Na, sunkus atvejis ši recenzija, sunkus. Nei aš, atvirai kalbant, gilinausi labai į „Lost Planet 2“, nei ką… Žinau tik, kad man labai patiko pirmoji šio žaidimo dalis ir kai pažaidžiau antrąją – eilinį kartą tuo įsitikinau. Ir šiaip aš jau truputį pradedu jausti rutiną. Vėl „Capcom“, vėl trečiojo asmens veiksmo žaidimas, vėl kažkokie malūnsparniai, kažkur skraidinantys bevardžius kareivius… Optimizmo nedaug. Bet man vis tiek šis žaidimas sugebėjo patikti, bent jau iš to, ką mačiau. O mačiau neblogą gabalą žaidimo, kurį atlaikiau žaisdamas petys į petį su Meškiu. Permąsčiau, perdėliojau viską ir – ne, tai ne eilinis vasaros miražas, žaidimas man tikrai patiko, panašiai kaip kažkada kažkam patiko „Zone of the Enders: The 2nd Runner“…
Taigi, prieš pradėdamas eilinį savo pasakojimą, norėčiau dar sykį pabrėžti, kad savo laiku man labai patiko „Lost Planet: Extreme Condition“, kurį su didžiausiu malonumu perėjau žaisdamas „Xbox360“ konsole, o vėliau dar kurį laiką mirkiau kojas žaisdamas internete prieš kitus žaidėjus. Galiu kažkaip drąsiai pasakyti, kad pirmoji „Lost Planet“ dalis buvo turbūt pirmas ir vienintelis trečiojo asmens veiksmo žaidimas, kurį būčiau taip smagiai ir ilgai žaidęs internete su kitais. Maža to, man labai patiko jo siužetas. Tikrai išskirtinis ir net dramatiškas, ir jeigu tais laikais išlepintas visokių „Metal Gear Solid“ aš dar burbėjau dėl jo – dabar prisimenu tik nostalgija ir džiaugsmu. Po galais, aš ko gero netgi pereisiu jį dar sykį kada atsiras laisvesnis savaitgalis, juoba kad pirmas „Lost Planet“ yra pakankamai „hardcoriškas“ ir japoniškas žaidimas.
O kaip ten su antrąja dalimi, ar ne? Ogi irgi labai įdomiai. Ta prasme aš negaliu pykti, nes kūrėjai žengė labai mano mėgstamą žingsnį – išlaikė „gameplayjų“, bet visiškai pakeitė siužetą, veikėjus bei aplinkas. Tad kad ir kaip man patiko pirmosios dalies veikėjai – čia jų nė kvapo. Bet užtai apstu kitų privalumų. Pavyzdžiui, žaidimo eiga ir aplinka. Taip, visas veiksmas vyksta toje pačioje pirmosios dalies planetoje, kuri kaip anksčiau, taip ir dabar vadinasi E.D.N. III, tik skirtumas tas, kad praeitoje dalyje mes klampodavome po sniegynus, o dabar galėsime matyti globalaus atšilimo atkleistas džiungles, susiformavusias dykumas, kitas vietoves. Visa tai labai gražu ir puikiai tinka pirmojo žaidimo fanams kaip priemonė, skirta paganyti akims. Kita vertus, man asmeniškai „Lost Planet: Extreme Condition“ nuolatinės pūgos, sniegynai turėjo savito šarmo, kūrė kažkokią melancholišką atmosferą, kuri tiesiog idealiai papildė žaidimo istoriją, o čia kur kas daugiau įvairovės ir ta įvairovė palieka bent jau vasarai neišdildomą įspūdį, tačiau absoliučiai jokios atmosferos. Ir tik jums spręsti, kas geriau.
