Taigi, plėšiant sausainių pakelį ir merkiant arbatos žoleles į puodelį, nusprendžiau, kad po gana ilgo laiko, kada rašiau paskutinę savo apžvalgą, reikia ir vėl imtis šios veiklos. Turėjau keletą galimų žaidimų, kurių apžvalgos laiku, kažkodėl, neatsidūrė Games.lt (o turėjo). Ilgai svarstyti turbūt neteko, nes „YouTube“ susiradęs „Pirates of Black Cove“ žaidimo eigos filmuką, man vos iš burnos nepasipylė vaivorykštės, nes toks spalvingas ir įdomus jis man pasirodė iš pirmo žvilgsnio. Dabar, jau rašydamas šią apžvalgą, galvoju, kad jau man daugiau niekada nebespindės akys, pamačius kokį nors labai vizualiai gražų žaidimą. „Pirates of Black Cove“ man davė pamoką ir priminė seną gerą tiesą – nespręsk apie knygą iš jos viršelio.

Dar nenusivylus
„Pirates of Black Cove“ yra labai paprastas strateginis žaidimas, kuris nukelia mus dar į tuos laikus, kai po šiltąją Karibų jūrą plaukiojo piktieji piratai, o juos medžiojo (na, ar bent jau bandė tai daryti, britai, kadangi netrunka pastebėti, jog juodos vėliavos su kaukole megėjai nevaržomai plaukioja jūra). Norint pradėti žaisti, teks išsirinkti vieną iš trijų siūlomų protagonistų – siūlomi du kieti vyrukai ir viena, na, labai jau dailių formų dama, kuri, kaip kokia Lara Croft, ne tik žavi, bet ir velniškai pavojinga. Kiekvienas iš jų turi kardinaliai skirtingą istoriją, tačiau pradedant didįjį žygį į jūrą, siekiant tapti geriausiu, jų visų istorijos tampa vienodos. Kiekvienas iš veikėjų turi savo specialų įgūdį, kuris padeda kovose jūroje arba ant žemės. Galiausiai reikia išsirinkti specialų savo laivo manevrą. Tiesą, juos reikia atrakinti, todėl norint juos visus išbandyti, žaidimą teks peržaisti ne vieną kartą. Nemeluosiu, pasirinkimų šioje vietoje yra optimaliai, nes kai reikia jų rinktis dešimtimis, aš, asmeniškai, viską galiausiai imu bet kaip, nes tai nuobodu.
Netrukus po šių pasirinkimų ir trumpo filmuko, jūs, su savo varganu laiveliu, būsite išsviestas į pavojingąją Karibų jūrą. Nesvarbu, kokį veikėją būsite pasirinkęs, jis tuojau pat ims mosuoti savo kardu ir šaukti, jog nori tapti geriausias ir niekas jo neužčiaups. Istorija prasideda tuo, jog jūs užpuolate pirmą pasitaikiusį laivą ir kaip reikiant prisidirbate. Tada jau sužinote, kad piratai nevieningi ir yra susidarę kalnai įvairiausių klanų. Už savo neatsakingą ir neapgalvotą žingsnį veikėjas bei jo laivas lieka sveiki, tačiau yra priverstas dirbti vienam iš piratų klanų, kitaip jo jūros dugne laukia giltinė ir jos nublizgintas dalgis.

Pirmos misijos iš tiesų labai paprastos ir net gi primityvios. Nuplauk ten, paimk tą, parplauk atgal – jokio iššukio ir tai jau būna lyg pirmas blogas ženklas. Po šių kelių misijų mums būna pristatoma mūsų, galima sakyti, susibūrimo vieta ar tvirtovė (žaidime ją angliškai vadina Stronghold) ir tai tam kartui nuramina. Šis piratų centras ir taps tikru visatos centru žaidime. Čia rasite visko, ko jums prireiks – naujų misijų, pagalbininkų kovoms, įvairių medžiagų laivams taisyti, parduotuvių, kuriose įsigysite naujų laivų ir t.t. Valiuta čia, be abejo, yra. Tai auksas. Drąsiai teigiu, jog į tvirtovę grįšite ne kartą, nes be šios vietos – kaip be kojų, rankų ir dar be galvos. Nesvarbu, kokioje Karibų jūros vietoje jūs bebūtumėte, jus privalėsite grįžti į savo namus. Jau greitai sužinosite, kaip velniškai tai nervina.
Kai miego norisi
Prisirinkus pirmų rimtų misijų, pasirodo, keliauti iškart į piratų pirato vardo titulą jums nepavyks. Neeee. Pirmiausia, jūs turėsite tapti tikru šikniumi ir imti užpuldinėti jūroje plaukiojančius mažesnius laivelius. Juos sėkmingai paskandinus ir jums prisigrobus pakankamai aukso, jūs vėl plauksite atgal į savo tvirtovę ir valdydami kapitoną nueisite prie tam tikro pastato ir įsigysite reikiamą skaičių pagalbininkų. Štai tada jau galėsite pradėti plačiau susipažinti su istorija, vykdyti specialiai jums patikėtas užduotis.

