.

Taigi, kalbant apie siužetą

Lizos pasaulyje kažkokiu stebuklingu būdu dingo visos moterys ir pasaulis pavirto į anarchijos pritvinkusią dykinę, kurioje žmogaus gyvybė bei jausmai nebeturi vertės. Pasaulis šio žaidimo personažams – tai pakankamai nešvari vieta, kurioje jie priversti gyventi be jokios geresnės išeities, išskyrus mirtį. Gyvenimas čia ne saulutėmis ir vaivorykštėmis klotas, todėl šio žaidimo veikėjai kovoja dėl kiekvienos savo bevertės egzistencijos minutės. Kitais žodžiais – Life Sucks.
Jūs valdote vyruką, kurio vardas Bredas. Jam tenka tokia laimė surasti kūdikį, kuris, pasirodo, yra mergaitė. Bredas ir jo draugai ją ramiai augina savo namuose, kol kažkas nesužino jų paslapties. Bredo draugai nužudomi, o mergina pagrobiama, todėl jūs leidžiatės į žygį ją surasti. Ir tame žygyje jūs suprasite, kad šiame pasaulyje viskas pasiekiama smurtu ir dažniausiai nėra jokio kito pasirinkimo. Žinoma, pasklidus žiniai, kad pasaulyje atsirado mergina, vyrai praranda kontrolę ir pradeda elgtis kaip sekso ištroškę patinai, patiriantys konkurencinę kovą su kitais.

Pati mergina, kurios vardas Buddy, supranta, kad ji gali būti šio pasaulio išsigelbėjimas, tačiau Bredas ją nori visais būdais apsaugoti nuo šio žiauraus pasaulio.

Jūsų sprendimai šiame žaidime svarbūs, tačiau neapsigaukite – ne visi tokie, o kai kurie iš jų net nesuteikia pasirinkimo apgaulės ir yra priverstiniai, pavyzdžiui, žaidimo pradžioje jūsų paprašo kibiro su vandeniu, kuris, pasirodo, yra pilnas benzino. Perkrovus išsaugojimą išvengti šios klaidos nepavyks, nes jums neleis judėti toliau. Žinoma, tie sprendimai, kurie duos tikrą pasirinkimą, nukreips žaidimą pagal jūsų stilių ir leis suprasti, kad net menkiausia klaida turės labai skausmingų pasekmių. Kartais jums bus suteikiamas sadistiškas pasirinkimas, kurio metu teks pasirinkti vieną iš dviejų blogybių – pavyzdžiui, draugo gyvybė ar ranka?

Žaidimo eiga

Žaidimas išsiskiria iš kitų RPG žaidimų dėl didelio jums padėti galinčių veikėjų kiekio – iš viso jų yra net 30 ir kiekvienas jų ateina į kovą su unikaliais įgūdžiais ir gebėjimais. Jeigu kuris nors iš jų atsibodo, galite žaisti iš rusišką ruletę iš jo gyvybės – jei tas veikėjas lieka gyvas, jūs gaunate didelį kiekį suaugusiems skirtų žurnalų, kurie yra šio žaidimo piniginis vienetas. Jeigu nepasiseka, netenkate to veikėjo.

Kovos draugų netekti galite įvairiais būdais: kartais jie patys pasišalina iš būrio, bet dažniausiai juos prarasite per bosų kovas, jeigu jie patirs žalą, didesnę už jų turimų gyvybių kiekį. Svarbiausia išrinkti tinkamą kombinaciją ir eisite per žaidimą kaip peilis per sviestą. Žinoma, jeigu norėsite patirti tikrą sudėtingumą, bandykite žaisti „Pain mode“, kuris ne tik prideda papildomų kliūčių, bet ir pareikalauja rimto taktinio mąstymo.

Kaip ir kituose RPG žaidimuose, čia taip pat bus svarbu pakelti savo ir veikėjų lygius, nes kitu atveju mes vargu ar pamatysime vieną iš trijų galimų pabaigų. Papildoma pabaiga atrakinama kai baigiate žaidimą ypatingai sunkiu skausmo režimu ir tai yra žaidimo tikroji pabaiga.

Grafika

Dauguma žaidėjų „Steam“, 4chan, reddit ir kitose diskusijų zonose šį žaidimą lygina su „Earthbound“ dėl grafinio stiliaus, kūrėjo į žaidimą įmestų juokų ir kovos stiliaus. Žaidime daug juodo ir sauso humoro, dažniausiai bus šaipomasi iš žaidėjo, jo lūkesčių ir iš kitų veikėjų. Humoras žaidimą nušviečia kitomis spalvomis ir parodo, kad pasaulyje dar yra šiek tiek vilties. Dauguma veikėjų komiški ir žino, kad jų gyvenime geriau tikrai jau niekada nebus.

Muzika

Antras dalykas, kuris žaidimą pakelią į aukštesnį lygį – tai muzika, kuri tiesiog tinka šio žaidimo dvasiai atmosferai. Žinoma, viena iš labiausiai įsimenančių melodijų vadinasi „Summer Love“, kuri skamba didžiąją dalį žaidimo, tačiau be jos egzistuoja ir platus asortimentas muzikos, kuris šį žaidimą padaro tokiu, koks jis yra, nes, kaip sakoma, be muzikos žaidimas būtų dirbtinis ir pakankamai nuobodus.

Baigiamasis žodis

Nors „Lisa“ kankina beveik visi neigiami „RPG maker“ aspektai, tačiau galingas garso takelis ir puikiai sekama originali, dažniausiai kituose žaidimuose nepasakojama istorija, paverčia šį žaidimą vienu iš unikaliausių 2014 metų nepriklausomų kūrėjų žaidimų. Pabaigę šį žaidimą suprasite, kodėl jis vadinamas