Kas dar patiko, tai siužetinės kampanijos išplanavimas. Viso čia yra 6 skirtingi epizodai ir kiekvieno metu žaidėjas (arba žaidėjai – tuo pat metu gali žaisti iki keturių žmonių) valdo vis kitą grupelę ar grupelės narį. Tokiu būdu kūrėjai mums parodo viską iš visiškai skirtingų pusių, o tai gan neįprasta. Kaip ir tai, beje, kad vienu metu siužetinė kampanija gali būti žaidžiama keturiese iš karto. Tokio žaidimo iš pastaruoju metu pasirodžiusių daugiau nežinau, tą patį žada nebent „Gears of War 3“, tačiau kol jis dar išeis, tai Gendalfo barzdomis visi apželsim… O štai ar tas keturių žaidėjų modelis pasiteisina – kitas klausimas. Pavyzdžiui man ir su tuo pačiu Meškiu komunikuoti trumpaisiais pranešimais buvo sunku… nes žaidžiau „PlayStation 3“ žaidimo versiją. O prie „PS3“ jokių ausinių neturiu, todėl norint pasikalbėti su Meškiu, čia tekdavo arba skambint telefonu arba eiti į draugų sąrašą, susirasti jį ten ir rašyti žinutę „japonas, kuris ką tik prisijungė – lochas“. Ir ilgainiui toks procesas pradeda erzinti, todėl neberašai nieko, o tiesiog žaidi tylėdamas. Tuo tarpu žaidžiant „Xbox360“ visada galėdavai kokiam Kaziui užvemt eilinę nesąmonę ir nuo to žaisti pasidaro tik smagiau. Tai va. Grįžtant prie temos: ar yra kokia nauda tuomet iš to, kad vienu metu siužetinę kampaniją žaidžia keturi draugai, jei jie negali vienas kito girdėti? Mano nuomone – ne. Žinoma, tai ne tas pats, kas žaisti su botais, bet pereiti tuos šešis „Lost Planet 2“ epizodus aš tokiu atveju galiu ir su trim tylinčiais japonais, kurie nori nenori prie tavęs prisijungia. Žodžiu, neišbaigta, neišspręsta, palikta likimo valiai…
Patį žaidimo procesą, nepaisant tų keturių nuolat ekrane egzistuojančių veikėjų, sunkiai galėtume vadinti pasikeitusiu… Vėl yra toks pravartus lynas, kuriuo galima prisitraukti prie aukštesnių vietų, bet kas šį kartą krenta į akis tai labai jau erzinantis to lyno ribotumas. Per trumpas, ryškiai per trumpas… Ypač didelis šokas mane ištikto dėl to, kad prie šio žaidimo prisėdau iškart po „Just Cause 2“, kuriame lynas tikrai ilgas ir labai patogus. Na, praprastoje planetoje, deja, viskas kitaip. Lynas čia praktiškai ir nenaudojamas, tik kartais. O šiaip, toliau rinksime šiluminę energiją, kurią išmes priešai (nors klimatas atšilo, energija intensyviai renkama toliau), šaudysime į tuos priešus, tarp kurių bus tiek milžiniškų, vabzdžius primenančių ateivių Akridų, tiek paprasčiausių kareivių ir t.t. Žinoma, lygių bosai, vadinami G-kategorijos Akridais šįkart užims milžinišką plotą ir naikinti tokio dydžio padarus keturiese – daugiau nei smagu. Ypač turint omenyje, kad šiuos bosus galima mėginti sunaikinti keliais skirtingais metodais: pavyzdžiui vienas apšaudo galūnes, antras bando nukreipti dėmesį įlipęs į VS (vital suits – gyvybiniai kostiumai arba žmonių valdomi robotai), o trečias lipa Akrido burnon ir tvarkosi iš vidaus. Tikrai smagu. Ir aš taip manau ne todėl, kad kūrėjai atlikę visa tai tvarkingai ir be klaidų, o todėl, kad tokį dalyką video žaidime darau pirmą kartą ir aš, kaip žaidėjas, esu tikrai įtikintas, jog tai – ambicinga. Tik va kas ne itin patiko, tai pačios siužetinės kampanijos pateikimas. Jos pasileidimas labai jau primena „multiplayer“ režimą, o tai painu ir visiškai „neskanu“. Ir dar labai ne į temą tokiu atveju kai kurie video intarpai, kurie na niekaip neįsipaišo į tą keturių draugų, vykdančių siužetinę kampaniją, vaizdą. O kur dar „quick-time events“, visiškai nežinia, ką čia veikiantys… Eini, eini keturiese ir staiga reik nuspausti mygtuką, kad išgyventum, bet jau TAIP ne į temą, kad net nežinai juoktis ar verkti. Susidaro toks įspūdis, kad kūrėjai būtinai norėjo integruoti į savo žaidimą šią populiarią savybę. Kaip kažkada masiškai buvo kopijuojamas „slow-mo“, dabar taip pat – „quick-time events“… Ech, kai kurie dalykai nesikeičia.