Taigi, plaukiant į savo pirmąją rimtą misiją, jūs tiesiog prakeiksite savo laivą. O taip, jis tragiškai lėtas, vos manevruoja ir pakankamai greitai sutraiškomas. Patikėkite, visiškai nesvarbu, jog ilgainiui galėsite įsigyti žymiai didesnį ir greitesnį laivą – Karibų jūra milžiniška, tad kol nuplauksite iš taško A į tašką B, jūs turbūt suspėsite perskaityti visą straipsnį žurnale apie tai, kaip priversti merginas ar vaikinus patikėti, jog jūs esate patrauklus/patraukli (naudos iš to jokios, bet dabar ne apie tai). Tiesą, jūrose rasite įvairių mineralų iš kurių jūsų draugas alchemikas (spėkite, kur jį galima rasti) padarys įvairių užpilų ir šie jums padės kovose ar judėjime. Jūroje iš sudužusių laivų rasite įvairių schemų. Jas panaudojus, draugiškame uoste (jis tik vienas ir spėkite kur jis yra) įsigysite reikiamus laivus. Taip pat, visoje Karibų jūroje rasite net 1001 piratų juokelį, iš kurių galbūt 40 geriausiu atveju yra juokingi. Fantastika!
Laikas aptarti kovas jūrose. Na, būtų iš tiesų smagu aptarti jas, jei jos nebūtų, na, nuobodžios. Du laivai sukasi ratu ir šaudosi patrankomis, kol kažkas paskęsta. Kiek nuvylė dirbtinis intelektas. Net jei jūsų priešininkas akivaizdžiai neturės šansų laimėti, jis nesistengs bėgti, jis drąsiai stos į kovą ir įgula bus garbingai suėsta ryklių. Kai kuriose misijose jums teks pagauti sprunkančius laivus, tačiau ir čia atsitinka mažytė katastrofa. Kompiuterio valdomi laivai kartais atsitrenkia į uolas ir užstringa ir jums belieka juos subombarduoti. Visa tai ganėtinai primena bejėgio kalinio sušaudymą prie sienos, kai tokios bausmės buvo taikomos anksčiau.

Ne ką geresnė situacija jūsų lauks ir kovose ant žemės. Dažniausiai vienas ar du kompiuterio valdomi veikėjai sugalvos stoti į kovą prieš daugiau nei 10 vyrų, taigi visai nesunku atspėti, kuo tai baigiasi. Visą tai karūnuoja itin prastas kameros darbas, nes pastaroji vos nori judėti, todėl kovos lauke jautiesi taip sukaustytas, jog bet kokia misija, kuri reikalauja išsilapinimo, tampa visiška katastrofa ir galvos skausmu. Valdyti karius taip pat sudėtinga, nes jie juda itin lėtai, taip pat mėgsta užstrigti idiotiškose vietose, todėl tenka užtrukti vos ne minutę, kol juos iš ten iškrapštai. Negaliu sakyti, jog susidūrimai su priešininkais nesunkėja, nes tai netiesa, tačiau jie vis vien lieka nuobodūs, todėl kyla dilema ar verta žaidimą baigti iki galo.
Ir butelis romo
Manau reikia aptarti tai, kas būtent ir pakerėjo mane renkantis žaidimą ir sugebėjo išlaikyti dėmesį, nepaisant didelių problemų pačiame žaidime. Tai vizualinė žaidimo pusė. Čia viskas, pradedant vaizdo intarpais, baigiant laivais, kariais bei vietovėmis, yra itin spalvinga, gražu ir primena lyg mažą kruizą realybėje. Smagu žiūrėti į dailininkų darbą net ir krovimosi metu, kai parodomas koks pieštinis protagonistas ar vyrukas, sėdintis uoste. Kartais norisi pasvajoti apie tai, jog jei visas žaidimas būtų toks pat geras, kaip ir grafiniai dalykėliai, „Pirates of Black Cove“ taptų itin geru ir populiariu žaidimu. Ką gi, gaila, kad taip nėra.
Negaliu kibti ir prie garso takelio, nes, nors ir nėra jis įspūdingas ir itin platus, tačiau prie viso produkto konteksto jis tinka. Plaukiojant laiveliu prie mažų salelių, groja raminanti tropikų muzikėlė, o užvirus kovoms – rimtas, įtemptas maršas. Ir tai praktiškai viskas, ką įmanoma apie tai pasakyti – kelios, žaidimui tinkančios kompozicijos. Šaunu.

Piratams nusigėrus
Užbaigus „Pirates of Black Cove“, apima liūdesys. Šis „Nitro Games“ kūrinys liko kaip koks nenušlifuotas deimantas. Viskas, ką kūrėjams tereikėjo padaryti, tai patobulinti žaidimo dirbtinį intelektą, paspartinti visą kūrinio eigą, ištaisyti paliktas bukas klaidas (gal testuotojų pritrūko?) bei padaryti kovas bent truputį įdomesnes tiek jūroje, tiek sausumoje. Ir tai būtų buvę viskas. Žaidimas nebūtų taip peikiamas žaidėjų už savo neišbaigtumą, o ir produktas būtų pilnai vertas savo kainos. Aš jaučiu keistą simpatiją šiam žaidimui, tačiau puikiai suvokiu, jog panašių žaidimų apie piratus ar prekybą jūroje yra geresnių. Šis balas viršuje turbūt mano sentimentų bei stiprios vizualinės bei garso pusės mišinys. Internete rastumėte ir šiek tiek aukštesnių vertinimų, bet kiti negailestingai linčiuoja „Pirates of Black Cove“, rašydami patį mažiausią balą.
Žaidimą apžvalgai pateikė ir dėkojame skaitmeninei žaidimų parduotuvei „Gamersgate“!
3 Komentarai
Devil-Jin
as taip suprantu kad cia meslas?
Qwx
Labai šauniai parašyta apžvalga. Ačiū už tokį darbą 🙂
Nowitzki
Why pirates are pirates? Because they ARRRRRRRRRRR!