Lenktynių žaidimai visuomet priklausė tai kategorijai, kuria per daug nesidomėjau, bet jeigu atsirasdavo galimybė apžvelgti – tikrai nepraleisdavau. Galbūt pagrindinė tokio požiūrio priežastis – lenktynių žaidimų nebuvimas arba nepritaikymas AK platformai. Juk, pavyzdžiui, garsiosios „Gran Turismo“ arba „Wipeout“ serijos Steam’e nei kvapo, nepaisant kalno paprastojo žaidimo klonų. O gal todėl, kad kuomet tiesiog per daug nesidomiu, visi mažesnieji žaidimai praslysta pro akis – visgi naujai išleidžiamų žaidimų srautas yra ganėtinai didelis. Vienaip ar kitaip, gavau progą išbandyti naują ir ganėtinai įdomų pseudo lenktynių žaidimą – „Defunct“.

Atvirai tariant, iš pradžių peržiūrėtas žaidimo pristastomasis filmukas kažkodėl priminė kadaise žaistą „Pepsiman“, kuriame reikdavo bėgti tiesia linija iš išvenginėti kliūčių. „Defunct“ visgi, yra kiek kitoks. Pirmiausiai tai nėra tas tiesioginis lenktynių žaimas kuriame varžytumėmės dėl vietų, dalyvautume sezoninėse lenktynėse, tobulintume esamas ir įsigytume naujas transporto priemones. Ne, „Defunct“ yra labai atviro, labai laisvo tipo žaidimas, kuriame gauname valdyti iš savo laivo iškritusį robotą, besistengiantį nukeliauti į kitą kraštą, kuriame jis vėl galėtų patekti atgal.

Vėlgi, greičiausiai iš pradžių susidarysime ne kokį įspūdį, nes supažindindamas su pagrindinėmis mechanikomis žaidimas naudoja intensyvų „trial and error“ metodą. Na, bent jau man, pačioje pradžioje siekiant pašokti į reikiamą aukštį ir paimti ten esantį raktą teko gerokai išbandyti savo kantrybės rezervus. Tačiau vos tik buvau išmestas iš laivo, tokių problemų beveik nebesutikau, kadangi viskas ką žaidime reikia daryti tai riedėti, didinti greitį, šokinėti per tramplinus ir mėgautis aplinkos vaizdais. Prie to itin prisideda malonus žaidimo „featas“, leidžiantis per lygius progresuoti be jokių stabdžių.
Žinoma, jeigu tik panorėsime, visa galėsime prisidaryti problemų. Be abejonės, jeigu žaidimas teapsiribotų riedėjimu per besikeičiančias aplinkas ir nepasiūlytų jokių pasiekimų, labai greitai viskas pasidarytų monotoniška, tad viduje yra šis tas būtent tokių pasiekimų medžiotojams: sunkiai pasiekiamose vietose randami medaliai. Na, o jei to bus maža, lygius bus galima įveikinėti per tam tikrą laiko tarpą ir taip varžytis su kitais žaidėjais. Negana to, kai kurie žaidime esantys lygiai bus skirti vien tik važiavimui per laiką.

Nors skelbiama, kad žaidimas pritaikytas žaisti pulteliu (ir aš net neabejoju, kad jei pats būčiau naudojęs pultelį, visa patirtis būtų buvus dar malonesnė), valdymas klaviatūra taip pat įmanomas. Tačiau kartais vis tiek negalėjau pamesti tos minties, kad pultelis kai kurias vietas būtų padaręs lengvesnėmis.

Apskritai, „Defunct“ yra ganėtinai mielas ir gražus žaidimas. Galbūt būtų smagiau, jei pradžioje esančios užduotys būtų kiek paprastesnės, tačiau faktas, jog žaidimas neverčia lygiuose rankioti visokių objektų ir gaišti laiką kartojant tuos pačius veiksmus jį daro itin patrauklų tokiems žaidimais nusivylusiais žmonėm, kurie tiesiog nebenori investuot tiek daug laiko. Kita vertus, čia veiklos bus ir investuotojams, tad patenkintos liks visos pusės. Nors viduje nerasime jokio tiesioginio lenktyniavimo, „Defunt“ žaidime pabrėžiamas greitis, įvairūs šokinėjimai per tramplinus ir panašus dalykai leis smagiai praleisti laiką.