Na, bereikalingus grafikos liaupsinimus aš praleisiu, nes viskas ir taip aišku: gražu, tikrai gražu. Ir visi epizodai savaip patraukia, yra netgi lygių kosmose… Žodžiu, nenoriu pasakot, geriau, aišku, pamatyti patiems. Ir dar labai gražiai pabaigoje susijungia veikėjų iš skirtingų epizodų gyvenimai. Galima sakyti, kad žaidimas parodo, kaip veikia likimas. Muzika ir įgarsinimas atlieka savo darbą, todėl nelabai yra prie ko kabintis. Kaip ir pirmoje dalyje, taip ir čia labai patiko „multiplayer“ režimas. Jau žinau, ką veiksiu nuobodžiausiais šios vasaros vakarais, nes asmeniškai man tai tikrai patiko. O dar girdėjau, kad išleis perkurtus pirmos dalies žemėlapius, tai tokiu atveju atsiras dar didesnis pretekstas sugrįžti į kovą. Aišku, dar nepaminėjau fakto, kad „Lost Planet 2“ mes keliamės savo veikėjų lygį, o su laiku gauname ir įvairius aksesuarus bei patobulinimus jiems. Bet tai čia vėlgi labiau priskirtina tokiems dalykams, kuriuos žaidėjai mėgsti atrasti ir įvertinti žaidime patys.
Kokie galėtų būti paskutiniai išminties žodžiai? Hm, na kad ir tokie: apsidairykit – kokia vasara! Maga pakasyti kokiam nors vasariškam padarui papilvę? Pasifotografuoti drauge su šokinėjančiais draugais, kad paskui visiems galėtumėte rodyti nuotraukas, kur jūs pakibę ore? Nusipirkti ledų, o paskui laižyti juos įnirtingai kokios nors besibjaurėjančios piktos bobutės panosėje? Taip ir darykit. O tie, kas ant tiek pačiuožę, kad TOKIÀ VASARÀ! braidytų su savo susikurtais „Lost Planet 2“ personažais po džiungles kaip aš arba Meškis ir paskui rašinėtų vienas kitam žinutes „žiūrėk, koks lopas tas japonas“ – sveiki atvykę. Čia tikrai atsiras vietos ir dar keliems.
18 Komentarai
Meshqis
O kodėl Japonas lopas? Kažkodėl norint pažaisti internetu (coop, ar versus) daugiausia žaidžia būtent jie. Kalbant apie kokį RE5 multiplayer jie (vėl tie patys Japonai) man paliko gerą įspūdį. Ir žino ką daro, ir padeda, ir nelenda kur nereikia ir t.t.. O Lost Planet 2 atveju? Teko labai nusivilti. Žaidi „easy“ režimu, tai tas pats, ar ten bardakas, ar koordinuoti veiksmai- vistiek pereini. Žaidi „hard“, tai jau reikia laikytis taktikos, kurios pas Japonus neišvydau. O būtent tas straipsnyje paminėtas veikėjas man žiauriai nepatiko.
Kalbant apie DI (dirbtinį intelektą), tai jis „debilavotas“. Prie jo padirbėti reikėjo ilgiau. Vien tik ko vertas faktas, kad kompiutero valdomas priešininkas net nereaguoja, kai stovi „ugnies linijoje“ tarp tavęs ir priešo. Lyg kokia gyva siena. O pasitraukti ir nemano. Tau pajudėjus, kad atsidengtų priešininkas, tavo „pagalbininkas“ irgi pajuda kartu su tavim sėkmingai vėl jį uždengdamas.
Beje, kas mėgsta rinkti trofėjus, ar achievement’us, tai šitas žaidimas ne jums. Kūrėjai matyt specialiai prigalvojo neįveikiamų kliūčių žaidėjam, kad tik nepasiektų tikslo. Daugelis užsienio forumuose žaidimą vadina tiesiog absurdišku pasiekimų atžvilgiu.
Ir galui SPOILERS!!!
Nenustebkite išvydę bosų vienas prie vieno nukopijuotų iš kitų capcom žaidimų.
TomasDevil
Gaila dar neteko išmėginti. 😉
Meshqis
Kaip aš galėjau pamiršti paminėti „kreivą“ žaidimo valdymą? Dėja, be kalbėsiu apie PS3 versiją. Gal xbox360 savininkam pasisekė labiau?
Nežinau, ar čia tokia nauja mada atėjo, ar ir taip buvo seniau, bet užrakinti valdymo schema ir pasiūlyti aštuonis niekam tikusius valdymo modelius yra absurdas. Kūrėjai taip norėjo integruoti „emote“ sistemą, kad vos ne visus mygtukus skyrė būtent jai. Taip, veikėją valdyti „easy“ lygiu pakaks, bet jam esant sunkesniam, jau reikia būti geležinių nervų ir superinės reakcijos žmogumi, nes ten klaida dažniausiai kainuoja mirtį.
Kol viską perpratau ir išmokau praėjo kelios dienos. Ko vien vertas triukas vadinamas „evade“. Jis žaidime LABAI naudingas, bei LABAI reikalingas, bet jį atlikti yra LABAI sunku. Veikėją valdai kairiu analogu, na o norėdamas atliktį šį „triuką“, tu ne tik kad turi valdyti veikėją, bet ir paspausti būtėnt tą analogą su „šokimo“ mygtuku.
Anyway, tokius valdymo modelius aš vadinu „joystiko“ laužymu. Nežinau, ar kūrėjai būtent to norėjo (kaip ir totaliai absurdiškos „noms de guerre“ sistemos), ar pageidavo konsolių gamintojai (norėdami padidinti pultelių prekybą), bet tai tikrai nėra žaidėjams į naudą.
STABme
zaidziau demo tai medis grynas o ne zaidimas. aisku cia mano nuomone kitiem gal ir patiko
LRS-boy
Vakar kaip tik ieksojau nakty sio zaidimo apzvalgos ir ziuriu nera, net nustebau, o siandien stai ir ji pasirode 🙂 saunu 🙂 aciu 🙂
Agnyz
Pati įdomiausia man buvo žaidimo pradžia. O paskui jau gali drąsiai į šiukšlių dėžę kompaktą dėt.
sSviliuSs
Visur įvertinimai gaidiški šito žaidimo, matyt toks ir yra žaidimas – niekam tikęs
predator14
per interneta pazaisti gerai sudraugais labai smagu , o kitaip …. su DI zaisti?? cia bkaprotis turi buti
ernestas
sitas zaidimas DEAD… :N
Meshqis
Tai gali misijas ir vienas pereidinėti. Niekas tau to nemaišo padaryti. DI kartais ir padeda. Čia kaip ir pliusas.
Dar ką pastebėjau. Žaidimas tokiems mąstams, kuriuos užbežė kūrėjai yra per daug trumpas (kalbu apie SP dalį) ir monotoniškas. Nespėjau vieno veikėjo iki 99Lv pakelti, o jis man jau nusibodo. Viskas vienoda, viskas per tą patį. Lyg būtum zombis ir suktum ratus stadione.
Capcom, gal laikas pasikeisti truputuką? Jūsų produkcija tikrai suprastėjo.
Ne toks ir dead. Japonai dar vis žaidžia. Bet klausimas, ar ilgai?
E417
Mes vėl grįžtam prie japonų 😀
Enz0
Pirmasis LP mana labai patiko. Gaila sis ne PC
E417
(u)Man kažkodėl atrodo, kad perkels ir šitą.
Rokimusas
Nebandžiau pirmo, idėja visgi pasirodė idomi, tačiau kaip bebūtų žaidžiau LP2 ir man visiškai nepatiko. Kova nesijaučia, labai prastas balansas, bukas DI, Istorijos nepastebėjau – tikrai, grafika atrodo tikrai gražiai, o monstrai taip pat bet šiaip žaidimas man visiškai nepatiko duočiau 6/10
LRS-boy
na jau pirmame bukas DI buvo tai galvojau gal sitam istaisys ta priesu bukuma, nee pasirodo jie sito nesugebejo padaryto, kuo toliau capcom tuo prasciau….
slycooper
gera apzvalga apzvelgenti visus aspektus 😀
PATR10T
Is siuos apzavalgos susidariau gera ispudi ne apie LP2, o apie pirmaja dali. Paskutiniu metu mane pradejo traukti sneginai(MGS itaka, Shadow Moses Island), reiks ismeginti.
shapynas
Games.lt gal jau laikas prirasyti si zaidima ir PC versjoj? :-/
man pirma dalis patiko, tikiuosi sita dalis irgi bus gera. gal ir bukas tas DI, bet gal nusistatykit lygi ant kokio experto ar hardo ir bus gerai 🙂 as pvz LP losiau ant normal, sita jauciu reiks lost ant Hard jeigu yra dar pasirinkimas 😕